categorie

Astma / COPD - overig

Astma

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Astma / COPD - overig

26-03-2019

Astma

Ik gebruik dit medicijn al meer dan 40 jaar. Had op jonge leeftijd jaren lang minstens 1x in de 2 w zware astma aanval getriggerd door allergieën. Na het starten met Lomudal in al die jaren nog 2 x benauwd geweest. Voor mij een wondermiddel!
25-03-2019

Oedeem

Jaren chronische oedeem in het gezicht! zwelling die altijd snacht opkomt in het gezicht.jaren gezocht met verschillende dokters voor een oplossing.met die xolair spuiten heb ik geen aanval meer.buiten wat jeuk aan de ogen.
31-01-2019

Allergie

Xolair is het enige middel wat afdoende helpt tegen mijn allergische astma. Wel veel last van heftige hoofdpijn in de 48 uur na injectie en enkele dagen voor de nieuwe injectie. Ook in 4 jaar tijd helaas 10 kilo aangekomen. Sinds het gebruik van Xolair geen prednison, puffers of montelukast nodig. Kan nu gewoon weer over straat zonder last te hebben van rook, uitlaatgassen[lees meer...], parfum, airco enz.
26-01-2019

COPD

ik moet stoppen met dit medicijn omdat het niet werkt .de reden dat ik het kreeg was om te kijken of ik de longfunctie goed kon doen na 4 x blazen moet ik nu dus stoppen .terwijl er in mei 2018 gezegt werd copd tot 2 weken geleden na veel problemen met huisarts toch een gesprek gehad wat ik nu heb? ze weten het niet.dus ik heb al ug die tijd dus rotzooi gebruikt. nu moet [lees meer...]ik 11 febr longarts want ik wil. nu toch wel eens weten wat er werkelijk met mijn is.ook nooit last van benauwdheid of zo gehad enkel eind 2017 met longontsteking. begrijp ni et dat dit zomaar kan en gezegd kan worden en nu ik zelf ben gekomen met verwijzing longarts en als ze fout hebben gemaakt dat ik ze dan aanklaag.nu krijg ok wel een verwijzing?
10-01-2019

Astma

Gebruik al jaren Lomudal tot grote tevredenheid. Woon in Zwitserland waar het al enige tijd niet meer verkrijgbaar is. Bestelde het vervolgens iedere keer in Nederland, maar tot mijn grote schrik is het middel uit de handel gehaald. Ik gebruik 2x daags 1 inhalatie (20 mg met eclips). Is het inderdaad nergens meer verkrijgbaar of weet iemand een alternatief?
06-12-2018

Astma

Sinds kinds astma patiënt, buiten zware aanvallen heb ik ook last vast de meer sluipende klachten zoals het verkrampen van de longen. Ik had 5 uur + per dag aanvallen waarbij ik op de grond lag. Daarnaast had ik een slechte reactie op Atrovent/ventolin en kreeg ik hart klachten van Spiriva. Uiteindelijk kreeg ik Lomudal Forte, binnen 1.5 maand waren bijna alle klachten[lees meer...] weg en dat was met 20 mg, binnen kort ga ik het verhogen na 40mg. Ik ben zeer tevreden over dit medicijn, ik merk ook dat ik minder ontstekingen krijg doordat de longen minder geïrriteerd zijn. Nauwelijks bijwerkingen en bijzonder efficiënt, blij dat de specialist voorstelde.
29-11-2018

COPD

Een lichte vorm van COPD met vaak helder slijm opgeven. Ben een paar maal gestopt omdat ik twijfelde aan de werking, maar uitgevonden dat het toch enige verlichting geeft. Geen bijwerkingen geconstateerd.
26-11-2018

Benauwdheid

Mijn astma was vanwege toenemende allergie, niet goed stabiel meer te krijgen. Ik slik Xyzal, tweemaal per dag inhaleer ik Serevent en Pulmicort en ik slik Carvedilol tegen hoge bloeddruk. Nadat ik de eerste tablet Montelukast had ingenomen, merkte ik na 2 uur al dat het piepen afnam. Ik heb vrijwel geen Ventolin meer nodig. Op internet zijn veel negatieve ervaringen met [lees meer...]dit medicijn te vinden en helaas weinig positieve. Daarom vind ik het belangrijk om mijn verhaal te doen, omdat mijn klachten vrijwel verdwenen zijn. Een fijne bijwerking vind ik dat ik er dieper en beter door slaap.
14-10-2018

Ademhalingsproblemen

Gehad voor lichte vorm copd. Voordelen wogen niet op tegen de nadelen, dus na een poos 1 x p 2 dagen inhaleren hiermee gestopt.
14-10-2018

Incruse (umeclidinium)
Ademhalingsproblemen

Bij dagelijks gebruik zeer effectief tegen ademhalingsproblemen(lichte copd) Echter dan ook in toenemende mate last van plasproblemen,snellere pols en slecht slapen Zelf inname gedaan om de 36 uur en daarmee bijwerkingen beperkt tot verdwenen , maar iets minder longvolume. Medicijn stapelt op in het bloed: halfwaardetijd 19 uur!
16-09-2018

COPD

ik heb vaak lege capsules
06-09-2018

Allergie

Voor de start van de Xolair ernstige allerigische astma die niet onder controle te krijgen was. Gemiddeld elke maand een kuur Prednison en elke twee maanden een longontsteking. Na de 2de keer Xolair begon ik al verschil te merken. Ik gebruik het nu een half jaar en ben net overgestapt naar elke 3 weken in plaats van elke 4 weken. Ik gebruikt al mijn medicijnen nog gewoon m[lees meer...]aar heb geen longontstekingen meer gehad en slechts 1 keer een kuur Prednison. Wel erge bijwerkingen, dagelijks ben ik misselijk, snel duizelig en ik heb het continu heet en ben aan het zweten. Toch is dat natuurlijk een schijntje in vergelijking met zoveel longontstekingen. Voor mij is het een wonder middel.
30-08-2018

Ademhalingsproblemen

Ik gebruik sind eind 2016 Xolair. De hoeveelheid is 600 ml per 14 dagen. Sinds ik Xolair gebruik heb ik GEEN inhalaties meer gebruikt als vertolken of xerotide. Ben zelfs niet meer kort geweest.
29-08-2018

26-08-2018

COPD

Heb het gevoel dat het soms wel soms niet werkt. Erg veel last van oorsuizen. Probeer het nog een tijdje uit, daarna naar huisarts als suizen blijft. Daar wordt je namelijk knettergek van.
18-08-2018

Allergie

Structureel elke dag gebruiken en in periodes waarin astma opspeelt eerst een puf luchtwegverwijder en ongeveer 5 minuten later 1 of 2 puffen lomudal. Het jeukerige geïrriteerde gevoel dat astma aankondigt verdwijnt dan heel snel. Heel tevreden over. Hoop dat het nooit uit de handel wordt gehaald
06-08-2018

Ipratropium Inhalatiepoeder (ipratropium)

21-06-2018

Netelroos

Hallo, Sinds 2016 heb ik last van chronisch urticaria Netelroos Nam 34 mg medrol en vier anti jeuk pillen per dag en geen resultaat Gebruik deze spuiten (2x 150 mg, 1keer per maand )in de buik en dit al twee jaar geen last meer van netelroos en geen bijwerkingen gehad ervan .
13-06-2018

Astma

Ik gebruik Montelukast (ontstekingsremmer, 1x daags tabletje 10mg) in combinatie met Foster (ontstekingsremmer, 1x daags 2 pufjes) Avamys (anti-allergie, 1x daags, 2 sprays per neusgat) Dit werkt in mijn geval super. Geen piepjes, hoesten, niezen meer. Helemaal niets. Geweldig! En dat terwijl mijn astma gekwalificeerd was als 'ernstig'. Ik ben benieuwd wat [lees meer...]het volgende longfunctieonderzoek voor waarden laat zien. Ik schommelde voorheen rond de 60%. Bijwerkingen: Heb soms lichte buikpijn, waarvan ik vermoed dat het door het merk komt. Bij het vorige merk had ik geen buikpijn. Kan ook toeval zijn.
17-04-2018

Theolair (theofylline)
COPD

het beste medicijn voor mij, ik gebruik het al jaren. Een keer zonder geprobeerd klachten van benauwdheid gelijk terug gekregen. Dit koste mij een opname van 9dagen op de longafdeling in het ziekenhuis. Dus nooit stop ik met dit medicijn. Ik ben erg tevreden met Theolair 350mg per 24 uur.
10-04-2018

Tevens Spiriva,Symbicourt
04-04-2018

COPD

Ik gebruik al jaren symbicort tot grote tevredenheid en makkelijk in te nemen . Sinds enkele weken gebruik ik spiriva erbij omdat mijn copd verergerd is. De werking is goed. Het gebruik is meer dan vermoeiend en lastig. Ik begrijp niet dat het product in deze verpakking verkocht mag worden en de Handihaler is ronduit een miskleun. Het perforeren van de capsules is het eni[lees meer...]ge dat er goed in gaat. Hij is instabiel en ligt niet lekker in de hand. Een beetje een handige amateur zou dit enorm kunnen verbeteren. Ik wil geen anderen helpen hier mee maar de verkoper en producent bewegen hun product klantvriendelijke te verpakken en in te laten nemen. De verpakking van de capsules deugt voor geen meter. Je kunt de verpakking aan 2 kanten openen. Zowel de onder als bovenkant kun je lostrekken dit is dus niet meer van deze tijd. Verder kun je de goede kant er bijna niet recht vanaf krijgen en blijft aan een kant van de te verwijderen folie plakken gaat niet fijn open en dan moet je de capsule eruit peuteren. Geen gebruikersgemak kunnen vinden aan het hele artikel.
02-03-2018

COPD

Als voorbereiding hart operatie longfunctie test gehad. hieruit bleek ik copd (69% longfunctie) te hebben. Ik heb heel lang gerookt en 1,5 jaar geleden gestopt. Saturatie voor de operatie was 95-96%. Nu is het 92-94%. Ik heb niet echt het idee dat Spiriva helpt en zeker niet nav de saturatie metingen.
22-02-2018

Bronchitis

3 dagen antibiotica, 7 dagen Atrovent om bronchitis op te lossen. Ik werd er telkens misselijk van en keek er zwaar tegenop om het te gebruiken.
07-02-2018

Eklira Genuair (aclidinium)

27-01-2018

Benauwdheid

Vanwege een sporthart had ik een verminderde pompkracht van mijn hart waardoor er onvoldoende zuurstofrijk bloed werd rondgepompt, ik was bij inspanning flink kortademig. Door de huisarts Spiriva respimat voorgeschreven, dit gaf direct verlichting, een wereld van verschil. Nog geen bijwerkingen gehad.
25-01-2018

19-01-2018

Astma

Het benauwdheid gevoel is bijna gelijk verdwenen, het hoesten is veel minder. Echter vermoeidheid is een probleem, dit wordt wel minder na verloop van enkele dagen. Ik ga nu via trainingen proberen de conditie te verbeteren.
18-01-2018

Ademhalingsproblemen

Goed effect op longen, bijwerkingen zeer ernstig. Ik moet van de longarts acuut stoppen.
19-12-2017

Astma

Ik vind het een fijn medicijn dat zijn werk goed doetwaar het moet werken in de longen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4660)
Anticonceptie - overig (3445)
Cholesterol (2718)
Depressie - antidepressiva overig (2514)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2151)
Pijn - morfine-achtigen (2054)
Pijn (1855)
Verslavingsziekten (1766)
ADHD - psychostimulantia (1726)
Bloeddruk - betablokkers (1558)
Maagzuur - protonpompremmers (1478)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1423)
Anticonceptie - eenfase (1279)
Angststoornissen (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1042)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1023)
Depressie - antidepressiva TCA (968)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (903)