This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 6

14-05-2015
Man, 77 jaar

Kaliumlosartan (losartan)

Twaalf jaar geleden was mijn bloeddruk ook te hoog. De huisarts, en later de internist schreef het ene na het andere middel voor. Uiteindelijk slikte ik zeven verschillende middelen. De bloeddruk werd wel lager, maar verder was ik een wrak. Hoesten, gewrichtspijnen, oververmoeid en depressief. Met moeite kon ik nog een straatje om lopen. Een natuurarts constateerde medici[lees meer...]jnvergiftiging. Geleidelijk mocht ik de pillen en poedertjes afbouwen en slikte ik na een paar weken alleen nog vitamines en voedingssupplementen. Elf jaar bleef mijn bloeddruk binnen aanvaardbare waarden en voelde ik mij goed. De natuurarts is inmiddels helaas gestopt met zijn praktijk wegens gevorderde leeftijd. Begin april '15 was mijn bloeddruk onverwacht extreem hoog (230/120). In overleg met de huisarts maar weer begonnen met Losartankalium, eerst 50 mg, twee weken later 100 mg. De bloeddruk zakte gelukkig tot soms 135/90 maar wat aanvankelijk een griepje leek - kriebelhoest, neusverkoudheid, gewrichtspijn - is na 5 weken nog steeds niet minder, Ik overweeg om geleidelijk de dosering te verminderen en zie wel waar het schip strandt.
06-05-2015
Man, 69 jaar

Kaliumlosartan (losartan)

Voorgeschreven ivm aortaklep en mitralisklepvervanging door kunstkleppen. ivm bloeddruk en mogelijk hartfalen. Zorgt voor obstipatie, nekpijn, spierpijn en is dubbel met gebruik van carvedilol, veelvuldige sanitaire stops 's nachts. Is een slecht medicijn wat voor veel bijwerkingen zorgt, blij dat ik er mee gestopt ben. Zou het ieder afraden om te gebruiken.
24-04-2015
Man, 54 jaar

Hypertensie

Dosering verdubbeld n.a.v. verhoogde bloeddruk, mogelijk veroorzaakt door chronisch gebruik pijnstillers zoals Naproxen. De werking is goed alleen bij snel opstaan wat meer duizeligheid en soms draaierigheid.
20-04-2015
Vrouw, 64 jaar

Kaliumlosartan (losartan)

In begin vielen de bijwerkingen wel mee. Na ongeveer 2maanden begon ik me niet fit te voelen. Grieperig dacht ik. Begon te hoesten echt verschrikkelijk. Voelde me moe en lusteloos. Soms dagen misselijk. En ook depri. Toch doorgegaan met het medicijn omdat je niet meteen daaraan denkt. Nu na 2weken gestopt en langzamerhand verdwijnen de klachten. Het hoesten is al 90 procen[lees meer...]t minder.
14-04-2015
Man, 52 jaar

Nierinsufficiëntie

nadat mijn nieren zwaar beschadigd zijn door overdosis antibiotica, heb ik ernstige hypertensie. Oplossing bleek te liggen in losartan, echter die had zeer veel , al dan niet meteen bemerkte bijwerkingen. oedeem in de benen, kinkhoestverschijnselen, vermoeidheid, geregeld wazig zien, duizelig, maagklachten. Nadat ik uiteindelijk bij de longarts terecht kwam, bleek losartan[lees meer...] de dader. Op verzoek van hem een ander middel (barnidipine) gekregen, met als resultaat dat ik na inname van de 1e pil op de hartbewaking terecht kwam. Toen acuut gestopt met al deze medicijnen, en toen bleek na 1 week welke ongemerkte bijwerkingen losartan ook nog had. gebruik nu alleen nog hydrochloorthiazide.
08-04-2015
Man, 59 jaar

Kaliumlosartan (losartan)

Door de ontdekking van de ziekte van Berger (nieraandoening) en hoge bloeddruk heb ik bloeddrukverlagende middelen voorgeschreven gekregen. Na experimenten met diverse geneesmiddelen is gebleken dat losartan voor mij het beste werkte. Het enige nadeel is dat ik met het gebruik van dit middel gemerkt heb dat mijn sportieve prestaties en vermogens met +/- 30% zijn afgenomen.[lees meer...] Ik ben een fervent duursporter en ervaar dit als uitermate vervelend. Het is gevoel van een permanente hongerklop. Wie deelt deze ervaring met dit middel?
26-02-2015
Vrouw, 69 jaar

Kaliumlosartan (losartan)

Ik krijg er dooie vingers van,krijg het na inname heel koud!
14-02-2015
Man, 68 jaar

Kaliumlosartan (losartan)

samen met carvedilol 3,125 na dubbele hartklepprothese, veel bijwerking oorsuising, duizelig, droge ogen meer plassen in de nacht door druk op de nieren, spierkramp in kuiten, nek sinds 2 feb gestopt nadat ik sinds 2 sept. 2014 zelf al was overgegaan op 25 mg. spierkramp wordt minder en de kramp in de nek is verdwenen. Volgens polie hartfalen waar ik een paar keer ben gewe[lees meer...]est had ik met 50 mg al de laagste dosering. Na overleg arts maar gestopt met die rotzooi. gebruik nog wel carvedilol en acecoumarol
volgende > >>
Pagina 1 van 6

Thyrax Duotab (663) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (334) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely