Ervaringen met Symbicort

COPD (45 meningen)

14-08-2015 | Man | 57
formoterol/ budesonide (400/12ug/do)
Astma
Super medicijn!!! Slik het al jaren, bij ventolin moest ik steeds vakar ' tussendoor' of bij extra inspanning puffen. Nu met symbicort is dit veel minder.

27-07-2015 | Man | 78
formoterol/ budesonide (400/12ug/do)
Astma
Werkt erg op stembanden, Schor, irritant.

28-04-2015 | Man | 56
formoterol/ budesonide (100/6ug/do)
COPD
Je merkt pas wat een rotzooi symbicort is als je er mee ophoudt. Ik heb minder lucht en meer slijm nu, maar voel me veel beter. Symbicort geeft weliswaar meer lucht, maar ook verhoogde bloeddruk, hartkloppingen en slapeloosheid, wat mijns inziens nog veel ongezonder is. Ik dacht dat mijn toenemende stijfheid aan mijn ouder worden lag, maar ook dat bleek aan symbicort te li[lees meer...]ggen; nu geen last meer van. Ook blauwe plekken bij het minste of geringste zijn mij niet vreemd. Als je bij je huisarts aangeeft last te hebben van slijm en minder lucht zegt de huisarts: Probeer eens symbicort, wie weet heb je er baat bij. Zeker had ik er baat bij, maar de bijwerkingen bleken erger dan de kwaal.

11-02-2015 | Man | 18
Bronchitis
Het helpt me enorm na veel andere pufjes te hebben geprobeerd.

30-08-2014 | Man | 48
COPD
Ik gebruik Symbicort sinds ik twee keer in het buitenland erg benauwd was geworden. Een keer in Griekenland in de zomer en 2 jaar later in Thailand. Natuurlijk helpt roken ook niet daarbij. Niet dat ik veel rookte, meer op feestjes etc. En die heb je natuurlijk meer als je op vakantie bent, zeker in combinatie met de hitte. Maar je schrikt je echt rot als je niet gooed kun[lees meer...]t ademhalen. Ik ben toen naar de longarts gegaan en die heeft na enkele onderzoeken symbicort voorgeschreven. Ik heb gekozen voor de kinderdosering van 200 want ik wilde zo licht mogelijk. Het gaat erg goed sindsdien, nooit ergens last van. Gisteren heb ik nog 50 baantjes gezwommen en ik zwem zo twee baantjes onder water. Nu ben ik ook gestopt met roken dus dat s helemaal fijn. Dit middel is een aanrader al weet je nooit of er bijwerkingen zijn op lange termijn.

21-11-2013 | Man | 58
Astma
Ik ben zeer tevreden over Symbicort. Sinds ik het gebruik kan ik mijn dagelijkse werkzaamheden weer verrichten zonder benauwd te worden. Ook kan ik weer fietsen in mijn heuvelachtige omgeving. De vervelende bijwerking van krampen in voeten en benen (tweewekelijks) staat in de schaduw van de voor mij positieve werking.

30-05-2013 | Man | 48
Hoest

15-05-2013 | Man | 28
Astma
Sinds enkele weken heb ik astma- achtige symptomen, het pollenseizoen is laat begonnen dit jaar, maar zeer intens, hierdoor heb ik veel last op de luchtwegen, een benauwd gevoel en een steekt het bij het diep inademen. Na enkele dagen merkte ik reeds een verschil, de pijn bij het diep inademen was quasi verdwenen, wel merk ik enkele bijwerkingen: hartkloppingen en gejaagd[lees meer...]heid, ook ben ik scherper naar mensen toe

30-03-2013 | Man | 80

14-01-2013 | Man | 35
Astma
Na een verloop van tijd met het gebruik van symbicort krijg ik een heel opgejaagd en agressief gevoel. Ben gewoon mezelf niet meer. Kan niks hebben. Als ik dan stop, wordt het na een aantal dagen weer normaal. Het werkt wel goed, maar de bijwerkingen zijn mij te heftig. Nu op zoek naar een alternatief. Alleen nog Ventolin voor noodgevallen.

04-01-2013 | Man | 55
Astma
sinds een aantal maanden gebruik ik symbicort en krijg hoe langer ik het gebruik meer klachten. ik heb behoorlijk last van kramp in mijn enkels en tenen. ook licht duizelig en af en toe lichte hoofdpijn. de kramp in mijn enkels en benen neemt toe waardoor ik ben gestopt met symbicort.

10-12-2012 | Man | 49
Astma
Een specialist van het OLVG heeft mij dit medicijn voorgeschreven omdat ik een astmatische aandoening zou hebben ontwikkeld op late leeftijd. Sinds het gebruik heb ik last van een droge en pijnlijke keel, een soort van kaal gevoel in mijn neusholte en hoofdpijn. Verder heb ik last van spierkrampen onder mijn voeten. Sinds een week lijkt ook de effectiviteit van het medi[lees meer...]cijn af te nemen want ik heb weer precies dezelfde klachten als waarvoor ik het ben gaan gebruiken. Ook heb ik sinds een week constant aanhoudende en ontzettende jeuk op niet te traceerbare plaatsen; ergens links op mijn rug en onder mijn oksels, maar heel diep in mijn lijf. Dus krabben helpt niet. Ik kan er niet meer van slapen. Vandaag ga ik contact opnemen met de arts in het ziekenhuis die het mij voorgeschreven heeft. Eens kijken wat hij er van vindt.

20-10-2012 | Man | 51
Astma
Gebruik sinds kort Symbicort naast Ventolin en Fexofedine. Dosering 200/6 - 3x2 per dag. Werking lijkt redelijk effectief maar met wel lichte bijwerkingen: trillende handen, soms rillend en hoofdpijn en heb last van wakker worden vroeg in de ochtend. Zal over een aantal weken update als reactie bijvoegen.

09-10-2012 | Man | 39
Astma
Ook ik heb veel last van krampen sinds ik symbicort neem .Kramp in mijn tenen,benen,handen en gezicht. Krijg vrijdag een nieuw recept en hoop dat ik van de krampen af ben.Symbicort is het enige medicijn dat ik neem dus het kan niet van wat anders komen . Iklaat nog wel weten wat ik krijg en hoe het bevalt.

04-10-2012 | Man | 21
Astma
gebruik nu symbicort enkele dagen, merk wel dat direct wisselen van medicijnen niet goed is voor het lichaam, waardoor je steeds zieker gaat voelen

05-08-2012 | Man | 57
Astma
Na diagnose adult onset astma kreeg ik symbicort, 2x dag één pufje. In het begin ook orale prednison. Na stoppen orale medicatie alleen symbicort en zo nodig salbutamol bij acute benauwdheid. Dat laatste had ik toch frequent nodig en bij drie opeenvolgende longfunctiete3sten werd de longfunctie alleen maar slechter. Had ook meer infecties en veel last van trillende handen.[lees meer...] Mijn longarts heeft me daarom omgezet op foster. Nog steeds wel trillende handen maar minder dan met symbicort maar bovenal is de astma helemaal onder controle nu.