Ervaringen met Flixotide

fluticason

pijn op de borst droge mond

Astma (52 meningen)
Longontsteking (2 meningen)

07-09-2015 | Man | 48
fluticason (250ug/do)
Astma
Vanaf februari 2015 last van benauwdheid vooral 's nachts na een hardnekkige griep. In juni toch maar naar de huisarts, deze schreef ventolin voor en ik moest een longfunctietest doen. Uitslag was gelukkig geen COPD en tegen Astma aan. Flixotide discus werd voor geschreven en tot op heden heb ik geen benauwdheid meer. Ook heb ik nog geen last van eventuele bijwerkingen.

15-03-2015 | Man | 33
fluticason (100ug/do)
Allergische reactie
Gebruik al ruim 2 jaar de flixotide diskus, op advies huisarts 2 x per dag. Werd me voorgeschreven als gevolg van toenemend ventolin-gebruik; periodes van 2 hoestbuien per nacht en soms luchtweginfecties als gevolg. Volgens huisarts mogelijk een gevolg van een allergische reactie op huismijt en/of pollen. Na gebruik van flixotide werden de klachten merkbaar minder. Nog wel[lees meer...] vaak verstopte neus en verkouden, maar geen hoestaanvallen met piepende adem weer. Wel sinds een jaar vervelende bijwerkingen; smaakverlies (alleen zoet, zout, zuur en heet) en vrijwel continu geurverlies. Regelmatig hese stem en soms zelfs stem helemaal kwijt. Af en toe pijnlijke blaasjes op tong.

21-02-2015 | Man | 12
fluticason (100ug/do)
Bronchitis
Nou. Ik heb bronchitis bla bla. Dokter schrijft me dit voor. Het werkt perfect (vind ik dan). Geen bijwerkingen alleen het is best irritant om de hele tijd het te moeten inemen als je een bepalde kriebel hoest hebt. Volgens mijn moeder kan ik anders een longontsteking krijgen. Het enige nadeel: Je moet je mond wassen na het inhaleren en het inhaleren kan irritant zijn. Er [lees meer...]zit geen smaak aan (yay)

03-01-2015 | Man | 74
Astma
Effectief geneesmiddel. Wel enkele bijwerkingen, vaak droge mond, heesheid en nog al wat slijmvorming.

01-07-2014 | Man | 31
Hoest
Al jarenlang had ik last van zeer ernstige hoestbuien, met name in de herfst en winter en bij een omslag van het weer. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik in vergaderingen gewoon niet meer normaal kon functioneren. In eerste instantie moest ik maar proberen minder krachtig te hoesten was het advies. Met codeïnepillen werd de prikkel vervolgens onderdrukt. Dat hielp[lees meer...] een beetje, maar was geen blijvende oplossing. Na wat testen was de conclusie dat ik wel ergens allergisch voor ben, maar dat niet te lokaliseren is waarvoor. Daarom is uiteindelijk een Flixotide discus voorgeschreven. Al binnen een paar dagen merkte ik duidelijk verschil. Ik heb geen last meer van hoestbuien en als ik een weekje laks ben geweest met gebruiken, dan merk ik dat direct. Bijwerkingen heb ik zelf niet kunnen ontdekken. Voor mij dus echt een uitkomst dit spul!

24-12-2013 | Man | 63
Astma
Kreeg pijn in mijn gewrichten van handen en voeten (mijn tenen deden zeer) Ook mijn ribben waren zeer pijnlijk, ik ben vandaag gestopt , ik hoop nu dat het beter gaat, ga na de feestdagen contact zoeken met mijn longarts.

16-04-2013 | Man | 42
Astma
Ik heb dan een discus en hebt vanaf mijn geboorte astma maar nu begint het weer aardig op te steken(een paar kaar terug heb ik daar ook hevig last van gehad in verband met hooikoorts allergie (ik kreeg geen adem bij het slapen toen) dit was in verband van mijn werk toen dat ik niet meer uitvoert (werken in de kas met groente en planten en bloemen), Nu is het wat minder h[lees meer...]evig als toen omdat ik er snel bij was met een longfunctie test. Ik ben dit jaar begonnen om van de bodem af alles goed te onderzoeken en te onderhouden (lichamelijk) want ik besef als je het niet in balans houd dan vallen er meerdere dingen uit (alles in het lichaam is met elkaar verbonden, illustratie: met last van het linker been steun je veel op rechts die dit gewicht niet geheel aan kan en dan krijg je rechter been ook lasten).

27-12-2012 | Man | 75
COPD
Consequent bij opstaan en slapen gaan. (s'avonds)

08-09-2012 | Man | 17
Astma
Had vroeger veel last van Astma en gebruikte andere medicijnen. Sindsdien voorbij en begon ik flixotide te gebruiken. Ik gebruik het al flink wat jaren maar kom pas net achter een grote ontdekking. Ik lees net in de bijsluiter dat 1 op de 1000 ernstige huiduitslag krijgt en ook lees ik net een verhaal van iemand anders. Verschrikkelijke onuitstaanbare kriebel op me been. I[lees meer...]k blijf krabben. Ik heb het al een keertje eerder gehad vorig jaar maar toen werd het afgedaan als een bacterie. Ik denk dat na al die jaren flixotide eindelijk zijn tol eist want ik heb sinds kort verschrikkelijke droge huid en plekken verschijnen over me hele lichaam. Het is gulukkig weg te krijgen door een speciale zalf van 50 euro, na veel zoeken naar de goede zalf. Ik zou flixotide nog steeds aanraden, maar wees gewaarschuwd.

31-07-2012 | Man | 65
Astma
Mijn ervaringen vanaf 2000 zijn heel goed met Flixotide. door de loop der laren ontstondwel een gevoelige keel bij intensief praten. Sinds het laatste anderhalf jaar geleden kreeg ik last van mijn keel na de laatste 5 pufjes. Bij navraag apotheker bleek dat het Flixotude medicijn via parallele import te zijn geleverd. En recentelijk bij gebruik van "Flutide forte", met Dui[lees meer...]tse tekst op discus en productienummer 1179, kreeg ik last van druk op longen en ontsteking van luchtpijp en keel. In 2008 gebeurde hetzelfde. Graag verneem ik of er nog meer gebruikers zijn met deze ervaring.

30-12-2011 | Man | 37
Astma
Vroeger last gehad van astma, toen alleen Ventolin gebruikt tegen de aanvallen. Nu kwam de astma terug en met deze Flixotide werden de aanvallen goed tegengegaan. Eerst een maand gebruikt, toen gestopt maar een week later kreeg ik weer een aanval. Lastig vind ik wel dat je er hees van wordt ondanks goed spoelen. Maar goed, dat is een kleine bijwerking ten opzichte van gee[lees meer...]n last hebben van benauwdheid!

17-06-2011 | Man | 12
Astma
ik heb het gevoel dat het medicijn niet altijd werkt heel soms vergeet ik het een keer en voel dan niets anders. is er iemand die hetzelfde gevoel heeft

04-01-2011 | Man | 58
Copd
Sinds ik flixotide gebruik heb ik erg veel last van heesheid en problemen met mijn stem. Ook heb ik sterk de indruk dat het middel mijn smaak heeft veranderd. Eten proeft anders. Ik gebruikte 2 x daags 1 inhalatie. Ik ben na 2 maanden overgegaan, naar 1 x daags. Daardoor is de heesheid vrijwel verdwenen en is mijn smaak terug. Na elke inhalatie spoelde ik mijn mond met wa[lees meer...]ter, at ik iets, of poetste mijn tanden. De heesheid bleef.

02-10-2010 | Man
Astma
Ik heb dit medicijn voor meerdere jaren gebruikt. In combinatie met een Ventolin. Mijn ervaring is dat het medicijn wel werkt. Alleen haalt het de oorzaak van mijn klachten niet weg. Wat de oorzaak van mijn klachten wel weg haalde. Was de inname van zuivel producten. Op het moment dat ik daarmee gestopt ben, verdwenen al mijn klachten. Ben inmiddels meer dan drie jaar gest[lees meer...]opt met medicijnen. Nooit meer klachten gehad. Ik dacht dat jullie dit ook even moesten weten. Voor alle ziekten en aandoeningen, is voeding de oorzaak.

25-07-2010 | Man
fluticason
Chronische luchtwegontsteking met veel hoesten en slijm

16-06-2010 | Man
Longproblemen, lichte astma
Ik heb met flixotide dezelfde problemen als ik ook heb gehad met flixonase (behandeling neuspoliepen), nl, na zeer korte tijd een gevoel van een forse keelontsteking, slijmvliesproblemen in keel, neus en luchtweg, hoesten en steeds moeilijker kunnen ademen (piepen)