This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

03-05-2015
Vrouw, 63 jaar

Astma

Vanaf jongs af aan heb ik regelmatig longklachten. Alle hoestdrankjes in mijn leven uitgeprobeerd. Toen ik 22 jaar was ben ik in aanraking gekomen met Pulmo. Ontzettend vies drankje maar het hielp gigantisch goed. Als ik klachten kreeg 1 à 3 dagen 3 x per dag een paplepel van Pulmo en mijn klachten waren over. Opeens was dat spul nergens meer te krijgen. Ik heb het nog 2 j[lees meer...]aar in België kunnen kopen. Het kwam uit Parijs. Een vriend is in Parijs bij een apotheek gaan vragen. Ook daar was het niet meer te krijgen. Gaiacol zat daar in en codeïne en dat mag niet? Na een heel gedoe met inhalatie spullen (Kreeg daar veel keel- en slokdarmproblemen van) werd mij Singulair voorgeschreven. Vanaf dat moment jaren geen last van mijn longen, prima geholpen, zeer tevreden, tot 1½jaar geleden. Met klachten blijven lopen met de gedachte...dat gaat misschien vanzelf over. Vanaf december 2014 zit ik weer regelmatig met longproblemen bij de huisarts. Inhalatie Seretide gekregen...weer gedoe met keel en slokdarm. Gestopt. Eind maart heb ik dicht tegen een longontsteking gezeten, hoge koorts. (jaren me niet zo ellendig gevoeld) Kuur Amoxicilline. Daarna nog een kuur Doxycycline en Prednison. 2 weken weinig klachten, daarna is het gerochel weer begonnen. Pas vandaag leg ik de link naar het veranderen van Singulair naar Montelukast. Heb daar helemaal niet over nagedacht. Dacht dat het precies hetzelfde geneesmiddel was, alleen goedkoper. Ga nu verder met het zoeken naar de samenstelling van beide medicijnen. De komende dagen ga ik bij huisarts en apotheek eens flink aan de bel trekken. Wil alle gegevens hebben, tot wanneer ik precies singulair heb voorgeschreven gekregen. Ben 63 jaar en weet niet meer precies hoelang ik dat middel gebruik. Dus de hierboven genoemde data zijn een gok. Bovendien heb ik de laatste jaren zeer ingrijpende gebeurtenissen meegemaakt, waardoor er zaken aan je aandacht voor jezelf kunnen ontsnappen. Gr. Wies
07-04-2015
Vrouw, 18 jaar

COPD

Tevreden over de originele singulair tabletten. Eerder geswitched naar montelukast, maar dat zorgde voor verergerde klachten. Na een brief van mijn longarts eindelijk het recept gekregen voor de originele tabletten.
07-12-2014
Vrouw, 37 jaar

Astma

Ik gebruik sinds enige maanden Montelukast naast Flixotide, Serevent en Ventolin. De laatste 2 heb ik een heel stuk minder vaak nodig dan eerst, dus de pillen doen hun werk op dat gebied. Maar de bijwerkingen worden steeds erger. Super vreemde dromen, heel erg vast slapen en langer dan normaal, verstopping, buikpijn, emotioneel, paranoïde, en sinds gister word ik er ook a[lees meer...]gressief van. Heb de pil dit keer ingenomen voor ik uitging, omdat ik bang was dat ik hem erna zou vergeten. Dit is niet aan te raden. Heb mijn vriend totaal zonder reden in het gezicht geslagen, en weet er zelf niks meer van. De rest van de avond weet ik nog wel, behalve dat ene moment. Had wel gedronken, maar ben absoluut geen agressieve drinker. Dus ik denk dat de combi met alcohol ook niet aan te raden is. Zit eraan te denken te stoppen met de pillen, voor het me mijn relatie kost.
12-10-2014
Vrouw, 61 jaar

Astma

Jaren geslikt en ging goed halfjaar geleden goedkope versie gekregen en loopt met allerlei symtonen in aan mijn hooft bijv, verkouden , keelpijn enz van de specialist brief gehad voor weer singulair maar de apotheek wil hem toch niet verstekken ondanks de brief en de verzekering zegt dat het dan vergoed word maar de apotheek wil alleen maar geven als ik gelijk betaa ldus [lees meer...]heb ik nu niks en weet geen raad meer
30-09-2014
Vrouw, 31 jaar

Astma

Wie is er nog meer ongewenst overgestapt van Singulair naar Montelukast? Hierdoor heb ik veel meer klachten. Jaren naar tevredenheid Singulair gebruikt. Nu met Montelukast weer veel benauwd. Maar Singulair wordt niet meer vergoed. Wie heeft hier nog meer mee te maken?
01-09-2014
Vrouw, 60 jaar

Astma

Jaren geleden moest ik bij een longverpleegster komen deze was mij aanbevolen door onze huisarts. Mij werd Singulair voorgeschreven er ging een wereld voor mij open niet meer benauwd geen inhalers meer . Ik had voor 14 dagen pilletjes meegekregen na een maand moest ik weer komen . Vraag hoe gaat het antwoord de eerste 14 dagen goed. Toen weer benauwd Hoe komt dit had geen [lees meer...]singulair meer. Door gebruiken. Mijn vraag tot hoe lang. Antwoord dat de dood jullie scheidt. Nu krijg ik af en toe montelukast (nu ook weer)hiervan krijg ik het weer benauwd er wordt beweerd dat montelukast hetzelfde is als singulair waarom ben ik dan nu weer benauwd. Is er nog iemand anders die dit ook onder vindt
24-06-2014
Vrouw, 4 jaar

Astma

Mijn dochter van 4 gebruikt dit medicijn nu 6 weken en ik merk veel nare bijwerkingen. Ze is ineens angstig, prikkelbaar en driftig. Ga hier dus ook direct mee stoppen. Heel jammer want het werkt wel goed, al 2 verkoudheden overleefd zonder een aanval.
24-05-2014
Man, 30 jaar

Astma

Ik heb dit medicijn gevraagd aan de longarts nadat ik 3 keer met een astma-aanval op de Eerste Hulp belandde. Ik heb het gevoel dat ik minder last van mijn longen heb door dit medicijn, met name 's nachts. Ik moet de tablet dan ook innemen voordat ik ga slapen. Ik heb geen last van bijwerkingen. Ik ben hier erg blij mee, temeer omdat ik niet meer aan de prednison wil. Ui[lees meer...]teraard is dit medicijn een aanvulling op het onderhoudsmedicijn dat ik neem (Foster Nexthaler) en de Ventolin Diskus bij een een aanval.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (659) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (330) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely