Ervaringen met Ferinject

Bloedarmoede (17 meningen)
IJzergebreksanemie (17 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)

Ferrofumaraat (110 meningen)
Hydrocobamine (31 meningen)
Foliumzuur (21 meningen)
Venofer (18 meningen)
Losferron (14 meningen)

26-03-2022 | Vrouw | 31
ferricarboxymaltose (1000mg)
Bloedarmoede
Uit voorzorg voor de bijwerkingen die ik hier las heb ik de middag vrij genomen van mijn werk na het infuus, dit was uiteindelijk niet nodig geweest. Ik heb nergens last van gehad en voelde mij prima. Ik was zwanger tijdens de behandeling, ook de kleine maakt het helemaal goed. Ik ben nu een maand verder na het infuus en mijn waardes zijn weer op gezond niveau, wel ne[lees meer...]t op het randje maar het schijnt de komende maanden ook nog te blijven stijgen. Ik slik wel nog steeds Ferrofumaraat er bij.

09-10-2020 | Vrouw | 31
Bloedarmoede
Na meerdere tabletten voor ijzer en nog meer zakkende ijzer en HB door de internist besloten om via het infuus extra ijzer te geven. Helaas reageerde ik er niet goed op en belande er door op de hartbewaking. 1e halfuur ging wel daarna kreeg ik meer en meer hoofdpijn, pijn op de borst en ging sterretjes zien. Bloeddruk zag je gewoon oplopen. Toen hij de 200/110 aantikte wer[lees meer...]d alles stop gezet en arts gehaald. Hadden ze nog niet eerder meegemaakt zeide ze.. Na 2 dagen hartbewaking en bloeddruk medicijnen rijker weer na huis.

08-09-2011 | Man | 31
Bloedarmoede
De dag na het infuus standaard ziek/grieperig. Daarnaast had ik na mijn 3e infuus last van slapeloosheid. Wel na 4 weken de eerste tekenen van herstel, meer energie en helderder in mijn hoofd.

29-11-2019 | Vrouw | 30
ferricarboxymaltose (1000mg/ml)
IJzergebreksanemie
Ik krijg ferinject omdat de tabletten niet worden opgenomen in mijn lichaam. De eerste keer het infuus eind het einde van de middag gehad, voelde me niet fit en wat misselijk ben toen meteen naar bed gegaan. Nu het infuus smorgens gehad, en dat heb ik geweten. Ontzettend misselijk, flink aan het spoegen erbij, duizelig, en een behoorlijke galkoliekaanval ondanks mijn ga[lees meer...]l verwijderd is....

23-08-2011 | Vrouw | 30
Anemie
Bij toediening infuus in shock geraakt als reactie op dit medicijn. Er wordt GEEN proefdosis gegeven. Had fataal kunnen aflopen. Daarna lekkende vaten gekregen en heel erg oedeem. Wat maanden na dato nog niet verdwenen is. Behoorlijk gevaarlijk medicijn.

04-04-2017 | Vrouw | 29
IJzergebreksanemie
Ik heb afgelopen week de Ferinject voor het eerst gehad. 5 jaar geleden heb ik ook een ijzerinfuus gehad ,maar de verpleegster vertelde me dat het toen niet Ferinject was. Vijf jaar geleden was ik zeer tevreden en heb ik geen enkele bijwerking gehad en voelde ik me binnen een aantal dagen super fit. Afgelopen week verwachtte ik hetzelfde effect, na het infuus voelde ik in [lees meer...]de avond en de volgende dag goed. Een dag erna begon ik diarree te krijgen en een aantal uur later kon ik haast niet lopen, want al mijn gewrichten en spieren (tot aan mijn tenen) deden pijn. Weer een aantal uur later had ik knallende hoofdpijn, koorts en rillingen. In de hoop dat het de volgende dag over zou zijn ben ik vroeg naar bed gegaan en helaas werd ik in de nacht wakker met extreme duizeligheid en misselijkheid. Er bleef die nacht en de volgende dag niets binnen en had ik ook nog eens last van nachtzweten. Nu ben ik een dag verder en heb ik nog steeds geen eetlust en heb ik ineens slikproblemen en blaasjes in mijn keelholte. Wat een verschrikkelijke ervaring, ik vind het erg jammer dat ik niet van tevoren op de hoogte ben gebracht van de bijwerkingen. Want dan had ik een andere dag gekozen om het infuus te krijgen, aangezien ik nu een drukke periode heb. En ik vraag me af of het andere ijzerinfuus (waar ik helaas de naam niet van ken) nog wordt gebruikt, aangezien ik hierbij geen bijwerkingen van had.

03-07-2021 | Vrouw | 25
ferricarboxymaltose (50mg/ml)
Dinsdag 29-06 werd bij mij voor de tweede keer spiraal geplaatst, helaas traden er complicaties op doordat er met de tang (om de baarmoedermond vast te houden), per ongeluk een gaatje was gemaakt en er een bloedvaatje was geraakt in de baarmoeder. Ik verloor iedere keer bloed met grote stolsels. De volgende dag in het ziekenhuis opgenomen en drie zakken ijzer via het in[lees meer...]fuus gekregen. M'n hand brandde aan de bovenkant, evenals als m'n arm. De kant waar het infuus in zat. Gelukkig ging het daarna wel beter en was ik niet meer duizelig. Echter nu al vier dagen knallende koppijn, dus hopen dat dat toch snel gaat stoppen. Maar het is een bekende bijwerking. We gaan het zien, hopelijk blijft hier hierbij

28-01-2019 | Vrouw | 25
Bloedarmoede
Doordat ik bloedarmoede heb (ijzertekort) en de ijzertabletten vooral voor enorm miserie zorgen, heb ik een ijzertransfusie gekregen. Het was de tweede keer. Eerste keer had ik vrij hoge dosis gekregen maar had ik quasi geen bijwerkingen. Nu, afgelopen vrijdag heb ik deze tweede keer gekregen (heel lage dosis!) maar wél met bijwerkingen. Ik voel me heel grieperig, en ik h[lees meer...]eb vooral overal pijn in mijn lichaam. Rugpijn, spierpijn, .. algehele vermoeidheid, 's nachts heb ik koude rillingen gehad en achteraf koorts. Ook heb ik het gevoel dat ik niet zo goed kan ademen. Het steekt enorm. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat deze symptomen verdwijnen.

26-05-2018 | Man | 25
Aangezichtspijn
Ik heb deze injectie bekomen, omdat mijn feritine al jarenlang niet omhoog gaat na allerlei pogingen. Tijdens het infuus had ik geen enkele problemen. Wel had ik gelijk diarree. Ik dacht dat dat door wat anders kwam. Maar na 2 dagen begon de ellende. Enorm veel pijn in mijn maag. Diep ademhalen is bijna onmogelijk, omdat het dan enorm veel steekt. Heb gisteren de hele dag [lees meer...]geslapen, omdat ik me echt ziek voelde. Me spieren zijn allemaal aangespand, me ogen doen zeer, hoofdpijn en extreme maagpijn die helemaal tot achter in de de onderrug doortrekt. Ik ben nu 4 dagen verder. Ben benieuwd wanneer de pijn weg trekt. Maar als dit lang aanhouden gaat, hoef ik deze zooi nooit meer.

23-11-2017 | Vrouw | 25
ferricarboxymaltose (1000mg)
Bloedarmoede
Vanmiddag ferinject gekregen via infuus. 1000mg in 1 uur. Het infuusje was erg vervelend. Het brande erg op de plek waar de naald zat. Kreeg een eng gevoel in mn vingers. Werd misselijk en zag sterretjes. Toen het klaar was voelde ik me gelijk beter. Eenmaal thuis werd ik vreselijk moe. Heel erg prikkelbaar, kon niks hebben en kreeg zelfs een huilbui. Avondeten ging niet, [lees meer...]had totaal geen trek en voelde me weer misselijk. Nu ga ik slapen en ik hoop dat het morgen beter gaat. En dat ik snel opknap van de extra ijzer in mn bloed. Ik vraag me wel af: zijn er meer mensen prikkelbaar en huilerig geworden na ferinject??

29-11-2016 | Man | 24
IJzergebreksanemie
Goedemiddag, Ik heb vorige week voor het eerst een ijzerinfuus gehad vanwege een te laag hb. Ik heb een tijdje ferro geprobeerd, maar ik krijg hierdoor snel last van obstipatie. Vorige week is het ijzerinfuus gecombineerd met de remsima. Ik had na het infuus eigenlijk geen last van bijwerkingen, maar ik voel mezelf de laatste dagen echt ellendig. Er komt niks meer uit mijn[lees meer...] handen, ben extreem moe en kan mezelf moeilijk concentreren. Ook heb ik veel last van obstipatie, hoofdpijn en misselijkheid. Dit komt niet van de remsima, omdat ik dit al vaker heb gekregen en hier nooit last van heb gehad. Ik heb het gevoel dat de hoeveelheid ijzer in mijn bloed tot deze bijwerkingen lijdt. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat te doen? Het werken en sporten kost extreem veel energie terwijl het de afgelopen maanden juist zo goed ging.. Ik had veel energie en deed veel leuke dingen. Ik heb een standaard dosering ijzerinfuus gehad aan de hand van mijn lengte en lichaamsgewicht.

22-05-2012 | Vrouw | 23
ferricarboxymaltose
Ik heb een hele lage ijzer in mijn bloed. Ik heb heel erg lang last gehad van vermoeidheid, duizeligheid, concentratieproblemen.. viel heel snel in slaap (tijdens tv kijken, boek lezen, reizen etc..) Ook heb ik heel lang ijzertabletten gebruikt, maar jammer genoeg heeft het niet geholpen..en vandaag de ijzerinfuus gehad (1000 mg) Ik merk er nu nog niet zoveel van, maar he[lees meer...]b wel huiduitslag gekregen:(:( ik hoop dat het snel weer overgaat want het ziet er echt niet uit!

15-10-2010 | Vrouw
Ijzertekort