categorie

Astma / COPD - overig

Astma

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Astma / COPD - overig

26-04-2021 | Vrouw | 74
Astma
Eerste week was het prima.hoeste niet meer,nu weer t zelfde hoest weer dag en nacht.heb ook pufjes.

06-04-2021 | Vrouw | 58
Astma
Gebruik het medicijn al een aantal jaren, maar sinds een paar maanden slaap ik heel slecht elke twee uur wakker, veel hoesten.

06-04-2021 | Vrouw | 39
Astma
Xolair zorgt er al jaren voor dat mijn ernstig allergisch astma ( en andere bijbehorende klachten zoals aczeem, hooikoorts) voor zeker 80 tot 90 procent verminderd is. Hiernaast gebruik ik inhalators en montelukast. Maar sinds ik Xolair gebruik, kan ik alles doen wat ik wil zonder vaak klachten te hebben.

31-03-2021 | Vrouw | 66
COPD
Kreeg (met dank aan de ziektekostenverzekering) mijn oude vertrouwde capsules van de Spiriva Handihaler niet meer. Deze zijn vermoedelijk goedkoper. Resultaat: volkomen uitgedroogde mond, de hele dag zeurende maagpijn en constant kortademig. Met de Handihaler ging het al jaren uitstekend, maar helaas.......dat telt blijkbaar niet. De longverpleegkundige heeft nu weer een[lees meer...] ander medicijn voor me besteld dat morgen zou komen. Dus weer maar uitproberen. We zijn tenslotte proefkonijnen. Voor de zekerheid de Spiriva maar niet meer genomen en Paracetamol genomen tegen de maagpijn. Lekker bezig zo!

23-03-2021 | Vrouw | 73
Astma
Hoest s,nachts niet meer.slaap weer beter daardoor.

22-03-2021 | Vrouw | 43
Netelroos
In juli ineens netelroos en zwellingen in het gezicht. (Chronisch spontane urticaria met angio oedeem) Na anti histamine eigenlijk meteen over gegaan op xolair. Best bijzonder want ik lees dat sommigen echt een heel ander traject doorlopen en niet zo snel xolair voorgeschreven krijgen (het schijnt erg duur te zijn). Ik ben begonnen met een keer in de vier weken 300 mg. N[lees meer...]u zit is op eens in de 3 weken op 600 mg. (4 spuiten). Je leert in het ziekenhuis hoe je deze moet prikken bij jezelf. Het heeft helaas geen effect (soms denk ik zelfs dat het erger is geworden sinds ik ben begonnen). Ik ben vorige week aan de ciclosporine over gestapt en het had na twee dagen al effect. Dus ik denk dat ik nu ga stoppen met xolair. Ik heb meer honger en last van vocht vasthouden waardoor ik veel aangekomen, maar ik heb verder geen bijwerkingen ervaren i.t.t. de ciclosporine die ik nu krijg.

18-03-2021 | Vrouw | 48
Netelroos
Heb zeer ernstige netelroos , heel veel jeuk slapeloze nachten . Heeft lang geduurd voor ze het gevonden hebben ondertussen heel mijn lichaam vol littekens van krabben , niet leuk . Ben nu 6 maanden bezig met injecties en bellozal veel beter maar niet weg . Ben ook wel wa kg bijgekomen ook ni leuk . Iemand een idee voor de littekens en overgewicht daar wil ik zeker vanaf [lees meer...].

13-01-2021 | Man | 41
Netelroos
Ineens last van netelroos,na verschillende histamine Tabletten en dokters bezoeken doorgestuurd naar Ziekenhuis(dermatologie) daar verschillende onderzoeken gehad en medicatie aangepast. Ging wat beter maar neteroos keerde steeds terug, Na een bepaalde periode histamine en koelgel enz. Heeft arts xolair voorgeschreven in combinatie met Histamine gaat perfect nergen[lees meer...]s last van ,spuiten waren eerst 1x per 4 weken dit is teruggebracht naar 1x in de 9 weken in combinatie met histamine,ik probeer de tijd steeds verder op te rekken...... Maar xolair heeft echt een groot verschil gemaakt, Ik heb geen last van uitslag/jeuk (slapeloze nachten).

24-12-2020 | Vrouw | 61
Astma
Ik vind de spiriva heel erg goed werken. Ben veel minder kortademig en heb vooral ‘s nachts echt meer lucht. Wel krijg ik er hartkloppingen van maar dat zakt na een uurtje. Voorheen Foster 200/6 en daarbij waren de hartkloppingen dramatisch. Enige probleem is de vernevelaar. Meestal direct een hoestreflex, oncontroleerbaar. Wordt dit niet beter zal ik het alternatief met [lees meer...]de capsules moeten proberen. Ik gebruik spiriva in combinatie met montelukast, pulmocort en zo nodig salbutamol.

12-11-2020 | Vrouw | 36
Astma
Voorgeschreven gekregen zodat mijn luchtwegen 's ochtends te openen zodat ik de Foster goed kan innemen. Patronen zijn vrij makkelijk te vervangen. Alleen het draaien van het inhaler om de dosis te laden is voor mij wat lastiger vanwege stijve handen door fibromyalgie. Doet z'n werk. Ik kreeg wel keelpijn en droge slijmvliezen maar dat is te verhelpen door met zout water t[lees meer...]e spoelen.

Atrovent

12-11-2020 | Vrouw | 36
ipratropium
Astma
Werkt prima tijdens een astma aanval of benauwdheid. Het enige nadeel voor mij is dat het ontzettend vies smaakt. De gebruiksaanwijzing zegt dat het medicijn zo gebruikt kan worden, waar de apotheker zegt dat een voorzetkamer gebruikt moet worden. Dit zorgt wel voor onduidelijkheid. Bij mij werkt het zowel met- als zonder voorzetkamer prima.

Lomudal Inhalatiepoeder

24-08-2020 | Vrouw | 49
cromoglicinezuur
Astma
Jaren dag en nacht gehoest. Niet normaal. Van longarts gewisseld en hij stelde dit voor. Binnen 4 dagen hoesten over. Een wondermiddel.

04-07-2020 | Man | 55
Ik zal persoonlijk afraden

11-06-2020 | Man | 51

05-06-2020 | Man | 39
omalizumab
Na zeer veel “medicijnen” te hebben geprobeerd. Stelde mijn dermatoloog dit middel voor. Vanwege ernstige astma zou dit middel ook werken. Helaas moet ik naast de injectie (eens per 4 weken, 2 spuiten van 150ml) ook tot 6 maal daags Fexofenadine en tot 4 maal daags Desloretadine blijven slikken. Xolair werkt voor mij zeer goed, ik merk direct verbetering. Het brande[lees meer...]d gevoel neemt af, daarmee de jeuk, en zwellingen. We hebben geprobeerd de termijn van 4 naar 5 weken terug te brengen. Helaas werkt dat niet voor me. Dus terug naar eens per 4 weken 2 spuiten. Als je twijfelt, overleg goed met je dermatoloog en eventueel huisarts. Gelukkig wordt het vergoed vanuit het basispakket van de zorgverzekering.

03-06-2020 | Vrouw | 23

08-05-2020 | Man | 79
COPD
Mijn hele gebit naar de filistijnen mede dank zij de mondhygiëniste die alle tandsteen verwijderde (€1200,00) en spiriva de wortels aantastte. Gevolg nu een implantaat met alle gevolgen van dien. Gestopt met gebruik en voel me ook stukken beter Van gold 2 terug naar gold 1. longtest prima met en voor mijn leeftijd ongekend hoge longinhoud, volgens de behandelaar de hoogste[lees meer...] die zij ooit heeft meegemaakt van iemand van mijn leeftijd!!! Wel veel moe maar dat komt door andere problemen o.a. door trage schildklier, 7 stant's voor aneurysma en hart, versmalling van ruggenmerg en hernia, beide schouders versleten en trombose in beide benen. Gestopt met alle medicijnen en gbruik nu alleen nog Xarelta, vitamine D en C , Oxazepam en Temazepam dit laatste voor de pijn in mijn schouders wat heel goed helpt bij het slapen.

Seebri Breezhaler

03-05-2020 | Man | 68
glycopyrronium
Bronchitis
Kan steeds minder van inspanningen herstellen. Trap lopen en heuvels beklimmen kennen heftige herstel momenten.

14-04-2020 | Man | 61
Allergie
ik moet dit gebruiken voor soms hoesten als ik moet spreken astma ? allergie . symptomen zijn soms lange tijd goed , dan soms weer slecht .

31-03-2020 | Man | 32
Netelroos
Ik gebruikt al 7 manden tegen netelroos urticaria Helpt zeer goed maar ik weet het niet als hij schadelijk is voor langer gebruik ?

11-03-2020 | Vrouw | 53
Astma
Ik kreeg dit omdat ik veel bijwerkingen had van Atimos, maar werkte minimaal.

Ipratropium Inhalatiepoeder

03-03-2020 | Man | 60
ipratropium
Astma
Stemverlies, verhemelte zwelt helemaal op, duizelig, helpt niet goed genoeg.

Seebri Breezhaler

03-03-2020 | Vrouw | 60
glycopyrronium
Ademhalingsproblemen
Al na 2 x gebruik was ik mijn stem kwijt aan het raken, na 2 dagen helemaal geen stem meer. Keelontstekingen. En het idee dat het niet zo veel helpt, maar alleen bijwerkingen geeft.

Singulair

16-01-2020 | Vrouw | 59
eerste 3 dagen prima, veel minder benauwd daarna begonnen de bijwerkingen

03-12-2019 | Vrouw | 47
Allergie
Na 7 maanden elke maand injecties te hebben gehad nog niet kunnen afbouwen en allergie niet onder controle. Al vanaf het begin vage klachten. Uiteindelijk zijn de bijwerkingen zo verergerd dat ik met een longontsteking. Onteken keel en mond op de eerste hulp eindigde Ook erg veel hoofdpijn gehad en erg moe. Na veel onderzoek is er uitgekomen dat het van de xola[lees meer...]ir komt

14-10-2019 | Vrouw | 40
Netelroos
Sinsd 2011 chronische urticaria. Na veel aanmodderen met middelen als dexametason, bethametason, neoral en niet-werkende antihistaminica, in 2017 doorverwezen naar VU medisch centrum voor Xolair injecties. Mijn leven kreeg ineens weer kleur! De injecties werkten heel snel en nog steeds. Ik mag mezelf nu thuis injecteren en ipv elke de 4 weken, zit ik nu op elke 6 weken. En[lees meer...] het gaat goed! Tja, ben wel wat kilo's aangekomen en kreeg na verloop van tijd last van haaruitval. Dat laatste is inmiddels veel minder erg geworden sinds ik de injecties om de 6 weken toedien ipv 4 weken. Ben heel tevreden dus. Kan weer doen en laten wat ik wil zonder continu last te hebben van vreselijke jeuk en dikke rode bulten en vlekken.

Lomudal Inhalatiepoeder

26-09-2019 | Man | 51
cromoglicinezuur
Bronchitis
Als kind jaren piepen en moeite met ademhalen . Na gebruik van lomudal nooit meer last gehad

04-09-2019 | Man | 65
COPD
Gebruik spiriva al best wel lang en heb ook al zeker 5 jaar last van hartritmestoornis, lees in de bijsluiter dat spiriva ook hartritmestoornissen kan veroorzaken. Heb dit nu via de assistente doorgegeven en er word overlegd wat te doen.

Eklira Genuair

17-08-2019 | Man | 55
aclidinium
COPD
Kreeg kramp in mijn benen en dikwijls ook mijn handen.

17-08-2019 | Man | 55
COPD
67% longcapaciteit en zeer gevoelig voor ammonia in mest. Dit is het enige middel waar ik positieve ervaringen mee heb.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5383)
Anticonceptie - overig (3944)
Cholesterol (2961)
Depressie - antidepressiva overig (2806)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2471)
Pijn - morfine-achtigen (2275)
ADHD - psychostimulantia (2191)
Pijn (2059)
Verslavingsziekten (2036)
Bloeddruk - betablokkers (1731)
Maagzuur - protonpompremmers (1609)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1555)
Anticonceptie - eenfase (1437)
Angststoornissen (1271)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1228)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1192)
Depressie - antidepressiva TCA (1079)
Antibiotica - urineweginfectie (1005)