Entresto

05-07-2018

Pas 1week in gebruik
08-11-2019

Hartfalen

Kreeg dit toch wel dure (€ 5,-- p.d.)medicijn i.v.m. hartfalen, verlaagt de bloeddruk wonderbaarlijk. Kreeg echter te laag HB en daardoor erge pijn in benen en nek. Kreeg hiervoor Ferrofumaraat(ijzertabl.) echter ben allergisch voor die ijzertabletten, vroeg om ijzerinfuus, kreeg die echter niet en heb nu dus een maagslijmvlies ontsteking. 3 maanden ellende van braken, mis[lees meer...]selijkheid en pijn en niet te vergeten extra MDL specialist kosten dankzij eigenwijze hartfalenverpleegkundige. Geconstateerd na gastroscopie, en ben 11 kg afgevallen in 2 maanden. Krijg nu voortaan ijzerinfuus. Dus let op HB en eventuele ijzertabletten.
06-10-2019

Hartfalen

Kreeg eerst Entresto voorgeschreven in de laagste dosering, toen begonnen zich al de eerste tekenen van een ijzertekort te manifesteren in de vorm van een lage hemoglobine, begonnen met 100mg Ferrofumaraat, dosering van Entresto naar 48/52 mg, nog steeds niets aan de hand, toen overgegaan naar de maximum instelling 97/103 mg, na een paar maanden ineens ontzettend nachtzwet[lees meer...]en, duurde 1 week toen begon de ellende van die verschrikkelijke spierpijn, waarvan ik in eerste instantie dacht aan spierreuma (zelfde verschijnselen) huisarts liet me bloed prikken, geen ontsteking echter nog steeds een behoorlijk ijzertekort, dosering verhoogt naar 3 x daags 200mg. gebruik dit nu 2 maanden, helpt een beetje maar nog steeds veel pijn. Krijg nu binnenkort ijzerinfuus wat hopelijk zal helpen. Zal tijd worden na een half jaar van pijn.
03-12-2018

Hartfalen

Ik zou graag ervaringen delen met lotgenoten betreffende hartfalen
20-08-2018

Hartfalen

Ik merk vooral dat mijn bloeddruk steeds lager word, hetgeen voor mij goed is. Mijn cardioloog is met dit medicijn begonnen mede om mijn bloeddruk te verlagen nu 125/60. Ik zit nog in de opbouwfase van dit voor mij nieuwe medicijn, moet nog 2x zoveel mg worden.
19-07-2018

Hartfalen

Mijn bloeddruk bleef te hoog ondanks het gebruik van 160 mg Valsartan, dus nu sinds kort overgeschakeld op dit medicijn. Ik gebruik het te kort om al mijn oordeel klaar te hebben, maar voel me er niet erg goed bij met misselijkheid, maagklachten en diarree. Nu schijnt dat bij veel medicijnen in de aanvangsfase te zijn, en ik slik er nogal wat mede gezien diabetes (Metform[lees meer...]ine, Tolbutamide), dus afwachten maar, daarnaast, het is ook vermeld in de bijsluiter , de bedoeling is ook dat deze dosering over een paar weken weer verdubbeld wordt. Dit alles onder toezicht van een hartfalen verpleegkundige. Ben over de uitleg en behandeling/begeleiding zeer tevreden, maar hartfalen blijft hartfalen en is een behoorlijke inbreuk op je functioneren.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum