telmisartan

Aprovel (96 meningen)
Diovan (89 meningen)
Valsartan (84 meningen)
Cozaar (64 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

31-07-2020 | Vrouw | 64
telmisartan (80mg)
ik heb altijd Micardis Plus geslikt maar werden niet meer vergoed door zorgverzekering volgens apotheek. Toen als vervanging Telmisartan gekregen waar ik veel bijwerkingen van kreeg. Ik heb met mijn zorgverzekering contact opgenomen en krijg de Micardis Plus gewoon vergoed. Dus apotheek beslist zelf om goedkopere variant te geven helaas. Nu hoop ik dat de bijwerkinge[lees meer...]n verdwijnen nu ik weer Micardis Plus ben gaan slikken.

06-01-2020 | Vrouw | 51
telmisartan (40mg)
In verband met terugroep aktie van Valsartan naar Telmisartan overgezet. Bij Valsartan geen bijwerkingen maar bij Telmisartan des te meer. Bloeddruk weer veel te hoog. Gelukkig nu weer over naar Valsartan

01-08-2019 | Man | 65

29-06-2019 | Vrouw | 69
telmisartan (80mg)
van wege de hoge bloeddruk heb ik toen medicijnen gekregen waar ik de naam van kwijt ben, ik ben hiermee gestopt en kreeg 4 jaar later weer een beroerte (CVA) en heb toen termisartan voorgeschreven gekregen, ik had wel wat vervelende verschijnselen maar heb dit nooit aan de telmisartan geweten, daar vorige week mijn bloeddrukzakte van 97/76 ben ik toch maar even naar de hu[lees meer...]isarts gegaan, mede door mijn zere been waardoor ik een heel medisch traject door lopen heb kwam ik eindelijk tot het besef dat ik de bijsluiter eens moest gaan lezen, omdat ik nogal sterk op medicijnen reageer was het grootste gedeelte van de bijwerkingen op mij van toepassing, omdat mijn bloeddrrukwel erg laag was ook bij meting huisarts mocht ik de telmisartan niet meer gebruiken, nu moet ik weekelijks een lijstje bijhouden om te kijken wat de waarden van mijn bloeddruk blijft, de meeste klachten zijn nu verdwenen en het eten smaakt me weer en ben sinds jaren weer alleen boodschappen gaan doen, ik voel me er heerlijk bij en ben best wel rots op mezelf dank zij mijn fijne mee denkende huisarts.

14-06-2019 | Vrouw | 66
telmisartan (40mg)
Eerder Valsartan 80 (morgen)+ 40 Mg (avond). Problemen met Chinees vulmiddel moeten stoppen

11-10-2018 | Vrouw | 69
telmisartan (20mg)
Hypertensie
Nadat het middel dat ik al jaren gebruikte plotseling niet meer beschikbaar was (gerommel met medicatie in China..) kreeg ik dit als tweede poging tot vervanging. Mijn dagelijks leven wordt hier ernstig door beïnvloed. Zwakte, hartritmestoornissen, zeer trage pols, duizelingen, verergerde tinnitus en maagproblemen zijn mijn deel. Het maakt mijn werk in de gehandicaptenzorg[lees meer...] beslist niet gemakkelijker en de rest van mijn leven evenmin. Ik ga in overleg met mijn huisarts maar weer iets anders proberen. Zucht!

15-07-2016 | Man | 58
telmisartan (40mg)
ik krijg er erge pijn in mijn buik van, daar ik ook de Ziekte van Crohn heb, vind ik dat een stuk minder fijn.

27-12-2015 | Man | 40
telmisartan (40mg)
Dit is de generieke stof van het merk Micardis. Zie Micardis voor ervaringen met ditzelfde medicijn. Let op dat Micardis Plus iets anders is. Micardis Plus is een combinatie van Telmisartan met een plas stimulerend middel. Gewone Micardis is echt gewoon Telmisartan. Ik hoop dat de redactie bij Telmisartan waar ik hier nu schrijf aangeeft dat de gewone Micardis (merknaam) h[lees meer...]etzelfde is maar dat Micardis Plus wat anders is. Bovendruk was veel hoger dan 100 + mijn eigen leeftijd. Onderdruk was veels te hoog. Nu is mijn bloeddruk flink gezakt en een bovendruk van 100 + mijn eigen leeftijd is acceptabel. Ik heb liever geen combinatie preparaat dat plassen stimuleert omdat ik graag veel thee drink, veel plassen om de bloeddruk te verlagen zou water na de zee dragen zijn. Telmisartan is een ACE, daarvoor kan je in het Farmaceutisch Kompas (ook op mijnmedicijn bij het medicijn te vinden) kijken of op Google zoeken bij Wikipedia en daar op de Wikipedia de aangehaalde medische bronnen raadplegen. Vanwege oorsuizingen bij het bukken, en tinnitus in het oor een bloeddruk meter gekocht. De bloeddruk was echt veels te hoog. Een dagboek van 3 weken bijgehouden. Daarna naar de huisarts. De huisarts mat mijn bloeddruk en die was 180 over 110. En ik ben nog lang geen 80 jaar. En nu zit ik op 100 + mijn eigen leeftijd voor de bovendruk en nog wel iets boven de 90 voor onderdruk. Een afname van 10 in de bloeddruk is al heel belangrijk. Zoals gezegd zou ik Micardis Plus kunnen nemen maar dan mag ik maar heel weinig thee drinken. Ik drink gewone thee of melk maar geen koffie met caffeine. Sommige soorten thee kunnen echter wel degelijk de bloeddruk verhogen, net zoals drop of zoethout. Maar die neem ik niet. Kortom, deze ervaring voeg ik ook toe bij Micardis omdat Telmisartan en de gewone Micardis hetzelfde stofje bevatten. Maar Micardis Plus is wel degelijk een combinatiepreparaat met een plasmiddel erbij.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum