Ervaringen met Valsartan

valsartan

spierpijn overal spierpijn vermoeidheid

Hoge bloeddruk (76 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

05-03-2024 | Vrouw | 67

overal spierpijn

Erge Spierpijn spierzwakte, hartbonzen, erg naar Licht in het hoofd, minder eetlust alsof je steen op maag hebt liggen Hethaaldelijk Bloedneus bij gebruik 80 mg Overgegaan op 40 mg maar andere klachten bleven. Bloeddruk ging wel baar beneden

04-03-2024 | Vrouw | 69

spierpijn vermoeidheid

Sinds een paar maanden gebruik ik Valsartan en ik kreeg steeds meer spierpijn en vermoeidheid. Zo erg dat ik amper meer kon lopen door de spierpijn in mijn benen, maar ik legde eerst geen link met dit medicijn. Via deze site zie ik dat meer mensen daar last van hebben. Ik ga zo snel mogelijk naar de huisarts voor een ander middel!

15-06-2023 | Vrouw | 76
valsartan (320mg)
Hoge bloeddruk
Ik heb 2 x alle bloeddruk medicijnen getest die verkrijgbaar zijn. In allerlei combinaties. Tot nu toe was er niets(ook geen 4 pillen tegelijk) wat mijn bloeddruk kon "normaliseren". De eerste test sessie was een jaar of 35 geleden. De 2e in 2021. ( Mijn nieuwe huisarts had de gegevens van 25 jaar geleden niet gedigitaliseerd omdat hij gegevens van voor 1999 buiten besc[lees meer...]houwing heeft gelaten.). Dus: wéér al die bijwerkingen gehad, van alles waar niet mee te leven valt en ik herken het precies van lang geleden. Er is niets veranderd aan mijn reactie op al die pillen..

10-03-2023 | Man | 73
Hoge bloeddruk
Voor mij nieuw te gebruiken medicijn stop metspironolacton 25mg engrepid 75mg start met 40mg valsartan en nu 1 week met 80mg. Bijwerking alles wat op de lijst voorkomt vermoedelijk door ander medecijn gebruik diabetisch 2 , ontzettende boven alm schouder pijn arm niet op te tillen enkele vingers R en L lijkt wel reuma pijn. Bij de pijn paracetamol en zelfs tramadol [lees meer...]50mg. helpen niet tegen de enorme pijn in spieren en gewrichten. Ook nieuw medicijn gekregen forxiga10 mg toen kreeg ik helemaal pijn overal ribbenkast spieren longen knieen . na 1 maand nu even gestopt met forxiga pijn is in de middag minder geworden maar niet weg. Even kijken na week vanaf 10 mrt.23 . mocht meer pijn komen stop ik met valsartan 80mg kijken wat er dan gebeurd weet niet welk medecijn de meeste bijwerkingen geeft.

23-01-2023 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
Hoofdpijn begon na ca. 4 weken en werd daarna steeds erger, werd er ‘s nachts wakker van. Ook veel last van spierzwakte, vooral in benen. Durfde geen afstanden meer te lopen, was bang door mijn benen te zakken. Gestopt met Valsartan, krijg voor de zoveelste keer weer iets anders. Dit terwijl ik al jaren Metropolol slikte naar tevredenheid, maar de specialist vond dit te be[lees meer...]lastend voor de nieren.

30-12-2022 | Vrouw | 69
Hoge bloeddruk
Wat een verschrikkelijk spul Na 24 dagen opgehouden Hartkloppingen. Suisendhooft Yet wel of ik in de brand sta Nu maar mee opgehouden hoop dat het gauw overgaat

28-07-2022 | Man | 63
Hoge bloeddruk
Wat een ellende ik kreeg amlodipine, geen enkele bijwerking bloeddruk was hierbij 158/87, dat was niet laag genoeg dus valsartan erbij bloeddruk bleef 155/87 maar ontzettend veel bijwerkingen, steen op je maag, duizelig, niet meer fatsoenlijk op kunnen staan , onzeker en een zombie gevoel, ben ermee gestopt bloeddruk geen verschil maar wel het gevoel wakker te zijn, duizel[lees meer...]igheid weg en maagklachten ook weg. Mijn conclusie is dat valsartan mij ziek maakt en geen enkele bijdrage levert om mijn bloeddruk te verlagen. Nu weer enkel amlopidine zonder merkbare bijwerkingen. Heeft mijn bovendruk met 25 mbar verlaagd.

14-01-2022 | Man | 65
Hoge bloeddruk
Voor mij helpt het goed, m’n bloeddruk is op het normale peil. Ook door het zoutloos/zoutarm voel ik me prima, en nu ongeveer 10 kg gewicht verloren, zonder moeite

30-10-2021 | Man | 73
Hoge bloeddruk
Ben kort geleden over gestapt van Losartan naar Valsartan krka.80mg.Kreeg eerst Valsartan Xiromed 80mg maar daar had ik niet zo baat bij.Soms word je er moedeloos van die fabrikanten met al die veranderingen zoals verpakkingen en sommige met andere stoffen er in,en wat zeggen ze dan bij de Apotheek allemaal het zelfde of zij zelf die medicijnen slikken.Ik heb heel wat vers[lees meer...]chillende medicijnen geslikt tegen hogebloeddruk met veel bijwerkingen waar ik al meer dan 40 jaar mee kamt.Van de internist kreeg Lisinopril bij een andere internist kreeg Aprovell met veel bijwerkingen..Met Valsartan krka gaat het nu redelijk..Valsartan heb je ook verschillen in zo wat ik eerder genoemd heb..

05-09-2021 | Vrouw | 89

26-11-2020 | Man | 66
valsartan (160mg)
Valsatar onder het merk Diovan van Novartis is niet vervuild en te verkrijgen. Verzekeringsmaatschappijen en apotheker doen vaak moeilijk om Diovan van Novartis te verstrekken. Te duur ? Vraag een medische indicatie aan uw huisarts en de apotheker mag u geen Valsatar van een andere fabrikant verstrekken. Uw zorgverzekering dient dit te vergoeden, zo niet dan betaa[lees meer...]lt u bij , uw gezondheid is belangrijker.

27-09-2020 | Man | 65
Slik alleen Valsartan 160 mg en Hydrochloortiazitide 12,5 mg

14-10-2019 | Man | 44
Aangeboren hartafwijking
Met de valsartan actavis had ik geen problemen whatsoever. Toen ik verplicht werd naar de diovan over te stappen is een lijdensweg begonnen die zijn weerga niet kent en bijna erger was als de ellende met de cholesterol medicatie. Overall tevreden over de valsartan actavis maar wees gewaarschuwd: de diovan brengt je als patient na een aantal maanden tot half jaar steeds [lees meer...]verder in een levende hel

06-10-2019 | Man | 76
Hartfalen
Hypertensie bleef te hoog vandaar overgang naar Entresto

14-06-2019 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
In eerste instantie 80 Mg 's morgens. Na 24-uurs meting bloeddruk, bleek dat voor de nacht niet voldoende. Om die reden 's avonds ook nog 40 Mg.

03-06-2019 | Vrouw | 69
valsartan (100/25)
Hoge bloeddruk
het merk is veranderd maar de samenstelling zou hetzelfde zijn. Met Valsartan was er niets aan de hand, met Losartan veel bijwerkingen.