ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

30-07-2017

Kaliumlosartan (losartan)

Veel bijwerkingen, vooral icm Hydrochloorthiazide. Na stoppen Hydrochloorthiazide verbeteren klachten: vooral meer energie, minder wazig zien, minder depressief, geen (spontane) bloeduitstortingen meer. Spierkramp, dikke enkels, verhoogde bloeddruk blijft. Ik overweeg te stoppen. Met amlodipine kreeg ik ernstige diarree en blauwe plekken en bloeduitstortingen.
03-05-2017

Kaliumlosartan (losartan)

Heel tevreden na eerdere medicijnen voor te hoge bloeddruk totaal geen last van bijwerkingen en bloeddruk is weer perfect
06-08-2016

Kaliumlosartan (losartan)

Aanvankelijk geen probleem. In 2014 hartinfarct, stent geplaatst. Na een paar maanden begon duizeligheid. Door de medicatie was de bloeddruk aan de lage kant. Artsen vonden het een goede bloeddruk. Was vaak moe en had veel nachtmerries. In maart 201 6 herseninfarct. Stent in halsslagader gekregen. De problemen met met de duizeligheid namen toe. Kreeg visuele hallucinaties[lees meer...], vaak extreem moe, geen scherpte diepte zien en de bloeddruk was ernstig laag. Ik dacht aanvankelijk dat dit door het herseninfarct kwam. Nadat ik vermoedde dat de klachten weleens te maken konden hebben met de Losartan heeft de huisarts aangeraden te stoppen met Losartan. Slik nu geen bloeddruk verlager meer. Bloeddruk normaal en de ernstige bijverschijnselen zijn verdwenen. Jammer dat eerder geen arts in de drie jaren dat ik klaagde over de duizelingen e.d geen notie heeft genomen van mijn problemen. Ik ben er zelf achter moeten komen dat het aan de Losartan lag.
05-07-2016

Kaliumlosartan (losartan)

Hoge bloeddruk is tijdens zwangerschap ontdekt. Levensbedreigend geweest voor zowel mij als mijn te vroeg geboren kindje. Nu 24 jaar verder, nog steeds hoge bloeddruk. Slik heel veel medicijnen en veel soorten geprobeerd. Ik rook niet, drink niet, sport veel, niet te zwaar en let op wat ik eet. Nu slik ik kaliumlosartan 100/25 mg , moxonidine en inspra . Veel plassen, moe[lees meer...], duizelig, altijd voorhoofds- en bijholteontstekingen. Maar allerergste is de jeuk over mijn hele lichaam en zelfs netelroos gehad. De inspra ben ik aan het afbouwen, omdat dit medicijn mijn cholesterol verhoogde. Ik wil eigenlijk met de losarthan stoppen, om te achterhalen of deze de enorme lastige jeuk veroorzaakt. Jeuk is erger dan pijn. Vooral als je niet kunt slapen hiervan. Wie heeft hier ook last van? Ik kan helaas niet stoppen met medicijnen tegen hypertensie. Ben ook erfelijk belast wat betreft hart- en vaatziekten in de familie. Dus hoog risico factor.
22-06-2016

Aangeboren hartafwijking

05-03-2016

Kaliumlosartan (losartan)

erg duizelig en de de huisarts constateerde een hoge bloeddruk. Bijwerking van losartan: smaakstoornis, ik had hier al last van toen ik 50 mg gebruikte, maar het werd erger bij 100 mg. sterke pepernasmaak als ik eet. verder smaken dingen afgevlakt. verder voel ik me redelijk bij losartan, ik heb slechte ervaringen met lisoprenil (ziek gevoel en flink misselijk) en hele erg[lees meer...]e slechte ervaringen met amlodipine (zombi effect, supermoe, ik sliep meer dan 14 uur per dag en kon me nog amper ergens toe zetten).
26-02-2016

Hypertensie

Was makkelijk in gebruik, geen bijwerking, hielp alleen niet bij mij
26-11-2015

Kaliumlosartan (losartan)

Na ongeveer 12 dagen gebruik heb ik een licht herseninfarct gehad. Ben op de spoedpoli beland. Volgens de huisarts en neuroloog kon dit niet van de Losartan komen, maar toch wordt een beroerte wel vermeld als mogelijke bijwerking. Gelukkig heb ik geen blijvende schade, behalve grote vermoeidheid. Ik heb melding gedaan bij Lareb. Dit is een gevaarlijk middel!
Pagina 1 van 7

Mirena (2005) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (817) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (420) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (420) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!