Ervaringen met Kaliumlosartan

losartan

Hoge bloeddruk (83 meningen)
Nierinsufficiëntie (3 meningen)
Hartfalen (2 meningen)
Syndroom van Raynaud (0 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

15-01-2024 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
Door nierziekte ADPKD hoge bloeddruk niertransplantatie 4 jaar geleden steeds hogere bloeddruk kreeg losartankalium. Bloeddruk omlaag maar nierfunctie van 54 naar 42!! terug naar perindopril 4 mg . Bijwerkingen verdwenen.

11-10-2023 | Vrouw | 74
losartan (25mg)
Hoge bloeddruk
Gebruik het nu een jaar ,maar ik wordt iedere dag met pijn in mijn lijf wakker, in overleg huisarts, mag ik stoppen. Voor 3 weken ,als de klachten over zijn gaan ze wat anders zoeken .

13-09-2023 | Man | 73
Hoge bloeddruk
Na inname eerste x al na 2 uur last van de bijwerkingen. Heeft inpact op je algemeen welbevinden. Bloeddruk zakt wel maar is ook wel variabel. Ipv van meer plassen juist minder en donkere urine. In 14 dgn 1 kg gewichts toename. Vooral het gevoel of je hoofd en bovenlijf zeer warm, gloeiend is als zonnebrand is waardeloos. Had ook last met wandelen dat de benen niet meer g[lees meer...]oed wilden en kreeg dan benauwd gevoel. Na even stoppen kan je dan weer verder. Na overleg met arts gestopt vanmorgen en even een weekje afwachten of klachten verdwijnen en dan evt ander medicijn.

26-02-2023 | Vrouw | 45
Hoge bloeddruk
Gebruik het nu 2 weken, klachten treden nu al op. Extreme samentrekken van spieren in de hand. Vingers trekken krom bijv als ik nog geen 5 min met een lepel roer nemen de spieren de overhand en staan mijn vingers krom van de pijn. Extreem veel plassen, hoofd en nek pijn. Droge mond, uitgeput en voel continu mijn spieren samentrekken in mijn lichaam. Mijn bloeddruk is echte[lees meer...]r wel van gemiddeld 165 - 170 fors beneden gegaan. Wat is wijsheid?

16-02-2023 | Vrouw | 69
Hoge bloeddruk
Ik heb diabetes 2 Vanwege hoge bloeddruk kreeg ik aanvankelijk een tijdje Candesartan, maar daar kon ik niet tegen. Vervolgens kreeg ik maanden later Losartan 50 mg. Omdat de bloeddruk hoog bleef kreeg ik 100 mg. Daarop daalde de nierwaarden van 75 direct naar 50. Nierfalen aldus. Zelfde groep als Candesartan. Ik had al aangegeven dat ik slecht tegen medicijnen kon. Voor[lees meer...]dat ik medicijnen ging slikken ( ook tegen diabetes) was mijn nierwaarde 90! In 3 jaar tijd door al die chemische middelen dus snel zieker geworden in plaats van beter. Had het 18 jaar al redelijk gehouden ZONDER enige medicijnen, maar met bewust en goed eten en veel bewegen. Maar nu door zo'n medicijn ineens nierfalen in 2 weken tijd! Gevaarlijk spul. Oppassen met Losartan! Nu moeten misschien mijn slagaderen naar de nieren worden gedotterd. Geen pretje. En de vraag of mijn nieren nog iets herstellen. Maar krijg eerst nog een MRI scan.

15-12-2022 | Man | 61
Hoge bloeddruk
Begonnen met 1 keer daags meteen 100mg capsules. Ging na 5 dagen al fout, kransslagader hart sloeg dicht, hartinfarct. Huisarts gevraagd of er een verband is tussen medicijn en infarct. Kon hij niet zeggen. Ikzelf vind het te toevallig. In ieder geval nooit met zo'n hoge dosering beginnen. Eerst 50 mg nemen en pas na 6 weken 100mg is mijn bescheiden advies.

23-08-2022 | Vrouw | 41
Hoge bloeddruk
Na eerder metroprolol gebruikt te hebben en daarna amlodipine, nu eindelijk bloeddruk mooi stabiel en natuurlijke waarden. Geen dikke enkels meer en vocht vasthouden wat hiervoor bij andere medicatie wel bleef. Zeer tevreden over deze medicatie.

28-07-2022 | Vrouw | 62
Hoge bloeddruk
8 maanen gebruik en 7 kilo zwaarder ! daarvoor een stabiel gewicht. Ik stop liever met dit medicijn. Hiervoor gebruikte ik Enapril, maar had veel last van kriebelhoest.

23-06-2022 | Man | 60
Hartfalen
Ben vorig jaar gedotterd, erfelijk hoge cholesterol en diabetes type 2 veroorzaakten een infarct. Slukte al even amlodipine daarbij nooit problemen. Onlangs laatste( hoop ik) controle bij de cardioloog ivm dikke enkels in de avond ( bijwerking) dit preparaat omgezet naar losartan kalium. Al na een dag if 2 doodmoe, spierpijn met name schouders en armen. Wazig zien en dru[lees meer...]k op de oren met suizen. Ook duizelig…. Ga morgen overleggen om weer terug te stappen op amlodipine. Losartan zou beter zijn in combi met diabetes type 2……. Niets dan narigheid

18-05-2022 | Man | 75

17-05-2022 | Vrouw | 62
Hoge bloeddruk
Heb niet veel bijwerkingen, af en toe wat warm maar dat ik zwaarder ben geworden vind ik een lastige..... Juist je gewicht is belangrijk als je hoge bloeddruk hebt.

13-05-2022 | Vrouw | 71
Hoge bloeddruk
Makkelijk in te nemen pilletje, maar de arts/doktersassistente heeft mijn dosis verhoogt zonder mij op de hoogte te brengen vorig jaar.Deze dosis slik ik nu zo'n maand of 8 en vrees dat ik hierdoor last heb van slapeloosheid ; ben elke ochtend om 5 u. wakker en soms slaap ik geheel niet in! Heb mijn leven lang goed geslapen. In mijn geval extra irritant omdat ik mantel[lees meer...]zorger ben voor mijn man. Ga vragen om de dosis te verlagen nu.

24-09-2021 | Man | 76
Hoge bloeddruk
Bij het gebruik van Nifedipine voor hoge bloeddruk moest ik naar de cardioloog en naar de hartfunctie voor de fietsproef, daar gekomen werdt eerst mijn bloeddruk gemeten, die was maar liefst 220, dus de arts die mij moest controleren bij de fietsproef weigerde de dproef uit te voeren en nam contact op met een collega, besloten werd om de proef de volgende dag uit te voere[lees meer...]n als ik 2 Nifedipine had in genomen, de volgende dag was mijn bloeddruk gedaald tot 140 en kon de fietsproef door gaan. na de fietsproef die werd afgeblazen omdat ijn bloeddruk was gestegen tot 250. Daarna ging ik terug naar de cardioloog die mij Losartankalium 0,25 voorschreef als aanvulling op de Nifedipine die ik al slikte van 8 mg, nu is mijn bloeddruk ruim 2 jaar keurig rond 130 over 80.

25-06-2021 | Vrouw | 43
Hoge bloeddruk
Dit middel werkt goed, bloeddruk van gemiddeld 150/110 naar 125/92. Voel me soms wel sneller moe, duizelig maar wat mij het meeste opvalt is dat ik opeens 2,5 kilo ben aangekomen. Het lijkt of ik overal vocht vasthoud. Ik lees dit niet terug in de bijwerkingen.

16-06-2021 | Vrouw | 76
losartan (25mg)