categorie

Astma / COPD - overig

Astma

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Astma / COPD - overig

13-01-2021 | Man | 41
Netelroos
Ineens last van netelroos,na verschillende histamine Tabletten en dokters bezoeken doorgestuurd naar Ziekenhuis(dermatologie) daar verschillende onderzoeken gehad en medicatie aangepast. Ging wat beter maar neteroos keerde steeds terug, Na een bepaalde periode histamine en koelgel enz. Heeft arts xolair voorgeschreven in combinatie met Histamine gaat perfect nergen[lees meer...]s last van ,spuiten waren eerst 1x per 4 weken dit is teruggebracht naar 1x in de 9 weken in combinatie met histamine,ik probeer de tijd steeds verder op te rekken...... Maar xolair heeft echt een groot verschil gemaakt, Ik heb geen last van uitslag/jeuk (slapeloze nachten).

24-12-2020 | Vrouw | 61
Astma
Ik vind de spiriva heel erg goed werken. Ben veel minder kortademig en heb vooral ‘s nachts echt meer lucht. Wel krijg ik er hartkloppingen van maar dat zakt na een uurtje. Voorheen Foster 200/6 en daarbij waren de hartkloppingen dramatisch. Enige probleem is de vernevelaar. Meestal direct een hoestreflex, oncontroleerbaar. Wordt dit niet beter zal ik het alternatief met [lees meer...]de capsules moeten proberen. Ik gebruik spiriva in combinatie met montelukast, pulmocort en zo nodig salbutamol.

12-11-2020 | Vrouw | 36
Astma
Voorgeschreven gekregen zodat mijn luchtwegen 's ochtends te openen zodat ik de Foster goed kan innemen. Patronen zijn vrij makkelijk te vervangen. Alleen het draaien van het inhaler om de dosis te laden is voor mij wat lastiger vanwege stijve handen door fibromyalgie. Doet z'n werk. Ik kreeg wel keelpijn en droge slijmvliezen maar dat is te verhelpen door met zout water t[lees meer...]e spoelen.

Atrovent

12-11-2020 | Vrouw | 36
ipratropium
Astma
Werkt prima tijdens een astma aanval of benauwdheid. Het enige nadeel voor mij is dat het ontzettend vies smaakt. De gebruiksaanwijzing zegt dat het medicijn zo gebruikt kan worden, waar de apotheker zegt dat een voorzetkamer gebruikt moet worden. Dit zorgt wel voor onduidelijkheid. Bij mij werkt het zowel met- als zonder voorzetkamer prima.

24-08-2020 | Vrouw | 49
Astma
Jaren dag en nacht gehoest. Niet normaal. Van longarts gewisseld en hij stelde dit voor. Binnen 4 dagen hoesten over. Een wondermiddel.

04-07-2020 | Man | 55
Ik zal persoonlijk afraden

11-06-2020 | Man | 51

05-06-2020 | Man | 39
omalizumab
Na zeer veel “medicijnen” te hebben geprobeerd. Stelde mijn dermatoloog dit middel voor. Vanwege ernstige astma zou dit middel ook werken. Helaas moet ik naast de injectie (eens per 4 weken, 2 spuiten van 150ml) ook tot 6 maal daags Fexofenadine en tot 4 maal daags Desloretadine blijven slikken. Xolair werkt voor mij zeer goed, ik merk direct verbetering. Het brande[lees meer...]d gevoel neemt af, daarmee de jeuk, en zwellingen. We hebben geprobeerd de termijn van 4 naar 5 weken terug te brengen. Helaas werkt dat niet voor me. Dus terug naar eens per 4 weken 2 spuiten. Als je twijfelt, overleg goed met je dermatoloog en eventueel huisarts. Gelukkig wordt het vergoed vanuit het basispakket van de zorgverzekering.

03-06-2020 | Vrouw | 23

08-05-2020 | Man | 79
COPD
Mijn hele gebit naar de filistijnen mede dank zij de mondhygiëniste die alle tandsteen verwijderde (€1200,00) en spiriva de wortels aantastte. Gevolg nu een implantaat met alle gevolgen van dien. Gestopt met gebruik en voel me ook stukken beter Van gold 2 terug naar gold 1. longtest prima met en voor mijn leeftijd ongekend hoge longinhoud, volgens de behandelaar de hoogste[lees meer...] die zij ooit heeft meegemaakt van iemand van mijn leeftijd!!! Wel veel moe maar dat komt door andere problemen o.a. door trage schildklier, 7 stant's voor aneurysma en hart, versmalling van ruggenmerg en hernia, beide schouders versleten en trombose in beide benen. Gestopt met alle medicijnen en gbruik nu alleen nog Xarelta, vitamine D en C , Oxazepam en Temazepam dit laatste voor de pijn in mijn schouders wat heel goed helpt bij het slapen.

Seebri Breezhaler

03-05-2020 | Man | 68
glycopyrronium
Bronchitis
Kan steeds minder van inspanningen herstellen. Trap lopen en heuvels beklimmen kennen heftige herstel momenten.

Montelukast

14-04-2020 | Man | 61
montelukast
Allergie
ik moet dit gebruiken voor soms hoesten als ik moet spreken astma ? allergie . symptomen zijn soms lange tijd goed , dan soms weer slecht .

31-03-2020 | Man | 32
Netelroos
Ik gebruikt al 7 manden tegen netelroos urticaria Helpt zeer goed maar ik weet het niet als hij schadelijk is voor langer gebruik ?

11-03-2020 | Vrouw | 53
Astma
Ik kreeg dit omdat ik veel bijwerkingen had van Atimos, maar werkte minimaal.

Ipratropium Inhalatiepoeder

03-03-2020 | Man | 60
ipratropium
Astma
Stemverlies, verhemelte zwelt helemaal op, duizelig, helpt niet goed genoeg.

Seebri Breezhaler

03-03-2020 | Vrouw | 60
glycopyrronium
Ademhalingsproblemen
Al na 2 x gebruik was ik mijn stem kwijt aan het raken, na 2 dagen helemaal geen stem meer. Keelontstekingen. En het idee dat het niet zo veel helpt, maar alleen bijwerkingen geeft.

Singulair

16-01-2020 | Vrouw | 59
montelukast
eerste 3 dagen prima, veel minder benauwd daarna begonnen de bijwerkingen

03-12-2019 | Vrouw | 47
Allergie
Na 7 maanden elke maand injecties te hebben gehad nog niet kunnen afbouwen en allergie niet onder controle. Al vanaf het begin vage klachten. Uiteindelijk zijn de bijwerkingen zo verergerd dat ik met een longontsteking. Onteken keel en mond op de eerste hulp eindigde Ook erg veel hoofdpijn gehad en erg moe. Na veel onderzoek is er uitgekomen dat het van de xola[lees meer...]ir komt

14-10-2019 | Vrouw | 40
Netelroos
Sinsd 2011 chronische urticaria. Na veel aanmodderen met middelen als dexametason, bethametason, neoral en niet-werkende antihistaminica, in 2017 doorverwezen naar VU medisch centrum voor Xolair injecties. Mijn leven kreeg ineens weer kleur! De injecties werkten heel snel en nog steeds. Ik mag mezelf nu thuis injecteren en ipv elke de 4 weken, zit ik nu op elke 6 weken. En[lees meer...] het gaat goed! Tja, ben wel wat kilo's aangekomen en kreeg na verloop van tijd last van haaruitval. Dat laatste is inmiddels veel minder erg geworden sinds ik de injecties om de 6 weken toedien ipv 4 weken. Ben heel tevreden dus. Kan weer doen en laten wat ik wil zonder continu last te hebben van vreselijke jeuk en dikke rode bulten en vlekken.

26-09-2019 | Man | 51
Bronchitis
Als kind jaren piepen en moeite met ademhalen . Na gebruik van lomudal nooit meer last gehad

04-09-2019 | Man | 65
COPD
Gebruik spiriva al best wel lang en heb ook al zeker 5 jaar last van hartritmestoornis, lees in de bijsluiter dat spiriva ook hartritmestoornissen kan veroorzaken. Heb dit nu via de assistente doorgegeven en er word overlegd wat te doen.

Eklira Genuair

17-08-2019 | Man | 55
aclidinium
COPD
Kreeg kramp in mijn benen en dikwijls ook mijn handen.

17-08-2019 | Man | 55
COPD
67% longcapaciteit en zeer gevoelig voor ammonia in mest. Dit is het enige middel waar ik positieve ervaringen mee heb.

21-06-2019 | Vrouw | 37
Netelroos
Hallo, Ik heb al 4 jaar erge chronische netelroos en angio oedeem,uiteindelijk na een lange zoektocht uitgekomen bij xolair,bij mij zeker en vast een succes,al na de eerste inspuitingen geen opstoten meer gehad,wel enorm veel last van jeuk. Na 5 behandelingen ben ik ook 6 kilo aangekomen wat wel niet zo leuk is,heb niks aan mijn voeding veranderd dus daar ligt het niet a[lees meer...]an. Wat ik ook probeer ik kan die kilo’s er niet meer af krijgen . Ik moet nu even stoppen met de xolair om te zien of de netelroos nog terugkomt of niet,we zien wel ,hopelijk gaan die overtollige kilootjes nu weer weg . Zijn er nog mensen die daar last van hebben ,alle raad en ervaringen zijn welkom

26-03-2019 | Vrouw | 60
Astma
Ik gebruik dit medicijn al meer dan 40 jaar. Had op jonge leeftijd jaren lang minstens 1x in de 2 w zware astma aanval getriggerd door allergieën. Na het starten met Lomudal in al die jaren nog 2 x benauwd geweest. Voor mij een wondermiddel!

25-03-2019 | Vrouw | 35
Oedeem
Jaren chronische oedeem in het gezicht! zwelling die altijd snacht opkomt in het gezicht.jaren gezocht met verschillende dokters voor een oplossing.met die xolair spuiten heb ik geen aanval meer.buiten wat jeuk aan de ogen.

31-01-2019 | Vrouw | 45
Allergie
Xolair is het enige middel wat afdoende helpt tegen mijn allergische astma. Wel veel last van heftige hoofdpijn in de 48 uur na injectie en enkele dagen voor de nieuwe injectie. Ook in 4 jaar tijd helaas 10 kilo aangekomen. Sinds het gebruik van Xolair geen prednison, puffers of montelukast nodig. Kan nu gewoon weer over straat zonder last te hebben van rook, uitlaatgassen[lees meer...], parfum, airco enz.

26-01-2019 | Vrouw | 55
COPD
ik moet stoppen met dit medicijn omdat het niet werkt .de reden dat ik het kreeg was om te kijken of ik de longfunctie goed kon doen na 4 x blazen moet ik nu dus stoppen .terwijl er in mei 2018 gezegt werd copd tot 2 weken geleden na veel problemen met huisarts toch een gesprek gehad wat ik nu heb? ze weten het niet.dus ik heb al ug die tijd dus rotzooi gebruikt. nu moet [lees meer...]ik 11 febr longarts want ik wil. nu toch wel eens weten wat er werkelijk met mijn is.ook nooit last van benauwdheid of zo gehad enkel eind 2017 met longontsteking. begrijp ni et dat dit zomaar kan en gezegd kan worden en nu ik zelf ben gekomen met verwijzing longarts en als ze fout hebben gemaakt dat ik ze dan aanklaag.nu krijg ok wel een verwijzing?

10-01-2019 | Vrouw | 54
Astma
Gebruik al jaren Lomudal tot grote tevredenheid. Woon in Zwitserland waar het al enige tijd niet meer verkrijgbaar is. Bestelde het vervolgens iedere keer in Nederland, maar tot mijn grote schrik is het middel uit de handel gehaald. Ik gebruik 2x daags 1 inhalatie (20 mg met eclips). Is het inderdaad nergens meer verkrijgbaar of weet iemand een alternatief?

06-12-2018 | Man | 34
Astma
Sinds kinds astma patiënt, buiten zware aanvallen heb ik ook last vast de meer sluipende klachten zoals het verkrampen van de longen. Ik had 5 uur + per dag aanvallen waarbij ik op de grond lag. Daarnaast had ik een slechte reactie op Atrovent/ventolin en kreeg ik hart klachten van Spiriva. Uiteindelijk kreeg ik Lomudal Forte, binnen 1.5 maand waren bijna alle klachten[lees meer...] weg en dat was met 20 mg, binnen kort ga ik het verhogen na 40mg. Ik ben zeer tevreden over dit medicijn, ik merk ook dat ik minder ontstekingen krijg doordat de longen minder geïrriteerd zijn. Nauwelijks bijwerkingen en bijzonder efficiënt, blij dat de specialist voorstelde.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5285)
Anticonceptie - overig (3847)
Cholesterol (2928)
Depressie - antidepressiva overig (2775)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2415)
Pijn - morfine-achtigen (2235)
ADHD - psychostimulantia (2127)
Pijn (2027)
Verslavingsziekten (1996)
Bloeddruk - betablokkers (1714)
Maagzuur - protonpompremmers (1587)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1539)
Anticonceptie - eenfase (1416)
Angststoornissen (1249)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1188)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1166)
Depressie - antidepressiva TCA (1062)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (980)