Fosinopril

Hartfalen (2 meningen)

20-02-2019

17-10-2018

Hypertensie

last gehad van de kriebelhoest , eerst was ik er nog van overtuigd dat het zou minderen maar werd erger en erger
22-06-2016

Trombose

was bedoeld voor betere bloedsomloop en vlok vermindering. In het begin zullen er wel bijwerkingen geweest zijn, maar die weet ik niet meer. Tot 2012 en dus 01 april 2016. Volgens onderzoek dermatologie zouden deze medicijnen de hoofdoorzaak kunnen zijn in combinatie met de stoffen die worden ingespoten in de pijnpoli als behandeling zenuw hernia onderrug tot maart 2016 v[lees meer...]an hevige allergie aanvallen tot opname direct iC aan toe. Ik moest stoppen met dit medicijn en en daarna Amlodipine 10 mg gaan gebruiken. Deze hebben alle voorkomende bijwerkingen als omschreven in de bijsluiter.
29-05-2016

Fosinopril (fosinopril)

Ik gebruik naast fosinopril 20mg ook nifedipine 30mg. Ik heb geen bijwerkingen van fosinopril. Ik ben met 10mg begonnen en zit nu op 20mg fosinopril 's morgens en 30mg nifedipine 's avonds. De bloeddruk is nog steeds iets te hoog. Ik gebruik ook 25mg Hydrochloorthiazide. 2 weken geleden ben ik gestopt met Hydrochloortiazide en de bloeddruk is niet veranderd.
21-04-2016

Fosinopril (fosinopril)

Zelf ben ik altijd moe, maar wat dit medicijn met me doet is verschrikkelijk. Overal spierpijn in mijn gehele lichaam (staat niet in de lijst van bijwerkingen). Versuft, derealisatie, weet niet meer of ik nog leef. Wat een troep. Ben ik de enige hier met deze bijwerkingen?
12-05-2015

Hartfalen

Deze medicijnen kreeg ik nav nierproblemen en hoge bloeddruk (hart en vaatziekten). Ze werken perfect en ben dan ook tevreden.
09-03-2015

Nierinsufficiëntie

Voorgeschreven gekregen wegens enorm hoge bloeddruk door nierfalen. Het duurde lang voor het middel ging werken, maar na 1 maand deed het zijn werk. Bloeddruk werd netjes, nog wel richting hoge kant. Na maanden dialyseren en plastabletten naast deze medicatie, kon ik stoppen, want bloeddruk veel te laag. Als klachten terugkomen, stap ik in overleg met specialist over op ee[lees meer...]n ander product, want ontzettend veel last gehad van droge kriebelhoest.
25-02-2015

Hartritmestoornissen

Het medicijn wat ik heb heet eigenlijk Fosinoprilnatrium. Ik gebruikte al jaren Spironolacton maar door gebruik van Arcoxia voor artrose kreeg ik een torenhoog Kalium gehalte. Arcoxia onmiddelijk gestopt en daarna werd ook Spironolacton gestopt en kreeg ik er Fosinoprilnatrium voor in de plaats in combinatie met Hydrochlootyazide. Na enige tijd gebruik van de Fosinopri[lees meer...]lnatrium trad er kortademigheid op die uiteindelijk zo ernstig werd dat traplopen en gewoon lopen een probleem werd. Heb 2 andere gebruikers gesproken en ook daar is sprake van ernstige kortademigheid. Ik ben inmiddels weer terug gezet op Spironolacton en beide andere gebruikers zijn van de vorige generatie en durven dit niet bespreekbaar te maken want de arts zal het wel weten. Ik heb eerst 1 week een halve tablet Spironolacton gebruik (maar toen ook de Fosinopril) en de benauwdheid werd aanzienlijk beter. Nu weer helemaal over op Spironolacton en Fosinopril laten staan en volgende week wordt het Kalium gehalte voor alle zekerheid nog een keer bepaald.
12-05-2014

Fosinopril (fosinopril)

Persoonlijk veel bijwerkingen gekregen van dit medicijn, neerslachtig, lusteloos, oedeem, gewichtsfluctuatie, tintelingen in hand, kortademig, opgeblazen buik, regelmatig diarree. Vanaf vandaag stap ik over op Irbesartan en hoop dat deze minder bijwerkingen heeft.
20-03-2013

Hartfalen

Slik o.a. fosinopril omdat ze in het ziekenhuis denken dat mijn hartspier verzwakt is. Volgens mij valt het wel mee, maar goed. Ik weet niet of dit medicijn een bijdrage levert maar ik heb er totaal geen problemen mee. Wel inslikken met veel water, want de tabletten smaken als een soort mislukte koffie.
07-03-2013

Hypertensie

Bloeddruk redelijk op pijl nu met fosinopril, echter veel last van droge hoest/kriebelhoest. Helaas één van de bijwerkingen van dit medicijn. Nog afwachten of dit reden genoeg is om over te stappen naar een ander medicijn, of het hoesten te bestrijden.
12-09-2012

Hypertensie

Steeds niet te leveren, daarom steeds apart.
29-01-2012

Hartritmestoornissen

08-01-2012

Fosinopril (fosinopril)

helemaal geen bijwerkingen van dit medicijn gehad, altijd een goed gevoel bij gehad, nu overgestapt op labetalol ivm zwangerschapwens
07-11-2011

Fosinopril (fosinopril)

Prima medicijn! Eerst hydrochloortiazyde gebruikt en daarna metoprolol. Van beide medijcnen heel veel hoofdpijn en benauwd van de metoprolol. Nu heb ik nergens last van de het pilletje werkt goed tegen de bloeddruk.
04-12-2010
Man

Hogebloeddruk

Werkt goed tegen hoge bloeddruk. had eerst een hogere dosis 2 maar daags 20 mg, maar had het idee dat ik daar depressief van werd. Nu op 20 mg valt dat mee. neem het wel in de avond omdat ik me na inname wat slap voel.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum