Ervaringen met Fraxodi

Acenocoumarol (187 meningen)
Clopidogrel (145 meningen)
Pradaxa (144 meningen)
Eliquis (109 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

10-07-2016 | Man | 68
Trombose
Door chemo's vanwege uitgezaaide prostaatkanker trombose in rechterbeen gekregen. Eerste maanden geen problemen met prikken, zwachtelen en daarna steunkous. Sinds ca. 3 weken grote problemen met prikken: onderhuidse harde bulten en heel erge jeuk. Alternatief is er blijkbaar niet, want de oncoloog heeft Fraxodi voorgeschreven voor onbepaalde tijd, i.v.m. de uitzaaiingen.

23-08-2011 | Man | 53
nadroparine
Ontstoken ader been en trombose
Naast bovengenoemde klacht heb ik sinds anderhalf jar stevg last van oorsuizen ( tinnitus) sinds ik fraxodi gebruik is dit significant verbeterd. Kortom een zeer positieve bijwerking dus. Helaas is langdurig gebruik niet mogelijk en ben ik op zoek naar een vervangend medicijn. Iemand tips? Wordt hiervoor inmiddels behandeld in het Radboud ziekenhuis

02-06-2010 | Man
Dubbele longembolie na chemokuur
Nadat mij teelbalkanker was geconstateerd meteen aan de chemo. Waarschijnlijk door de bleomycine, een chemosoort die erg belastend is voor de longen heb ik een dubbele longembolie gehad. Nu voor een half jaar aan de Fraxodi. Ik vind het niet erg prettig, ook omdat het nogal wat jeuk en irritatie geeft na het inspuiten wat uren kan aanhouden. Ook heb ik last van grote bulte[lees meer...]n. Het is allemaal wel uit te houden, maar zal blij zijn als ik niet meer hoef te prikken. Van de kanker ben ik trouwens af zoals het er nu uit ziet.

05-04-2019 | Vrouw | 42
Trombose
Na een trombosebeen fraxodi gekregen. Kreeg hier rond de prikplek na enkele uren pijnlijke onderhuidse zwellingen(schijven), de plekken jeukte vreselijk. Dit bleef minimaal 4 dgn aanhouden. Nu overgestapt op Clexane prikken. Geen bulten, geen jeuk, geen pijnlijke plekken. Alleen bij het inspuiten is de vloeistof wat venijniger maar verder prima. Blij dat ik ben overgestap[lees meer...]t. Moet nog 3 mnd van de 6.....

01-01-2018 | Vrouw | 50
Trombose
Laatste 2weken word plek van injecteren dik, hard en blauw. Pijnlijk ook.

28-02-2017 | Vrouw | 38
Trombose
Door bevalling van mijn 3de dochter opnieuw trombose (2 jaar daarvoor ook een trombose gehad door een val van grote hoogte, maar deze was volledig genezen na 3 maanden behandeling) maar ditmaal 2x op minder dan een maand tijd en dit terwijl er al bloedverdunners werden gebruikt. Inspuitbare vorm om borstvoeding te kunnen blijven garanderen vanwege voedingsintoleranties van[lees meer...] de baby... Bij genetische testen bleek er een genetische afwijking van het bloed, de verklaring van dit euvel, "deficiëntie van het proteïne 5", relatief zeldzame aandoening, na 6 maanden zou dit resultaat her-test worden, in tussentijd steunkousen dragen en voor de rest van mijn leven aan de bloedverdunners... Relatief tevreden over het medicijn daar er geen ander alternatief is om borstvoeding te garanderen, waarvoor ik gezien de bijwerkingen toch dankbaar ben dit te blijven kunnen. Toch, nu na bijna 4 maanden gebruik veel extra klachten die ik niet verklaard krijg; hevige nachtelijke pijnen, sinds gebruik fraxodi ook last van zwangerschapsdiabetes (niemand kan dit verklaren), steeds ook terugloop van de borstvoeding sinds het gebruik van Fraxodi, dus moeilijk deze op gang te blijven houden, ook gemakkelijk jeuk aan de buik en het krijgen van verhardingen in de buik, soms zo erg dat tijdens het slapen op de zijde, het pijnlijk is om om te gaan met die verhardingen. Dikwijls lijkt mijn buik (die best wel groot is) te klein om de dagelijkse inspuitingen te kunnen handhaven en tegelijkertijd te kunnen herstellen. Het volledig inspuiten ook van de lucht in de spuit, helpt relatief goed in voorkoming van deze klacht, traag inspuiten van de vloeistof ook en het na-masseren van de plaats is ook doeltreffend. Er zijn ook wel enkele voordelen aan het gebruik zoals minder hormonale migraine tegen de menstruatiedatum aan, meer zuurstof in de longen, tijdelijk ook minder last van allergieën etc...

31-07-2015 | Vrouw | 22
nadroparine (15200ie/ml)
Trombose
Na de 2e dag spuiten kreeg ik erge jeuk rondom de plekken waar ik gespoten heb. Dikke bulten vormen zich onder de huid en de jeuk neemt in de loop van de dag toe. Even aankijken anders ga ik terug naar de fragmin. 1 pluspunt, krijg geen blauwe plekken!

29-09-2010 | Vrouw
nadroparine
Ik gebruik Fraxodi nu 3 weken en heb last van harde bulten en jeuk op de plaats van de injecties. Niet echt prettig aangezien ik nog de hele zwangerschap heb te gaan. Hopelijk zijn er alternatieven.

26-01-2010 | Vrouw
Trombose arm
Ik had erg veel last van allergische reacties na het spuiten: dikke bulten, jeuk en rode vlekken. In sommige gevallen was de plek zeer pijnlijk.