Ervaringen met Qvar

COPD (1 mening)

25-07-2016 | Vrouw | 37
beclometason (250ug/do)
Astma
Na 2 weken kreeg ik jeuk op mijn bovenbenen en zitvlak, uitslag op mijn billen en zitvlak, slapeloosheid ... nu 10 dagen gestopt en 7 dagen zware antihystaminicum aan het nemen, maar jeuk neemt niet af, morgen bloed prikken. Over het gebruik en het resultaat was is echter wel tevreden ... Jeuk komt niet vaak voor, maar als je het krijgt is het heel intens ... met slapeloze[lees meer...] nachten als gevolg.

19-07-2012 | Vrouw | 19
Astma
Ik ben zeer ontevreden over dit medicijn. Tijdens gebruik, maar ook nog lang daarna last van rusteloosheid (hyperactief) en slapeloosheid. Ik ben overgestapt op een ander medicijn.

15-06-2023 | Vrouw | 69
Astma
Wordt diverse keren wakker per nacht en drink dan water. Geen last v. schimmel/heesheid. s morgens na inhalatie pijn op de borst dit komt van mijn luchtpijp af. Na ontbijt geen last wel daarna als ik mijn Qvar neem. Wil graag weten of er meer mensen zijn die dit ervaren?

14-06-2023 | Vrouw | 69
Astma
S morgens droge keel na de nacht. S morgens na gebruik van qvar pijn op borstbeen en luchtpijp. Eten en drinken geen probleem Alleen na gebruik van qvar. Weet iemand een oplossing?

26-09-2022 | Vrouw | 68
Astma
Kramp na inhalering qvar na 1 a 5 minuten is het over. Ik heb het alleen 's ochtends en 's nachts beenkramp. Heeft iemand hier ervaring mee?

16-09-2019 | Vrouw | 3
Astma
Mijn dochter gebruikt het voor de astma. Na een week werden haar klachten erger ipv minder. Kon ze zeer slecht in slaap vallen en werd ze meerdere malen snachts wakker van het hoesten

07-07-2023 | Vrouw | 65
Astma
Ik gebruik dit medicijn sinds ongeveer acht weken. Voorheen gebruikte ik Alvesco, maar vanwege klachten ben ik overgestapt op Qvar. Ik gebruik een voorzetkamer en vind het lastig het medicijn goed in de voorzetkamer te spuiten. De dosis is de ene keer meer dan de andere, omdat het indrukken van de dosisaerosol heel moeilijk gaat.

16-12-2016 | Vrouw | 11
Astma
Het medicijn werkt goed, maar heeft na lang gebruik wel degelijk negatieve bijwerkingen die niet direct over zijn en gevaarlijk zijn voor de gezondheid.

26-05-2015 | Man | 2
Astma
qvar van kinderarts gekregen, nadat de longverpleegkundige bij ons thuis was geweest, zoontje toen 2 jaar vaak benauwd wv oa prednison gebruik was voorgeschreven en flixotide wat niet hielp en aften veroorzaakte. qvar heeft geholpen, maar sinds we gestopt zijn, vallen nu wel dingen op, geen beenkrampen meer, eetlust is beter geworden, 2 kilo aangekomen in 3 weken tijd, gro[lees meer...]eit opeens sneller, lijkt ook beter in zijn vel te zitten. hopelijk kan zoon, nu 3jaar, zonder medicatie.

08-02-2024 | Vrouw | 70

31-01-2012 | Vrouw | 30
Astma
Had eerst andere inhalator, maar door zwangerschap nu Qvar. Had eerst autohaler maar omdat hierdoor veel medicijn achter in je keel neer slaat kreeg ik (ook al spoelde ik na het inhaleren heel goed) een schimmelinfectie in mond en keelholte! Heel pijnlijk en vervelend. 5 weken lang antibiotica gehad. Sindsdien heb ik Qvar inhalatiespray met voorzetkamer en sindsdien geen s[lees meer...]chimmel meer gehad.

13-01-2012 | Vrouw | 38
Astma
voorgeschreven ipv seretide ivm zwangerschapswens

04-04-2013 | Vrouw | 32
Astma
Het middel is voor mij heel effectief, in combinatie met serevent. Na jaren vrijwel klachtenvrij te zijn geweest wat betreft de astma, kreeg ik opeens weer hevige klachten en een longfunctie van 60%. Seretide en singulair hielpen niet of nauwelijks. Qvar zorgde ervoor dat de slijmvorming en benauwdheid snel afnam en dat ik nu stabiel blijf. Fijn is dat ik het nauwelijks pr[lees meer...]oef en dat ik er niet hees van word. Dit was bij seretide wel het geval. Enige bijwerking was hevige kramp in de benen en voeten, vooral 's nachts. Dit is echter naar verloop van tijd zo goed als verdwenen.

04-04-2013 | Vrouw | 32