11-11-2010 | Man
aliskiren
ik heb 6maanden rasilez gebruikt.Deeerste 3maanden zakte de bloeddruk heel langzaam,maar de laatste maanden werd de bloeddruk steeds hoger en gaf steeds meer bijwerkingen.ik ben nu overgegaan op een ander medicijn en ik voel me nu al een stuk beter.

26-09-2010 | Man
Ernstig hoge bloeddruk
Sinds 3,5 jaar ben ik door toeval er achter gekomen dat ik een ernstig hoge bloeddruk (gem. 185/120) heb. Zelf had ik hier geen last van. Na verschillende soorten medicatie te hebben geprobeerd heb ik nu via mijn internist Rasilez 300mg in combinatie met Chloortalidon 25 mg en Inspra 50mg gekregen, hier reageer ik erg goed op. Vanwege de duiksport die ik beoefen mag ik gee[lees meer...]n beta-blokkers gebruiken vanwege de kans op onderkoeling.

27-08-2010 | Man
Hypertensie/hartritmestoornissen
's morgens metropolol en pantozol, 's avonds rasilez. ik moet wel de helft zelf betalen. geldt dat voor iedereen?

31-05-2010 | Vrouw
weinig effectief

14-01-2010 | Man
aliskiren
Rasilez lijkt enig effect te hebben in combinatie met metropololsuccinaat 100 en indapamide 2.5. Wel diarree en vooral last van zeer geïrriteerde slijmvliezen in keel en neus

26-11-2009 | Vrouw
aliskiren
Het middel werkt bij mij onvoldoende. De bloeddruk is niet gedaald sinds het gebruik. Verder heb ik er verder geen last van. Weer terug naar de cardioloog,is het advies van de huisarts.

14-11-2009 | Man
aliskiren
verlaagt de bloeddruk niet tot het gewenste niveau, voortdurende slijmproductie en bronchitis

30-11-2008 | Man
Hoge bloedtdruk
Neem het nu 4weken bloedtdruk niet veel naar beneden heb lichte hooftpijn en lichte keelpijn

17-10-2012 | Vrouw | 35
aliskiren
Ik gebruik Rasilez in combinatie met atacand ivm hoge bloeddruk en verstoorde nierfunctie nav zwangerschapsvergitiging/Help syndr. Nu is alles onder controle bloeddruk is prima nierfunctie stabiel. Ik heb geen bijwerkingen. gebruik deze middelen nu 6 jaar. Eerst Lisinopril gebruikt in combinatie met Atacand en toen had ik blijvende kriebelhoest. Ben gestopt met Lisinopr[lees meer...]il en overgegaan op Rasilez en nu gaat alles prima..

11-04-2020 | Vrouw | 37
aliskiren (150mg)

19-03-2014 | Vrouw | 37

02-07-2013 | Vrouw | 38
Hypertensie
Heb jaren atenolol 50mg gebruikt. Hield hiervan vocht vast en van en losse plastablet kreeg ik hartkloppingen. Nu sinds 7 weken aan de rasilez 150mg, Vandaag voor controle geweest en nu was ineens mijn onderdruk te hoog!!! Die was altijd rond de 80 en nu 100. Nu overstappen op 300mg rasilez en over 2 weken weer terug. Had een vervanger voor mijn eigen huisarts en die vr[lees meer...]oeg zich af waarom ik dit medicijn had gekregen!

30-08-2017 | Vrouw | 40
aliskiren (300mg)
Nieraandoening
Andere bloeddrukverlagers was ik allergisch voor, deze gelukkig niet. Geen bijwerkingen en mooie (hele) lage bloeddruk. Kortom: zeer tevreden.

06-03-2014 | Vrouw | 40
Hypertensie
Rode vlekken en veel jeuk in hals en gezicht. Vergeetachtig, neerslachtig, diarree en opzwellen- vocht vasthouden.

19-04-2011 | Man | 44
Essentiele hypertensie
Na jarenlang betablokkers, calciumantagonisten en hydrochloorthyazide gebruikt te hebben nu dit middel. De andere medicijnen gaven teveel klachten zoals vermoeidheid, duizeligheid, gewichtstoename, vergeetachtig, libidoproblemen. Nu sinds 18 dagen dit middel. Bloeddruk is voor mij prima 140/78 waarbij ik nog niet het grootste effect heb bereikt (pas na 4 weken). Tevens nau[lees meer...]welijks meer duizelig, geen hartkloppingen meer en al 1,5 kilo kwijt. Het duurt circa 4 weken voordat alle sporen van de betablokkers uit je lichaam zijn verdwenen. Maar tot dusver bevalt dit prima. In het begin wel hoofdpijn, maar dit is nu verdwenen.

22-03-2012 | Man | 45
Hypertensie
Nu echt de laatste update, ik ben van de medicijnen af. Dit in overleg met de huisarts. Mocht van haar 2 weken op proef de medicijnen laten staan. Zelf beschik ik over een bloeddrukmeter thuis. Ik heb in die 2 weken iedere dag de bloeddruk opgemeten. Gemiddeld was de druk 135/74. Genoeg om hiermee door te gaan. Blijf het zelf meten thuis en heb met de huisarts afgesproken [lees meer...]dat ik aan de bel trek als de druk weer (teveel) gaat stijgen. Zoals ik al aangaf in mijn vorige updates, heb mijn leefstijl veranderd, meer bewegen, gezonder eten, relaxter omgaan met stress. En twijfel zelf nooit aan je eigen lichaam, die ken je zelf het beste. Ook heb ik Rasilez zelf ontdekt. Ik wou graag dit medicijn omdat het geen effect heeft op je hart aangezien ik redelijk fanatiek hardloper was (ik ben weer voorzichtig begonnen inmiddels). Dus wees niet bang om voor jezelf op te komen.