Ervaringen met Hydrocobamine

hydroxocobalamine

Vitamine tekort (5 meningen)
Vitamine D-tekort (0 meningen)

Ferrofumaraat (109 meningen)
Ferinject (45 meningen)
Foliumzuur (21 meningen)
Venofer (18 meningen)
Losferron (14 meningen)

25-02-2023 | Vrouw | 33
Anemie door vitamine B12-deficiëntie
Mijn bloed werd jaarlijks op b12 deficiëntie geprikt ivm een verminderde opname dunne darm. Voor mijn operatie al gestart met een maand 2x per week b12 injecties want toen had ik al een tekort. Door onzorgvuldigheid van het ene ziekenhuis( mijn b12 zat in het zogenaamde grijze gebied) heb ik weet ik hoelang rondgelopen met een serieuze deficiëntie. Zo ernstig dat ik er nu [lees meer...]voor bij een neuroloog in een ander ziekenhuis ben beland. Naast de anemie lijd ik aan extreme vermoeidheid' ernstige pijnklachten en voelt mijn voet al maanden doof aan. Niet alles is te verklaren door het b12 tekort. En daarnaast lijd ik aan andere ziekten. Maar ik krijg enorme hoofdpijn van de b12 injecties. Gister mijn vierde gehad en het word steeds erger. Werd net wakker met stampende pijn aan een deel van mijn hoofd. Ik weet niet hoe lang ik dit vol houd gezien ik nog 8 weken door moet.

20-06-2021 | Vrouw | 22

19-09-2019 | Vrouw | 42
Anemie door vitamine B12-deficiëntie
Na mijn schildklier probleem in 2009 voelde ik me nog niet oké terwijl naar een jaar medicijn gebruik mijn schildklierwaardes weer goed waren. 2010 op verzoek van een vriendin mijn b12 waarde laten meten, dat was net op de grens 150. Dus kreeg een paar spuitjes en klaar zei de dokter. Maar ik voelde me niet goed. Altijd pijnlijke spieren, prikkelbare darm, vermoeid, depres[lees meer...]sief. Dit is zo 7 jaar doorgegaan, allerlei onderzoeken gehad, maar kwam niks uit. In 2015 tot 2016 zwaar depressief ( burn out werd er gezegd, ook nog de stempel fibromyalgie gekregen en onverklaarbare lichamelijke symptomen) tot dat ik in november 2017 verlammingsverschijnselen in mijn gezicht kreeg, tintelingen in handen, dood op zijn en al weken barstende hoofdpijn. Toen heb ik wederom mijn b12 laten prikken en ja hoor weer te kort en nu onder de grens. Afgedwongen dat ik zelf b12 ging spuiten en dat de dokter maar met een b12 specialist moest gaan bellen voor uitleg. Want 2x te kort kan niet en moet je levenslang spuiten, gelukkig heeft ze dat gedaan en spuit ik nu 2 jaar b12 injectie van het merk Takeda, in het begin veel beginners verergering wat heel normaal is. Tot afgelopen week dat ik ineens het merk centrafarm kreeg, dat moest ineens van de apotheek/verzekeraar, terwijl ik b12 zelf betaal!!! Nou ik heb 2 x centrafarm gebruikt en wat werd ik ziek, barstende hoofdpijn, misselijk, opgezette buik, ineens heel veel plassen, maagzuur, buikpijn, pijnlijk plek en been naar het spuiten wat wel een half uur tot een uur duurde, het was net of ik de griep kreeg. Ook voelde ik meteen dat ik achteruit ging want mijn tintelingen in mijn hoofd en vermoeidheid was er weer. Meteen de huisarts gebeld dat ik dit niet wens en mijn oude b12 van takeda terug wil!!! Gelukkig heeft ze mij serieus genomen en nu staat er een melding in mijn dossier dat ik alleen takeda mag hebben( medische noodzaak). Moest nog 2 dagen wachten met een injectie en toen ik mijn vertrouwde b12 injecteerde knapte ik meteen op. Nu kan ik weer verder met mijn herstel, voorlopig moet ik nog steeds 2 x in de week injecteren ivm neurologische klachten. Maar het gaat steeds beter hopelijk in de toekomst dat ik ook maar 1 x in de maand hoef te spuiten.

11-08-2016 | Vrouw | 35
Anemie door vitamine B12-deficiëntie
Blij dat ik de juiste behandeling krijg. Voor artsen is de bijsluiter te vaag en wordt er vaak onderbehandeld waardoor klachten blijven of zelfs verergeren. Belangrijk is dat patiënten zich goed ve4diepen in de materie. Een goede site met handige verwijzingen is van de Vitamine B12 Research Group. Zij doen onderzoek naar de incidentie en behandeling van b12 deficiëntie. I[lees meer...]n het begin namen mijn klachten overigens ook toe, maar dit is een bekend fenomeen. Dat komt doordat het lichaam gaat herstellen. Dit herstelproces kan lang duren. Ooit ook het andere merk gebruikt waar benzylalcohol inzit, daar kreeg ik acné van. Nu ik de ampullen zonder dit stofje gebruik geen last. Na de injectie iets kaliumrijks eten tegen de kaliumdip. En vraag de assistente de ampul goed op te warmen en langzaam te injecteren, anders doet de prik onnodig pijn. De plek van voorkeur is bil, daarna bovenbeen en pas als dat niet mogelijk is de arm. Subcutaan alleen bij bepaalde bloedingsziekten.

28-04-2015 | Vrouw | 18
Anemie door vitamine B12-deficiëntie
Na twee jaar vol op onderzoek bleek drie jaar geleden een vitamine b12 tekort had. Artsen waren op dat gebied nog niet genoeg bekend en nog steeds wordt er onderzoek gedaan binnen het b12 tekort. Ik heb veel baat bij het gebruik van hydrocobamine maar zou graag meer kunnen prikken dan wat nu is voorgeschreven.

17-03-2015 | Vrouw | 40
hydroxocobalamine (1000)
Anemie door vitamine B12-deficiëntie
Zowat alle bijwerkingen kreeg ik van de centrafarm spuiten. Spuit leek ook niks te doen. Enorm veel pukkels. Dikke tong. Mondblaasjes. Vermoeid. Overgegaan naar merk takeda deed wonderen!!! Bijwerkingen waren over.

26-09-2014 | Vrouw | 23
Anemie door vitamine B12-deficiëntie
Ik had last van tintelingen in mijn handen en benen en vermoeidheid. Ook continue het gevoel dat mijn ledematen "sliepen". Door huisarts direct doorverwezen naar de neuroloog. Ik had een wat aan de lage lant b12 gehalte, op advies van hem met injecties begonnen. Nou.. Ik vind de injecties zelf verschrikkelijk, maar als het helpt a'la.. Ik heb nu 2 shots gehad, heb hi[lees meer...]erna vaak hoofdpijn en heel mijn gezicht zit onder de pukkels. Qua tintelingen en energielevel helpt het bij mij tot nu toe geen hol. Ben benieuwd of er wat gaat veranderen.. Kijk het nog even aan en anders stop ik ermee.. Het is wel een familiekwaaltje. Mijn moeder, zus en oom hebben het ook. Is dit bij meer mensen het geval?

14-11-2014 | Man | 42
Anemie door vitamine B12-deficiëntie
Heb na legionella o.a een B12 Te kort, Ik had een hele was lijst aan klachten, en in het begin verergerder de klachten, maar na een maand of 2 werden de klachten minder. Tuurlijk waren er in het begin wel verbeteringen, maar de misselijkheid en ander klachten waren iets erger. Maar dat kan ook een periode geweest zijn, had dat soort klachten zeker vaker. Nu gebruik ik[lees meer...] het 6 jaar, en het "gaat goed" tussen aanhaling tekens, er is laten ook ME-CVS vast gesteld, en ook nu zijn er weer onderzoeken gaande. Maar ik merk echt waneer ik weer een injectie nodig heb.