Coversyl

25-07-2016

Hypertensie

04-07-2016

Coversyl (perindopril)

Gebruikten het op aanraden huisdokter omdat onderdruk en bovendrijft bloed te weinig verschillend was. Had de bijsluiter niet gelezen omdat ik niet beïnvloedbaar wil zijn . Kreeg enorm veel jeuk en rode vlekken in gezicht en hals, ook last onder linker schouderblad. Wil dit absoluut niet meer gebruiken, teveel nevenwerkingen Gebruik ook cholesterolverlagers ook veel n[lees meer...]evenwerkingen met statines vooral stijfheid en artrose in vingers en voeten.mtegenwoordig Cholesfytol, ben benieuwd voorlopig erg goed.
24-04-2016

Coversyl (perindopril)

Opgezwollen gelaat, pijn in de borst. Ik heb moeten stoppen van huisarts. Nu amlor, na 18 d hevige buikpijn, moet nog naar de arts.
31-03-2016

Beroerte

In feb 2005 een CVA; 8 dagen ziekenhuis te Breda, afd. Braincare. Zodra ik weer een beetje kon lopen en de trap op en af, mocht ik naar huis.
24-12-2015

Nieraandoening

Mijn nieren werken nog maar voor 15%, nu moet ik coversyl 5 mg nemen, ik heb hier zweet uitbraken van en snel moe, heeft iemand hier nog meer ervaring mee ?
15-08-2015

Coversyl (perindopril)

vraag me af of je er slaapstoornissen van kan krijgen? want sinds enige tijd slaap ik zeer slecht en die bloeddruk blijft hoog. door te weinig slaap voel ik me heel vermoeid.
13-02-2015

Hartritmestoornissen

Toen ik dit medicijn voor het eerst innam, enkele weken kriebelhoest gehad, toen nog 2 mg. Inmiddels 4 mg en sinds lange tijd (jaren) 5mg, dat is de Coversyl 5 arginine. Bevalt me prima, op wat nadelige gevolgen voor mijn lage bloeddruk. Ik gebruik sinds 3 weken 3/4 van deze tablet (2 X snijden/knippen met een medicijnknipper). Dit bevalt me beter, minder last van duizelin[lees meer...]gen bij opstaan e.d. en minder last van een draaiierig gevoel overdag. Alerter, vooral buiten met fietsen. Zorg altijd dat je de originele Coversyl krijgt van je apotheek!
19-10-2014

Coversyl (perindopril)

Ik gebruik dit medicament nu bijna 5 maanden. Ik hoest erg veel, (kriebelhoest) erg hinderlijk, en heb s' morgen last van spierpijn. Dus ik ga opnieuw een afspraak maken met de huisarts voor een ander medicament
28-09-2014

Hartinfarct

geen bijwerkingen ben op voorschrift van 5 mg naar 2,5 mg gegaan het rare is dat mijn bloeddruk met of zonder op het zelfde blijft was en is en toch mag ik niet stoppen ?
04-09-2014

Hartritmestoornis

Ik kreeg dit middel voorgeschreven door de specialist. Het komt mij vreemd voor dat dit bloeddrukverlagend werkt en mijn bloeddruk is reeds laag tegen de grens van hypotensie aan. Dat mijn bloeddruk doorlopend laag is en de specialist weet dit vind ik dat dit middel niet geschikt zou zijn. Gaarne bericht van mensen die het weten.
22-05-2014

Nierinsufficiëntie

Ik gebruik coversyl om een nier probleem te verminderen, verlies van eiwit in de urine te beperken, en bij mij is dit zeer effectief. Tevreden over dit medicijn, geen bijwerkingen bij mij.
24-08-2013

Coversyl (perindopril)

Hallo ik neem al een paar maanden conversyl 5 mg bloeddruk nog altijd aan de hoge kant veel hoesten en spierpijn in de benen dat ik bijna niet meer kan stappen ga maandag terug naar de Dokter voor een ander medicijn
30-05-2013

Darmproblemen - diarree

in het begin van inname, vrij veel hoesten, is overgegaan. Af en toe diarrée, maar nu kan ik zelfs niet meer buiten komen.....8 a 10 keer naar 't toilet.Reeds ziekenhuis opnames gehad, voor onderzoek van mijn darmen....geen resultaat. Ben nu enkele dagen gestopt met corversyl en wat blijkt....nog amper diarrée......
06-05-2013

Hoofdpijn

ik moet conversyl al een 4maanden innemen.ik heb die gekregen om dat ik een hooge bloedruk had,die is nu wel goed.maar sinds ik deze pillen inneem heb ik last van hoofdpijn kan niet veel verdragen,ben moe geen zin in iets kan niet veel aan mijn oren verdragen wordt er gewoon gek van.je moet van het ene geholpen worden en krijgt last van iets anders.
01-12-2012

Hartklachten

Ik krijg het ter ondersteuning van de werking van het hart
18-10-2012

Bloedverdunnen