Ervaringen met Aprovel

irbesartan

Hoge bloeddruk (48 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)
Nierinsufficiëntie (0 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

09-09-2023 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
Ik vraag mij af hoe ik de originele Aprovel heb, ditis van het merk Sanofi, gekocht in Spanje. Waar kan ik de originele Aprovel aan herkennen ? Dank je voor een eventueel antwoord

20-09-2022 | Man | 63
Hoge bloeddruk
Ben niet bekend met hoge bloeddruk maar vanwege dm2 wordt dit medicijn preventief voorgeschreven

14-07-2021 | Vrouw | 55
Hoge bloeddruk
Slik dit middel nu 10 jaar, eerst 75 mg en later 150 mg. Wel problemen met gewichtstoename en vocht vasthouden, maar dat zou ook andere oorzaken kunnen hebben. De bloeddruk is goed onder controle ermee (120-80). De apotheek probeerde me recent een merkloze irbesetan te laten gebruiken maar daar had ik 5 jaar geleden al slechte ervaringen mee (hoofdpijn), dus ik betaal nu[lees meer...] zelf bij voor dit medicijn. Voorlopig voor mij geen overstap.

19-04-2021 | Man | 58
Hoge bloeddruk
bloddruk onder controle en stabiel verder sinds gebruik aprovel veel minder (tot bijna 0) last van migraine-achtige hoofdpijn

08-06-2020 | Man | 67
Hoge bloeddruk
gebruik het al meer dan 12 jaar. Wilde over naar aprovel, kreeg een vervangend goedkoop middel en alleen maar steeds meer spier en gewrichtpijn en zuurbranden waarbij een rennie al niet meer hielp en ik maagbeschermers slik. Ben gestopt en langzamerhand begint het beter te worden. Geen maagbeschermers meer nodig en voel me fitter. RR 138/ 76 gemiddeld. dus ik blijf wel ev[lees meer...]en zonder! Als het gaat stijgen vraag ik weer aprovel, betaal zelf wel.

13-02-2020 | Man | 67
Hoge bloeddruk
Een tijd Aprovel geslikt. Ging allemaal goed. Totdat de ziektekostenverzekering het niet meer betaalde. Toen gestopt. Kreeg andere pillen waarvan ik de naam niet meer weet, maar met veel bijwerkingen. Daarna Lisopronil/chloortiadiazide 1 x per dag. Veel verveledende bijwerkingen zoals hoesten, afwezigheid, stemmingswisselingen, depressief, erectieproblemen en jeuk, uitslag[lees meer...] van kleine rode bultjes. Nu gestopt. Ik gebruik nu gewoon even niets.

11-03-2019 | Man | 71
Hoge bloeddruk
In een woord Goed! Wat een logica, als er geen bijwerkingen zijn, zijn er ook geen ernstige bijwerkingen. waarom moet je dit dan aangeven?

17-06-2017 | Man | 70
Hoge bloeddruk
Ik kan kort zijn! Bloeddruk stabiel bovendruk gemiddel 125 en onderdruk gemiddeld 70. Micro albumine: wisselend maar binnen acceptabele norm. Geen bijwerkingen. Bewegen is wel belangrijk. Ik wandel sinds 1 juni 2008 tot nu gemiddeld op 4,74 km per dag.

16-01-2017 | Man | 82
irbesartan (300mg)
Heb al v/a 2003 bloedverdunners en aprovel voor de hartkleppen. Maar ik ben nooit met hartklachten bij het ziekenhuis aangemeld. wie de bloedverdunners heeft uitgeschreven is mij een raadsel en waarom ik v/a 2003 nieuwe hartkleppen nodig heb is mij een raadsel? toch gebeurd dit al 14 jaar. Uiteraard heb ik lucht als een paard en geen last van mijn hart, Rara.

30-12-2016 | Man | 50
Hoge bloeddruk
Na gebruik aprovel last van koude voeten, handen en zelfs lichaam. Effect was ook niet genoeg 140..90. Stap naar andere tablet, alles is normaal geworden en effect is nu 120..70. Dus ik heb jarenlang voor niks gebruikt.

29-03-2015 | Vrouw | 59
Ziekte van Parkinson
gebruikte eerst 125 mg per dag , inmiddels gehalveerd tot 75 mg 1x per dag, (20 kg ben ik afgevallen) doordat ik gehalveerd ben 5 kg vocht verloren, verder weinig last van bijwerkingen

12-02-2015 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
Aprovel wordt niet meer vergoed.Heb een vervanger daarvoor gekregen wat het zelfde moest zijn maar niets is minder waart alleen maar problemen met mijn gezondheid. Heb nu kalium losartan maar veel te hoge bloeddruk wil graag weer terug naar aprovel maar dan moet ik het zelf betalen.

13-06-2014 | Man | 56
Hoge bloeddruk
Gezondheid na een paar weken ernstig ontwricht ! Hartkloppingen, uitslag op lichaam, ontstoken gezicht met zonlicht, slecht slapen, bloeddruk onregelmatig, stramme spieren, pijn in gewrichten, jicht, benauwdheid, hoofdpijn, duizelig en dit wordt bij mij allemaal veroorzaakt door de namaak versie van aprovel - ibersertan - sanofi . Al vele jaren gebruikte ik de orig[lees meer...]inele en eerste versie van aprovel en had geen last. Schandalig dat verzekeraars en apotheken zo opdracht kunnen geven om een vergifversie van aprovel zonder enige voorkennis kunnen gaan leveren. Namaak Product zit in haast dezelfde verpakking verstopt zodat het nauwelijks opvalt!!!!!! Na uitleg aan huisarts wel onmiddellijk originele aprovel terug gekregen maar hoe kun je ons gezondheidssysteem ooit nog vertrouwen als structureel knoeien met de kwaliteit van medicijnen ongestraft blijft plaatsvinden. Ik stop eerst een paar weken om de vergif versie uit mijn lichaam te krijgen en hoop dat er geen schade is dan opnieuw met de originelen versie opnieuw beginnen. Woest ben ik !

06-12-2013 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
Ik gebruik Aprovel nu al een aantal jaren. Druk vanuit de apotheek om de goedkopere versie te proberen heb ik tot nu toe kunnen weerstaan. Bijwerkingen: blozen en een algehele verslapping van alle spieren. Vooral lastig als je naar de wc moet. Vergeleken met bijwerkingen van betablockers en plaspillen is er (nog net) mee te leven. Maar nu werken de pillen ineens niet[lees meer...] meer, lijkt het. Heeft iemand anders zo'n ervaring ook?

28-11-2013 | Vrouw | 61
irbesartan (150mg)
Werkt heel snel, bloeddruk daalde snel naar normaal. Heb geen last van bijwerkingen gehad.

11-10-2013 | Man | 61
irbesartan
Gebruik aprovel al sinds de introducering in Nederland, dus al zeker 15 jaar naar volle tevredenheid. Sinds begin dit jaar heb ik al drie namaak aprovel middelen gehad. Mijn bloeddruk is van 145/65 omhoog geschoten naar 170/90. Krijg gelukkig nu weer aprovel van de huisarts.