Perindopril

Rasilez (36 meningen)
Ramipril (35 meningen)

18-05-2019

Perindopril (perindopril)

Opgenomen geweest in ziekenhuis vanwege pijn op de borst, bleek hoge bloeddruk. Hierdoor dit medicijn gekregen van cardioloog. 2 tot 3 x per dag lichte droge kriebelhoest. In begin nam ik de pil in de ochtend en was dan af en toe licht duizelig. Neem de pil nu voor het slapen in en heb nergens meer last van. Heb het idee dat ik veel beter slaap. Bloeddruk is weer no[lees meer...]rmaal, heb ook mijn zoutinname beperkt tot max 6 gram per dag en ben 10 kg afgevallen. Ben eigenlijk wel tevreden, geen zwaarwegende klachten mbt medicijn.
22-02-2019

11-02-2019

Perindopril (perindopril)

Ga direct naar arts bij keelproblemen
30-10-2018

Dag en nacht kriebelhoest
18-03-2018

Perindopril (perindopril)

bloeddruk is goed maar die bijwerkingen erg veel jeuk over het hele lichaam droge mond veel slaap suf over heel de dag
18-02-2018

Perindopril (perindopril)

Na 2 dagen gebruik, voelde ik me niet lekker, druk achter mijn borst, extreem moe, bij controle huisarts bleek ik een bloeddruk te hebben van 240/140 en werd vanuit de huisarts per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk een allergische reactie op dit middel, dus voor mij nooit meer
16-02-2018

Perindopril (perindopril)

Iedere winter begint bij mij wel met een paar weken verkoudheid, dus ook deze winter. Maar de hoest duurde langer dan normaal en was ook heftiger dan tevoren. Daarnaast werd ik gaandeweg kortademig en kreeg het steeds meer benauwd. Na een paar prednizon kuren en een ziekenhuisopname vanwege bijna verstikking gaf de longarts aan, dat dit een bekende bijwerking is van dit m[lees meer...]iddel en dat hij veel patienten had gezien hiermee. Andere bloeddrukbestrijder en binnen 2 dagen van de hoest af.
03-01-2018

Perindopril (perindopril)

Ik slik het nu 1 maand en het helpt tegen de hoge bloeddruk maar de bijwerkingen zijn vervelend. Ik weet niet exact of het allemaal door dit medicijn komt maar ik voel mij wisselend anders. Dit heeft zeker effect op mijn werk.
29-10-2017

Perindopril (perindopril)

alles met de jaren mee stabiel wel iets dat je meer wil maar niet kan maar dat kan ook leeftijd zijn
10-10-2017

Perindopril (perindopril)

Gestart met Perindopril omdat ik met Nebivolol niet meer kon sporten (ik werd na een korte fietstocht al buitenademig). Wat mij betreft (42j) blijft de onderdruk te hoog (vooral bij opstaan) de hartslag is laag/normaal. Ik deel de mening dat Perindopril, zelfs met een speciaal 'pillenmes' moeilijk deelbaar is. Weinig tot geen effectiviteit (niet op 2mg niet op 4 mg). (Ik m[lees meer...]eet dagelijks twee keer). De enige verlaging is als ik meet na een uur in bed een boek te hebben gelezen.
11-05-2017

24-12-2016

Perindopril (perindopril)

Ik gebruik reeds verschillende jaren Perindopril van Sandoz 4 mg s'morgens tegen verhoogde bloeddruk en ik ben er tevreden over en ik ervaar weinig of geen bijwerkingen.
24-06-2016

Perindopril (perindopril)

ze hebben ontdekt dat ik hoge bloeddruk heb, daardoor teveel eiwit in mijn urine en toen moest ik Perindopril slikken. Legt tevens een beschermlaagje over je nieren ivm eiwitten. Ik heb gewoon mega veel last van de bijwerkingen. Ben een vrouw van 31 jaar en voel me belemmerd door alle bijwerkingen. Heb altijd veel gesport, maar kom nu niet vooruit. Probeer nog altijd te ac[lees meer...]cepteren dat ik een medicijn neem wat me eigenlijk heel erg moe en somber maakt.
24-04-2016

Perindopril (perindopril)

Sinds enige tijd gebruik ik dit middel en ben zeer tevreden over het effect, mijn bloeddruk is weer normaal. Wat ik wel vervelend vind is de kriebelhoest die ik geregeld heb, duurt een aantal minuten en is dan weer over, maar als ik daar nog eens van af kon zijn.....
11-04-2016

Perindopril (perindopril)

De cardioloog schreef dit middel voor om de bloeddruk te verlagen, maar dat lukte hiermee niet. Ik heb de cardioloog niet kunnen bereiken om te overleggen, waardoor ik zelf de dosis ging halveren. Toen ik hem aan de telefoon kreeg, was hij verrukt over mijn initiatief om te halveren. De klachten verdwenen niet en toen schreef hij me een ander middel voor dat dezelfde bijwe[lees meer...]rkingen had, maar dan iets minder heftig. Ben ook daarmee gestopt.
21-01-2016

Perindopril (perindopril)

ik voelde mij na 1 tablet heel naar. Mijn bloeddruk ging omhoog, kon ook niet meer slikken, het leek of mijn keel verdoofd was, kreeg n opvlieger die n paar uur duurde, had dus pas 1 tablet op.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum