Ervaringen met Hydrocobamine

Venofer (18 meningen)
Losferron (14 meningen)

14-11-2014 | Man | 42
Anemie door vitamine B12-deficiëntie
Heb na legionella o.a een B12 Te kort, Ik had een hele was lijst aan klachten, en in het begin verergerder de klachten, maar na een maand of 2 werden de klachten minder. Tuurlijk waren er in het begin wel verbeteringen, maar de misselijkheid en ander klachten waren iets erger. Maar dat kan ook een periode geweest zijn, had dat soort klachten zeker vaker. Nu gebruik ik[lees meer...] het 6 jaar, en het "gaat goed" tussen aanhaling tekens, er is laten ook ME-CVS vast gesteld, en ook nu zijn er weer onderzoeken gaande. Maar ik merk echt waneer ik weer een injectie nodig heb.

04-10-2014 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik heb meer als een jaar geleden de vitamine b12 injecties gehad. Na een paar weken kreeg ik last van allemaal bultjes in mijn gezicht die ook wat jeukte toen begon het ook op mijn rug. Na deze lange tijd heb ik nog steeds last van acne op mijn rug en gezicht het zijn een soort van meeeters en lijk net een grindtegel vooral op bepaalde plekken in het gezicht. Ik heb versch[lees meer...]illende producten al geprobeerd en zelfs bij de huisarts heb ik producten gekregen wat niet helpt. Ik word er echt gek van en heb nog nooot acne gehad. Wie heeft deze ervaring ook gehad en hoe zijn jullie ervanaf gekomen?

26-09-2014 | Vrouw | 23
Anemie door vitamine B12-deficiëntie
Ik had last van tintelingen in mijn handen en benen en vermoeidheid. Ook continue het gevoel dat mijn ledematen "sliepen". Door huisarts direct doorverwezen naar de neuroloog. Ik had een wat aan de lage lant b12 gehalte, op advies van hem met injecties begonnen. Nou.. Ik vind de injecties zelf verschrikkelijk, maar als het helpt a'la.. Ik heb nu 2 shots gehad, heb hi[lees meer...]erna vaak hoofdpijn en heel mijn gezicht zit onder de pukkels. Qua tintelingen en energielevel helpt het bij mij tot nu toe geen hol. Ben benieuwd of er wat gaat veranderen.. Kijk het nog even aan en anders stop ik ermee.. Het is wel een familiekwaaltje. Mijn moeder, zus en oom hebben het ook. Is dit bij meer mensen het geval?

23-06-2013 | Vrouw | 52
Hartklachten
ik krijg om de 3 weken een ampul en ik voel me er heel erg goed bij. Het enigie wat ik niet prettig vind is als de vloeistof word ingespoten. De prik vind ik niet erg maar de vloeistof is zo ontzettend schraal bij inbrengen. Mijn hartslag is rustiger, ben minder vermoeid en heb minder zenuwpijn en ben heb weer energy. Mijn Cardioloog heeft het voorgeschreven en bij nacontr[lees meer...]ole wil hij graag dat ik het om de 3 weken blijf gebruiken maar ik vind tegenstand bij mijn huisarts. Hij zegt als je waarde goed is wil ik hij er mee stoppen maar ik heb een keer 6 weken moeten wachten en sorry dat was echt veel te lang. Dat is de reden van de cardioloog dat we het om de 3 weken laten

16-11-2012 | Man | 76
Keelontsteking
had zeer pijnlijke tong en wangen en voelde me moe en slaperig. Na een flinke aanvang dosis verdwenen de problemen zeer snel. Heb nu een onderhoudsdosis van 1 injectie per 6 weken en voel me er prima bij. Een opmerking: waarom kun je voor continue gebruik van een medicijn dat een paar dubbeltjes per injectie kost geen aflevering voor een jaar krijgen Verhouding prijs /[lees meer...] afleveringskosten slaat nergens op.

14-11-2012 | Vrouw | 44
Maagklachten
Na 4 maal een injectie stond het voorhoofd van onze dochter vol met grote puisten. De bijsluiter zegt hierover: Huidontstekingen met acne-vorming, met name in het gezicht en op de romp. Dit kan optreden na 1 tot 4 weken na starten van de behandeling. Raadpleeg bij deze verschijnselen uw arts. De verschijnselen verdwijnen weer wanneer u stopt met het gebruik van dit midde[lees meer...]l. Op 27 september was de vierde injectie, waarna ze er mee gestopt is. Nu is het 14 november, dus bijna 7 weken na de laatste injectie., staan haar voorhoofd NOG STEEDS vol met puisten!!! Op een enkel jeugdpuistje na (meer dan 20 jaar geleden), heeft zij nooit last gehad van acne.

20-01-2012 | Vrouw | 36
hydroxocobalamine
Ik ben ook heel erg opgeknapt sinds ik het spuitschema van dr Ouwerda van het Zuiderzee ziekenhuis in Lelystad mag aanhouden. Ik heb geen zere handen meer, geen spierkrampen, ben minder moe, bijna geen blaasontstekingen meer, raak bijna niet meer weg, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het enige nadeel.... ik ben 10 kilo aangekomen.... das jammer... De spuiten moet ik de [lees meer...]rest van mijn leven gebruiken samen met Thyrax ivm mijn trage schildklier.

22-11-2011 | Vrouw | 52
Ziekte van Crohne
De injecties zijn voor mij een stoot energie. Door de ziekte van Crohne ben ik gauw vermoeid, deze injecties heb ik nodig omdat mijn darmen de vitamine B12 niet opnemen omdat er een stuk dunne en dikke darm operatief is verwijderd.

10-05-2010 | Vrouw
hydroxocobalamine
Auto-immuunziekte Antistoffen Intrinsic Factor (B12 tekort)
Ik heb aangegeven 2x per week een B12 injectie, echter ben er achter gekomen, dat de werking ervan nihil is bij gebruik van metoprolol(beta-blokker)was daar mee gestopt(okt'09), ging na verloop van tijd zoveel beter, zeer opmerkelijk (vandaar dat ik mijn reactie hier wil weg zetten) vermoeidheid verdween grootdeels (weer instaat huishouden over te nemen), zenuwpijnen bene[lees meer...]n/armen bleven voor groot deel weg en labiliteit stabiliseerde. Maar sinds begin april'10 weer metoprolol in laagste dosering.....het ging helemaal mis. Doodmoe ondanks goed slapen, toch weer 18-20 slapen op een dag, lag gewoon weer bijna hele dagen in bed te slapen en zo moe, zenuwpijnen weer terug en daardoor niet meer goed kunnen lopen(krukken), en als laatste diende zich de enorme negatieve emoties weer op. Ben weer gestopt met metoprolol(nu definitief,voor mij die rotzooi nooit meer) en gaat nu weer de goede kant op. Ik hoop dan ook verder te kunnen uitbreiden met de frequentie van spuiten (B12) wat eerder nooit lukte. Heb wel een hekel aan de spuiten, zeer pijnlijk, echtgenoot zet ze voorlopig en om de dag ivm beter en eerder herstel. Ik heb weinig bijwerkingen gehad in het begin, nu alleen tijdens het prikken zelf, waarschijnlijk door de zenuwpijnen in de benen zelf. Ik ben wel blij dat er hydrocobalamine is als behandeling zijnde,anders was ik (en velen) er zeer slecht aan toe. Iedereen die dit leest, heel veel sterkte bij herstel en probeer zo goed mogelijk naar eigen lijf te luisteren, alleen jij/u weet wat in eigen lijf speelt en/of voelt.

17-03-2010 | Vrouw
Vitamine b12 tekort

07-03-2010 | Vrouw
Burnout vd hoogste gradatie
ik gebruik sinds een maand hydroxycobalamine en ik heb er gigantisch veel baat bij ik heb alleen de eerste 2 dagen gigantische spierpijn op en rondom de plek waar ze in de spier prikken maar dat moet je er voor over hebben

25-09-2009 | Vrouw
Crohn ?
Moet IM, dus minder praktisch, afspraak kost tijd. Merk als ik er weer aan toe ben. Als er gespoten is, heb ik meer energie, de eerste 2 dagen warm gevoel, mn. in hoofd

19-04-2009 | Vrouw
Tekort vit B12 en Foliunzuur
Door een tekort van vitamine B12 en Foliumzuur, heb ik 5 weken lang 2 spuiten per week gehad. Nu een spuit per 2 weken daarbij een Foliumzuur tablet 5mg per dag dit via mijn huisarts. Als aanvulling Multi-vitamine hierbij doet mijn hele lichaam het weer een stuk beter. een heerlijk gevoel. De vitamine B12 is voor levenslang.

11-11-2008 | Vrouw
Chronisch B12 tekort
heb 1x per 4 wkn een injectie hydrocobamine. knap er elke keer na een dag of 3 weer helemaal van op. vlak voor mijn injectie kan ik soms echt hondsberoerd zijn. Heb ook een trage schildklier en ws houden deze 2 verband met elkaar. Heb wel na de injectie vaak problemen met de ontlasting.

05-09-2008 | Vrouw
Pernicieuze anemia
Spuit 1 x per drie weken hydrocobamine, voel me de eerste dagen erna hondsberoerd ( misselijk, obstipatie, raar dromen, geluiden luider horen, droge ogen, droge huid, apatisch enz.) Na een dag of vier is dit verdwenen en ga ik me stukken beter voelen.