Bij  COPDX

Salmeterol/Fluticason (33 meningen)
Relvar (19 meningen)

25-05-2019 | Vrouw | 85
COPD
Pas begonnen,voorheen spiriva respimat en striverda respimat, alvesco en sandoz salbutamol

27-03-2019 | Vrouw | 83
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (87)
COPD
Na 1 week gebruik enorme toename van benauwdheid en hartkloppingen. Hele dag gejaagd gevoel na gebruik van dit middel Na overleg met longarts weer terug naar Spirolto met goed effect

31-03-2022 | Man | 63
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (88)
COPD
had eerst spiriva en foster en ventolin jaar of 8 gebruikt nu tribow het tuitje is zeer klein en het poeder komt meer in de keel dan in de longen trimbow is alles in een foster en spiriva dacht ga ik proberen advies van de longarts, rode keel en blaren op het gehemelte veel last gebruik nu weer spiriva en foster en ventolin

02-04-2021 | Man | 68
COPD
Bij mij werkte Trimbow helaas niet, zou 12 uur moeten werken maar bij mij was het na een uur of 8-9 al uitgewerkt. Ben nu weer terug bij m'n vorige 2 inhalers: Spiolto en Alvesco. Duurt wel ietsje langer voor dat het begint te werken (kwartiertje) maar dan heb ik er de hele dag plezier van. Maar daarom zijn er ook allerlei verschillende 'pufjes' op de markt, er is er niet[lees meer...] 1 die voor iedereen evengoed werkt.

12-02-2019 | Vrouw | 63
COPD
Ben een 63 jarige vrouw met COPD gold 3. Gebruikte hiervoor Seretide, 2 x daags 2 pufjes en Spiriva, 1 x daags 2 pufjes. Hierbij gebruik ik dan Ventolin zo nodig, maar niet meer dan 6 x 2 pufjes per dag. Na een periode van benauwdheid door een hardnekkige ontsteking in mijn longen, heeft de longarts mijn puffers seretide an Spiriva verandert in 2 x daags Trimbow. Mijn erva[lees meer...]ring is dat ik van dit nieuwe medicijn benauwder wordt en sneller kortademig ben. Ik moet vaker Ventolin puffen en ben tot veel minder in staat. Na 4 dagen Trimbow gepuft te hebben besloot ik ermee te stoppen en weer terug te gaan naar mijn Seretide en Spiriva.

01-04-2022 | Vrouw | 62
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (8759)
COPD
Geen longontstekingen meer. Echter bij 2 x daags 2 pufs houd ik een opgejaagd gevoel.

28-05-2022 | Vrouw | 61
COPD
in het begin leek het hetzelfde te werken al andere , maar dat werd langzaam minder.al tijdens inhalatie krijg ik hoestbuien en voor de halve dag om is ben ik enorm benauwd, snachts zoveel krampen dat ik geen goede nachtrust meer heb. ook aantal kg erbij, terwijl ik niet meer ben gaan eten. vaak een hoestbui die pas overgaat als ik meer ventolin neem dan voorgeschreven[lees meer...] anders blijf ik doorhoesten

24-06-2020 | Vrouw | 56
COPD
Sinds 4 jaar Copd gold 3, 55% zuurstof. Had tiotrus 1x p.d., symbicort 4 x p.d. en ventolin. In februari 2020 een luchtweginfectie gehad waarvan ik maar niet herstelde. Volgens huisarts heb ik toen een vorm van corona gehad waardoor herstel langdurig is. Nu, 4 maanden later, sinds 2 weken trimbow gekregen. Ik kan mijn adem 25 seconden inhouden wat voorheen nog geen 10 se[lees meer...]c. was. Mijn conditie is helaas niks. Doorverwezen naar de longarts waar ik 22 july een afspraak heb.

11-01-2020 | Vrouw | 49
COPD
Gebruik Trimbow nu 4 weken, eerst Anoro en Alvesco , Salbutamol gebruik ik nog steeds. Voor mij werkt dit middel goed en is handiger omdat je maar een puffer gebruikt en er zit een teller op.

17-08-2019 | Vrouw | 57
COPD
Heb nu sinds 3 weken Trimbow. Merk duidelijk dat ik meer lucht heb. Kortom voor mij is dit een goed medicijn. Kan ook 2 andere medicijnen laten vervallen. Blij mee

22-11-2018 | Man | 66
COPD
Voorheen gebruikte ik jaren lang Spiriva 1xPD 2 inhalaties en Foster 3x PD 2 inhallaties. Ik had erg veel bijwerkingen. Nu gebruik ik sinds 1,5 week Trimbow 2x PD 2 inhallaties en ik ben voorzichtig zeer positief. Ik heb nauwelijks last van bijwerkingen alleen wat vermoeider dan normaal en wat druk op m'n ogen en ik hoest wat meer als normaal. Daarentegen heb ik veel meer[lees meer...] lucht ( COPD Gold4 ) en ben duidelijk minder kortademig. Alleen de duur van de werking klopt niet helemaal, het werkt naar mijn gevoel bij mij geen 12u.

17-09-2022 | Vrouw | 70
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (8759)
COPD
Helpt mij zeer goed bij benauwdheid kan meer dingen doen en heb overal weer zin in had deze al veel eerder moeten hebben

04-07-2021 | Vrouw | 56
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (2)
COPD
Ik heb weer lucht! Na jarenlang COPD fase II ineens verslechtering, hiervoor gebruikte ik 6 x daags Ventolin en 2 x daags Serevent.. Door Coronamaatregelen lang verstoken van longfunctieonderzoek maar kon letterlijk geen 10 stappen meer zetten zonder compleet buiten adem te zijn. Uiteindelijk toch longfunctie gehad en kreeg het verdict fase IV met zeer ernstige diffusie[lees meer...]stoornis van de longarts. Ik kreeg per direct Trimbow naast de Ventolin voorgeschreven en er ging een wereld vol lucht voor mij open...Ik ben nog wel moe (SLE) maar heb veel meer energie en kan nu gewoon een stukje lopen.. Wel heb ik een constant brandend (zuur?) gevoel in mijn mond ondanks het extreme spoelen. Ik ben echt heel erg blij met dit medicijn!

02-09-2020 | Vrouw | 65
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (9)
COPD
Super tevreden over Trimbow. Gebruik het al een aantal jaar. Het werkt zeer snel en alles in 1 inhalation. Ik ben zeer tevreden en er erg blij mee.

20-05-2020 | Man | 56
COPD
Van 2x per dag seritide en 1x per dag spiriva op advies van longarts overgestapt. Na een paar dagen moest ik voor t eerst van mijn leven bloed ophoesten. ( Horst normaal nauwelijks) Er zou geen verband met Trimbow zijn. Wel toevallig..... Ik ben wel verder gegaan met t gebruik van Trimbow en heb meer conditie op kunnen bouwen. Wel ben ik een paar kilo ( 6 a 7 kilo)[lees meer...] zwaarder geworden en is mijn buikomvang toegenomen.

08-02-2020 | Vrouw | 66
COPD
Bij mijn opname bij Ciro in Horn gelijk van de Foster naar de Trimbow, moest eerder ook 4 keer per dag vernevelen, hoeft ook niet meer. Super tevreden!!!

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (554) - Antibiotica - penicillines breedspectrum