lees de ervaringen

Pagina 1 van 2

16-03-2014
Vrouw (36) - Astma

Tevredenheid over:
Een jaar doodziek geweest, verschillende keren op de eerste hulp geweest. Heel moe, darmproblemen, hoge bloeddruk, zeer hoge hartslag, heel veel onderzoeken gehad. Niemand wist een oorzaak van mijn klachten. Seconde opinion aangevraagd. Tot mijn cardioloog mij aanraden eens met singulair te stoppen. Alle klachten verdwenen als sneeuw voor de zon. Nog nooit zo fit gewees[lees meer...]t!
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

19-05-2013
Man (18) - Allergie

Tevredenheid over:
De singulair heeft mijn benauwdheid heel goed verminderd, en ik heb helemaal geen last van bijwerkingen. Ook verminderd het mijn hooikoortsklachten heel effectief. Ben heel erg positief over dit medicijn.

17-05-2013
Man (53) - Astma

Tevredenheid over:
In december 2011 werd naast een chronische rhinistus een intrensieke astma geconstateerd. Bloed op allergie was negatief. In eerste instantie werkte singulair zeer goed. Weinig klachten meer. Wel werden uitvalsverschijnselen als gevolg van een hernia uit 1996 steeds erger. Verder steeds meer vermoeidheid, tintelingen in de benen en armen en evenwichtsstoornissen. Na een ja[lees meer...]ar gebruik van singulair is er gedurende een half jaar onderzoek gedaan naar de oorzaak van de neurologische verschijnselen. Er is niets gevonden wat de toename van de verschijnselen kon verklaren, ook niet in second opinion. De enige link bleef voor mij het gebruik van Singulair. Ik ben daar nu mee gestopt en binnen twee weken is er veel veranderd. Tintelingen en extra uitval verdwijnen evenals de altijd aanwezige vermoeidheid. Wel krijg ik iets meer last van slijm en benauwdheid. Verder gebruik ik Foster, Avamys en antihistamine.

13-04-2013
Vrouw (46) - Astma

Tevredenheid over:
Toen bij mij astma geconstateerd werd kon ik eigenlijk bijna niet meer praten er kwamen alleen nog maar piepjes uit, na uitgebreid onderzoek bleek ik dus astma te hebben. Maar omdat ik naast de Symbicort teveel Ventolin nodig had heeft de longarts mij Singulair voorgeschreven. Sinds ik dit elke avond voor het slapen gaan slik heb ik de astma goed onder controle en heb ik i[lees meer...]n principe bijna nooit meer Ventolin nodig.

10-04-2013
Vrouw (59) - Astma
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Na een periode van een jaar gebruik gestopt i.v.m. veel wakker worden en overdag somberheid. Vorige week opnieuw gestart i.v.m. benauwdheid maar nu met kauwtablet 4 mg. Werd wakker met hevige hallicunaties en flinke angstaanval. Nooit eerder gehad. Nu gestopt en humeur stukken beter. Benauwdheid niet...

04-04-2013
Vrouw (53) - Astma

Tevredenheid over:
Ik kreeg montelukast voorgeschreven als ondheidsmedicijn tegen astma. Al bij mijn tweede tablet kreeg ik enorme last van ernstig hallucineren, angstaanvallen en claustrofobie. Zeer angstige ervaring dus. Ik ben onmiddelijk gestopt met dit medicijn.

29-03-2013
Vrouw (65) - Astma

Tevredenheid over:
Singulair gebruikt en minder benauwd. Meer energie. Tot ik blauwe plekken kreeg. Gestopt tot de blauwe plekken waren verdwenen. Toen weer opnieuw begonnen. Weer ernstige blauwe plekken. De link is duidelijk volgens de huisarts. Ik leg nu ook een verband tussen een ernstige bloeding na mijn heupoperatie en de Singulair. Ik gebruik het niet meer. Geen blauwe plekken meer.

30-01-2013
Vrouw (39) - Allergie

Tevredenheid over:
Heel raar maar ik loop al 13 jaar met hevige niesbuien en dan praat je wel over 100x op een dag niesen . Dit is niet elke dag maar als ik het een paar dagen achter elkaar heb heb ik een week nodig om weer energie te krijgen. En als ik weer had bijgetankt begon het weer van voor af aan. Ik heb verschillende tabletten, neusspray, onderzoeken gehad en ben zelf bij de allerg[lees meer...]oloog geweest in Groningen. Helaas overal kreeg ik te horen wij weten niet wat u heeft want u hebt de symptomen van een allergie maar in het bloed is niets te vinden. Nu heb ik andere kno arts en die schreef mij deze tabletten voor , de eerste week nog niesbuien maar vanaf dien geen niesbui meer. Ik ben zo blij en barst weer van de energie. Ik heb alleen hele droge ogen zowel binnen als buiten om het oog,ik weet nu dus niet of dit een bijwerking zou kunnen zijn. Ik moet over een maand weer terug komen en dan zal ik het de arts ook vragen. Ik hoop dat er mensen die hier ook wat aan kunnen hebben ook als je geen astma hebt.

19-11-2012
Vrouw (43) - Astma

Tevredenheid over:
In februari is ernstig allergisch astma bij mij geconstateerd. De eerste nachten had ik hartkloppingen, maar dat ging over. In eerste instantie was ik ontzettend blij met de combinatie van medicijnen (puffer: Foster, anti-histamine: levocetirizine en als ontstekingsremmer: Singulair) want ik voelde me veel energieker en minder benauwd. In het begin was ik blij met dat hele[lees meer...] vaste slapen, na een tijdje werd dat minder omdat ik de halve ochtend nog erg sloom was. MAAR na enkele maanden werd ik vaak somber, prikkelbaar, schoot uit mijn slof om niks, paranoide, en leek soms zelfs buiten mezelf te staan en naar mezelf als een soort toeschouwer te kijken. Er leek een soort opbouw in te zitten, het werd steeds erger. (De klachten herkende ik, het leek op de bijwerkingen van Lariam, een anti-malariamiddel, waar ik in eerste instantie ook niets van merkte, maar na twee maanden heel opgefokt en paranoide van werd. Mijn partner had dat toen ook. Maar van Lariam is het bekend.) Nu wist ik niets van geestelijke bijwerkingen, maar besloot op vakantie heel instinctief het niet meer te slikken, te kijken wat er gebeurde. Keek thuis pas op internet en las al deze toch niet al te positieve ervaringen, en was blij te lezen dat ik niet alleen stond. Binnen 1 á 2 weken was ik weer mezelf (ben van nature rustig en vriendelijk); mijn man en kinderen waren heel blij. Mijn longarts reageerde ongeinteresseerd dat hij dit soort klachten nog nooit had gehoord, wat ik dan weer raar vind als ik deze toch talrijke ervaringen lees. Hij vroeg ook niet door, maar schreef iets anders voor. Eigenlijk vind ik dat longartsen je erop mogen wijzen dat er patienten zijn bij wie er geestelijke klachten optreden. Daar is het toch ernstig genoeg voor? Ik ben dan zo eigenwijs geweest om te stoppen, maar iemand die braaf doorslikt wordt misschien wel knettergek of in ieder geval zeer onprettig voor zichzelf en zijn omgeving.

30-10-2012
Vrouw (52) - Astma

Tevredenheid over:
ik gebruik singulair nu ruim 10 maanden, ben er zeer tevreden mee. ik heb weer veel meer energie en de slaap s'nachts beter word niet meer 2a3 keer benauwd wakker, ook de erge hoestbuien zijn zo goed als verdwenen. ik gebruik het samen met de Foster puffer, en tegen de allergie Avamys neusspray,en Levocetirizine tabletten dat is voor mij een goede combinatie. Ik heb geluk[lees meer...]kig geen last van alle enge bijwerkingen.

21-10-2012
Vrouw (39) - Astma
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
Singulair van msd helpt mij enorm goed. Ik heb al mijn energie weer terug. Echter, de apotheek heeft mij wel eens goedkopere varianten aangeboden van een ander merk. Daarvan kreeg ik enorme hartkloppingen. Kortom, let goed op welk merk je neemt, ieder merk heeft zijn eigen hulpstoffen die negatieve bijwerkingen kunnen veroorzaken.

19-09-2012
Vrouw (27) - Allergie
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
Ik blijk allergisch voor schimmels en stof. Dit veroorzaakte bij mij vooral ontstoken holtes, lichte benauwdheid en vermoeidheid. Een beetje verkouden kan ik mee leven, maar het belemmerde me bij het sporten en de arts vertelde daarnaast dat klachten met de tijd erger kunnen worden, vandaar toch ingestemd met medicatie. Ik kreeg Singulair (Montelukast) voorgeschreven. "Erg[lees meer...] licht medicijn , het wordt ook bij babies gebruikt". In het begin wel mijn twijfels, aangezien het voornamelijk voor astma bedoeld is. De eerste twee weken had ik wat last van slapeloosheid en buikpijn. Ook nam m'n benauwdheid toe. Ik kan niet met zekerheid zeggen of de klachten door Montelukast werden veroorzaakt, aangezien buikpijn ook bij de allergische reactie kan horen en bovendien kan het tot 2-3 weken duren voordat het medicijn echt begint te werken. Na een paar dagen voelde ik me al veel fitter en ook klachten die ik helemaal niet in verband had gebracht met de allergie verdwenen (ontstoken poriën in m'n gezicht, hoofdpijn, lager uithoudingsvermogen tijdens het sporten). De bijwerkingen (buikpijn, benauwdheid, slapeloosheid) verdwenen bij mij na een paar weken vanzelf. Moet wel zeggen dat het medicijn niet super effectief is, bij veel stof of schimmel in de lucht krijg ik nog steeds een licht allergische reactie.

03-08-2012
Vrouw (46) - Astma
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Ik kreeg door de longarts Montelukast voorgeschreven van 10 mg. en na een week, kreeg ik vreselijke maagpijn, misselijk, overgeven, geen zin in eten hebben. Ik weet niet of dit door het medicijn komt, de apotheek kan mij daar geen antwoord op geven. Nu heb ik sinds een week singulair kauwtabletten van 4 mg, en tot nu toe geen klachten, heb het nog wel eens benauwd en hoes[lees meer...]ten, maar niet meer zo erg als met het middel montelukast.

04-07-2012
Vrouw (60) - Longontsteking

Snel koorts vrij,na 3 dagen diaree

13-05-2012
Vrouw (44) - Astma

Tevredenheid over:
Al een paar jaar gebruik ik singulair. Wat mijn astma betreft naar volle tevredenheid. Echter heb ik ook al zo lang last van eczeem op mijn schenen en onderarmen vooral. ook wel op mijn buik en heel soms op andere plekken van mijn lichaam. Een paar weken geleden ben ik pas de link gaan leggen en ben nu een week van de singulair af. Dit betekent 'smorgens en 's avonds weer [lees meer...]puffen. Ik ga dit nog enkele weken volhouden en wil zien of mijn huid hier ook op reageert. Het begint er nu al wel op te lijken dat mijn huid wat rustiger is. Wie heeft deze ervaring ook?

19-03-2012
Man (2) - Astma

Tevredenheid over:
Mijn zoon van nu 2 jaar, neemt sinds 6 maanden Singulair en het effect op zijn bronchiën is zeer goed. Daarentegen is zijn karakter sinds het begin van de behandeling heel erg veranderd. Hij is agressief, nerveus, zeer wispelturig en hij brengt geen enkele nacht meer door zonder te schreeuwen, zich op te winden, te praten, kortom een groot probleem voor ons als ouders. Vee[lees meer...]l vermoeidheid en onbegrip! Bovendien gaat hij naar de crèche en sinds enige tijd is hij een ware terreur voor de anderen geworden. De kinderarts van de crèche wijdt dit aan de bijwerkingen van het medicijn, maar andere artsen lachen ons uit wanneer we het over deze mogelijkheid hebben. We zijn ten einde raad en we willen graag ons kereltje vol energie terugvinden en niet de woedende, vermoeiende en gemene persoon die hij is geworden. We gaan vanavond met de behandeling stoppen en we hopen snel resultaat te boeken.
2 reacties

Reactie:

En? 1 maand later? Zijn de klachten van agressie, onrust verdwenen?

Datum 10-04-2013 15:12

Reactie:

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen na het stoppen met singulair. Mijn zoon was 6 jaar toen hij hiermee begon en gelukkig kon hij vertellen wat hij voelde. Hij heeft zo'n 7 maanden vreselijke nachtmerries gehad en tijdens koorts periodes hallucineerde hij dusdanig dat de effecten nu na bijna 10 jaar nog steeds merkbaar zijn. Wmb is dit de grootst mogelijke troep die je een kind kan voorschrijven en zeker een kind dat nog niet kan vertellen wat hij/zij voelt. Mijn zoon is inmiddels een heel eind over zijn astma heen maar jammergenoeg de angsten nog niet helemaal kwijt. En dan zijn we toch bijna 10 jaar verder. Ik kan jullie alleen maar zeggen dat je heel erg goed moet opletten hoe jullie zoon zich de komende jaren gaat gedragen met bv. alleen slapen, alleen thuisblijven, donker, grote groepen mensen etc. Wanneer jullie een gevoelig kind hebben, een die reageert op allerlei prikkels kan hij lang last blijven houden van de bijwerkingen die deze pilletjes ooit gehad hebben. Wij zijn met onze zoon naar een chiropractor gegaan die n.o.t. toepast en weten zeker dat dit de reden is dat ons kind nu vrijwel astma-vrij is. N.o.t. staat voor Neurologische Organisatie Techniek.

Datum 13-06-2012 19:01

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (347) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum