Overgang (43 meningen)
ADHD (2 meningen)
ADD (1 mening)

17-05-2013 | Vrouw | 45
Overgang
heel veel opvliegers zowel overdag als 's-nachts. Depressief, hartkloppingen. Begonnen met dit medicijn. In eerste instantie op de halve dosering verschrikkelijk suf maar je went eraan. Halve dosering hielp niet tegen klachten. Na een week dubbele dosering en ....... het werkt Super !! Wel je bloeddruk in de gaten houden want die wordt erg laag dus makkelijk wat duizelig. [lees meer...]Neem ik graag op de koop toe!

24-11-2011 | Vrouw | 45
Opvliegers
Na een week waren de opvliegers weg, maar kwam er duizeligheid en sufheid voor terug. Concentratie minder en algeheel de hele dag niet lekker voelen. Nu na 3 weken meer last van de bijwerkingen dan van de opvliegers 's nachts. Ga er mee stoppen dus.

06-08-2021 | Vrouw | 46
clonidine (0.025)
Overgang
IVM EXTREME OPVLIEGERS, BIJ EEN LAGE NORMALE HARTSLA'G (42), DIE NU ZO LAAG ALS 33/MIN GAAT........... MEER MENSEN ZON LAGE HARTSLAG?

10-09-2015 | Vrouw | 46
clonidine (0,15mg/ml)
Overgang
Ik sliep erg slecht, te warm en heel vroeg wakker. Ik werd wakker tussen 3 en 6 uur. En daarna vaak niet meer slapen. Dus ik voelde me gesloopt. Nu ik Clonidine slik word ik veel minder vaak 's nachts wakker en slaap tot de wekker me wakker maakt. En gelukkig zijn er ook nachten dat ik gewoon helemaal doorslaap.

22-12-2016 | Vrouw | 47
Overgang
Voorgeschreven door huisarts ivm heftige overgangsverschijnselen (heel veel opvliegers, slecht slapen). Werkte goed nadat de dosis flink verhoogd werd tot 2x3 tabletten per dag. Moeten stoppen wegens depressie (bijwerking). Afgebouwd in 2 weken en gelukkig zijn bijwerkingen verdwenen. Nu nog kijken of opvliegers terugkomen.....

09-12-2019 | Vrouw | 49
clonidine (0,025)
Overgang
Na bijna een jaar slapeloze nachten en opvliegers EINDELIJK weer normaal slapen nu. Wat een verschil! Zo blij ik was vergeten hoe het voelt om slechts 1 maal per nacht wakker te worden. Opvliegers niet geheel weg maar beduidend minder. 2xdaags 2 tabletjes ( smorgens en voor t slapen, werkt goed bij mij. Geen rare bijwerkingen: alleen ik zit niet meer om 21:30 u te knikk[lees meer...]enbollen agv slaap tekort. Ook kan ik weer lepeltje lepeltje slapen zonder opvliegers, zo fijn zo blijšŸ˜šŸ’ƒšŸ¼ Ik was erg behoudend na het lezen van ervaringen maar huisarts stelde 14 dagen op proef voor, dat was erg prettig en overtuigde mij direct!

21-09-2015 | Vrouw | 49
Overgang
Na alle middeltjes van de drogist te hebben geprobeerd, waren mijn nachtelijke opvliegers niet weg. De huisarts schreef me vervolgens Clonidine voor. Na een week begonnen de bijwerkingen: praten met een (voor mijn gevoel) dikke tong, wat te wijten was aan de droge mond en ik begon steeds meer zwalkend te lopen. Ik ben al iets minder stabiel doordat ik sinds een paar jaar b[lees meer...]lind ben aan Ć©Ć©n oog, zie geen diepte en loop nogal eens ergens tegenaan. Dat werd alleen maar nog gekker. Ook had ik vooral 's ochtends een waas voor m'n goede oog. Dus na twee weken dit medicijn te hebben ingenomen, ben ik nog niet van m'n nachtelijke opvliegers af, maar heb ik er wel een berg ellende aan bijwerkingen bijgekregen,

23-01-2011 | Vrouw | 49
Tegen opvliegers
Het is super voor de overgang. Na een paarweken worden de bijwerkingen minder. Wel je bloeddruk in de gaten houden.

10-02-2019 | Vrouw | 50
Overgang
De bijwerkingen overtroffen de reden van voorschrijven, nl. het verlagen van het aantal opvliegers per 24 uur. Ik hield de opvliegers overigens, maar ging van 20-30 per dag naar ca 5-8 per dag. De bijwerkingen waren in mijn geval tal. Ik ben zelf een lagere dosis gaan innemen omdat ik niet functioneerde zoals nodig voor mijn werk en dagelijkse bezigheden. Huisarts schreef[lees meer...] 2x daags 3 tabletten van 0,025mg voor, ik begon met het voorgeschreven aantal. Binnen een week nam ik er 2x daags 1 tablet of zelfs 1x daags 1 tablet om te proberen een medicijnspiegel op te bouwen. Dit is in zijn geheel niet gelukt en in overleg met de huisarts heb ik de inname gestaakt.

28-05-2016 | Vrouw | 50
Overgang
Binnen een week had ik last van de bijwerkingen: dikke tong, droge mond, dronken gevoel met bewegen. Wat een rotzooi. Op zich was ik bereid alles te proberen om de opvliegers onder controle te krijgen maar dit gaf echt geen goed gevoel. Ik ben op zoek gegaan naar alternatieven zonder bijwerkingen. Die heb ik gevonden in de cryosauna. Sinds een paar weken ben ik in totaal n[lees meer...]u 14x gegaan vanaf de 7e sessie werden de opvliegers minder en sliep ik beter. De afgelopen week heb ik zelfs geen enkele opvlieger meer gehad. Het zou de hormoonbalans herstellen op een natuurlijke manier. Heeft bij mij echt geholpen. Hierbij alleen maar positieve bijwerkingen zoals: beter humeur, strakkere borsten en ook inwendig heeft me goed gedaan. Minder last van vaginale droogte en droge ogen. Zo blij. Kan het alle vrouwen met overgangsklachten aanraden!

21-08-2011 | Vrouw | 50
Overgangsklachten
In het begin hielp het erg goed maar op het laatst had ik 2x3 tabletten per dag . En werd op het laatst er wel duizelig van . De opvliegers kwamen weer terug evenals de hoofdpijn . Daarom adviseerde de huisarts om hormonen te proberen dan eerst de maximale hoeveelheid zodat we het langzamerhand af kunnen bouwen . Daar ben ik nu sinds 2 weken mee aan de gang.

19-07-2020 | Vrouw | 51

16-05-2021 | Vrouw | 52
clonidine (0.25mg)
Overgang
Veel opvliegers en hoge bloeddruk in de overgang. Pilletjes 2x p dag 1 stuk. Hielpen vanaf dag 1, geen opvlieger meer gehad en bloeddruk( bovendruk) met 20 gedaald na 4 weken. Droge mond was na 2 weken op zijn ergst, daarna nam het af. De hoofdpijn was alleen de eerste week.

18-10-2019 | Vrouw | 52
clonidine (0,025)
Overgang
2x dgs 3 tabletten van 0,025 mg. Prima medicijn tegen overgangsklachten zoals opvliegers/ zweten. Verdwijnt niet helemaal, maar wordt aanzienlijk gereduceerd in mijn geval. Maar dat van die hartslagdaling is een bijwerking die bij minder dan 1 op de 100 voor komt, maar ik heb het! Mijn normale bpm zit op 60. Met dit middel keldert het naar 40 bpm. Vooral 's nachts, in rust[lees meer...]. Als ik geen polsslagmeter had gedragen had ik het niet eens geweten. En de lijn daalt nog steeds, reuze eng! Maar mijn huisarts is weer eens op vakantie, dus daarom zelf maar besloten de dosis iets te reduceren. Hopelijk wordt bpm dan weer normaal en blijven de opvliegers grotendeels weg.

07-05-2017 | Vrouw | 52
Overgang
Na een jaar van toename van nachtzweten en nachtelijke opvliegers toch via huisarts een oplossing trachten te vinden. In eerste instantie 2x daags 2 tabletten, na 2 weken 2x daags 3 tabletten. Verslechtering i.p.v. van verbetering; ik had het gevoel of er een straalkachel op m'n rug zat vastgebonden. Gezien alle bijwerkingen (droge mond, ernstige tandvleesproblemen, dik[lees meer...]ke tong, obstipatie, toename opvliegers, misselijkheid, duizeligheid, hoofdpijn) gebruik afgebouwd en gestopt. De bijwerkingen zijn nog niet verdwenen maar al wel Ć­ets minder.

21-04-2016 | Vrouw | 52
Overgang
Binnen 2 weken geen enkele opvlieger meer!

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum