Ervaringen met Alvesco

COPD (17 meningen)
Bronchitis (1 mening)

29-09-2021 | Man | 64
COPD
Na het gebruik van pulmicort en Simbycort die bij mij niet hielpen gebruik ik sinds een maand Alvesco . En ik moet zeggen ik ben er erg tevreden over ik gebruik 2 x een pufje per dag en de benauwdheid is veel minder. Ik kon voorheen nooit slapen door door mn neus te ademen. Ik gebruikte voorheen 5 mg prednison p dag maar de longarts vind dat prednison teveel schadelijke b[lees meer...]ijwerkingen heeft Volgens haar heeft de ciclosonide in alvesco een werking die gelijk is aan prednison maar minder schadelijk en het komt direct in je longen door de inhaler Ik las ook over klachten over de inhaler dat hij het na 70 pufjes slecht doet. Ik doe voordat ik een pufje doe eerst een pufje zonder te inhaleren zonder voorzetkamer en tot nu toe gaat t prima kortom helemaal tevreden over alvesco

06-01-2021 | Man | 60
Astma
Zware astma patiënt met schimmel in de longen, zeer veel prednison gebruik in het verleden, Posaconazol tegen schimmel, allemaal zware middelen. Sinds gebruik alvesco geen prednison meer nodig gehad, zeer bijzonder, de artsen kunnen het niet echt goed plaatsen. Wellicht in combinatie met Nucala en Trimbow de juiste combinatie voor mij

08-10-2020 | Vrouw | 54
Astma
Inderdaad gebeurt het wel eens dat er niets uitkomt.Wat helpt is de voorzetkamer goed reinigen in een sopje, laten drogen en de Alvesco schudden en zorgen dat het plakkertje wat erop geplakt zit niet plakt aan het plastic houdertje.Dus even goed aandrukken.Bij schudden voel je ook wel of er nog wat inzit.Ik schrijf altijd de datum op de verpakking ,dan weet ik dat ik er ee[lees meer...]n maand mee kan doen.Precies op de volgende maand datum neem ik de nieuwe.Je kan ook als je echt denkt dat er niets inzit even tegen een spiegel spuiten,zie je vanzelf dat er wit poeder uitkomt.

15-01-2020 | Vrouw | 56
ciclesonide (80ug/do)
Astma
Jaren loop ik in en uit bij de fysio voor de pijn in mijn benen. Als pelgrim loop ik lange afstanden en juist met zitten heb ik veel pijn of er in mijn billen en benen aan de achterkant schaafplekken zitten. Sportarts zei piriformisch syndroom daar geloofde ik niet in en de neuroloog vond na een mri scan geen hernia en zei dat het tussen mijn oren zat. Heel veel verdriet e[lees meer...]n angst want niemand wist wat het was. Ondanks zwaar dieeten viel ik niet af maar bleef aankomen. 620 km lopen met 13 kg op mijn rug en veel maaltijd salades en 4 boterhammen op de dag verder kwam ik 3 kilo aan. Omdat ik bij elke puffer voor mijn astma niet bestaande bijwerkingen kreeg van na 4 dagen mijn bed niet meer uitkunnen van moeheid zou alvesco wonderen doen. Ik had dacht ik geen last van bijwerkingen dus prima. De vraag naar het effect bleef dat ontdekte ik niet. De pijn in mijn benen werd steeds erger en mijn buikomvang ging naar 103 cm. Ik schaam me voor mijn lijf. Op internet las ik verhalen en dat mensen van alvesco dik kunnen worden. Bingo dacht ik. En toen las ik over spierkrampen in de benen en ging bij mij het licht aan. Zou ik al die fysio artsen etc afgelopen zijn omdat de binwerkingen niet bestaan? Nu ben ik sinds 2 dagen gestopt en ik ben nu pijnvrij. Heel benieuwd naar mijn volgende wandeling en wat er daarna gebeurd. Blijft de pijn dan ook weg dan wint ik het aan de alvesco en moet iemand van hele goede huize komen om mij ooit noog aan de puffers te krijgen.

26-02-2017 | Vrouw | 25
Astma
Na langdurig last te hebben gehad van hoesten en diverse onderzoeken en operaties te zijn ondergaan ben ik samen met de specialist gaan orienteren en experimenteren met de medicijnen die mij van mijn klachten af konden helpen. De eerste inhalator hielp mij niet van mijn klachten af, maar de Alvesco gaf na 2 dagen al verlichting. Inmiddels een maand en een diagnose Allergis[lees meer...]che Astma verder en voor 95% van mijn klachten af. Topmedicijn!

11-01-2016 | Man | 51
Astma
Jammer dat in Nederland itt tot bvb USA er geen dosisteller op de inhalator zit. Veel inhalatie medicijnen hebben deze teller. Ik hoop dat Takeda hier snel wat aan gaat doen.

20-05-2015 | Vrouw | 50
Astma
Sinds enkele jaren heb ik naast Diabetes ook Astma, en ik heb via mijn longarts Alvesco gekregen in combinatie met Berodual. Ik gebruik het 2x daags 1 puf en ik neem het in met een voorzetkamer omdat ik er anders zo'n braakgevoel van krijg! Ik heb het nooit benauwd en voel me er prima bij! Voor mij een ideaal middel!

14-04-2015 | Man | 66
COPD
Ik heb een exercebatie gehad op 28-03 en was toen flauw gevallen en enkele minuten van de wereld af. de volgende dag s'avonds naar ziekenhuis via de huisartsenpost en opgenomen op de long afdeling aldaar. ik hoesten erg veel en heb daar nu heel veel minder last van. mijn conditie is helemaal weg en kan die nu weer opnieuw gaan opbouwen. Maar het hoesten is veel minder of[lees meer...] bijna over zal ik maar zeggen. Ik kan wel de hele dag slapen . ik weet niet of dat van de alvesco komt maar dat ga ik opzoeken

09-03-2015 | Vrouw | 46
Astma
alle andere middelen gaven als bijwerking stemproblemen. vanaf dag 1 zeer tevreden over Alvesco

16-05-2013 | Man | 58
Maagzuur
dit MEDICIJN werk prima maar is peperduur € 63,=

05-05-2013 | Vrouw | 36
Astma
Heb jarenlang gehoest alsof ik een goede rokershoest had (waarbij de hele treincoupé je zo vies aankijkt). Na drie weken alvesco was dit over!! Weet niet precies meer wanneer ik dit ben gaan gebruiken (2007/2008), ik moest er volgens mij nog voor tekenen omdat het nog niet was toegelaten. Geen last van heesheid, bijna geen antibiotica/prednison meer nodig gehad en geen kra[lees meer...]mp in benen (seretide). Ben dus fan van dit product!

16-10-2012 | Vrouw | 53
Astma
Ik gebruik Alvesco al enkele jaren. Fijn medicijn, gemakkelijk in te nemen. Ik word hier veel minder hees van dan van bijv. Ventolin (wel nog altijd een beetje hees).

12-09-2012 | Vrouw | 70
ciclesonide
1/3 van de longen doen het nog, na plus minus 15 minuten, snel naar het toilet.

25-12-2011 | Vrouw | 51
Astma
Ik gebruik Alvesco al vele jaren. Gelukkig verlost van de bijwerkingen van poederinhalaties, zoals heesheid en laryngitis. De lagere docering van 80 mg bevalt me uitstekend. Kan nog beter afstellen of ik 1x of 2x per dag nodig heb. Fijn medicijn

28-11-2011 | Vrouw | 65
Astma
geen heesheid, genoeg stem, weer zingen.

13-11-2011 | Man | 51
Longklachten
heb een jaar niet duidelijk te achterhalen klachten, zoals benauwd (zonder piepen) en druk op de borst. Uit oa. een hystaminetest bleek dat alvesco zou kunnen helpen. Nou, het helpt absoluut. Voel me veel beter, minder druk op de borst en bijna niet benauwd geweest in de afgelopen 14 dagen. Hoop dat het zo goed blijft werken.