Spiriva

Singulair (68 meningen)
Xolair (36 meningen)
Montelukast (14 meningen)
Atrovent (14 meningen)
Lomudal Inhalatiepoeder (9 meningen)

04-09-2019

COPD

Gebruik spiriva al best wel lang en heb ook al zeker 5 jaar last van hartritmestoornis, lees in de bijsluiter dat spiriva ook hartritmestoornissen kan veroorzaken. Heb dit nu via de assistente doorgegeven en er word overlegd wat te doen.
17-08-2019

COPD

67% longcapaciteit en zeer gevoelig voor ammonia in mest. Dit is het enige middel waar ik positieve ervaringen mee heb.
26-01-2019

COPD

ik moet stoppen met dit medicijn omdat het niet werkt .de reden dat ik het kreeg was om te kijken of ik de longfunctie goed kon doen na 4 x blazen moet ik nu dus stoppen .terwijl er in mei 2018 gezegt werd copd tot 2 weken geleden na veel problemen met huisarts toch een gesprek gehad wat ik nu heb? ze weten het niet.dus ik heb al ug die tijd dus rotzooi gebruikt. nu moet [lees meer...]ik 11 febr longarts want ik wil. nu toch wel eens weten wat er werkelijk met mijn is.ook nooit last van benauwdheid of zo gehad enkel eind 2017 met longontsteking. begrijp ni et dat dit zomaar kan en gezegd kan worden en nu ik zelf ben gekomen met verwijzing longarts en als ze fout hebben gemaakt dat ik ze dan aanklaag.nu krijg ok wel een verwijzing?
29-11-2018

COPD

Een lichte vorm van COPD met vaak helder slijm opgeven. Ben een paar maal gestopt omdat ik twijfelde aan de werking, maar uitgevonden dat het toch enige verlichting geeft. Geen bijwerkingen geconstateerd.
14-10-2018

Ademhalingsproblemen

Gehad voor lichte vorm copd. Voordelen wogen niet op tegen de nadelen, dus na een poos 1 x p 2 dagen inhaleren hiermee gestopt.
16-09-2018

COPD

ik heb vaak lege capsules
26-08-2018

COPD

Heb het gevoel dat het soms wel soms niet werkt. Erg veel last van oorsuizen. Probeer het nog een tijdje uit, daarna naar huisarts als suizen blijft. Daar wordt je namelijk knettergek van.
04-04-2018

COPD

Ik gebruik al jaren symbicort tot grote tevredenheid en makkelijk in te nemen . Sinds enkele weken gebruik ik spiriva erbij omdat mijn copd verergerd is. De werking is goed. Het gebruik is meer dan vermoeiend en lastig. Ik begrijp niet dat het product in deze verpakking verkocht mag worden en de Handihaler is ronduit een miskleun. Het perforeren van de capsules is het eni[lees meer...]ge dat er goed in gaat. Hij is instabiel en ligt niet lekker in de hand. Een beetje een handige amateur zou dit enorm kunnen verbeteren. Ik wil geen anderen helpen hier mee maar de verkoper en producent bewegen hun product klantvriendelijke te verpakken en in te laten nemen. De verpakking van de capsules deugt voor geen meter. Je kunt de verpakking aan 2 kanten openen. Zowel de onder als bovenkant kun je lostrekken dit is dus niet meer van deze tijd. Verder kun je de goede kant er bijna niet recht vanaf krijgen en blijft aan een kant van de te verwijderen folie plakken gaat niet fijn open en dan moet je de capsule eruit peuteren. Geen gebruikersgemak kunnen vinden aan het hele artikel.
02-03-2018

COPD

Als voorbereiding hart operatie longfunctie test gehad. hieruit bleek ik copd (69% longfunctie) te hebben. Ik heb heel lang gerookt en 1,5 jaar geleden gestopt. Saturatie voor de operatie was 95-96%. Nu is het 92-94%. Ik heb niet echt het idee dat Spiriva helpt en zeker niet nav de saturatie metingen.
27-01-2018

Benauwdheid

Vanwege een sporthart had ik een verminderde pompkracht van mijn hart waardoor er onvoldoende zuurstofrijk bloed werd rondgepompt, ik was bij inspanning flink kortademig. Door de huisarts Spiriva respimat voorgeschreven, dit gaf direct verlichting, een wereld van verschil. Nog geen bijwerkingen gehad.
18-01-2018

Ademhalingsproblemen

Goed effect op longen, bijwerkingen zeer ernstig. Ik moet van de longarts acuut stoppen.
08-12-2017

Astma

Wegens allergie voor ventolin gebruikte ik voorheen in de ochtend 2x inhalatie flixotide en 2 x inhalatie atrovent (kortwerkend) met een voorzetkamer. Ik bleef maar benauwd, slijm in mijn keel, hoesten. De longarts wilde me verder niks voorschrijven. Dit zou moeten werken. Uiteindelijk zo'n erge astma aanval gehad dat ik echt geen lucht meer kreeg. 5 dagen prednison moeten[lees meer...] innemen en daarna begonnen met spiriva respimat (met capsule/damp). In vergelijking met kortwerkende atrovent een complete verlichting. Direct lucht. Je voelt je longen 'open' gaan. Wel hoofdpijn een uur na gebruik maar dat weegt niet op tegen de benauwdheid. Zeer makkelijk te gebruiken product ook als je geen adem meer krijgt goed in te nemen.
24-06-2017

Ademhalingsproblemen

Ben bekend met hartritmestoornissen. Dit genomen voor vernauwde luchtwegen. Dit zou volgens de specialist niet op het hart werken! Ik kreeg wel een hoge onregelmatige hartslag en hoge bloeddruk. En moest veel braken. Er is zelfs een ambulance geweest en ik moest per direct stoppen.
14-03-2017

Ademhalingsproblemen

ik heb er baat bij, alleen de handihaler is snel defect.
28-11-2016

14-09-2016

Astma

Mijn ervaring dat ik er weinig of geen baat bij heb, ik ben op vakantie geweest (14 dagen) had het toch niet bij me (vergeten) heb echt geen enkele verandering gemerkt, na thuiskomst weer gaan gebruiken en weer geen enkele gevoel dat het verbeteringen heeft gegeven. Ik denk eraan dat ik er maar echt mee ga stoppen, het voelt gewoon als geldklopperij, 130,60 euro voor 90 c[lees meer...]apsules van (mijn eigen risico_ voor 3 maanden).

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum