Hartritmestoornissen (2 meningen)
Angina pectoris (1 mening)

Aprovel (96 meningen)
Kaliumlosartan (95 meningen)
Diovan (89 meningen)
Valsartan (84 meningen)
Cozaar (63 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

19-11-2012 | Man | 49
telmisartan
Gebruik dit nu ruim 8 maanden. In het begin enkele weken lichte hoofdpijn, daarna geen bijwerkingen meer. Echter sinds enkele maanden spierpijn in schouders en bovenarmen. Vooral 's nachts hinderlijk, maar ook overdag stekende en zeurende pijn, lijkt langzaam erger te worden.

16-09-2012 | Man | 66

12-09-2012 | Man | 57

12-09-2012 | Vrouw | 67
goed

12-09-2012 | Man | 66
telmisartan
twijfel over het medicijn, totaal niet mijn eerste keus.

09-08-2012 | Man | 63
telmisartan
Na de meningen van andere gelezen te hebben,komen de klachten overeen met die van mij. Branderd gevoel over mijn lichaam, onrust, last van spierpijn met name in de onderrug, moe, last met sporten. Vervelende dromen. Bloedruk met andere medicijnen is goed. Toch maar kijken of er andere medicijnen zijn die beter voor mij is.

07-08-2012 | Vrouw | 66
Hypertensie
Vanaf 40 jaar hypertensie. Wel 25 soorten medicijnen geslikt uit verschillende groepen. Zou micardis eindelijk helpen? Slikt dit al 3 maanden de ene dag 40 mg. en de andere dag 60 mg. Dit samen met 12/5 mg hydro chloortiazide per dag. Kleine hoeveelheden medicijnen hebben bij mij de minste bijwerkingen. Een bloeddruk om van te dromen 130/70 nog nooit gehad. Nu nog vol hou[lees meer...]den.

10-04-2012 | Vrouw | 49
Hypertensie
kreeg micardis ipv lisinopril ivm extreme hypertensie die maar matig zakte. na zo'n 2 weken kreeg ik last van een licht huid uitslag en droge lippen. na +/- 6 weken gebruik kreeg ik last van een opgezwollen gezicht en huiduitslag. op advies huisarts met medicatie gestopt en kijken welke medicatie nu geschikt is.

13-03-2012 | Man | 65
Hartritmestoornis
De dosis 20mg/ tablet bestaatook! Heeft die wel effect?

20-01-2012 | Man | 37
telmisartan
Gebruik al lange tijd micardis na vele andere medicijnen geprobeerd te hebben leek dit medicijn het beste bij mij te passen. Had al voor gebruik van micardis rugklachten maar dit komt nu echter vanuit mijn spieren na het lezen van reacties hier begin ik steeds meer te geloven dat ook ik last van mijn spieren heb door gebruik van micardis. Heb al een afspraak gemaakt met[lees meer...] mijn arts.

15-01-2012 | Vrouw | 59
telmisartan
druk op de ogen; spierslapte; oog hand coordinatie minder

11-01-2012 | Vrouw | 53
telmisartan
ze helpen mij goed maar ik heb een vraag mag je paracetamol gebruiken want ik had eers slaap tabletten maar daar ben ik mee gestop omdat ze niet hielpen nu neem ik wel eens savonds wel eens 2 paracetamollen kan dat kwaad

27-10-2011 | Man | 70
Angina pect.
bloeddruk is goed, we meten zelf om het in de gaten te houden.

18-10-2011 | Man | 71
Boezemfibrilleren/hoge tensie

17-10-2011 | Vrouw | 60
Te hoge bloeddruk
Begonnen met 80 mg. Resultaat veel te lage bloeddruk, transpireren, droge mond, te hoog alatgehalte in bloed, pijn in armen en benen, licht in mijn hoofd, hartkloppingen. Toen naar 40 mg. Voelde mij wel beter, maar de klachten bleven. Nog regelmatig een te lage bloeddruk. Nu sinds een week overgegaan op 20 mg. Bloeddruk is goed,misschien nog iets aan de lage kant ( 60 on[lees meer...]derdruk). Wil proberen er helemaal mee te stoppen.

31-08-2011 | Vrouw | 53
telmisartan
micardis heeft direct goed effect op de bloeddruk echter na twee weken begonnen de bijwerkingen (dorst, vocht vasthouden/aankomen), heel veel spierpijn in schouder, rug en benen.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum