Fragmin

Persantin (96 meningen)
Clopidogrel (86 meningen)

19-04-2019

Zwangerschap

Ik gebruik fragmin tijdens mijn zwangerschap, daar ik mijn orale antistolling niet mag gebruiken. Ik spuit de fragmin nu al vanaf 4 weken zwangerschap, en blijf deze tot 6 weken na de bevalling gebruiken.
09-08-2018

Geen bijwerkingen
03-05-2018

Longembolie

Ben net pas begonnen vanwege allergische reacties op Fraxiparine: ontzettende jeuk op de injectieplekken, ook vaak bloeduitstortingen en harde schijven/bulten (Vanwege ruiterembolie in 2014 nu tijdens zwangerschap bloedverdunners injecteren gedurende de hele zwangerschap)
05-01-2018

Longembolie

Na het constateren van een longembolie begin november gestart met xarelta en later pradaxa waar ik beide allergisch op reageerde. Daarom fragmin injecties voorgeschreven gekregen. Ondanks mijn angst voor naalden spuit ik zelf. Ik kies ervoor om in buik te spuiten en niet in mijn benen. In mijn ervaring is het gebied onder de navel het minst pijnlijk om te injecteren. Fijn[lees meer...] is het niet, maar een klein kwartiertje na het injecteren voel je er niets meer van. Wel houd ik er kleine blauwe plekjes aan over.
22-11-2015

Trombose

De spuitjes vond ik erg pijnlijk, blauwe plekken, been, buik. Heb het zelf toegediend. Na het doorstaan DVT.
31-07-2015

Trombose

Pijnlijke schijven onder de huid, blauwe plekken en zeer gevoelig na het spuiten van fragmin
18-03-2011

Gipsbeen voor gebroken enkel

Ik houd absoluut niet van spuiten dus deze ook niet. Het zijn relatief kleine prikjes waar je onder de blauwe plekken van komt te zitten. Bij mij werd het toegediend door de thuiszorg waardoor je met verschillende mensen te doen heb, ik heb het zelf als prettig gevonden dat het wat harder werd toegediend door de huid heen, sommige deden dit langzaam waardoor ik er erge las[lees meer...]t van kreeg. Ondanks dat de bijsluiter zegt dat het niet tijdens een zwangerschap mag worden gegeven is dit bij mij wel gebeurt omdat je als zwangere weer een verhoogde kans maakt op trombose. Mijn gips is verwijdert de volgende dag mocht ik gelijk al stoppen met het middel, dit vond ik zelf erg onprettig omdat je na verwijdering van het gips niet gelijk mobiel bent, in mijn geval duurt dit zekers ook nog wel een periode. Ik heb zelf voorgesteld om mij een week lang om de dag te prikken en dan toch definitief te stoppen...ik ben er zelf altijd wel erg bang voor om radicaal met een medicijn te stoppen wat dan evt. de reactie in je lichaam kan zijn. Hiermee heb ik ook een beetje rust gevonden.
09-05-2012

Fragmin (dalteparine)

Begonnen in 1999 n.a.v twee keer long embolie. Eerst gebruikte ik 1 keer p.d 15000 IE , Ik kreeg een bloeding in een compartiment van m'n kuit waarna operatie volgde en een deel van m'n been gevoelloos werd.Daarna ging ik 2 keer p.d 7500 IE en later 5000 IE inspuiten. Nog diverse malen bloedingen gehad in de buikstreek en ook na het stoten. Gebruikt fragmin nu 13 jaar en [lees meer...]krijg problemen met spuiten in de buikstreek vanwegens de vele lidtekens.Ik sta open voor andere methodes of medicijnen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum