Ervaringen met Ferinject

Bloedarmoede (17 meningen)
IJzergebreksanemie (17 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)

Ferrofumaraat (110 meningen)
Hydrocobamine (31 meningen)
Foliumzuur (21 meningen)
Venofer (18 meningen)
Losferron (14 meningen)

22-11-2019 | Vrouw | 49
IJzergebreksanemie
Inmiddels heb ik al 5 infusen gehad verdeeld over 9 jaar. Ik ben coeliakie patiënt en mijn dunne darm neemt o.a. zelf geen ijzer meer op. Mijn feritine waarde was de laatste keer onder de 10. Ik heb een jaar moeten zeuren voor dat de artsen mij weer een infuus wilde geven. Inmiddels is dat 2,5 week geleden. Symptomen zoals depressief, aankomen,chronisch vermoeidheidss[lees meer...]yndroom, vergeetachtig, zaken niet meer kunnen overzien, onrustige benen, overal spierpijn zijn de klachten die ik heb VOORDAT ik het infuus krijg. De week na het infuus voel ik me moe, heb hartkloppingen, ben duizelig en zweet s’nachts. Volgens mij moet mijn lijf hard werken om het ijzer te verwerken zodat het weer in mijn organen, spieren en bindweefsel komt. Maar dat is het me allemaal waard omdat ik me na 1 maand echt veel beter voel dan voor het infuus. Heeft iemand positieve ervaringen in Duitsland, mijn interne geneeskunde arts vertelde mij dat ze daar veel verder zijn op dit gebied, alleen kan zij mij geen namen van artsen of ZH geven, omdat ze daar niemand kent.

19-08-2013 | Vrouw | 49
ferricarboxymaltose
doordat mijn ijzer en hb zo laag zijn besloot de maag/lever/darm arts mij een ijzerinfuus te geven. tijdens het inlopen had ik nergens last van, ik ging om 15.00 weer naar huis. om 22.30 kreeg ik ineens hevige spierpijn over mijn hele lichaam, armen , benen, nek, vingers, rug. naar de 1e hulp post gegaan, daar heb ik hydrocortison via een infuus gehad, en ben voor een n[lees meer...]acht opgenomen. nu ben ik 4 dagen verder en heb alleen nog stijve vingers, duizeligheid is weg. over 4 weken weet ik of het geholpen heeft. aangezien ik het van de bloedonderzoeken moet hebben, ik heb zelf nergens last van. ik ga ervan uit dat het wel geholpen heeft. alleen voor mij geen tweede keer meer.

26-08-2012 | Man | 52
Bloedarmoede
Ijzergehalte wilde maar niet hoger worden, ondanks tabletten. MDL arts besloot een ferinject via infuus voor te schrijven. Donderdagmiddag in ongeveer een half uur gebeurd 1000MG. Vrijdag geen reactie, zaterdag en zondag grieperig pijn in gewrichten, rug en koorst, en erg moe. Lagere bloedruk dan normaal.

21-02-2021 | Vrouw | 53
ferricarboxymaltose (50mg/ml)
Geen enkele bijwerking gehad en de behandeling was prima. Ik heb rustig gelezen waardoor de tijd snel voorbij ging. Eenmaal thuis wel moe maar echt...het is me reuze meegevallen!

25-07-2013 | Vrouw | 53
Bloedarmoede
Vanwege terugkerende bloedarmoede schreef de internist een infuus voor met ferinject. Begin vorige week gekregen. In eerste instantie merkte ik niks, had tijdens het infuus (dat duurde anderhalf uur) ook geen last van bijwerkingen gehad. In de eerste dagen erna wel extra moe (was ik al vanwege de bloedarmoede), spierpijn, kriebelingen in armen en benen, jeuk, maar niet[lees meer...] heel ernstig. Begin deze week merkte ik dat het aansloeg: ineens had ik weer energie! Wat een verschil met die kuurtjes waarvan ik er al tientallen heb geslikt. Niet alleen duurt het daarmee weken voor je effect merkt, van de staalpillen krijg ik altijd maagpijn en van de bruistabletten word ik misselijk. Ben hier dus heel erg tevreden over.

17-04-2022 | Vrouw | 55
Colitis ulcerosa

25-11-2016 | Vrouw | 55
Bloedarmoede
Ik lees van de mensen dat de Ferinject reacties geven als spierpijn m.n. Eerste dag geen reactie behalve bruisend gevoel in benen. Tweede dag was ik alleen rillerig net als de vorige keer, dag twee op drie s'nachts onwijs misselijk en lusteloos lijkt ook op griep maar ik had precies hetzelfde 3 maanden geleden en ik lig nu in bed met 38.5 koorts . Ik heb wel veel gehad aa[lees meer...]n mensen die schrijven dat het langzamer beter gaat en dus meer tijd moet geven voor t infuus, ik lag dus 1 1/2 uur aan het infuus incl. spoelen dus en 1000 mg ...hoelang zou de bijwerking duren? Je hebt ook Monofer misschien dat dat gaat helpen of langzamer...maar die misselijkheid vind ik vreselijk

13-02-2012 | Man | 56
Ziekte van Crohn
Middel in ruim een uur toegediend en daarna vrolijk naar huis, dag later lichte vorm van diarree en enkele dagen een metaalachtige smaak in de mond, Samen met reeds verkregen B12 injectieds gaat het me nu een week na het eerste ifuus veel beter af dan voorheen. Op naar volgende sessie.

06-04-2021 | Vrouw | 59
IJzergebreksanemie
Sinds 4 jaar heb ik chronische ijzergebrekanemie tengevolge van een watermeloenmaag. Deze zeldzame aandoening houdt in dat onder in de maag bloedvaten uitzetten en gaan bloeden met als gevolg bloedarmoede. Het is ontdekt dmv het bevolkingsonderzoek naar darmkanker. Mijn hb was toen al gezakt naar 4 en ik was blij dat er een verklaring was voor mijn algehele vermoeidheid[lees meer...]. Als eerste kreeg ik direct een bloedtransfusie en een ferinject. Ik voelde me opleven! De behandeling van mijn maag uit het dichtbranden met argongas vd bloedvaten in mijn maag. Helaas komen er steeds nieuwe aders in mijn maag naar boven en is de bloedarmoede dermate aanwezig dat ik momenteel 4 tot 6x per jaar een ferinject krijg en dagelijks 1 tablet ferrofumeraat slik. Bijkomstig probleem is, dat ik door een mislukte rugoperatie een cauda equinasyndroom heb opgelopen met heel veel neuropathieklachten in mijn benen. Deze klachten verergeren zo erg als mijn ferritinegehalte daalt, dat ik niet meer kan slapen vd pijn. Ook spierpijn , gewichtstoename, zware vermoeidheid, geheugen en denk- en spraakveemogen geven problemen. Een Ferinject vermindert alle klachten dermate, dat ik weer voor even normaal kan functioneren. Dit duurt ongeveer 2 maanden en dan begint het circus weer van voren af aan. De artsen in het ziekenhuis moet ik telkens overhalen om weer een feeinject te krijgen. Heel vervelend. Herkent iemand dit?

23-05-2018 | Man | 59
Bloedarmoede
2 keer gehad ivm rectaal bloedverlies agv darmtumor. Dag van infuus wat lichte bijwerkingen. Na circa 1 a 1,5 week is het effect geleidelijk merkbaar : meer energie, beter geheugen, minder depri etc. Fijn spul. .

30-09-2015 | Man | 64
ferricarboxymaltose (500mg)
De ziekte van Rendu Osler Weber gaat samen met dagelijks bloedneuzen. Door die bloedneuzen chronische bloedarmoede. Ik heb last van Ferrogradumet en Ferrofumaraat. Krijg nu sinds ongeveer 2 jaar eenmaal per 4 weken infuus met 500 mg Ferinject. Na de eerste keer kreeg ik hoofpijn. Daarom is de infuussnelheid lager gemaakt naar 250 ml per uur. Sindsdien geen problemen meer. [lees meer...] Het nadeel van deze manier van ijzerinname is dat ik elke 4 weken 2 uur in het ziekenhuis lig voor dit infuus.

19-06-2016 | Vrouw | 65
Bloedarmoede
Ik heb terugkerende ijzergebreksanemie. Tabletten helpen niet. Vandaar dat ik van tijd tot tijd een ijzerinfuus krijg. Eventjes een paar uur in het ziekenhuis liggen en klaar. Ik heb totaal geen last van bijwerkingen en na anderhalve week ben ik weer opgeknapt en kan ik er weer een paar maanden tegenaan.

24-08-2015 | Vrouw | 68
IJzergebreksanemie
Vanaf februari dit jaar erg moe, bleek een laag Ferritine gehalte te hebben van 3, normaal 20-150 voor vrouwen. Aangezien ik heel ziek word van staaltabletten vond de specialist dat ik een ijzerinfuus nodig had. Tijdens het inlopen had ik alleen het idee dat ik verkeerd op de stoel zat en kreeg het warm. Toen ik naar huis ging kreeg ik gewrichtspijn en spierpijn. Ik was do[lees meer...]odmoe en 's nachts heb ik zodanig getranspireerd dat het leek alsof ik onder de douche gestaan had. In twee dagen was ik 3 kilo afgevallen en ik heb nog steeds gewrichtspijn, ben benieuwd of dat nog over gaat. De specialist weet op dergelijke vragen geen antwoord. Ook wordt gezegd dat het bijna niet voorkomt. Als ik hier de verhalen lees dan denk ik dat de bijwerkingen meer voorkomen dan de artsen weten of willen weten. Hoeveel weet de ondervrager van ferinject? kan geen juiste antwoorden invullen.