Symbicort

Salmeterol/Fluticason (11 meningen)

28-04-2020

30-01-2020

Astma

jaren heb ik flixotide disk gebruikt met af en toe bij een opvlamming na griep o.i.d. wat extra medicatie. Tot afgelopen winter, een heel jaar getobt en heel veel medicatie nodig gehad. Het is nooit meer teruggekomen naar het niveau dat ik jaren heb gehad maar met Symbicort is het toch goed onder controle te houden. ik vind het een fijn en effectief middel.
09-01-2020

31-10-2019

Astma

Ik heb al vanaf mijn 8ste jaar ongeveer last van astmatische klachten ik gebruikte altijd ventolin diskus om de benauwdheid weg te krijgen na een week was het weer weg meestal kreeg ik er last van, met overschakelen van seizoenen of terug geweest van vakantie waar het warm was en in Nederland was het weer koud maar soms kon het wezen dat ik jaren geen enkele problemen had.[lees meer...] Pas op latere leeftijd kreeg ik van mijn huisarts Flixotide diskus 100 micro na een jaar kreeg ik van de longspecialist Alvesco 160 voorgeschreven om dat Flixotide niet voldoende werkte na een paar weken ging het beter en de asma was onder controle. Ik gebruike dit middel ongeveer een jaartje zonder problemen geen bijwerkingen te merken. Op de gegeven moment bent ik geëmigreerd naar Curacao en ik moest daar Alvesco gaan bestellen bij de huisarts maar deze was niet leverbaar en moest ik over op Symbricort 160 4.5 nou toen begon de ellende binnen 2 dagen kreeg ik last van heel veel bijwerkingen. De asma werd erger ik kreeg last van slijm en de hele dag door hoesten ook kreeg ik hoefdpijn en het leek er op dat mijn luchtwegen geïrriteerd waren geraakt door dit middel en ook leek het er op dat ik griep verschijnselen krijgt dat op de andere moment zo weer over ging en ik had ook krampen in mijn bovenbenen s'nachts in bed. Dit middel was ontzettend slecht heb het ongeveer 2 weken vol gehouden omdat ik dacht dat het lichaam er aan moest wennen. Ben toen naar de apotheek gegaan en ze vertelde mij dat ze Alvesco wel konden bestellen uit Nederland dat zou ongeveer 2 weken duren maar dat het niet vergoed werd door de verzekering ja jammer maar ik denk wel aan mijn gezondheid dus ik betaal dit medicijn dus zelf. Zelfs toen ik was gestopt met Symbicort had ik er nog last maar het werd wel minder nu gebruik ik weer Alvesco. Symbicort 160 4.5 is in Nederland niet te krijgen wel in Belgie en daar buiten, maar in Nederland heb je een andere dosis en ziet de puffer zelf er anders uit buiten Nederland is het gewoon een puffer met een metertje er boven op om te kunnen zien hoeveel er nog in zit in Nederland heb je dat niet. SAMMENGEVAT: Gebruikt dit merk niet SYMBICORT maar neem een ander merk als het kan dit medicijn heeft veel bijwerkingen waar veel mensen last mee hebben.
25-06-2019

Astma

Makkelijk in te nemen. Goed de mond spoelen na inhaleren en ik neem ook altijd iets te eten (kan iets kleins zijn zoals een aardbei bv als het maar de keel even smeert). Soms trillende handen tot een uurtje na inname maar verder geheel geen bijwerkingen. Effectief middel, geen last meer van hoesten, benauwdheid en piepen.
29-09-2018

Astma

In combinatie met salbutamol vaak gejaagd gevoel gedurende even half uur(hartklopping). Heel vervelend is de aanhoudende heesheid en soms nauwelijks kunnen praten. Heb het evenwel niet benauwd meer. Gebruik salbutamol daarom heel weinig
11-06-2018

Astma

Hele fijne medicatie, meerdere medicijnen geprobeerd maar deze is het beste.
12-01-2018

Astma

helpt tegen hevige kortademigheid, stem is veranderd; hoger
08-01-2018

Astma

Medicatie werkt goed en snel. Geen bijwerkingen.
08-12-2017

Astma

Top medicijn. Je moet wel even leren wanneer je de dosering iets moet opvoeren. (bijv. bij verkoudheid), maar als je dat goed doet hou ik goed onder controle.
09-07-2017

17-05-2017

Astma

Sinds kort overgestapt van Relvar naar Symbicort. Wat een fantastisch geneesmiddel! Weinig tot geen bijwerkingen en zit qua longfunctie boven de 90% met 2x daags 1 pufje in de voorzetkamer. Ik kan het iedereen aanraden.
16-05-2017

Astma

Ik gebruik nu al enkele jaren Symbicort en ben hier zeer tevreden mee. Zonder dit medicijn ben ik erg benauwd en krijg ik regelmatig aanvallen van kortademigheid en benauwdheid. Ik zou dit beschrijven als een erg zware ademhaling waarbij ik nauwelijks zuurstof naar binnen krijg. Ik neem nu Symbicort twee keer per dag en heb hier nooit meer last van gehad. Soms vergeet i[lees meer...]k het wel eens te nemen en dan merk ik gelijk het verschil. Als ik het dan weer neem zijn mijn klachten binnen enkele minuten verdwenen. Bijwerkingen die ik gemerkt heb zijn dat in de eerste uren na gebruik er wat slijm los komt en ik een beetje hoesterig ben. Als ik niet mijn mond spoel na gebruik krijg ik een wat viezige smaak en gevoel in mijn mond. Maar zolang ik dat wel doe heb ik daar geen last van. Al met al een geweldig medicijn en ik raad het zeker aan.
15-03-2017

Astma

direct na eerste gebruik prima effect
24-12-2016

Astma

Heb van de specialist symbicort aerosol gekregen. Werkt uitstekend en geen last meer. Van foster kreeg ik knallende koppijn. Op symbicort zit een teller die ik bij foster heb gemist. Weet nu tenminste of er nog wat in zit.
29-10-2016

Astma

Ik heb al jaren last van Astma maar wilde tot heden niet aan de dagelijkse medicatie. Echter steeds vaker ontsteking van de luchtwegen dus sinds deze week besloten de komende winter toch maar eens dagelijks symbicort te gaan gebruiken op advies van de huisarts. Ik ben er echter niet blij mee en vraag me altijd af of er andere natuurlijke middelen zijn want uiteindelijk is [lees meer...]het altijd maar symptoom bestrijding. Ik kan nog geen ervaring delen maar wordt niet blij van alles wat ik hier lees. Nu heb ik sinds kort een aantal keren gelezen over dry salt therapie. Het lijkt hele goede resultaten te leveren en is 100% natuurlijk heeft iemand daar al ervaring mee??

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum