Ervaringen met Alvesco

COPD (17 meningen)
Bronchitis (1 mening)

14-07-2016 | Vrouw | 59
Astma
Wegens aangeboren astma gebruik ik mijn hele leven al medicijnen. Heb jarenlang Qvar gehad, maar ik werd steeds gevoeliger voor "luchtjes" (parfum, deodorant, aftershave en eau de toilette) zo erg dat ik er astma-aanvallen van kreeg. Van de longarts kreeg ik Alvesco voorgeschreven (2x pd 2 pufjes), het werkte wel goed tegen mijn overgevoeligheid maar verder........... wat [lees meer...]een ramp. Kreeg ontzettende last van kramp in mijn benen, gewrichtspijn in mijn vingers en knieën, ging heel veel vocht vasthouden in benen en handen en het leek wel of ik 9 maanden zwanger was, toen ook nog ontzettende spierpijn (ik heb al fibromyalgie en deze pijn kwam er nog eens extra bovenop). Ben ik de dosis gaan halveren, maar merkte dat mijn overgevoeligheid voor luchtjes weer terugkwam. Nu overgestapt naar flixotide.

17-06-2016 | Vrouw | 26
ciclesonide (80ug/do)
Astma
Na jaren symbicort gebruikt te hebben gebruik ik nu twee weken alvesco. Ik heb nog toe het idee dat de bijwerkingen veel lichter zijn. Bij symbicort had ik last van nerveusheid, trillen, hartkloppingen, haar uitval, gewichtstoename, neerslachtigheid, hoofdpijn en spier krampen. Nog toe heb ik zo nu en dan hoofdpijn en heb ik het idee dat mijn haar nog steeds veel uitvalt. [lees meer...]Verder zijn mijn mond en neus erg droog. Ik heb de hele dag labello bij me. Verder merk ik dat het slijm dat ik ophoest niet langer donker geel is, maar eerder pastel geel en soms kleurloos. Het lijkt voor nu dus goed te werken. Mocht de situatie nog veranderen, dan zal ik later een update plaatsen.

20-05-2015 | Vrouw | 50
Astma
Sinds enkele jaren heb ik naast Diabetes ook Astma, en ik heb via mijn longarts Alvesco gekregen in combinatie met Berodual. Ik gebruik het 2x daags 1 puf en ik neem het in met een voorzetkamer omdat ik er anders zo'n braakgevoel van krijg! Ik heb het nooit benauwd en voel me er prima bij! Voor mij een ideaal middel!

25-03-2015 | Vrouw | 58
COPD
weer pijn in mijn benen

09-03-2015 | Vrouw | 46
Astma
alle andere middelen gaven als bijwerking stemproblemen. vanaf dag 1 zeer tevreden over Alvesco

16-02-2015 | Vrouw | 53
Astma
Overgegaan op Avesco vanwege de bijwerkingen (onderhuidse bloedinkjes van de Seretide. Alvesco werkt niet afdoende. Hoesten is weer teruggekomen alsmede gevoel van benauwdheid. Ben nu 2 weken verder en ga de longarts bellen om aan te geven dat ik met Seretide betere resultaten heb.

24-08-2013 | Vrouw | 65
Astma
Ik heb Alvesco 2 jaar gebruikt. Kreeg de astma er niet mee onder controle. Tijdens mijn vakantie kreeg ik meer last van astma en heb toen de dubbele dosis genomen. Thuis gekomen ben ik naar de huisarts gegaan. Daar bleek mijn bloeddruk, die altijd normaal was, nu torenhoog te zijn. 226/105. Direct gestopt met de Alvesco. Dagen erna daalde de bloeddruk weer tot normaal. Wa[lees meer...]arschuwing dus voor anderen. Laat af en toe je bloeddruk controleren. Heb nu voor de astma een ander medicijn.

05-05-2013 | Vrouw | 36
Astma
Heb jarenlang gehoest alsof ik een goede rokershoest had (waarbij de hele treincoupé je zo vies aankijkt). Na drie weken alvesco was dit over!! Weet niet precies meer wanneer ik dit ben gaan gebruiken (2007/2008), ik moest er volgens mij nog voor tekenen omdat het nog niet was toegelaten. Geen last van heesheid, bijna geen antibiotica/prednison meer nodig gehad en geen kra[lees meer...]mp in benen (seretide). Ben dus fan van dit product!

14-11-2012 | Vrouw | 48
Astma
Brandde in de longen en werd erg licht in mijn hoofd. In eerste instantie leken longen er goed op te reageren. Maar na een half uur kreeg ik erge verkramping in mijn nek, keel leek dicht te gaan. Ook wang voelde raar. Ademhalen werd heel moeilijk. Stem werd raar. Voelde me hondsberoerd. Van lichte benauwdheidsklachten die ik had na medicijn zo vreselijk benauwd dat ik niks[lees meer...] meer kon. Nauwelijks geslapen. Volgende dag nog een keer geprobeerd, om zeker te weten dat het van het medicijn kwam. Deze keer waren de klachten nog erger. Heb overwogen naar de huisartsenpost te gaan. Vandaag moe van alle gedoe. Dit experiment is voorbij, laat dat duidelijk zijn. Gebruikte in het verleden wel eens Ventolin, maar daar kreeg ik vreselijke hartkloppingen van en ging ik trillen. Dit zou minder bijwerkingen geven. In mijn geval dus duidelijk niet. Ik heb overigens heel snel overgevoeligheidsreacties op medicatie.

14-11-2012 | Vrouw | 48

16-10-2012 | Vrouw | 53
Astma
Ik gebruik Alvesco al enkele jaren. Het is gemakkelijk in het gebruik en ik word veel minder hees dan van bijv. Ipratropium.(Dat gebruik ik alleen nog maar indien echt noodzakelijk.)

16-10-2012 | Vrouw | 53
Astma
Ik gebruik Alvesco al enkele jaren. Fijn medicijn, gemakkelijk in te nemen. Ik word hier veel minder hees van dan van bijv. Ventolin (wel nog altijd een beetje hees).

12-09-2012 | Vrouw | 70
ciclesonide
1/3 van de longen doen het nog, na plus minus 15 minuten, snel naar het toilet.

05-09-2012 | Vrouw | 42
Astma
Na 3 jaar gebruik en veel onverklaarbare klachten blijkt het gebruik van alvesco de oorzaak te zijn. - migraine - menstruatiestoornissen/pijnen - gewichtstoename - leververvetting - stoppels op kin - haaruitval In juli gestopt en klachten verdwenen. Hopelijk stopt nu ook d haaruitval en wordt mijn haar weer voller.

25-12-2011 | Vrouw | 51
Astma
Ik gebruik Alvesco al vele jaren. Gelukkig verlost van de bijwerkingen van poederinhalaties, zoals heesheid en laryngitis. De lagere docering van 80 mg bevalt me uitstekend. Kan nog beter afstellen of ik 1x of 2x per dag nodig heb. Fijn medicijn

28-11-2011 | Vrouw | 65
Astma
geen heesheid, genoeg stem, weer zingen.