Ervaringen met Alvesco

Bronchitis (1 mening)

13-10-2018 | Vrouw | 28
ciclesonide (80ug/do)
Astma
voorheen gebruikte ik 2x per dag flixotide (longbeschermer) en 2 keer per dag atrovent. Omdat ik van de flixotide een schorre stem kreeg en een hele heftige astma episode had schreef mijn longarts mij alvesco voor. even een klein uitstapje: in het verleden heb ik trombose gehad (longen, benen, arm) en ik krijg hier aceoumarol (bloedverdunner) voor waardoor ik dagelijks net[lees meer...]jes op mijn inr tussen 2,0 en 3,0 hebt. ik ben uiteindelijk begonnen met alvesco en het werkte fantastisch voor de astma. Echter kreeg ik binnen 2 dagen extreme pijnen in de onder benen/voeten en in mijn vingertoppen. ook merkte ik dat ik meer slijmaanmaak kreeg dan anders. ik besloot na 3 dagen mijn inr te meten en die zat op 7,6! heel erg dun dus/gevaarlijk. Ik heb alles geprobeerd. dosis verlagen/ meer bewegen/ steunkousen. niks hielp. ik ben gestopt met alvesco en als sneeuw voor de zon verdwenen de pijnen. Ik ben na een tijd weer opnieuw begonnen met alvesco want wilde het zeker weten. en had weer exact dezelfde klachten. bij staken medicijn waren de klachten weer verdwenen. ik heb 4 episodes dit middel gebruikt en tussentijds gestopt en de klachten zijn stabiel en herhalen zich steeds en zijn weg bij stoppen met het middel. ik ben zelf in de gelegenheid mijn bloed te meten omdat ik ooit trombose heb gehad en hier een mooi apparaatje voor heb thuis. ik schrik ervan wat dit medicijn met je bloed doet en met name hoeveel mensen niet in staat zijn hun eigen bloedwaarden te meten en dus met een onverklaarbare pijn zitten. mensen let dus aub op want je bloed word extreem vloeibaar van dit middel met als resultaat veel pijn en verhoogde kans op bloedingen (zoals mijn arts mij vertelde welke ook erg schrok van de bijwerkingen). zeer extreme pijnen in de benen en vingers. pas op voor mensen die bloedverdunners innemen! het maakte mijn inr van 2,2 naar inr 7,6 in 2 dagen!

27-05-2018 | Vrouw | 47

16-02-2015 | Vrouw | 53
Astma
Overgegaan op Avesco vanwege de bijwerkingen (onderhuidse bloedinkjes van de Seretide. Alvesco werkt niet afdoende. Hoesten is weer teruggekomen alsmede gevoel van benauwdheid. Ben nu 2 weken verder en ga de longarts bellen om aan te geven dat ik met Seretide betere resultaten heb.

24-08-2013 | Vrouw | 65
Astma
Ik heb Alvesco 2 jaar gebruikt. Kreeg de astma er niet mee onder controle. Tijdens mijn vakantie kreeg ik meer last van astma en heb toen de dubbele dosis genomen. Thuis gekomen ben ik naar de huisarts gegaan. Daar bleek mijn bloeddruk, die altijd normaal was, nu torenhoog te zijn. 226/105. Direct gestopt met de Alvesco. Dagen erna daalde de bloeddruk weer tot normaal. Wa[lees meer...]arschuwing dus voor anderen. Laat af en toe je bloeddruk controleren. Heb nu voor de astma een ander medicijn.

14-11-2012 | Vrouw | 48
Astma
Brandde in de longen en werd erg licht in mijn hoofd. In eerste instantie leken longen er goed op te reageren. Maar na een half uur kreeg ik erge verkramping in mijn nek, keel leek dicht te gaan. Ook wang voelde raar. Ademhalen werd heel moeilijk. Stem werd raar. Voelde me hondsberoerd. Van lichte benauwdheidsklachten die ik had na medicijn zo vreselijk benauwd dat ik niks[lees meer...] meer kon. Nauwelijks geslapen. Volgende dag nog een keer geprobeerd, om zeker te weten dat het van het medicijn kwam. Deze keer waren de klachten nog erger. Heb overwogen naar de huisartsenpost te gaan. Vandaag moe van alle gedoe. Dit experiment is voorbij, laat dat duidelijk zijn. Gebruikte in het verleden wel eens Ventolin, maar daar kreeg ik vreselijke hartkloppingen van en ging ik trillen. Dit zou minder bijwerkingen geven. In mijn geval dus duidelijk niet. Ik heb overigens heel snel overgevoeligheidsreacties op medicatie.

16-10-2012 | Vrouw | 53
Astma
Ik gebruik Alvesco al enkele jaren. Het is gemakkelijk in het gebruik en ik word veel minder hees dan van bijv. Ipratropium.(Dat gebruik ik alleen nog maar indien echt noodzakelijk.)

05-09-2012 | Vrouw | 42
Astma
Na 3 jaar gebruik en veel onverklaarbare klachten blijkt het gebruik van alvesco de oorzaak te zijn. - migraine - menstruatiestoornissen/pijnen - gewichtstoename - leververvetting - stoppels op kin - haaruitval In juli gestopt en klachten verdwenen. Hopelijk stopt nu ook d haaruitval en wordt mijn haar weer voller.

23-01-2011 | Man | 48
Ontstekingsremmer
Het helpt mij beter dan poederinhalatie

12-12-2009 | Vrouw

16-10-2022 | Vrouw | 58
COPD
Kramp in de buik en overmatig winderigheid. Licht in het hoofd/ duizelig. Zijn er meer mensen die deze bijwerkingen ook ervaren.

20-05-2021 | Man | 65
COPD
Na ongeveer 70 pufjes moet je je de houder goed schoonmaken. De laatste keer kwam er daarna nog niet voldoende medicijn met het drijfgas mee. Wat hiervan de oorzaak is is niet goed te achterhalen? Waarschijnlijk zit het hem in de 160mg? AstraZeneca geeft geen feedback en is niet thuis.

23-03-2020 | Man | 81
COPD
het zicht wordt wel wat minder en heb af en toe krampen in de benen. De kramp los ik op door dagelijks 1 tablet magnesium te slikken wat wel helpt. Mijn longarts zegt mij: wil je geen klachten? kiezen uit 2 mogelijkheden 1. de bijwerkingen 2. stoppen en je klachten blijven houden. Ik heb, zeker nu met het coronavirus besloten ipc 1 x - 2 x per dag te puffen omdat d[lees meer...]it medicijn een ontstekingsremmer is -zegt men. Als het virus onder de knie is ga ik denkelijk weer terug naar 1 x per dag en als de bijwerkingen onleefbaar worden dan schakel ik terug naar 1 x of niets meer.

27-11-2018 | Vrouw | 51
Sarcoïdose
Ik gebruik de inhaler twee keer per dag en daarnaast Oxys 6. Helpt in principe goed, maar heb opeens sinds 4 maanden last van heesheid. Bezoekjes aan KNO arts en voorgeschreven medicatie hebben niet geholpen. Mijn longarts gaf aan dat ik direct moest stoppen met Alvesco en dat hij vermoed dat na ca 3 weken mijn stem weer normaal zal zijn.

25-03-2015 | Vrouw | 58
weer pijn in mijn benen

04-10-2012 | Man | 21
Astma
na ongeveer 1.5 jaar alvesco gebruikt te hebben, moest ik helaas over, de tijd dat ik het gebruikt heb, werkte het goed. helaas wel maagklachten aan de alvesco overgehouden. maar in vergelijking met het resultaat valt daar mee te leven

18-10-2010 | Vrouw
Asthma en COPD
De 1e paar maanden ging het nog . Ik kreeg wel erg slechte adem en mijn vingers en enkels zijn dikker geworden. (Hoorde van mijn tandarts dat mijn tandvlees een stuk erger is geworden. Heb al mijn bovenkiezen al laten trekken). Na 5 maanden begon ik weer wat benauwd te worden, niet altijd maar op sommige dagen. Dan had ik ook helemaal geen puf om te gaan wandelen/lopen en[lees meer...]z. Nu moet ik Alvesco 3 x per dag gaan nemen! Ben eens benieuwd!