ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 1
11-10-2018

Hypertensie

Nadat het middel dat ik al jaren gebruikte plotseling niet meer beschikbaar was (gerommel met medicatie in China..) kreeg ik dit als tweede poging tot vervanging. Mijn dagelijks leven wordt hier ernstig door beïnvloed. Zwakte, hartritmestoornissen, zeer trage pols, duizelingen, verergerde tinnitus en maagproblemen zijn mijn deel. Het maakt mijn werk in de gehandicaptenzorg[lees meer...] beslist niet gemakkelijker en de rest van mijn leven evenmin. Ik ga in overleg met mijn huisarts maar weer iets anders proberen. Zucht!
15-07-2016

Telmisartan (telmisartan)

ik krijg er erge pijn in mijn buik van, daar ik ook de Ziekte van Crohn heb, vind ik dat een stuk minder fijn.
27-12-2015

Telmisartan (telmisartan)

Dit is de generieke stof van het merk Micardis. Zie Micardis voor ervaringen met ditzelfde medicijn. Let op dat Micardis Plus iets anders is. Micardis Plus is een combinatie van Telmisartan met een plas stimulerend middel. Gewone Micardis is echt gewoon Telmisartan. Ik hoop dat de redactie bij Telmisartan waar ik hier nu schrijf aangeeft dat de gewone Micardis (merknaam) h[lees meer...]etzelfde is maar dat Micardis Plus wat anders is. Bovendruk was veel hoger dan 100 + mijn eigen leeftijd. Onderdruk was veels te hoog. Nu is mijn bloeddruk flink gezakt en een bovendruk van 100 + mijn eigen leeftijd is acceptabel. Ik heb liever geen combinatie preparaat dat plassen stimuleert omdat ik graag veel thee drink, veel plassen om de bloeddruk te verlagen zou water na de zee dragen zijn. Telmisartan is een ACE, daarvoor kan je in het Farmaceutisch Kompas (ook op mijnmedicijn bij het medicijn te vinden) kijken of op Google zoeken bij Wikipedia en daar op de Wikipedia de aangehaalde medische bronnen raadplegen. Vanwege oorsuizingen bij het bukken, en tinnitus in het oor een bloeddruk meter gekocht. De bloeddruk was echt veels te hoog. Een dagboek van 3 weken bijgehouden. Daarna naar de huisarts. De huisarts mat mijn bloeddruk en die was 180 over 110. En ik ben nog lang geen 80 jaar. En nu zit ik op 100 + mijn eigen leeftijd voor de bovendruk en nog wel iets boven de 90 voor onderdruk. Een afname van 10 in de bloeddruk is al heel belangrijk. Zoals gezegd zou ik Micardis Plus kunnen nemen maar dan mag ik maar heel weinig thee drinken. Ik drink gewone thee of melk maar geen koffie met caffeine. Sommige soorten thee kunnen echter wel degelijk de bloeddruk verhogen, net zoals drop of zoethout. Maar die neem ik niet. Kortom, deze ervaring voeg ik ook toe bij Micardis omdat Telmisartan en de gewone Micardis hetzelfde stofje bevatten. Maar Micardis Plus is wel degelijk een combinatiepreparaat met een plasmiddel erbij.
Pagina 1 van 1

Mirena (2089) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (839) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (477) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (458) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (370) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!