Micardis

telmisartan

Hartritmestoornissen (2 meningen)
Angina pectoris (1 mening)

Aprovel (95 meningen)
Kaliumlosartan (92 meningen)
Diovan (89 meningen)
Valsartan (84 meningen)
Cozaar (63 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

07-04-2015

Micardis (telmisartan)

Prima. Nergens last van terwijl ik eigenlijk van ieder medicijn last krijg
31-01-2014

Micardis (telmisartan)

Bleek al een tijdje een erg hoge bloeddruk te hebben, kreeg hiervoor van de huisarts sotalol, dat is een betablokker voorgeschreven. Mijn bloeddruk zakte niet voldoende, moest nog meer sotalol gaan gebruiken, maar had hiervan een ernstige bijwerking, nml kramp in mijn kuiten. Ik wilde daarom niet meer gebruiken. Mijn huisarts schreef me toen micardis voor, het is een prima[lees meer...] middel waarvan ik geen bijwerkingen heb. En mijn bloeddruk is met 1 tablet per dag van 20 mg keurig!

goed
27-12-2015

Micardis (telmisartan)

Dit is de merknaam van de stof Telmisartan. Zie Telmisartan voor ervaringen met ditzelfde medicijn. Let op dat Micardis Plus iets anders is. Micardis Plus is een combinatie van Telmisartan met een plas stimulerend middel. Gewone Micardis is echt gewoon Telmisartan. Ik hoop dat de redactie bij Telmisartan en Micardis waar ik hier nu schrijf aangeeft dat de gewone Micardis ([lees meer...]merknaam) hetzelfde is maar dat Micardis Plus wat anders is. Bovendruk was veel hoger dan 100 + mijn eigen leeftijd. Onderdruk was veels te hoog. Nu is mijn bloeddruk flink gezakt en een bovendruk van 100 + mijn eigen leeftijd is acceptabel. Ik heb liever geen combinatie preparaat dat plassen stimuleert omdat ik graag veel thee drink, veel plassen om de bloeddruk te verlagen zou water na de zee dragen zijn. Telmisartan is een ACE, daarvoor kan je in het Farmaceutisch Kompas kijken of op Google zoeken bij Wikipedia en daar op de Wikipedia de aangehaalde medische bronnen raadplegen. Vanwege oorsuizingen bij het bukken, en tinnitus in het oor een bloeddruk meter gekocht. De bloeddruk was echt veels te hoog. Een dagboek van 3 weken bijgehouden. Daarna naar de huisarts. De huisarts mat mijn bloeddruk en die was 180 over 110. En ik ben nog lang geen 80 jaar. En nu zit ik op 100 + mijn eigen leeftijd voor de bovendruk en nog wel iets boven de 90 voor onderdruk. Een afname van 10 in de bloeddruk is al heel belangrijk. Zoals gezegd zou ik Micardis Plus kunnen nemen maar dan mag ik maar heel weinig thee drinken. Ik drink gewone thee of melk maar geen koffie met caffeine. Sommige soorten thee kunnen echter wel degelijk de bloeddruk verhogen, net zoals drop of zoethout. Maar die neem ik niet. Kortom, deze ervaring voeg ik ook toe bij Micardis omdat Telmisartan en de gewone Micardis hetzelfde stofje bevatten. Maar Micardis Plus is wel degelijk een combinatiepreparaat met een plasmiddel erbij.
23-03-2014

Micardis (telmisartan)

Ik heb nogal last van duizeligheid en dreigen flauw te vallen een uur na het innemen van micardis 80 mg als bijwerkingen van dit middel in de ochtend. Ik durf niet in de auto te stappen. Mijn bloeddruk is zeker gezakt maar die was eigenlijk niet zo erg hoog, alleen met intensief spinning en hardlopen stijgt de druk. Ik weet niet of het beter is om de micardis voor het sla[lees meer...]pen gaan in te nemen zodat ik de volgende ochtend minder last van duizelingen heb, moet het toch bij de volgende controle vragen, want ik ben bang dat anders mijn bloeddruk tijdens het slapen veel te laag wordt als ik het zomaar verander. Dus mijn mening over micardis is: het werkt goed, de bijwerking is lastig.
27-04-2013

Hypertensie

Medicijn gekregen nadat ik veel bijwerkingen had van Aldomet (tijdens bevalling en borstvoeding) en Methyldopa. Dit middel lijkt zonder bijwerkingen bij mij, in ieder geval reageerde ik er veel beter op dan de andere 2. Nu ben ik recent gestopt na 1,5 jaar is de bloeddruk goed. Dus nu kan ik ook ervaren of er evt klachten wegtrekken die dus van de Micardis kunnen zijn gewe[lees meer...]est. Gekke is wel dat ik nu een paar dagen gestopt ben en nu opeens hele lage bloeddruk heb...ben benieuwd of dat nog wegtrekt!

Micardis (telmisartan)

twijfel over het medicijn, totaal niet mijn eerste keus.
07-08-2012

Hypertensie

Vanaf 40 jaar hypertensie. Wel 25 soorten medicijnen geslikt uit verschillende groepen. Zou micardis eindelijk helpen? Slikt dit al 3 maanden de ene dag 40 mg. en de andere dag 60 mg. Dit samen met 12/5 mg hydro chloortiazide per dag. Kleine hoeveelheden medicijnen hebben bij mij de minste bijwerkingen. Een bloeddruk om van te dromen 130/70 nog nooit gehad. Nu nog vol hou[lees meer...]den.
08-09-2016

Micardis (telmisartan)

Meest vervelende vond ik dat ik het altijd koud had. Ook moe. Hield vocht vast
11-05-2015

Micardis (telmisartan)

Het gebruik van meerdere medicijnen voor diverse aandoeningen leidt altijd tot bijwerkingen. Vervelende bijwerkingen moet je melden bij huisarts of apotheek en zeker niet zelf zomaar stoppen. Wat een risico lopen sommigen die op deze site melden dat zij van het ene op het andere moment gestopt zijn. Dit medicijn heb ik voorgeschreven gekregen omdat het vorige middel een e[lees meer...]norme slijmproductie en hoestklachten opleverde. De slijm is weggebleven en de hoestbuien zijn aanvaardbaar. Ik had al last van plotseling dalende bloeddruk, misselijkheid en diarree en dat is niet veranderd. Ook mijn andere medicijnen geven tenminste dezelfde mogelijke bijwerkingen. De wijziging naar dit middel heeft er voor mij voor gezorgd dat ik weer wat energie kreeg om zaken aan te pakken. De afgelopen 14 maanden waren het niet de medicijnen op zich die problemen veroorzaakten, maar de levering van de apotheek van andere merken die weliswaar dezelfde generieke stof bevatten, maar waarvan de hulpstoffen anders waren.
30-01-2014

02-05-2013

Micardis (telmisartan)

Dit spul lijkt me wel erg effectief, mijn bloeddruk ging er snel behoorlijk van omlaag, zoveel dat volgens mij 20 mg al genoeg is. Heb het gevoel dat mijn oorsuizen er erger van werd, maar kan ik nog niet echt 100% bewijzen. Vermoeide, zware benen en een slap gevoel, ongeveer 2 uur na innemen. Misschien beter om 's avonds te nemen. Ben er voorlopig weer even van af (iov. m[lees meer...]et de arts) om de relatie met het oorsuizen te kunnen bekijken. Bloeddruk blijft, nu 5 dagen na stoppen, nog heel redelijk op peil.
03-04-2013

Hypertensie

is er iemand die ook micardis slikt en ook af en toe heel duizelig wordt en dreigt te gaan flauw vallen. Ook ben ik de hele dag moe ,en slaap ik s'middags en s'avonds 21.00 u naar bed.ik gebruik het te samen met ivabradine,en weet niet of het misschien ook daar aan ligt.verder ben ik heel somber en ervaar het leven als zwaar,ik zou heel graag met iemand ervaringen willen [lees meer...]delen over de mail om elkaar te steunen.Ik neem het dus voor veel te hoge bloeddruk,en de ivabradine tegen hoge hartslag.
19-11-2012

Micardis (telmisartan)

Gebruik dit nu ruim 8 maanden. In het begin enkele weken lichte hoofdpijn, daarna geen bijwerkingen meer. Echter sinds enkele maanden spierpijn in schouders en bovenarmen. Vooral 's nachts hinderlijk, maar ook overdag stekende en zeurende pijn, lijkt langzaam erger te worden.
19-11-2016

Micardis (telmisartan)

In begin veel duizelig, daarna in de loop der jaren heel veel spierpijnen, wordt alsmaar erger. Zware benen, kan er haast niet meer door lopen. Krampen worden erger, schouders doen zeer, kramp aan me kuiten, slecht slapen, erg gauw moe, futloos, benauwd. Ik ga vanaf nu stoppen en kijken of het stopt al die bijwerkingen. Ik gebruikte 20 miligram.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (539) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum