Ervaringen met Budesonide Dosisaerosol/Inhalatiepoeder

Hooikoorts (1 mening)
Benauwdheid (1 mening)

13-07-2014 | Vrouw | 20
Astma
Heb dit middel helaas maar een paar weken gebruikt in combinatie met een langwerkende luchtwegverwijderaar via de aerochamber. Het enigste nadeel van dit medicijn vind ik de hele vieze smaak tijdens het inhaleren. Verder maar heel weinig bijwerkingen gehad. Ik was tevreden!

07-09-2018 | Vrouw | 32
Astma
I.v.m. kinderwens werd deze voorgeschreven. Fostair schijnt niet goed te zijn voor het ongeboren kind. Na 6 weken gebruik voel ik me beroerd. Het lukt me niet meer om fietsen of actief te bewegen. Bij gebruik geef ik over als of ik 10 sigaretten in één keer op rook en voel ik duizelig. Depressieve klachten spelen op net als angsten. Ook heb ik last van hartkloppingen en he[lees meer...]ftige hoofdpijnen. Met de kinderwens gaat het ook niet goed. Zeer lage libido door vermoeidheid en geen puf om in actie te komen. Dit middel is eerder een goede anticonceptie dan astma medicatie voor mij 😅 Er wordt nu gekeken naar andere opties voor pufjes

30-06-2022 | Man | 34
Astma
Mislijkhied buikpijn diree ben er mee gestopt nu heb ik fluticason 125 mg 2 keer perdag werk goed

04-04-2011 | Vrouw | 36
Astma
Als kind vele medicijne gebruikt. Uiteindelijk bij deze uitgekomen. Prima werking. Na vele jaren zonder medicijnen nu weer er aan. En ook nu nog goede resultaten

15-08-2021 | Man | 47
Astma
Tijdens gebruik bij zowel fysieke als geestelijke inspanning spontaan een enorme jeuk over het hele lichaam . Na stoppen met dit medicijn deze klachten ook direct weg. Na twee jaar ongveer bij huisarts gevraagd om nieuwe longfunctie test (zelfde resultaat) dus nieuwe medicijnen (Flixotide Diskus).

21-12-2012 | Man | 48
Astma
Ik gebruik al een tijdje Budesonide, hiervoor had ik een ander middel die iets meer bijwerkingen had. Maar de werking vind ik niet zo denderend, heb iets meer lucht dan maanden geleden, maar is maar een lichte verbetering. 1x per dag 200mg was te weinig om een echte verbetering te krijgen met ademen volgens de astma specialist (extra persoon bij mijn huisarts) De bijwerkin[lees meer...]gen waar ik mee zit komen vooral na 2x per dag gebruik van dit medicijn. Wat mij vooral opvalt is de onrust en soms angst die optreed, ben regelamtig snel geirritateerd en heb af en toe last van somberheid. Neem ik het niet meer of stel ik het gebruik wat uit dan verdwijnen ook deze klachten redelijk snel. Zou het leiver niet meer gebruiken, maar wordt de ademhaling weer minder. Dus eigenlijk helpt het wel alleen zijn de bijwerkingen een nadeel (hier wordt weinig over gesproken bij de bijsluiter).

25-12-2011 | Vrouw | 52
Astma
Geen tot onvoldoende werking met vele vervelende bijwerkingen.

14-08-2019 | Man | 53
budesonide (200ug/do)
Astma
Ik sport vrij intensief..tot ik door het gebruik van deze meds heftige bijwerkingen begon te ervaren, zweten..trillende handen..hartkloppingen en bijna geen tot weinig effect/verlichting van astmatische klachten meer.