Symbicort

Relvar (11 meningen)
Salmeterol/Fluticason (11 meningen)

17-09-2012

Astma

Neem zelf al jaren de Symbicort, heb soms last van de bijwerkingen zoals trillende handen, voor de rest ben ik er heel tevreden van. Mijn astma is vrij goed onder controle sinds ik met de symbicort startte. Neem nu sinds twee jaar vier keer twee pufjes. Heb een ventolin voor als het nodig is en neem een keer per dag een pilletje montelukast.
15-05-2013

Astma

Sinds enkele weken heb ik astma- achtige symptomen, het pollenseizoen is laat begonnen dit jaar, maar zeer intens, hierdoor heb ik veel last op de luchtwegen, een benauwd gevoel en een steekt het bij het diep inademen. Na enkele dagen merkte ik reeds een verschil, de pijn bij het diep inademen was quasi verdwenen, wel merk ik enkele bijwerkingen: hartkloppingen en gejaagd[lees meer...]heid, ook ben ik scherper naar mensen toe
23-05-2011

Asthma

Al jaren aan het kwakkelen met de longen en ontregelde asthma. Nu sinds 2 weken Symbicort 400/12 en ik voel me nu al een stuk beter. Lijkt net of ik een paar extra longen erbij heb gekregen. Duideiljk meer lucht en minder benauwd!
06-06-2016

Astma

Gebruik het nog maar paar dagen, maar geeft het gevoel alsof je een kater hebt van de dag tevoren...dus dit neem ik niet voor de lange tijd. Moet het nemen om een van een kriebelhoest af te raken die veroorzaakt wordt door allergie en lichte astma. Het helpt dus, maar de bijwerkingen vind ik er te veel aan om lang te gebruiken.
25-06-2019

Astma

Makkelijk in te nemen. Goed de mond spoelen na inhaleren en ik neem ook altijd iets te eten (kan iets kleins zijn zoals een aardbei bv als het maar de keel even smeert). Soms trillende handen tot een uurtje na inname maar verder geheel geen bijwerkingen. Effectief middel, geen last meer van hoesten, benauwdheid en piepen.
09-07-2017

24-12-2016

Astma

Heb van de specialist symbicort aerosol gekregen. Werkt uitstekend en geen last meer. Van foster kreeg ik knallende koppijn. Op symbicort zit een teller die ik bij foster heb gemist. Weet nu tenminste of er nog wat in zit.
14-01-2013

Astma

Na een verloop van tijd met het gebruik van symbicort krijg ik een heel opgejaagd en agressief gevoel. Ben gewoon mezelf niet meer. Kan niks hebben. Als ik dan stop, wordt het na een aantal dagen weer normaal. Het werkt wel goed, maar de bijwerkingen zijn mij te heftig. Nu op zoek naar een alternatief. Alleen nog Ventolin voor noodgevallen.
08-04-2011

Astma

Heel tevreden over het gebruik voor mijn astma, maar heb sinds ik het gebruik erg snel rottende tanden. Ondanks het spoelen na gebruik. Al 4 wortelkanaalbehandelingen en ongeveer 15 gaatjes in 3 jaar. Moet dus noodgedwongen opzoek naar iets anders, als ik mijn tanden wil behouden. Ben verder wel heel tevreden. Bij een hogere dosis had ik wel een heel gejaagd gevoel [lees meer...]en hartkloppingen.
08-01-2018

Astma

Medicatie werkt goed en snel. Geen bijwerkingen.
20-03-2015

24-10-2012

Astma

Sinds een jaar gerbuik ik dagelijks Symbicort 2 x daags. De benauwdheid verminderde aanzienlijk. Mara ik kreeg allerlei vreemde klachten. Kreeg depressieve gevoelens, en erg spierkrampen in mijn armen en benen. Niet wetende dat het van de Symbicort kon komen en ook niemand (ook de huisarts niet!) die me hier op wees. Ik ben helemaal door de molen van specialisten geweest [lees meer...]in het ziekenhuis maar er werd geen verklaring gevonden. Tot ik gisteren eens ging zoeken op internet naar bijwerkingen van de Symbicort. En daar staat het zwart op wit: Spierkrampen! Zo stom dat we hier nooit aan gedacht hebben. Ik ben direct gestopt en hoop me binnen een paar dagen beter te gaan voelen. Volgende week een afspraak met de huisarts om dit te melden.
09-10-2012

Astma

Ook ik heb veel last van krampen sinds ik symbicort neem .Kramp in mijn tenen,benen,handen en gezicht. Krijg vrijdag een nieuw recept en hoop dat ik van de krampen af ben.Symbicort is het enige medicijn dat ik neem dus het kan niet van wat anders komen . Iklaat nog wel weten wat ik krijg en hoe het bevalt.
22-02-2011

Astma

Me nooit gerealiseerd dat het met symbicort te maken zou kunnen hebben, maar misschien is de bijwerking bij mij: labiel, ruzie zoeken.
31-07-2011

Astma

Ik gebruik sinds een week symbicort, nadat ik foster (stoppen vanwege vele schimmelinfecties) heb gebruikt. Ben mezelf niet meer: angstig, gejaagd, opvliegerig, zie het niet meer zitten gevoel. depressief. slappe benen. Onwijs eng. Weekend dienst gebeld, stoppen. Maandag naar mijn longarts bellen. Met met de rest zoals hoofdpijn en trillen is het te doen. Opgeblazen [lees meer...]gevoel na het eten. maar de rest niet.
10-05-2017

Ademhalingsproblemen

Ik bemerk dat ik veel meer moeite heb op gewicht te blijven dan voordat ik Symbicort ging gebruiken, ik ben sinds gebruik +/- 10 kilo aangekomen en krijg deze met moeite er af. Zeker door inspannings astma lastig om intensief te sporten.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum