Ervaringen met Symbicort

Astma (105 meningen)
COPD (45 meningen)

24-12-2016 | Man | 35
Astma
Heb van de specialist symbicort aerosol gekregen. Werkt uitstekend en geen last meer. Van foster kreeg ik knallende koppijn. Op symbicort zit een teller die ik bij foster heb gemist. Weet nu tenminste of er nog wat in zit.

05-05-2016 | Man | 59
Astma
Medicijn bevalt prima, geen bijwerkingen. Gemakkelijk in te nemen. Vooral bij vochtig weer slaap ik er prima op.

24-11-2015 | Man | 70
Bronchitis
Ik gebruik het medicijn sinds 2 jaar tegen ontsteking in de luchtwegen het werkt prima, ik kreeg het advies om het te gebruiken als de R in de maand is. Ik heb namelijk voor het tweede jaar last van een vervelende bronchitis waarbij een ontsteking optreedt met slijmvorming. Ik gebruik daarbij ook nog spiriva respimat inhalator 2.5 microgram.

14-09-2015 | Man | 61
COPD
Ik ben bijzonder tevreden over het gebruik. Na een neusoperatie en nu met het gebruik van dit geneesmiddel functioneer ik weer als normaal. Ben natuurlijk al even geleden gestopt met roken. Bijwerking lichte heesheid, maar als ik goed mijn mond en keel spoel (gorgelen) dan is er niets aan de hand.

14-08-2015 | Man | 57
Astma
Super medicijn!!! Slik het al jaren, bij ventolin moest ik steeds vakar ' tussendoor' of bij extra inspanning puffen. Nu met symbicort is dit veel minder.

05-05-2015 | Vrouw | 67
Astma
De huisarts schreef eerst slijmophoester op. Fluimicil. Dat hielp niet. Tenslotte schreef hij dan maar een keer Salbutamol voor, een luchtwegverwijder. Wat een heerljkheid! Ik had direkt weer lucht! Toen stuurde de huisarts me door naar de longarts waar de diagnose a-specifieke astma werd gesteld. Ik krijg het benauwd van diverse prikkels zoals sigarettenrook en open haard[lees meer...]en. Na eerst Symbicort gebruikt te hebben, waarbij ik toch regelmatig onderweg extra in moest nemen, zodra er maar een roker in de buurt kwam, schreef de longarts me Foster voor. De deeltjes in Foster zijn kleiner en door het gebruik van de aerochamber adem ik ze diep mijn longen in. Hierdoor komt het geneesmiddel beter waar het zijn moet en ben ik inderdaad minder benauwd. Als iemand naast me een sigaret of sigaar opsteekt gaat het uiteraard wel mis.

30-08-2014 | Man | 48
COPD
Ik gebruik Symbicort sinds ik twee keer in het buitenland erg benauwd was geworden. Een keer in Griekenland in de zomer en 2 jaar later in Thailand. Natuurlijk helpt roken ook niet daarbij. Niet dat ik veel rookte, meer op feestjes etc. En die heb je natuurlijk meer als je op vakantie bent, zeker in combinatie met de hitte. Maar je schrikt je echt rot als je niet gooed kun[lees meer...]t ademhalen. Ik ben toen naar de longarts gegaan en die heeft na enkele onderzoeken symbicort voorgeschreven. Ik heb gekozen voor de kinderdosering van 200 want ik wilde zo licht mogelijk. Het gaat erg goed sindsdien, nooit ergens last van. Gisteren heb ik nog 50 baantjes gezwommen en ik zwem zo twee baantjes onder water. Nu ben ik ook gestopt met roken dus dat s helemaal fijn. Dit middel is een aanrader al weet je nooit of er bijwerkingen zijn op lange termijn.

05-12-2013 | Vrouw | 59
COPD
Spiriva ..niet leuk.. ernstige bijwerkingen, zoals duizelig, verwardheid, en toenemende benauwdheid. Nu weer terug naar Symbicort.

21-11-2013 | Man | 58
Astma
Ik ben zeer tevreden over Symbicort. Sinds ik het gebruik kan ik mijn dagelijkse werkzaamheden weer verrichten zonder benauwd te worden. Ook kan ik weer fietsen in mijn heuvelachtige omgeving. De vervelende bijwerking van krampen in voeten en benen (tweewekelijks) staat in de schaduw van de voor mij positieve werking.

01-07-2013 | Vrouw | 71
Borstkanker
KEEL EN MONDHOLTE ZEER PRIKKELBAAR HEEL VEEL HOESTEN EN KUCHEN NU MET DEZE PUF AANZIENLIJK MINDER.

13-04-2013 | Vrouw | 46

30-03-2013 | Man | 80

14-03-2013 | Vrouw | 49
Astma
Gebruik het al jaren. Heel blij ermee, eindelijk geen ademhalingsproblemen meer en bovendien is dat vervelende kuchje ook verdwenen. Veel minder last van verkoudheden, die gepaard gingen met ademhalingsproblemen.

19-12-2012 | Vrouw | 50
Astma
Werkt heel goed. Wel last van hartkloppingen en druk op de borst gehad bij een hogere dosis. Nu neem ik het in combinatie met Pulmicort. Ook last gehad van kramp in de benen: dat is ook verdwenen. Belangrijkste is dat ik nu weer energie heb om te bewegen. Denk dat mijn longfunctie door Symbicort en bewegen tussen de 5 en 10% vooruit is gegaan.

13-09-2012 | Vrouw | 55
COPD
Ben zeer tevreden over symbicort 200/6. Ik gebruik het 2 maal daags 1 pufje en 1maal daags spiriva. Heb hierbij zonodig nog airomir maar heb het nog niet nodig gehad sinds de symbicort. Heb wel wat last van nachtelijke krampen in mijn linkerbeen maar weet niet of dit door de symbicort komt. Ik heb verder geen last van bijwerkingen en voel me er goed bij.

12-09-2012 | Vrouw | 70
Cholesterol