Beroerte (49 meningen)
Bloedverdunnen (13 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

06-01-2013 | Man | 67
TIA
Kreeg in 2005 twee keer een oogtia. Een tijdelijke gezichtsvermindering aan één oog. Er was niets te vinden ondanks dat ik de hele molen ben doorgeweest. Kreeg toen van de neuroloog Carbasalaatcalcium 100mg en drie keer daags Dipyridamol 75 mg. Heb daar nooit last van gehad. Sinds december 2012 is de dipyridamol niet meer te krijgen en nu heeft de neuroloog mij Persatin 2[lees meer...]00 mg voorgeschreven. Twee maal daags. Heb zo nu en dan last van een onregelmatige hartslag. Overslaan.! en een wat 'opgewonden'gevoel. Niet altijd maar soms. Had daar voor december geen last van. Ik gebruik ook nog Simvastatine 20 mg

17-12-2012 | Man | 67
dipyridamol
na oogtia (1 minuut sterk verminderd zicht linker oog) geen bijwerkingen echter na een maand gebruik, last van duizeligheid bij opstaan uit stoel

05-12-2012 | Man | 47
Herseninfarct
Na een aantal keren een TIA te hebben gehad kreeg ik aanvankelijk Persantin 150 mg voorgeschreven. In september 2010 heb ik vervolgens een lichte herseninfarct gehad en werd de dosering verhoogd naar 2x200 mg. Ik heb tot op heden geen nadelige bijwerkingen kunnen constateren. Ik gebruik de medicijnen in combinatie met acetylsalycylzuur, sotalol, amlodipine, isordil, symvas[lees meer...]tatine en cedocard retard.

27-11-2012 | Man | 67
Bloedingen
Na dat ik een Tia heb gehad werd Persantin voorgeschreven in 2009, Omdat ik meerdere medicijnen gebruik was het moeilijk om de bijwerking vast testellen. Tot ik in 2011 bloedingen kreeg aan neus en kin die door de huisarts zijn dichtgebrand.In 2012 kreeg ik bloed in de ontlasting en aambeien,Exstreem.Paarmaanden later een bloedneus,deze werd steeds erger.Juni 2012 naar Dok[lees meer...]terspost in Zwolle ,maar kon bloeding niet stoppen.Doorgestuurd naar Sopfia Ziekenhuis,Neus dichtgestopt en antibyotica maar bloeding niet over. Heb overal verteld welke medicijnen ik gebruik,Maar ze maken geen link naar PERSANTIN. Na twee dagen zelf gestopt met persantin en alle bloedingen zijn gestopt.Huisarts zegt dat ik geluk heb gehad ,dat het niet inwendig was!!!! ps MELD bijwerking ook op lareb.nl (Red; wij hebbben een samenwerking met Lareb mbt het doormelden van bijwerkingen. Wanneer u met de sterrenrating aangeeft dat u bijwerkingen ervaart, krijgt u vervolgens de vraag of u dit bij het Lareb wilt melden. Het formulier om dit in te vullen is geintegreerd in deze site dus ontvangt u automatisch. Mvg, MijnMedicijn )

11-09-2012 | Man | 50
TIA
Ik heb in het begin last gehad van lichte hoofdpijn, maar dat was ook vermeld in de opbouw fase 1e weel 1 s'morgens 2e week s'avonds. Je moet er wel op letten dat het middel 12 uur werkt, het mooiste is na 8uur de 2e te nemen dan heb je het minste last van de bijwerking hoofdpijn. Ik slik het nu al ruim 2 jaar en heb ook van die bijwerking geen last meer.

11-07-2012 | Man | 66
dipyridamol
Na bijwerking van andere bloedverdunner deze door neuroloog voorgeschreven gekregen, maar na eerste inname al maagkrampen, misselijk, braken, hoofdpijn en duizeligheid. Heb van andere medicijnen nooit zulke extreme bijwerkingen gehad. Dit geneesmiddel is voor de doorsnee patient niet te accepteren, of je moet over een paardenmaag beschikken.

04-07-2012 | Man | 52
TIA
Na een lichte tia zit ik nu een halfjaar aan dit middel. Ik heb last van spierpijn/kramp, brandende ogen, gewichtstoename, rode vlekken over het lichaam, altijd een lusteloos gevoel. Blieddrukverlagers en choresterol verlagers mocht ik laten staan omdat deze waarden dik in orde zijn.

19-06-2012 | Man | 79
Kiespijn
op 7 februari j.l. kreeg ik een beroerte en kreeg Persatin Retard 200 dipyridamol voor geschreven. 2x daags. 12 juni j.l. was mijn halfjaarlijkse gebitscontrole bij de tandarts. Die constateerde, tot mijn grote schrik, 9, ja NEGEN gaatjes. Hier voor had ik nooit gaatjes! Het vullen hiervan gaat me ruim 600 euro kosten!

06-04-2012 | Man | 64
Hoog cholesterol
Na plotseling zichtverlies in linkeroog 36 uur aan hartmonitor, neuroloog, cardioloog, vaatonderzoek, hartslag, bloeddruk, alles bleek tiptop, alleen stolseltje in oogader. Nu na een week persantin, ascal en simvastatine nog geen enkele zichtverbetering in het linkeroog. wel een bijverschijnsel zoals bloed bij de ontlasting. Mijns inziens komt dit nooit meer goed, echter d[lees meer...]oor geen enkele arts gewezen op mogelijkheid van definitieve blindheid in linkeroog.

27-02-2012 | Man | 61
Hoog cholesterol
het enige wat ik had was een beetje vreemd praten ik heb snachts een beet in mijn arm gehad later pas gezien het lek op een slangebeet 2 gele plekjes op mijn arm vlak naast elkaar ze zieden dat ik een tia had gehad ik gellof er nog steeds niet in maar ik slik nu wel verschillende medicijnen misschien nergens voor nodig , ik heb wel een verhoogde bloeddruk ,hoog cholestero[lees meer...]l ik rook nog steeds en dat is natuurlijk niet goed.

08-12-2011 | Man | 64
dipyridamol
Na het stoppen van het gebruik als proef op vermeende bijwerkingen blijkt dat de hartslag licht gedaald is en dat de vermeende problemen van ""etalage benen"" dus na een week stoppen weg is. Ook het licht opgejaagde gevoel wat ik eerst niet onderkende is nu weg en dit is een heerlijk gevoel. Ik ga me nu samen met de huisarts beraden of de nadelen van het medicijn opwegen t[lees meer...]egen eventueel een jaar? langer leven en hoe lang is dit totaal.

01-12-2011 | Man | 76
dipyridamol
trombose dienst bij dit medicijn niet nodig.

28-11-2011 | Man | 40
3x herseninfarct
persantin is een middel dat voorkomt dat je nogmaals een probleem krijgt maar heeft ook enkele bijwerkingen. per persoon verschillend natuurlijk. in mijn geval uit t zich in hoofdpijn, lichte slapeloosheid, brandende en tranende ogen. de hoofdpijn zijn sterke pijnscheuten die ook weer snel verdwijnen maar regelmatig opkomen. en van die simvastatine krijg ik t zuur

21-11-2011 | Man | 61
Matige thia
in samenhang met acefylsalicylzuur hoofdpijn indien gelijktijdig innemen

29-08-2011 | Man | 65
Kort lontje
Moest vanwege prostaat operatie Persantin ret caps 2x daags 1 capsule 200 mg tijdelijk niet innemen. Voelde mij als herboren. Was niet meer gauw kwaad in tegenstelling tot de jaren daarvoor. Na de operatie aan de prostaat ben ik het weer in gaan nemen en het opgefokte gevoel kwam weer terug. Ben in overleg er mee gestopt. Vreemd genoeg staat er niets over in de bijsluiter[lees meer...]. Hoop op reactie van andere mensen die dit ook zo ervaren, want ik vind dit toch vreemd.

24-08-2011 | Man | 62
Na herseninfarct
zoals arts vooorspelde eerste 2 dagen katerachtige hoofdpijn, algemene miseregevoel. Ging na 2 dagen over. Na verloop van tijd toenemend last van spierpijn, na bepaalde inspanningen lichaam. De bijwerking spierpijn is nu blijvend, alhoewel ik soms denk, dat het ook met ouder worden te maken heeft. Dit medicijn gebruik ik naast Ascal 100 bruistablet. Ik vraag me wel af, [lees meer...]of het gebruik van persantin effectief is. Bij jaarlijks bloedonderzoek wordt niet gemeten of de bloedplaatjesafbraak ook daadwerkelijk plaatsvindt. Ik twijfel over het nut van doorgaan met gebruik, omdat er op langere termijn misschien andere negatieve effecten kunnen zijn.( Door vermindering bloedplaatjes, slechte afvoer melkuur,waardoor spieren minder kunnen ontwikkelen en eerder aftakelen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum