Ervaringen met Diovan

valsartan

Hoge bloeddruk (46 meningen)
Hartinfarct (1 mening)
Hartfalen (1 mening)
Cardiomyopathie (1 mening)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

23-05-2023 | Vrouw | 58

20-02-2023 | Vrouw | 58

14-07-2021 | Vrouw | 77
valsartan (160mg)
Hoge bloeddruk
Gebruik dit medicijn al meer dan 15 jaar. Krijg nu 14-7-2021 een brief van de Apotheek dat er een stofje in de medicijnen zit dat kanker verwekt. Heb het orgineel merk Diovan waar ik voor betaalt. Nu staat er in de brief om het terug te brengen. Wat is dan mijn alternatief voor mijn bloeddruk omlaag te brengen? Dat is de tweede keer al dat er een stof in zit dat kanke[lees meer...]r kan op wekken. Dacht nu een veilig medicijn te hebben maar helaas. Gaat morgen naar de Apotheek om het doosje te controleren op het verdachte stofje.

05-02-2021 | Vrouw | 56

29-09-2020 | Man | 59
valsartan (40mg)
Hartklachten
Slikte al jaren Valsartan zonder problemen totdat ik er achter ben gekomen dat ik niet elk merk verdraag. Valsartan van KRKA veroorzaakt bij na ongeveer 1,5 uur na inname fikse keelklachten : dikke keel, brokgevoel, slijm in de keel. Veel schrapen waardoor vaak rauwe keel. gestopt met KRKA en klachten over. Bizar dat dit zomaar kan.

14-10-2019 | Man | 44
Aangeboren hartafwijking
Diovan heb ik gekregen toen de valsartan actavis besmet was wat toen in het nieuws was. In het begin ging het goed maar na een par maanden begon mijn gewicht onverklaarbaar en substantieel toe te nemen(terwijl mijn beweeg- en eet patroon onveranderx goed waren), begon ik steeds vaker maagzuur-achtige aanvallen te krijgen cq unheimlich gevoel in maag en buik waardoor alle e[lees meer...]nergie uit mijn lijf getrokken werd en met opstaan erg veel pijn in mijn voeten. Inmiddels al tig onderzoeken en checks weer gehsd maar met mij is niks mis (en als je zulke klachten hebt zijn artsen oostindisch doof door niet naar patienten luisteren). Uit enige wanhoop gewoon gestopt met de diovan en nu een week later is de pijn in mijn maag/buikstreek weg, doen mijn voeten geen zeer meer met opstaan. Ik blijf van de diovan af. Waarom begrijpen artsen niet dat bijwerkingen per persoon kunnen verschillen, moet je allemaal onderzoeken door voordat t toch wellicht aan een medicijn ligt. Als ik zie wat al die bezoeken kosten en dat onderzoek en mijn produktieverlies dan kan dat niet opwegen tegen het voorschrijven van een iets duurder medicijn waaebij die bijwerkingen er niet zijn? Dat vind ik het frustrerende aan medicatie en de bijwerkingen en de artsen.

19-05-2018 | Vrouw | 51
valsartan (40mg)
Hoge bloeddruk
Hele sterke oorsuizen waardoor mijn Ménière weer werd getriggerd. Daardoor meerdere aanvallen gehad. Na, nu al een lange tijd, te zijn gestopt met dit medicijn zijn de oorsuizen NIET helemaal terug op het oude niveau. Wel heb ik BLIJVEND gehoorverlies.

24-08-2016 | Vrouw | 50
Hoge bloeddruk
Ik kreeg n.l. last van veel haarverlies en ernstige hoofdhuid psoriasis. Zwerende plekken op mijn hoofd en ik was al zover dat ik ging kijken naar pruiken, zoveel haar was ik kwijtgeraakt! Het duurde even voordat ik begreep dat dit door de Diovan kwam. De dermatoloog bevestigde dat het inderdaad hiervan kon komen. En dat het wel een half jaar kon duren als ik zou stoppen [lees meer...]met het medicijn, eer het weer beter zou gaan. Hij kreeg gelijk! Daarnaast kreeg ik last van onverklaarbare angsten en pijn bij het lopen. Wat een troep! En het hielp ook nog eens niks om te bloeddruk te verlagen. Nooit en te nimmer wil ik nog Diovan( valsartan) innemen.

14-09-2013 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
Vanwege hoge bloeddruk kreeg ik 17 juni 40mg valsatar per dag voorgeschreven naast de hydrocholoorthiazide van 12,5 mg die ik al jaren gebruik. Zo langzamerhand kreeg ik eind juni last van linker bovenbeen pijn bij zitten jeukgevoel van binnen aan buitenkant van dijbeen. Zo langzamerhand kreeg ik pijn in mijn heup, werd steeds erger af en toe een gevoel dat ik zwik met m[lees meer...]ijn heup. Omdat ik 6 juni een pace maker had gekregen, dacht ik ach ik heb teveel gezeten na die operatie, ik moet meer bewegen, maar de pijn in heup en onderrug wordt steeds erger, kon ik eerst 1 uur wandelen, nu strompel ik na 10 minuten over de straat. Verder heb ik regelmatig een gevoel van verstopping in mijn hoofd, alsof ik verkouden word en ook heb ik veel jeuk in mijn gezicht voornamelijk mijn voorhoofd. Ga nu morgen maar eens beginnen met afbouwen van valsatar en dan na een paar dag,en eens naar de huisarts.

28-08-2013 | Vrouw | 50
valsartan
zware vasospasmen gedurende jaren dat ik het gebruikte (éénzijdige afschuwelijke pijn aan één kant van mijn lichaam linkerarm/*linkerbuik/linkerbeen ofwel hetzelfde rechts, deoorzaak van de vasospasmen werd nooit herkend door cardiologen. Recent tweemaal een darminfarct, ischemische colittis gehad door de vasospasmen,alle andere oorzaken werden uitgesloten.

09-06-2013 | Vrouw | 56
Hartritmestoornis
het geeft een erg naar gevoel . Eerste dagen opgezet gezicht. vreselijke hoofdpijn. Naar lichaamsgevoel/ Zwaar hoofd. Niet te doen.

14-05-2013 | Man | 40
Hoge bloeddruk
door cisten in mijn nieren heb ik een te hoge bloedruk en neem ik een maal daags 1 tablet diavan.en voor mijn stenen in mijn nieren neem ik allopurinol 1 tablet per dag.

25-03-2013 | Man | 68
Hartinfarct
gebruik 160 mg. Vanaf begin niet mogeljk om auto te rijden. Te lage loeddruk??? Sinds 1 februar 2013i 1x 160 mg en 1 x 80 mg maakt gemiddeld 120 mg. er kan nu weer auto gereden worden. Wil nog verder gaan: 2 x 80 mg en 1 x 160 mg maakt gmiddeld 107 mg. Dit isbekend en accoord bij cardioloog.

08-02-2013 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
oververmoeid sinds het innemen van valsartan. duizeligheid, zwaar gevoel in mn hoofd en bloedneuzen. dus niet tevreden.

13-01-2013 | Vrouw | 60
Hypertensie
Sinds 12 dgn gebruik merk in duidelijk bijwerkingen m.b.t. mijn luchtwegen, en met name het neusslijmvlies. Tintelingen, jeuk en lichte zwellingen.. neem dit zeker mee nr het volgende consult bij de huisarts, want dit lijkt mij niet de bedoeling.

07-01-2013 | Man | 52
Hoge bloeddruk
Ik heb veel last van slijm en kortadimigheid ook heb ik spierkrampen en hartritme storingen.