Ervaringen met Alvesco

Bronchitis (1 mening)

02-02-2024 | Vrouw | 66

20-12-2022 | Vrouw | 64
COPD
Na hartklachten door gebruik sympathische puffers, overgegaan op alvesco en atrovent. Geen hartklachten meer.

16-10-2022 | Vrouw | 58
COPD
Kramp in de buik en overmatig winderigheid. Licht in het hoofd/ duizelig. Zijn er meer mensen die deze bijwerkingen ook ervaren.

12-10-2022 | Vrouw | 58

01-05-2022 | Man | 70
COPD
Idd komen er problemen na ongeveer 70 pufjes. De resterende 50 pufjes zijn niet te gebruiken. Er komt niets meer uit ook niet na grondig schoonmaken van de houder. Ik heb veel problemen met de Alvesco 160 mg met 120 pufjes. Na 70 pufjes beginnen de problemen. De boel zit dan verstopt en ook na grondig schoonmaken van de houder komt er niets meer uit. Met de 60 pufjes van A[lees meer...]lvesco begint de ellende van verstopping ongeveer na 45 pufjes. Mijn apotheek kan de Alvesco 60 pufjes niet meer leveren zeggen ze. De leverancier geeft geen goed advies. Ze houden het vaag. Ook willen ze niets van een vergoeding weten. Het medicijn Alvesco wordt hierdoor helaas een onbetrouwbaar medicijn door bovengenoemde probleem. Ik zal naar een ander medicijn moeten gaan uitkijken. Zijn er nog meer mensen die deze ervaring hebben? Gaarne een reactie naar Hermen

29-09-2021 | Man | 64
COPD
Na het gebruik van pulmicort en Simbycort die bij mij niet hielpen gebruik ik sinds een maand Alvesco . En ik moet zeggen ik ben er erg tevreden over ik gebruik 2 x een pufje per dag en de benauwdheid is veel minder. Ik kon voorheen nooit slapen door door mn neus te ademen. Ik gebruikte voorheen 5 mg prednison p dag maar de longarts vind dat prednison teveel schadelijke b[lees meer...]ijwerkingen heeft Volgens haar heeft de ciclosonide in alvesco een werking die gelijk is aan prednison maar minder schadelijk en het komt direct in je longen door de inhaler Ik las ook over klachten over de inhaler dat hij het na 70 pufjes slecht doet. Ik doe voordat ik een pufje doe eerst een pufje zonder te inhaleren zonder voorzetkamer en tot nu toe gaat t prima kortom helemaal tevreden over alvesco

20-05-2021 | Man | 65
COPD
Na ongeveer 70 pufjes moet je je de houder goed schoonmaken. De laatste keer kwam er daarna nog niet voldoende medicijn met het drijfgas mee. Wat hiervan de oorzaak is is niet goed te achterhalen? Waarschijnlijk zit het hem in de 160mg? AstraZeneca geeft geen feedback en is niet thuis.

14-05-2021 | Man | 69
COPD
Ik gebruik Alvesco 160 mg en na ongeveer 70 pufjes kwam er niets meer uit bij gebruik. Schoongemaakt door de houder onder de kraan te spoelen. Hierna werkte het nog niet goed. Ik heb ongeveer nog 50 oudjes te gaan. Dit maakt mij erg onzeker over dit medicijn. Zal terug gaan naar de apotheker. Heb in het verleden hier meer klachten over gehad en telefonisch contact gehad m[lees meer...]et AstraZenica in Den Haag. Zij zouden mij terugbellen over dit probleem. Dit hebben zij nooit meer gedaan. Dit maakt voor mij dat dit medicijn minder betrouwbaar is kwa werking. Terwijl naar mijn mening er weinig bijwerkingen optreden bij mij. Heeft iemand anders dezelfde ervaringen?

23-03-2020 | Man | 81
COPD
het zicht wordt wel wat minder en heb af en toe krampen in de benen. De kramp los ik op door dagelijks 1 tablet magnesium te slikken wat wel helpt. Mijn longarts zegt mij: wil je geen klachten? kiezen uit 2 mogelijkheden 1. de bijwerkingen 2. stoppen en je klachten blijven houden. Ik heb, zeker nu met het coronavirus besloten ipc 1 x - 2 x per dag te puffen omdat d[lees meer...]it medicijn een ontstekingsremmer is -zegt men. Als het virus onder de knie is ga ik denkelijk weer terug naar 1 x per dag en als de bijwerkingen onleefbaar worden dan schakel ik terug naar 1 x of niets meer.

25-11-2019 | Vrouw | 68
COPD
de Alvesco werkt heel goed ,nu sinds 2 wk 1 x 2 pufjes minder en merk nu dat ik minder kan en meer slijm heb en meer vermoeid ben . de praktijkonder ondersteuning haalde er 2 af ivm te veel medicatie . ik wil nu toch weer naar mijn arts omdat ik echt veel minder kan doen .Hoe ze daar ineens toe gekomen zijn geen idee want wanneer is het te veel ? ik had geen klachten en g[lees meer...]ing bijna nooit naar een dokter en kon erg veel doen .en nu een stuk minder dat begint al bij het opstaan .ik sport veel en wandel en doe mijn huishouden zelf . maar moet met wandelen stoppen tussen door en dat hoefde voorheen niet !! kon dan zo een uur lopen

14-04-2015 | Man | 66
COPD
Ik heb een exercebatie gehad op 28-03 en was toen flauw gevallen en enkele minuten van de wereld af. de volgende dag s'avonds naar ziekenhuis via de huisartsenpost en opgenomen op de long afdeling aldaar. ik hoesten erg veel en heb daar nu heel veel minder last van. mijn conditie is helemaal weg en kan die nu weer opnieuw gaan opbouwen. Maar het hoesten is veel minder of[lees meer...] bijna over zal ik maar zeggen. Ik kan wel de hele dag slapen . ik weet niet of dat van de alvesco komt maar dat ga ik opzoeken

25-03-2015 | Vrouw | 58
weer pijn in mijn benen

16-04-2012 | Man | 73
ciclesonide
COPD
Ik heb alleen problemen met mijn aero chamber. Gaat er moeilijk in en uit door ronde vorm. Graag aanpassen. (Heb behoorlijke aandoeningen aa mijn handen) Andere puffers hebben aangepaste vorm.