Coversyl

Hartfalen (3 meningen)
Hartklachten (2 meningen)

12-05-2019

Coversyl (perindopril)

Ongeveer 4 weken geleden beginnen nemen omdat mijn onderdruk te hoog bleef. Na enkele dagen al veel beterschap met de bloeddruk, maar lastige kriebels in de keel. Daarna is dit overgegaan naar zware en zeer vervelende hoestbuien (soms zelfs met braakneigingen tot gevolg) Nu overgeschakeld op andere medicatie. Hopelijk verdwijnen dan ook die vervelende hoest aanvallen...
03-04-2019

Coversyl (perindopril)

Het gebruikte medicijn hielp me niet mijn bloeddruk onder controle te krijgen daarom heeft de arts me Coveram 10/5 voorgeschreven wat inderdaad veel effectiever was en zonder bijwerkingen tot nu.
05-03-2019

Coversyl (perindopril)

Sinds ik dit neem valt het goed mee met mijn bloeddruk.
11-01-2019

Hartfalen

Neem coversyl ter versterking van mijn hart. Volgens cardioloog doet het wat het moet doen en ik ben minder snel vermoeid dus iedereen tevreden!
18-10-2018

08-08-2018

Lage bloeddruk

moest dus van specialist verhogen van 5mg naar 10 mg. sedertdien zeer zware oorsuizingen, soms wat verwardheid, ernstig hoofdhaarverlies, soms stemmingwijzegingen, krachtverlies.
10-06-2018

Hypertensie

Dit is het vijfde medicijn dat ik voor mijn hypertensie voorgeschreven kreeg en het eerste dat hielp of hielp zonder veel bijwerkingen, maar uiteindelijk heb ik gemerkt, dat mijn zicht slechter werd. Ik wou zeggen dat ik niet weet of het aan het medicijn ligt of aan het dalen van mijn bloeddruk, maar als ik nu na maanden of een jaar Coversil 5mg niet meer genomen te hebbe[lees meer...]n, ik na het nemen van 1 pil, terwijl mijn bloeddruk dan nog niet gezakt is, al direct slecht zicht heb de volgende dag en dit duurt dan weken, zelfs van dat ene pilletje. Daarom dat ik het medicijn niet meer neem, alhoewel mijn bloeddruk toch serieus hoog is en ik 's avonds in mijn bed mijn hart soms serieus hoor "bonken" in mijn oor, in die maten dat ik er van ongerustheid niet van kan slapen.
03-06-2018

Coversyl (perindopril)

Ik neem Coversyl nu 14dagen en heb de indruk dat het niet echt werkt bloedruk regelmatig te hoog vandaag 160/90 is niet echt doeltreffend.
23-05-2018

Coversyl (perindopril)

Ik neem dit middel nu 2dagen en mijn bloeddruk is zeer wisselvallig van gisteren 15u 150/85 naar nu 18U30 180/110 Ik weet niet wat ik er over moet denken!!!!
21-05-2018

Coversyl (perindopril)

Ik heb nog maar 1 tablet ingenomen en moet om de haverklap gaan plassen, dit is toch geen plaspil hoop ik!! Verder nog geen bijwerkingen.
29-08-2017

Coversyl (perindopril)

Al een paar maanden aan het gebruiken en sinds een maand begin ik last te krijgen in mijn vingers. Vooral 's morgens en het ergst bij beide middelvingers. Ook wat last van hoofdpijn. Zo nu en dan een oor die begint te piepen. Verder kan ik niet veel zeggen van het effect. Volgens mij is mijn bloeddruk wel miniem gedaald, maar dan vooral door andere eetgewoontes aan te neme[lees meer...]n. Minder zout, suikers en vetten en meer groenten en fruit en bewegen. Gewoon wandelen is al goed.
15-06-2017

Hypertensie

Zie bijwerkingen; levensstijl aanpassing heeft een nog beter effect op de bloeddruk gehad dan het medicijn; zelf koken, veel groente, beweging, slaap, sport, ontspanning, ecetera doet wonderen!
24-04-2017

Hartinfarct

Volgens mij een prima geneesmiddel waarover nu veel problemen met zorgverzekeraar het Zilveren Kruis. Is ook een duur middel-sic, kost wel 42 euro per kwartaal. Goedkope[re] preferente, generieke rommel wil ik niet uitproberen. Ben geen konijn. Bovendien betaal ik het middel toch zelf door het eigen risico!!
01-04-2017

Nieraandoening

Ik ben nu 28 en neem reeds 10 jaar covercyl voor de bijwerking. Covercyl verlaagt namelijk proteinurie. Ik ben altijd moe. Maar een lage bloeddruk is hier de oorzaak van. Stijfheid van de spieren en gewrichten heb ik ook soms last van. Maar mijn nieraandoening blijf hierdoor wel onder controle dus neem ik deze bijwerkingen er gewoon bij..
05-10-2016

Coversyl (perindopril)

bloeddruk was te hoog en mijn endocrinoloog schreef me Coversyl voor; na enkele maanden kon ik mijn dagelijkse wandeling van 1 uur niet meer aan: knagende pijn in mijn bekken, mijn heupen en knieën. De pijn werd erger en echt stekend ook 's nachts. Ik raadpleegde de huisarts die voorstelde te stoppen met Coversyl, dat is nu een week geleden en ik voel me al VEEL beter!
25-07-2016

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase