Diovan

Hartfalen (1 mening)
Cardiomyopathie (1 mening)

19-05-2018

Diovan (valsartan)

Hele sterke oorsuizen waardoor mijn Ménière weer werd getriggerd. Daardoor meerdere aanvallen gehad. Na, nu al een lange tijd, te zijn gestopt met dit medicijn zijn de oorsuizen NIET helemaal terug op het oude niveau. Wel heb ik BLIJVEND gehoorverlies.
24-08-2016

Diovan (valsartan)

Ik kreeg n.l. last van veel haarverlies en ernstige hoofdhuid psoriasis. Zwerende plekken op mijn hoofd en ik was al zover dat ik ging kijken naar pruiken, zoveel haar was ik kwijtgeraakt! Het duurde even voordat ik begreep dat dit door de Diovan kwam. De dermatoloog bevestigde dat het inderdaad hiervan kon komen. En dat het wel een half jaar kon duren als ik zou stoppen [lees meer...]met het medicijn, eer het weer beter zou gaan. Hij kreeg gelijk! Daarnaast kreeg ik last van onverklaarbare angsten en pijn bij het lopen. Wat een troep! En het hielp ook nog eens niks om te bloeddruk te verlagen. Nooit en te nimmer wil ik nog Diovan( valsartan) innemen.
14-09-2013

Diovan (valsartan)

Vanwege hoge bloeddruk kreeg ik 17 juni 40mg valsatar per dag voorgeschreven naast de hydrocholoorthiazide van 12,5 mg die ik al jaren gebruik. Zo langzamerhand kreeg ik eind juni last van linker bovenbeen pijn bij zitten jeukgevoel van binnen aan buitenkant van dijbeen. Zo langzamerhand kreeg ik pijn in mijn heup, werd steeds erger af en toe een gevoel dat ik zwik met m[lees meer...]ijn heup. Omdat ik 6 juni een pace maker had gekregen, dacht ik ach ik heb teveel gezeten na die operatie, ik moet meer bewegen, maar de pijn in heup en onderrug wordt steeds erger, kon ik eerst 1 uur wandelen, nu strompel ik na 10 minuten over de straat. Verder heb ik regelmatig een gevoel van verstopping in mijn hoofd, alsof ik verkouden word en ook heb ik veel jeuk in mijn gezicht voornamelijk mijn voorhoofd. Ga nu morgen maar eens beginnen met afbouwen van valsatar en dan na een paar dag,en eens naar de huisarts.
28-08-2013

Diovan (valsartan)

zware vasospasmen gedurende jaren dat ik het gebruikte (éénzijdige afschuwelijke pijn aan één kant van mijn lichaam linkerarm/*linkerbuik/linkerbeen ofwel hetzelfde rechts, deoorzaak van de vasospasmen werd nooit herkend door cardiologen. Recent tweemaal een darminfarct, ischemische colittis gehad door de vasospasmen,alle andere oorzaken werden uitgesloten.
09-06-2013

Hartritmestoornis

het geeft een erg naar gevoel . Eerste dagen opgezet gezicht. vreselijke hoofdpijn. Naar lichaamsgevoel/ Zwaar hoofd. Niet te doen.
14-05-2013

Diovan (valsartan)

door cisten in mijn nieren heb ik een te hoge bloedruk en neem ik een maal daags 1 tablet diavan.en voor mijn stenen in mijn nieren neem ik allopurinol 1 tablet per dag.
25-03-2013

Hartinfarct

gebruik 160 mg. Vanaf begin niet mogeljk om auto te rijden. Te lage loeddruk??? Sinds 1 februar 2013i 1x 160 mg en 1 x 80 mg maakt gemiddeld 120 mg. er kan nu weer auto gereden worden. Wil nog verder gaan: 2 x 80 mg en 1 x 160 mg maakt gmiddeld 107 mg. Dit isbekend en accoord bij cardioloog.
08-02-2013

Diabetes type 2

oververmoeid sinds het innemen van valsartan. duizeligheid, zwaar gevoel in mn hoofd en bloedneuzen. dus niet tevreden.
13-01-2013

Hypertensie

Sinds 12 dgn gebruik merk in duidelijk bijwerkingen m.b.t. mijn luchtwegen, en met name het neusslijmvlies. Tintelingen, jeuk en lichte zwellingen.. neem dit zeker mee nr het volgende consult bij de huisarts, want dit lijkt mij niet de bedoeling.
07-01-2013

Diovan (valsartan)

Ik heb veel last van slijm en kortadimigheid ook heb ik spierkrampen en hartritme storingen.
11-12-2012

Diovan (valsartan)

gebruik Diovan door doctor voorgeschreven : 160 mg heb ik geweigerd en gezegd dat 80 mg ook wel voldoende zou zijn. Sinds 2 jaar teruggevallen op 40 mg/dag, 2 opeenvolgende dag innemen, 1 dag overslaan . bijwerking : (witte) slijmhoest ... is diovan de oorzaak ???
01-12-2012

prima
18-10-2012

kramp in benen
23-09-2012

Hypertensie

Ik heb een jaar lang Valsartan geslikt. Ik kreeg last van geïrriteerd neusslijmvlies. Mijn eerste conclusie was een verkoudheid. maar mijn oren gingen steeds meer dicht zitten waardoor ik paniekaanvallen kreeg.. dus rustgevende medicijnen slikken. Ook kreeg ik last van hartritme stoornissen. Ik heb verschillende keren op de Eerste Hulp gelegen van de hartbewaking. Ze kond[lees meer...]en geen oorzaak vinden. Dat zelfde gold voor de K.N.O. arts. 16 september gestopt met de Valsartan. We zijn nu een week verder, en ik voel me prima, geen last meer van mijn slijmvliezen, oren en geen hartritme stoornissen meer. Ik slik die troep dus nooit meer. De cardioloog heeft na een week zonder Valsartan, mijn bloeddruk gecontroleerd en die was 140-85. Er was volgens haar geen reden om andere bloedrukverlagers te gaan gebruiken. Mijn mening over Valsartan: "troep".
13-09-2012

Diovan (valsartan)

Van mijn arts heb ik Diovan voorgeschreven gekregen omdat mijn onderdruk te hoog was. Voor zover ik weet had ik daar niet echt bijwerkingen van, op een gegeven moment kreeg ik van mijn apotheek Valsartan i.p.v. Diovan met het verhaal dat dit het zelfde medicijn is. Sinds die tijd ervaar ik vervelende problemen zoals : licht in het hoofd, duiziligheid, futloosheid welke gep[lees meer...]aard gaat met vermoeidheid s'avonds en s'morgens en gewrichtspijn vanaf mijn schouders tot mijn vingers. Is Valsartan hier nu de boosdoender van en is Diovan dan wel beter ??? Ik ben voor deze klacht pas bij de internist geweest in het Ikazia ziekenhuis in Rotterdam, deze reageerde verbaasd dat de apotheek was overgeschakeld van Diovan naar Valsartan. Kortom een aantal vervelende klachten welke ik ook veel terug zie bij andere mensen. Mijn huisarts is momenteel met vakantie maar ik ga dit zeker aanvechten waarbij ik aangeef terg gezet te worden op Diovan.
12-09-2012

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase