fluticason

Longontsteking (2 meningen)
Benauwdheid (1 mening)

26-05-2022 | Vrouw | 71
Astma
Ik ben nu gestopt ,maar denk dat ,dat toch niet helemaal juist is .Was in overleg met arts ondersteuner ,die regelmatig 1keer per jaar een longfunctietest doet . Heb s,nachts beetje piepende adem bij uitademen .dus toch maar weer jammer genoeg flixotide .

16-08-2021 | Vrouw | 50
fluticason (500ug/do)

15-08-2021 | Man | 47
Astma
Tijdens eerste 10 dagen nu alleen maar meer benauwdheid en extreem veel slijm productie in neus en diep in de keel.

07-07-2021 | Vrouw | 51
Astma
Astma en Bronchiectasieen . Met deze puffer (smorgens 2, savonds 1), kan ik de dosis aanpassen. Bij stabiliteit kan ik er smorgens n dosis afhalen, bij veel last kan ik savonds een puf bij nemen. Ik doe het er prima op en slik daarbij n hoge dosis vitC, D en Zink. Daarmee zijn mijn longen erg vooruit gegaan. Bij benauwdheid neem ik er een puf Atrove t bij. Luchtweg[lees meer...]verwijder. Daarmee kan ik me prima redden.

10-06-2020 | Man | 74
Astma
de stemverandering was erg storend. Alvesco zou tevens geen nadelig effect op mijn osteopenie hebben. Ik denk dat mijn sport daar een belangrijker positief effect heeft.

13-04-2019 | Vrouw | 14
Astma
Mij astma uit zich vooral in de vorm van hoesten, het idee was dat de flixotide hier tegen zou helpen. Het hielp een beetje, de hoestbuien duurde iets minder lang dan normaal. I.p.v. 4 weken goed hoesten en dan een paar weken matig hoesten werd het 2 weken goed hoesten en 4 weken matig.

25-02-2019 | Man | 69
Astma
Ik gebruik dit medicijn nog niet lang genoeg om mijn ervaring te delen maar tot nu toe lijkt alles in orde. Ik ben wel van plan om, in samenspraak met de specialist, over te gaan naar 100 mg, indien dit mogelijk is. Of ik nog problemen blijf houden betreffende hartritmestoornissen weet ik niet maar ik ben voorlopig in behandeling bij een hartspecialist.

28-06-2018 | Vrouw | 17

28-05-2018 | Vrouw | 43
fluticason (20mg)
Astma
werkt goed, ik ben volledig van het hoesten af

27-05-2018 | Vrouw | 47
Astma
Januari 2018 begonnen met Fluticason 125 Aerosol van het merk Vincion. Veel klachten van druk op de borstkast. Voor deze klachten gebruik ik het maar 1 keer per dag, maar het zou 2 keer moeten van longarts. In april onverklaarbare kriebelhoest vaak tot stikken toe. Longarts heeft er geen verklaring voor en zegt dat het het luchtweg infectie is.

25-03-2018 | Man | 40
Astma
Prima middel tegen benauwdheid. Wel snel last van heesheid/ verlies van smaak. leek er de laatste jaren van gebruik toch wel wat resitent voor te worden. Hierdoor in enkele jaren tijd meerdere longonstekingen opgelopen terwijl dosering erg hoog waren. iom huisarts icm longarts zgn "overdosering" traject ingezet icm antibiotica en prednisol (dus maximale dosering voor[lees meer...] een week) om ontsteking af te remmen en dan vervolgens te switchen naar seretide. Dit is gelukt seretide gebruik is stabiel (zo ook longfuncties)

08-03-2018 | Vrouw | 58
fluticason (500mg)
Astma
werkte prima heb veel jaren zonder klachten en of bijwerkingen doorgebracht ,pas sinds er longemfyseem is gecontateerd is bij mij vaker bronchitus en of long onsteking

27-12-2016 | Vrouw | 47
Astma
Ik gebruik het medicijn al vele jaren zonder problemen. Heb geen astma aanvallen meer gehad. Ik ben een keer langdurig gestopt met gebruik en merkte na een week of zes helaas dat benauwdheid terugkwam. Dit ging over toen ik flixotide weer ging gebruiken. Ik bleek wel met een lagere dosis toe te kunnen dan ik vroeger nam.

25-11-2016 | Vrouw | 39
Astma
Werkt prima, mits je het consequent en volgens het advies van de arts gebruikt. Geen heesheid of droog gevoel keel, omdat ik na ieder gebruik mijn keel spoel/gorgel met wat water en het gebruik vlak voordat ik (wat) ga eten. Lees de bijsluiter, people (voor degenen die dat stuk mochten hebben gemist en nu mogelijk kampen met keelklachten/klachten die overeenkomen met e[lees meer...]en schimmelinfectie): goed spoelen na gebruik en bij voorkeur gebruiken vlak voor het eten van een maaltijd!

13-03-2016 | Vrouw | 44

07-09-2015 | Man | 48
Astma
Vanaf februari 2015 last van benauwdheid vooral 's nachts na een hardnekkige griep. In juni toch maar naar de huisarts, deze schreef ventolin voor en ik moest een longfunctietest doen. Uitslag was gelukkig geen COPD en tegen Astma aan. Flixotide discus werd voor geschreven en tot op heden heb ik geen benauwdheid meer. Ook heb ik nog geen last van eventuele bijwerkingen.