ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
12-01-2019

Hypertensie

Sinds een aantal jaren Valsartan geslikt vanwege hoge bloeddruk. Maar augustus 2018 kreeg ik ineens Kaliumlosartan van de apotheker, omdat er in de Valsartan vervuilde stoffen zouden zitten. In oktober ging ik mezelf steeds vervelender voelen, maar moeilijk te verwoorden. Ik voelde me angstig, terwijl ik een hele nuchtere vrouw ben. Dus zelf snapte ik er niets van. In dece[lees meer...]mber de bloeddruk laten meten bij assistente van de huisarts. Zij hoorde toen een onregelmatige hartslag. Volgende dag bij huisarts laten checken en ook mijn klachten besproken. Hij kon er weinig mee zei hij en volgens hem was het de overgang (lekker makkelijk om het daar op te schuiven....). Wel doorverwezen naar cardioloog vanwege de onregelmatige hartslag. TIjdens de kerstdagen ben ik gestopt met de Losartan en weer Valsartan gaan slikken (daar had ik er nog een paar van). We zijn inmiddels 2½ week verder en psychisch voel ik mij weer stukken beter! Geen angstige rare gevoelens meer, wat een opluchting! Nog wel kortademig en soms wat pijn op de borst. Dit ga ik komende week met de cardioloog bespreken. Maar ik ga nooit meer Losartan slikken!!
03-01-2019

Kaliumlosartan (losartan)

Bijna een jaar atorvastatine geslikt maar kreeg daar hevige hoestbuien, spier pijn en hoofdpijn van, daarna kreeg ik losartankalium voorgeschreven, maar hier krijg ik dikke enkels van, ook hoofdpijn en spierpijn én ik heb totáál geen energie meer, voel me futloos en ben constant moe. Ben nu via de huisarts op zoek naar andere middelen.
10-12-2018

Kaliumlosartan (losartan)

Trillen, lusteloosheid, somberheid, soms spierpijn in bovenbenen. Bovendruk blijft hoog. Overstappen op 100 mg durf ik niet door mogelijk nog ernstigere bijwerkingen.
01-12-2018

Kaliumlosartan (losartan)

Waardeloos rotzooi puur vergif . Zere benen zenuw pijn en vocht vasthouden
27-11-2018

Kaliumlosartan (losartan)

Nooit last van mijn benen gehad. Nu heel veel last van mijn rechter voet en benen. Benen zijn gespannen en ik kan moeilijk op mijn rechtervoet staan. Soms spontane zenuwpijn in het been gedurende 20 seconden. Het is gecombineerd met hydrochlorothiazide 12.5 mg
05-09-2018

Hartinfarct

2016 voorgeschreven gekregen nav hartkloppingen. Maart 2017 is de Losartan vervangen door Amlodupine. De bijwerkingen waren niet te verdragen. Weer gestart met Losartankalium ook die bijwerkingen waren niet mals. Tussen door gestopt. Op aanraden van de hartfalenverpleegkundige weer gestart, is goed voor je hart zei ze, je hebt het nodig. Ik heb het geweten, na 1 week weer[lees meer...] enorme klachten, wat een ellende. Zelfs met de ambulance naar de SEH gebracht. Wat een troep. Moest stoppen en heb nu Lisinopril 5 mg.
17-08-2018

Cardiomyopathie

Gekregen om mijn hart te ontlasten en de pompfunctie te verbeteren. I.o. Cardioloog gestopt vanwege de bijwerkingen, die hij overigens niet herkende.
11-07-2018

Kaliumlosartan (losartan)

geen bijwerkingen, bloeddruk goed onder controle.
Pagina 1 van 7

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!