Ervaringen met Persantin

Beroerte (49 meningen)
Bloedverdunning (14 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

03-03-2018 | Vrouw | 62
Beroerte
Na een herseninfarct in 2007, veroorzaakt door bacterie Endocarditis, kreeg ik Persantin 2 x daags 200 mg. En Ascal 80 mg. Ook 40 mg Simvastatine maar daar ben ik 2 jaar geleden mee gestopt, mijn cholesterol bleek perfect in balans te zijn. Drie weken geleden voelde ik me de hele dag wat misselijk, een overvol gevoel. Die avond heb ik niet gegeten. Kort voor middernacht [lees meer...]moest ik naar toilet en in de badkamer kreeg ik een zware maagbloeding. Was alleen thuis, 112 gebeld en naar ziekenhuis gebracht. Bij de endoscopie trof men een klein maagzweertje ( ik heb nooit maagklachten gehad). Kreeg maagbeschermers mee. Wat de oorzaak is weet ik niet maar ik vernoed de enorme dagelijkse hoeveelheid bloedverdunners. Ik ga volgende week naar de huisarts, ik wil stoppen met Persantin. Het herseninfarct kwam niet door een bloedpropje. De cardioloog vertelde dat de uitwerpselen van die bacterie het infarct veroorzaakten. Tevens heb ik op bed last van tintelend rechterarm en rechterbeen. Ik wil stoppen met Persantin en alleen Ascal gebruiken Nu hopen dat de huisarts hierin meegaat.

03-11-2016 | Man | 69
Beroerte
Mijn vader heeft ivm herseninfarct persantin voorgeschreven gekregen, maar kan deze niet verdragen, omdat hij hier ondraaglijke hoofdpijn van krijgt. Nu lees ik hier dat meer mensen deze bijwerking hebben gehad, maar is er dan nog steeds geen alternatief voor dit medicijn? Op dit moment gebruikt hij grepid als alternatief, maar dit schijnt geen echt alternatief te zijn.. O[lees meer...]ok hebben ze aangegeven dat van de 4 aders in zijn hals er 1 volledig verstopt zit en dat ze niet durven te opereren vanwege het risico.. heeft iemand anders hier ervaring mee?

22-08-2016 | Vrouw | 59

20-10-2014 | Man | 64
TIA
mijn man kreeg kort achter elkaar 5 TIA's de specialist schreef ascal en persantin voor, de bijwerkingen waren zeer erg, zware hoofdpijn, duizelig en niet slapen, na overleg met de huisarts werd de neuroloog geraadpleegd en wat denk je? Stop maar met de Persantin want ach het is een toevoeging en niet eens nodig, leve de farmacie de kassa rinkelde weer. Wij zoeken het mome[lees meer...]nteel in het alternatieve en dat bevalt zeer goed.

14-04-2014 | Man | 61
Beroerte
I.v.m. een herseninfarct vanaf het begin 2x 200mg Persantin geslikt. Ik slikte ook al 100mg Ascal. Bijwerkingen vielen toen wel mee, maar nu ruim vier maanden later een ramp. Links sta ik van teen tot schouders in de brand en ernstige pijnscheuten en krachtverlies in mijn linkerbeen. Opgezwollen keel/strot, benauwdheid, nek en spierkrampen. Neuroloog weet niet waar het van[lees meer...]daan kan komen????? en wou mij medicijnen geven tegen de bijwerkingen die ik heb geweigerd. Omdat mijn ervaring is weinig gehoor te krijgen over bijwerkingen van medicijnen bij welke arts dan ook besluit ik om de Persantin te gaan halveren, omdat de kwaliteit van leven met mijn andere aandoeningen wel heel erg vervelend wordt. Graag zou ik andere mensen horen die wellicht ook de klacht herkennen van het branderige gevoel.

04-01-2014 | Vrouw | 53
TIA
Na TIA half oktober 2013 2x200 persantin, simastatine 40 en ascal 100 voorgeschreven gekregen. Eerste 2 weken vervelende hoodpijn maar na 1 week de dubbele dosering Persantin (2x200) gebruikt te hebben kreeg ik zeer hevige pijnscheuten in heup en rechterbeen. Zo erg dat ik lag te krioelen/huilen van de pijn, overdag en 's nachts. Naar het werk gaan was door de pijn ni[lees meer...]et mogelijk. Gedurende 5 dagen dagelijks contact gehad met huisarts en neuroloog. Advies was in 1e instantie om te stoppen met de simvastatine. Pijn bleef echter onverminderd erg. Neuroloog raadde me na een week aan ook te stoppen met de Persantin. Ik voelde me herboren! Pijn was DIRECT helemaal weg. Na een maand ben ik toch maar weer Persantin gaan proberen. Exact hetzelfde patroon: na 1 week dubbele dosering was de pijn er weer op 1e Kerstdag :-( Vanzelfsprekend direct gestopt met de Persantin. Nu in overleg met arts hoe nu verder.

12-02-2013 | Vrouw | 41
Beroerte
Ik heb onlangs een beroerte gehad (41 jaar oud) en kreeg dit van mijn neuroloog voor geschreven. Er zouden bijwerkingen aan zitten, maar ik moest dan doorzetten, waren haar woorden. De eerste week 1 x 200 mg en na een week verhogen naar 2 x 200 mg per dag Na dag 3 zat ik helemaal onder de uitslag en een vervelende hoofdpijn. Zalf en nog meer pillen gekregen (combinati[lees meer...]e van medicatie werdt er gezegd) en verder gegaan. Dag 8 begonnen met een extra capsule, dus een dubbele dosis. En toen begon de ellende. Binnen 24 uur een ondraaglijke hoofpijn, vanuit mijn nek, langs de onderzijde van mijn schedel. Nog nooit heb ik zo'n hoofdpijn gehad, alsof mijn hoofd van mijn nek getrokken werdt! Ook ging ik (waarschijnlijk van de pijn) wazig zie, braken en en stotterend praten. Wat denk je dan? Ik krijg weer een beroerte? Mijn man vond mij huilend in bed, niet in staat om normaal iets te zeggen. Direct naar de neuroloog, Persatin (dipyridamol) gestopt en binnen 24 uur was ik van de hoofdppijn en overige bijwerkingen verlost. Nog nooit van mijn leven slik nog zo'n pil, Er is volgens de neuroloog geen echte vervanger voor dit middel, maar dat risico neem ik liever dan ooit nog zo'n capsule te moeten slikken!!!

11-02-2013 | Man | 62
Herseninfarct
Ik gebruik sinds 07-01-2013, ben sinds die tijd van begin van persatin alleen maar ziek , en ben in 5 weken , 6 kil;o afgevallen , geen eetlust en het eten smaakt niet, ben er zeer angsig door geworden en durf haast de straat niet meer op , moet 19 februari terug komen bij de neuroloog en wil absoluut stoppen met die pillen, wat een troep zeg, heb mij nog nooit zo naar gev[lees meer...]oelt als nu , hopelijk is er een ander medicijn(vervanger)

10-02-2013 | Vrouw | 84
TIA
slik dit medicijn 12-12-2012 sinds die tijd heb ik veel last vocht in de benen ook mijn eetlust is niet goed doe wel behoorlijk water drinken

01-02-2013 | Vrouw | 73
dipyridamol
hoofdpijn, onrustig en zenuwachtig gevoel. Ben nu gestopt. Gebruikt nog alleen Ascal.

27-11-2012 | Man | 67
Bloedingen
Na dat ik een Tia heb gehad werd Persantin voorgeschreven in 2009, Omdat ik meerdere medicijnen gebruik was het moeilijk om de bijwerking vast testellen. Tot ik in 2011 bloedingen kreeg aan neus en kin die door de huisarts zijn dichtgebrand.In 2012 kreeg ik bloed in de ontlasting en aambeien,Exstreem.Paarmaanden later een bloedneus,deze werd steeds erger.Juni 2012 naar Dok[lees meer...]terspost in Zwolle ,maar kon bloeding niet stoppen.Doorgestuurd naar Sopfia Ziekenhuis,Neus dichtgestopt en antibyotica maar bloeding niet over. Heb overal verteld welke medicijnen ik gebruik,Maar ze maken geen link naar PERSANTIN. Na twee dagen zelf gestopt met persantin en alle bloedingen zijn gestopt.Huisarts zegt dat ik geluk heb gehad ,dat het niet inwendig was!!!! ps MELD bijwerking ook op lareb.nl (Red; wij hebbben een samenwerking met Lareb mbt het doormelden van bijwerkingen. Wanneer u met de sterrenrating aangeeft dat u bijwerkingen ervaart, krijgt u vervolgens de vraag of u dit bij het Lareb wilt melden. Het formulier om dit in te vullen is geintegreerd in deze site dus ontvangt u automatisch. Mvg, MijnMedicijn )

11-07-2012 | Man | 66
Hoge bloeddruk
Na bijwerking van andere bloedverdunner deze door neuroloog voorgeschreven gekregen, maar na eerste inname al maagkrampen, misselijk, braken, hoofdpijn en duizeligheid. Heb van andere medicijnen nooit zulke extreme bijwerkingen gehad. Dit geneesmiddel is voor de doorsnee patient niet te accepteren, of je moet over een paardenmaag beschikken.

26-05-2012 | Vrouw | 50
dipyridamol
Gisteravond mijn eerste persantin ingenomen, vannacht wakker met hoofdpijn , soort spierpijn in onderarmen en benen. En braken , nu voel ik me beter maar erg lusteloos.Hoop dat het dinsdag beter is ik rij veel voor mijn werk en dit is niet prettig, gelukkig moet ik vrijdag naar de neuroloog dan leg ik het voor. Vind eigenlijk dat ascal al genoeg is na een lichte tia.

06-04-2012 | Man | 64
Hoog cholesterol
Na plotseling zichtverlies in linkeroog 36 uur aan hartmonitor, neuroloog, cardioloog, vaatonderzoek, hartslag, bloeddruk, alles bleek tiptop, alleen stolseltje in oogader. Nu na een week persantin, ascal en simvastatine nog geen enkele zichtverbetering in het linkeroog. wel een bijverschijnsel zoals bloed bij de ontlasting. Mijns inziens komt dit nooit meer goed, echter d[lees meer...]oor geen enkele arts gewezen op mogelijkheid van definitieve blindheid in linkeroog.

11-10-2011 | Vrouw | 74
Herseninfarct
Heb sinds gebruik van Persantin Retard (2 x per dag 200 Mg) geen eetlust meer. Al het eten en drinken staat mij tegen. Ik word al beroerd als ik een bord eten voor mij heb staan. Ik eet nu met zeer veel tegenzin. Ben hierdoor al veel gewicht verloren.

09-10-2011 | Vrouw | 62
dipyridamol
Na het goilen van een hersen aneurysma een hersen infarkt
na het gebruik persantin leek de zon weer te gaan schijnen. eerst week 1 copsule retard daar na 2 per dag en het ging goed geen last van bij werking en de zon scheen na 3 weken begon de hooftpijn terug tekomen afgelopen donderdag was niet meer uit te houden en heb docter gebeld stoppen met persantin nu 2 dagen later nog steets hoofdpijn, iemand die weet hoe lang het[lees meer...] duurd voor dat persantin is uit gewerkt