Overgang (41 meningen)
ADHD (2 meningen)
ADD (1 mening)

19-09-2010 | Man
Adhd
ik heb eerst ritalin gebruikt maar daar wert ik nog al sloom van en kon daarom niet goed meedoen toen ik naar groep 8 ging ben ik over gestapt op clonidine dat ging een stuk beter het is wel ver velend dat ik het zo vaak moet in neemen s'morgens 2 s'middags 1 en een uur voor dat ik ga slappen 2 pillen

10-03-2010 | Vrouw
Overgangsklachten
de opvliegers zijn iets minder.

17-12-2009 | Vrouw
Opvliegers
Ik heb een tijdje Femoston gebruikt, dat hielp tegen alles wat Overgang was (ik kreeg m nogal vroeg). Maar je kan het niet te lang gebruiken, dus maar gestopt. Binnen een week waren de opvliegers niet van de lucht. Dus op naar de Clonidine. Eerst 2 st per dag. Dat hielp... 3 weken. Toen moest de dosering verhoogd worden naar 4 per dag. Inmiddels naar 6 per dag. Het gaat we[lees meer...]er goed, nu maar hopen dat het zo blijft. Heb wel meer tandsteen gekregen, blijkbaar een bijwerking van een droge mond. Je kan ook meer gaatjes krijgen.

15-12-2009 | Vrouw

29-11-2009 | Vrouw
Opvliegers
ik kreeg er hele droge ogen van en ook een droge mond ik ben naar de oogarts geweest ik ben er dus mee gestopt met de medicijnen !

27-11-2009 | Man
Opvliegers tgv Zoladex
Met 2 maal 2 tabletten per dag zijn de opvliegers, die ik krijg door de Zoladex implantaten bijna weg. Van sufheid, dat in de bijsluiter wordt gemeld, heb ik nauwelijks iets gemerkt. Ik ben trouwens in eerste instantie begonnen met 2 maal 1 tablet per dag.

25-11-2009 | Man
PDD-NOS
Het werkt uitstekend waarvoor ik het gebruikt, maar ook verneem ik dat ik met sporten niet volop kan. Ook heb ik last van een rode plek op mijn borst.

25-06-2009 | Vrouw

11-03-2011 | Man | 6
Autisme
moeheid, somberheid, hangerigheid, veel slapen. inmiddels gestopt

17-07-2016 | Vrouw | 18
PDD-NOS
Ik was heel erg moe en de medicijnen deden niet wat ze moesten doen.

15-05-2013 | Man | 20
ADD
ik gebruik clonidine sinds begin van de maand en ik vind het zwaar iritant eerst werd ik de eerste 4 dagen suf daarna had ik steeds hoofdpijn en mislijkheid ik bent er zeer ontevrede bij.

13-10-2020 | Man | 24
clonidine (0,15mg)
Kreeg ze van de psychiater om te problemen met mijn inslaap en doorslaap problemen. Ze werkte wel redelijk om inslaap te komen, maar grootste ergernis was dat ik zo'n gigantisch droge muil ervan kreeg dat ik iedere keer 4-6x per nacht wakker werd door de dorst. Ben er na 1 week proberen mee gestopt gezien de bijwerkingen.

29-01-2018 | Man | 25
clonidine (0,15mg)
Gebruik dit medicijn tegen nachtmerries door ptss. Heb minder nachtmerries en slaap beter. Heb nog wel slaapmedicatie en olanzapine voor de nacht.

25-07-2021 | Vrouw | 38
clonidine (0,25mg)
Overmatig zweten
Omdat ik steeds meer hinder onderving van overmatig transpireren kreeg ik van de huisarts clonidine voorgeschreven beginnende met de eerste twee weken in de ochtend en avond 1 tabletje, na twee weken verhoogd naar in de ochtend en avond twee tabletten en omdat ook dat niet werkte na een week in de ochtend en avond 3 tabletten. Maar tot nu toe merk ik geen verbetering. [lees meer...]Wel veel last van bijwerkingen zoals hoofdpijn, droge mond en ontzettend moe. Volgende week weer een afspraak ter evaluatie met de huisarts en als er dan niks is veranderd dan ga ik er mee stoppen

04-08-2015 | Vrouw | 42
Overgang
Het medicijn gekregen tegen opvliegers maar vooral slapeloosheid door nachtzweten. Het werkt bij mij goed, ik kan weer slapen. De eerste 3 dagen een beetje een droge mond en veel dromen. s' Morgens wat moeite met op gang komen. Geen opvliegers meer.

20-02-2018 | Vrouw | 43
Overgang
Het medicijn werkt enorm goed tegen de opvliegers, daar heb ik nog maar nauwelijks last van. Omdat ik 's-nachts niet meer wakker wordt van het transpireren slaap ik veel beter. Wel heb ik last van koude handen en voeten, maar die bijwerkingen neem ik voor lief. Alles beter dan als een zweterig rond lopen en 's-nachts in een drijfnat bed wakker worden! Ook af en toe nog la[lees meer...]st van een droge mond maar dat is een goede reden om meer water te drinken.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum