Ervaringen met Alvesco

COPD (17 meningen)
Bronchitis (1 mening)

05-07-2023 | Vrouw | 36
Astma
Alvesco werkt goed tegen mijn astma. Mijn longen waren redelijk onder controle. Alleen had ik de enorme bijwerking van hele hoge bloeddrukken. Met Alvesco had ik 180-122 na stoppen zakte de bloeddruk binnen enkele dagen naar 130-77 Let dus op als je Alvesco gebruikt!! Nu over op Fluticason 250 2x daags

05-05-2013 | Vrouw | 36
Astma
Heb jarenlang gehoest alsof ik een goede rokershoest had (waarbij de hele treincoupé je zo vies aankijkt). Na drie weken alvesco was dit over!! Weet niet precies meer wanneer ik dit ben gaan gebruiken (2007/2008), ik moest er volgens mij nog voor tekenen omdat het nog niet was toegelaten. Geen last van heesheid, bijna geen antibiotica/prednison meer nodig gehad en geen kra[lees meer...]mp in benen (seretide). Ben dus fan van dit product!

08-04-2019 | Vrouw | 39
ciclesonide (80ug/do)
Ademhalingsproblemen
De 1e 3 maanden ging het goed met het gebruik van alvesco. Maar na die tijd kreeg ik een soort van druk op mijn ogen waardoor deze overspannen raakte. Na maand 6 gestopt met alvesco. De druk en stress op mn ogen werd na 6 weken minder en na 4 maanden was het weg. Om te testen heb ik nu weer een week Alvesco gebruikt en na dag drie begonnen de oogklachten weer opnieuw.

05-09-2012 | Vrouw | 42
Astma
Na 3 jaar gebruik en veel onverklaarbare klachten blijkt het gebruik van alvesco de oorzaak te zijn. - migraine - menstruatiestoornissen/pijnen - gewichtstoename - leververvetting - stoppels op kin - haaruitval In juli gestopt en klachten verdwenen. Hopelijk stopt nu ook d haaruitval en wordt mijn haar weer voller.

04-11-2022 | Vrouw | 46
Astma
Ik heb bronchiëctasieën, astma èn ernstig eosinofiel astma. Dit medicijn moet ik 2 x daags 2 pufjes gebruiken. Mijn twijfels zijn dat je na langdurig gebruik last kan krijgen van oa bijnierschorsinsufficiëntie met alle gevolgen van dien. Ik gebruik het nu ruim 10 jaar, binnenkort overleggen met de longarts om hiermee te stoppen. Troep.

09-03-2015 | Vrouw | 46
Astma
alle andere middelen gaven als bijwerking stemproblemen. vanaf dag 1 zeer tevreden over Alvesco

27-05-2018 | Vrouw | 47

14-11-2012 | Vrouw | 48
Astma
Brandde in de longen en werd erg licht in mijn hoofd. In eerste instantie leken longen er goed op te reageren. Maar na een half uur kreeg ik erge verkramping in mijn nek, keel leek dicht te gaan. Ook wang voelde raar. Ademhalen werd heel moeilijk. Stem werd raar. Voelde me hondsberoerd. Van lichte benauwdheidsklachten die ik had na medicijn zo vreselijk benauwd dat ik niks[lees meer...] meer kon. Nauwelijks geslapen. Volgende dag nog een keer geprobeerd, om zeker te weten dat het van het medicijn kwam. Deze keer waren de klachten nog erger. Heb overwogen naar de huisartsenpost te gaan. Vandaag moe van alle gedoe. Dit experiment is voorbij, laat dat duidelijk zijn. Gebruikte in het verleden wel eens Ventolin, maar daar kreeg ik vreselijke hartkloppingen van en ging ik trillen. Dit zou minder bijwerkingen geven. In mijn geval dus duidelijk niet. Ik heb overigens heel snel overgevoeligheidsreacties op medicatie.

14-11-2012 | Vrouw | 48

23-01-2011 | Man | 48
Ontstekingsremmer
Het helpt mij beter dan poederinhalatie

20-05-2015 | Vrouw | 50
Astma
Sinds enkele jaren heb ik naast Diabetes ook Astma, en ik heb via mijn longarts Alvesco gekregen in combinatie met Berodual. Ik gebruik het 2x daags 1 puf en ik neem het in met een voorzetkamer omdat ik er anders zo'n braakgevoel van krijg! Ik heb het nooit benauwd en voel me er prima bij! Voor mij een ideaal middel!

27-11-2018 | Vrouw | 51
Sarcoïdose
Ik gebruik de inhaler twee keer per dag en daarnaast Oxys 6. Helpt in principe goed, maar heb opeens sinds 4 maanden last van heesheid. Bezoekjes aan KNO arts en voorgeschreven medicatie hebben niet geholpen. Mijn longarts gaf aan dat ik direct moest stoppen met Alvesco en dat hij vermoed dat na ca 3 weken mijn stem weer normaal zal zijn.

11-01-2016 | Man | 51
Astma
Jammer dat in Nederland itt tot bvb USA er geen dosisteller op de inhalator zit. Veel inhalatie medicijnen hebben deze teller. Ik hoop dat Takeda hier snel wat aan gaat doen.

25-12-2011 | Vrouw | 51
Astma
Ik gebruik Alvesco al vele jaren. Gelukkig verlost van de bijwerkingen van poederinhalaties, zoals heesheid en laryngitis. De lagere docering van 80 mg bevalt me uitstekend. Kan nog beter afstellen of ik 1x of 2x per dag nodig heb. Fijn medicijn

13-11-2011 | Man | 51
Longklachten
heb een jaar niet duidelijk te achterhalen klachten, zoals benauwd (zonder piepen) en druk op de borst. Uit oa. een hystaminetest bleek dat alvesco zou kunnen helpen. Nou, het helpt absoluut. Voel me veel beter, minder druk op de borst en bijna niet benauwd geweest in de afgelopen 14 dagen. Hoop dat het zo goed blijft werken.

25-02-2017 | Vrouw | 53
ciclesonide (80ug/do)
Astma
bij 160 heesheid, minder bij 80 ug, moet het eigenlijk 2x per dag gebruiken, maar ik doe het maar 1 keer vanwege de kans op heesheid, wel last van spierkrampen 's nacht. Moet ik dan kalium nemen? Meer vocht in mijn benen. Verder is het wel heel goed tegen de benauwdheid en de astma, ook al gebruik ik het maar 1 keer. Waarschijnlijk omdat ik op alle medicijnen heftig reage[lees meer...]er.