Ervaringen met Flixotide

fluticason

pijn op de borst droge mond

Astma (52 meningen)
Allergie (2 meningen)
Longontsteking (2 meningen)

01-07-2014 | Man | 31
Hoest
Al jarenlang had ik last van zeer ernstige hoestbuien, met name in de herfst en winter en bij een omslag van het weer. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik in vergaderingen gewoon niet meer normaal kon functioneren. In eerste instantie moest ik maar proberen minder krachtig te hoesten was het advies. Met codeïnepillen werd de prikkel vervolgens onderdrukt. Dat hielp[lees meer...] een beetje, maar was geen blijvende oplossing. Na wat testen was de conclusie dat ik wel ergens allergisch voor ben, maar dat niet te lokaliseren is waarvoor. Daarom is uiteindelijk een Flixotide discus voorgeschreven. Al binnen een paar dagen merkte ik duidelijk verschil. Ik heb geen last meer van hoestbuien en als ik een weekje laks ben geweest met gebruiken, dan merk ik dat direct. Bijwerkingen heb ik zelf niet kunnen ontdekken. Voor mij dus echt een uitkomst dit spul!

30-11-2013 | Vrouw | 15
fluticason
Ik gebruik nu een paar maanden flixotide. Ik voel me sindsdien stukken beter. Ik heb minder last van slijm in mijn longen. Laatst geprobeerd aftebouwen. Meteen weer terug bij af. Weer opgebouwd en nu gaat het weer hartstikke goed! Bijwerkingen zijn wel dat ik veel en vaak keelpijn heb en dat ik vaak mijn stem kwijt ben of erg schor ben. Maar voor mij is dit echt een top m[lees meer...]edicijn.

12-07-2013 | Vrouw | 33
Astma
Gebruik nu een jaar flixotide,had regelmatig enorme hoestbuien waar ik bijna in bleef. Nu,na een goede longfunctietest gestopt en al binnen paar dagen vreselijke hoestbuien weer terug! Wist niet dat het zo goed werkte totdat ik ermee stopte.Gelijk weer mee verder nu ermee.

16-04-2013 | Man | 42
Astma
Ik heb dan een discus en hebt vanaf mijn geboorte astma maar nu begint het weer aardig op te steken(een paar kaar terug heb ik daar ook hevig last van gehad in verband met hooikoorts allergie (ik kreeg geen adem bij het slapen toen) dit was in verband van mijn werk toen dat ik niet meer uitvoert (werken in de kas met groente en planten en bloemen), Nu is het wat minder h[lees meer...]evig als toen omdat ik er snel bij was met een longfunctie test. Ik ben dit jaar begonnen om van de bodem af alles goed te onderzoeken en te onderhouden (lichamelijk) want ik besef als je het niet in balans houd dan vallen er meerdere dingen uit (alles in het lichaam is met elkaar verbonden, illustratie: met last van het linker been steun je veel op rechts die dit gewicht niet geheel aan kan en dan krijg je rechter been ook lasten).

28-02-2013 | Vrouw | 18
Astma
ik gebruik flixotide nu al een aantal jaar en het bevalt me goed. Ik heb een vorm van astma waarbij je niet zo zeer astma aanvallen hebt maar wel last van veel slijm en benauwdheid. Ik merk het direct als ik Flixotide een tijdje niet neem, dan ben ik constant hees en direct meer hoesten en slijm. Dus ik neem het braaf iedere dag 2 keer en dan heb ik weinig last. Wel altijd[lees meer...] goed spoelen na innemen. Wel vergeet ik het regelmatig te nemen, maar dat heeft meer met mij te maken dan met het medicijn.

27-12-2012 | Man | 75
COPD
Consequent bij opstaan en slapen gaan. (s'avonds)

14-11-2012 | Vrouw | 1
Hoest
Mijn dochter heeft veel last van hevig hoesten tijdens de koudere en nattere maanden. Op een leeftijd van 6 maanden is zij hiervoor een dag opgenomen geweest in het ziekenhuis. Op aanraden van kennissen en iom de huisarts besloten om preventief Flixotide te gaan geven. Afgelopen zomer hebben wij twee maanden geen Flixotide gegeven en dit ging goed. Begin oktober toch weer [lees meer...]begonnen met de pufjes, want haar hoest werd weer erg hevig. Na 2 dagen was de hoest weer onder controle, dus voor ons het teken dat zij nog niet buiten dit medicijn kan. We hebben goede hoop dat zij hier uiteindelijk overheen groeit, maar helaas slaan de verkoudheidsvirussen nog erg op haar luchtwegen. Toedienen doen wij met een voorzetkamer en dit gaat goed, hoewel zij het niet altijd op prijs stelt.

30-12-2011 | Man | 37
Astma
Vroeger last gehad van astma, toen alleen Ventolin gebruikt tegen de aanvallen. Nu kwam de astma terug en met deze Flixotide werden de aanvallen goed tegengegaan. Eerst een maand gebruikt, toen gestopt maar een week later kreeg ik weer een aanval. Lastig vind ik wel dat je er hees van wordt ondanks goed spoelen. Maar goed, dat is een kleine bijwerking ten opzichte van gee[lees meer...]n last hebben van benauwdheid!

12-12-2011 | Vrouw | 73
fluticason
werkt prima. makkelijk te inhaleren. wordt nooit vergeten.

01-12-2011 | Vrouw | 49
fluticason
merkt minder effect dan van ventolin. bijwerking: enigszins onprettig gevoel in de mond.

26-03-2011 | Vrouw | 46
Astma-bronichiale
Heel tevreden. Minder moe. Meer uithoudingsvermogen. Ik slaap 's nachts veel beter. Geen gevoel meer alsof er een steen op mijn longen ligt waardoor ik het liefste weer slaap. Een verademing sinds mijn 36ste levensjaar. Pas op mijn 36ste is de astma-bronchiale ontdekt, wat achteraf al jaren aanwezig bleek te zijn. Altijd moe geweest met de rest van bovenstaande klachten. N[lees meer...]u al 10 jaar een tevreden gebruikster. Ik rook niet, heb nooit gerookt, en zal nooit gaan roken. Dit is puur een erfelijkheid wat al aanwezig was bij mijn voorouders en hun broers/zusters.

27-02-2011 | Vrouw | 53
Longonsteking tegengaan

30-05-2010 | Vrouw
Allergie luchtwegen

07-05-2010 | Vrouw
Astma
Als ik het niet gebruik dan kan ik niet meer functioneren.Heb het dan te benauwd.

05-05-2010 | Vrouw
"roggelende"volle longen
mijn baby heeft het gewoon nodig; ben twee keer gestopt en direkt zitten de longen weer vol, wordt ze erg verkouden en pieperig blijf nu maar gebruiken, gaat erg goed hiermee. ze is nu 9 maanden en gebruik het al bijna 5 maanden. in volle zomer ga ik proberen te stoppen. ventolin erbij helpt ook goed. in brengen met grote babypomp gaat prima.

19-04-2010 | Man
Astma
iritatie luchtwegen geeft voldoende inhoud aan longen en duurvermogen.