Montelukast

Spiriva (136 meningen)
Singulair (68 meningen)
Xolair (36 meningen)
Atrovent (14 meningen)
Lomudal Inhalatiepoeder (9 meningen)

26-11-2018

Benauwdheid

Mijn astma was vanwege toenemende allergie, niet goed stabiel meer te krijgen. Ik slik Xyzal, tweemaal per dag inhaleer ik Serevent en Pulmicort en ik slik Carvedilol tegen hoge bloeddruk. Nadat ik de eerste tablet Montelukast had ingenomen, merkte ik na 2 uur al dat het piepen afnam. Ik heb vrijwel geen Ventolin meer nodig. Op internet zijn veel negatieve ervaringen met [lees meer...]dit medicijn te vinden en helaas weinig positieve. Daarom vind ik het belangrijk om mijn verhaal te doen, omdat mijn klachten vrijwel verdwenen zijn. Een fijne bijwerking vind ik dat ik er dieper en beter door slaap.
29-08-2018

COPD

13-06-2018

Astma

Ik gebruik Montelukast (ontstekingsremmer, 1x daags tabletje 10mg) in combinatie met Foster (ontstekingsremmer, 1x daags 2 pufjes) Avamys (anti-allergie, 1x daags, 2 sprays per neusgat) Dit werkt in mijn geval super. Geen piepjes, hoesten, niezen meer. Helemaal niets. Geweldig! En dat terwijl mijn astma gekwalificeerd was als 'ernstig'. Ik ben benieuwd wat [lees meer...]het volgende longfunctieonderzoek voor waarden laat zien. Ik schommelde voorheen rond de 60%. Bijwerkingen: Heb soms lichte buikpijn, waarvan ik vermoed dat het door het merk komt. Bij het vorige merk had ik geen buikpijn. Kan ook toeval zijn.
02-08-2017

Astma

Na van alles en nog wat gebruikt te hebben heeft de longarts mij Montekulast 10mg voorgeschreven. Ik merk inderdaad minder hoesten en minder benauwd.
28-04-2017

Astma

Na dat ik elke ochtend niesend en proestend wakker werd is enige tijd daarna astma bij mij gediagnosticeerd. Er is toen montulekast voorgeschreven. Idd is het hoesten proestend en niezen opgehouden. Ik neem het in voor het slapen en ik slaap er prima mee.
14-07-2016

Allergische reactie

19-11-2015

Astma

ik gaf over en had ernstige diarree, hartkloppingen en duizelig.
19-10-2015

Allergie

Astma en allergieën belemmeren mij erg tijdens het sporten. Tijdens het hardlopen is mijn lijf sterk genoeg om kilometers te rennen, maar ik heb steeds te weinig lucht. Het voelt dan alsof ik door een rietje adem en dat is niet prettig als je erg van sporten houdt. Mijn longarts heeft me Montelukast voorgeschreven en wat ben ik hier blij mee! Ik heb nog nooit zo vrij ku[lees meer...]nnen ademen tijdens het rennen, waardoor ik het heel erg lang volhoud. Het enige nadeel zijn de bijwerkingen in de eerste paar weken. Vooral veel hoofdpijn gehad en af en toe wat misselijk geweest. Maar het was het waard, want ik krijg er veel voor terug.
08-09-2015

Astma

Door het gebruik van Montelukast heb ik minder last van astma, maar dit is ook het eerste middel dat bij mij helpt tegen hooikoorts. Ik merk wel dat ik er een droge en zere keel van krijg.
02-09-2015

Astma

Ik hoest al meer dan twee jaar, heb alle puf medicijnen en Montelukast langere tijd gebruikt, helaas zonder resultaat. Van de Montelukast heb ik slaapproblemen, nare dromen en het helpt niet. Het hoesten is s'nachts het ergste. Ben op alles getest. resultaat is hyperreactieve bronchiën. Tot nu toe werkt geen enkel medicijn, behalve codeïne, maar dat is geen optie voor lang[lees meer...]ere tijd.
11-05-2015

Astma

Na 2 jaar alvesco gebruikt te hebben, vond mijn longarts het tijd om iets anders te proberen. Helaas kreeg ik van montelukast benauwdheidsklachten. Daarnaast was ik erg misselijk en liep de hele dag te braken. Tevens had ik hallucinaties. Dit zou na 2 weken verdwijnen, maar na 4 weken werden de bij werkingen niet minder en ben ik gestopt met dit medicijn.
18-03-2015

Astma

ik moest s nacht vreselijk hoesten en hield daarbij zelfs de buren wakker. na 2 weken was het hoesten allemaal over.
13-03-2015

Astma

Sedert ik Montlukast neem krijg ik vreemde dromen 'snachts en stoot - volgens mijn vrouw rare wilde geluiden uit ook rare bewegingen alsof ik een wild dier zou zijn. Zij durft bijna niet meer bij mij slapen ! Ik heb zowat alle anti astma medicijnen geslikt sedert ongeveer een veertig of 50 jaar en nooit is me zoiets overkomen.
09-03-2015

Astma

Ik gebruik al een aantal jaar montelukast en het helpt mijn astma onder controle te houden. Ik heb zelfs kunnen afbouwen met seretide. De Montelukast heeft ook geholpen met benauwdheid tijdens sport. De werking is niet heel groot, maar maakt alles wel stabieler. Minder aanvallen.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum