Kaliumlosartan

losartan

Nierinsufficiëntie (2 meningen)
Hartfalen (1 mening)
Syndroom van Raynaud (0 meningen)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Aprovel (94 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

Pagina 1 van 7
10-02-2019

Kaliumlosartan (losartan)

Medicijn gekregen, terwijl ik al spironolacton gebruik: funesta combinatie. Heeft geen enkel bloeddruk verlagend effect. Veroorzaakt extreme moeheid, zeer vaak waterdunne diarree, spierkrampen benen, onregelmatige hartslag en uiteindelijk nu extreme hyponatriëmie. Ben er na laatste meting natrium in bloed, mee gestopt. Dit was geen leven. Ben benieuwd wat het volgende exp[lees meer...]eriment is, dat de dokter bij me wil uitvoeren.
07-02-2019

Kaliumlosartan (losartan)

Gekregen als vervanger van Lisinopril waar ik veel spierkrampen van kreeg. Maar binnen een week zwol ik helemaal op. Mijn handen en voeten en keel vooral. Ik had moeite met slikken en mijn ring kon ik niet omhouden, zo erg knelde het. Terwijl normaliter mijn ring zelfs los zit. Dus ben ik gestopt en heb de huisarts per mail geinformeerd.
03-02-2019

Kaliumlosartan (losartan)

na start gebruik hoge hartslag, overslagen, hoofdpijn, spierpijn en kramp in de benen 's nachts
02-02-2019

Kaliumlosartan (losartan)

Zeer slecht medizijn. Geeft enorm veel bijwerkingen. Zoals hoofdpijn, duizelig, somber, dubbel zien.
24-01-2019

Kaliumlosartan (losartan)

Valsartan is uit de handel nu losartankalium. Sinds 2 maanden gebruik ik de nieuwe medicijn . Voel mij de laatste tijd duizelig,hoofdpijn en pijn in mijn handen . Soms heb ik het gevoel of ik mijn ademhaling niet onder controle krijg. Heb diabetes en sinds kort ineens S nachts zweten , weet niet of het van losartankalium komt .
12-01-2019

Hypertensie

Sinds een aantal jaren Valsartan geslikt vanwege hoge bloeddruk. Maar augustus 2018 kreeg ik ineens Kaliumlosartan van de apotheker, omdat er in de Valsartan vervuilde stoffen zouden zitten. In oktober ging ik mezelf steeds vervelender voelen, maar moeilijk te verwoorden. Ik voelde me angstig, terwijl ik een hele nuchtere vrouw ben. Dus zelf snapte ik er niets van. In dece[lees meer...]mber de bloeddruk laten meten bij assistente van de huisarts. Zij hoorde toen een onregelmatige hartslag. Volgende dag bij huisarts laten checken en ook mijn klachten besproken. Hij kon er weinig mee zei hij en volgens hem was het de overgang (lekker makkelijk om het daar op te schuiven....). Wel doorverwezen naar cardioloog vanwege de onregelmatige hartslag. TIjdens de kerstdagen ben ik gestopt met de Losartan en weer Valsartan gaan slikken (daar had ik er nog een paar van). We zijn inmiddels 2½ week verder en psychisch voel ik mij weer stukken beter! Geen angstige rare gevoelens meer, wat een opluchting! Nog wel kortademig en soms wat pijn op de borst. Dit ga ik komende week met de cardioloog bespreken. Maar ik ga nooit meer Losartan slikken!!
03-01-2019

Kaliumlosartan (losartan)

Bijna een jaar atorvastatine geslikt maar kreeg daar hevige hoestbuien, spier pijn en hoofdpijn van, daarna kreeg ik losartankalium voorgeschreven, maar hier krijg ik dikke enkels van, ook hoofdpijn en spierpijn én ik heb totáál geen energie meer, voel me futloos en ben constant moe. Ben nu via de huisarts op zoek naar andere middelen.
10-12-2018

Kaliumlosartan (losartan)

Trillen, lusteloosheid, somberheid, soms spierpijn in bovenbenen. Bovendruk blijft hoog. Overstappen op 100 mg durf ik niet door mogelijk nog ernstigere bijwerkingen.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!