ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

12-06-2018

Kaliumlosartan (losartan)

Ik vind dit een fijn medicijn zonder bijwerkingen. Echter wel van Accord. De apotheek wil iedere keer een ander wellicht iets goedkoper medicijn leveren waar ik wel bijwerkingen van duizeligheid en hoofdpijn ervaar. Steeds weer in discussie en terug naar de huisarts om dit middel van deze fabrikant te krijgen
02-03-2018

Kaliumlosartan (losartan)

Andere medicatie hadden eveneens bijwerkingen, voorheen al eens gestopt vanwege deze reden. Bloeddruk momenteel genormaliseerd, door mogelijke bijwerking Losartan normaal functioneren niet mogelijk. Jarenlang ervaringen in verleden hebben tot nu toe geen adequate oplossing gebracht . Ben verzeild in omvangrijk medisch circuit maar er wordt niet gereageerd of losartan oorz[lees meer...]aak zou kunnen zijn .
12-11-2017

Kaliumlosartan (losartan)

had bloeddruk 220/140. na week 100mg kaliumlosartan 130/80, omdat kans op doorschieten naar beneden (van bloeddruk) verlaagd naar 50mg, bloeddruk 140/95. hydrochloorthyazide toegevoegd, bloeddruk 155/105. 100mg/12,5mg kaliumlosartan/hydrochloorthyazide. Na 2 jaar diverse klachten, depressie, zelfmoord, moe, niet functioneren verhoogt huisarts hydrochloorthyazide en voegt [lees meer...]tiamtireen toe, dodelijk gif voor mij. hydrochloorthiazide gestopt en vervangen door amlodipine. gevolg bloeduitstortingen, etc. gestopt, nog steeds klachten. nieuwe huisarts: gestopt met alles en bloeddruk verbeterd, B12 tekort, cortisol 0,02 (ochtend minimaal 0,2), met spoed doorverwezen naar endocrinoloog. wacht nu op uitslagen bloed.
30-07-2017

Kaliumlosartan (losartan)

Veel bijwerkingen, vooral icm Hydrochloorthiazide. Na stoppen Hydrochloorthiazide verbeteren klachten: vooral meer energie, minder wazig zien, minder depressief, geen (spontane) bloeduitstortingen meer. Spierkramp, dikke enkels, verhoogde bloeddruk blijft. Ik overweeg te stoppen. Met amlodipine kreeg ik ernstige diarree en blauwe plekken en bloeduitstortingen.
03-05-2017

Kaliumlosartan (losartan)

Heel tevreden na eerdere medicijnen voor te hoge bloeddruk totaal geen last van bijwerkingen en bloeddruk is weer perfect
06-08-2016

Kaliumlosartan (losartan)

Aanvankelijk geen probleem. In 2014 hartinfarct, stent geplaatst. Na een paar maanden begon duizeligheid. Door de medicatie was de bloeddruk aan de lage kant. Artsen vonden het een goede bloeddruk. Was vaak moe en had veel nachtmerries. In maart 201 6 herseninfarct. Stent in halsslagader gekregen. De problemen met met de duizeligheid namen toe. Kreeg visuele hallucinaties[lees meer...], vaak extreem moe, geen scherpte diepte zien en de bloeddruk was ernstig laag. Ik dacht aanvankelijk dat dit door het herseninfarct kwam. Nadat ik vermoedde dat de klachten weleens te maken konden hebben met de Losartan heeft de huisarts aangeraden te stoppen met Losartan. Slik nu geen bloeddruk verlager meer. Bloeddruk normaal en de ernstige bijverschijnselen zijn verdwenen. Jammer dat eerder geen arts in de drie jaren dat ik klaagde over de duizelingen e.d geen notie heeft genomen van mijn problemen. Ik ben er zelf achter moeten komen dat het aan de Losartan lag.
05-07-2016

Kaliumlosartan (losartan)

Hoge bloeddruk is tijdens zwangerschap ontdekt. Levensbedreigend geweest voor zowel mij als mijn te vroeg geboren kindje. Nu 24 jaar verder, nog steeds hoge bloeddruk. Slik heel veel medicijnen en veel soorten geprobeerd. Ik rook niet, drink niet, sport veel, niet te zwaar en let op wat ik eet. Nu slik ik kaliumlosartan 100/25 mg , moxonidine en inspra . Veel plassen, moe[lees meer...], duizelig, altijd voorhoofds- en bijholteontstekingen. Maar allerergste is de jeuk over mijn hele lichaam en zelfs netelroos gehad. De inspra ben ik aan het afbouwen, omdat dit medicijn mijn cholesterol verhoogde. Ik wil eigenlijk met de losarthan stoppen, om te achterhalen of deze de enorme lastige jeuk veroorzaakt. Jeuk is erger dan pijn. Vooral als je niet kunt slapen hiervan. Wie heeft hier ook last van? Ik kan helaas niet stoppen met medicijnen tegen hypertensie. Ben ook erfelijk belast wat betreft hart- en vaatziekten in de familie. Dus hoog risico factor.
22-06-2016

Aangeboren hartafwijking

Pagina 1 van 7

Mirena (2050) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (450) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (445) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!