Overgang (43 meningen)
ADHD (2 meningen)
ADD (1 mening)

19-09-2010 | Man
Adhd
ik heb eerst ritalin gebruikt maar daar wert ik nog al sloom van en kon daarom niet goed meedoen toen ik naar groep 8 ging ben ik over gestapt op clonidine dat ging een stuk beter het is wel ver velend dat ik het zo vaak moet in neemen s'morgens 2 s'middags 1 en een uur voor dat ik ga slappen 2 pillen

10-03-2010 | Vrouw
Overgangsklachten
de opvliegers zijn iets minder.

29-11-2009 | Vrouw
Opvliegers
ik kreeg er hele droge ogen van en ook een droge mond ik ben naar de oogarts geweest ik ben er dus mee gestopt met de medicijnen !

25-11-2009 | Man
PDD-NOS
Het werkt uitstekend waarvoor ik het gebruikt, maar ook verneem ik dat ik met sporten niet volop kan. Ook heb ik last van een rode plek op mijn borst.

06-08-2021 | Vrouw | 46
clonidine (0.025)
Overgang
IVM EXTREME OPVLIEGERS, BIJ EEN LAGE NORMALE HARTSLA'G (42), DIE NU ZO LAAG ALS 33/MIN GAAT........... MEER MENSEN ZON LAGE HARTSLAG?

18-10-2019 | Vrouw | 52
clonidine (0,025)
Overgang
2x dgs 3 tabletten van 0,025 mg. Prima medicijn tegen overgangsklachten zoals opvliegers/ zweten. Verdwijnt niet helemaal, maar wordt aanzienlijk gereduceerd in mijn geval. Maar dat van die hartslagdaling is een bijwerking die bij minder dan 1 op de 100 voor komt, maar ik heb het! Mijn normale bpm zit op 60. Met dit middel keldert het naar 40 bpm. Vooral 's nachts, in rust[lees meer...]. Als ik geen polsslagmeter had gedragen had ik het niet eens geweten. En de lijn daalt nog steeds, reuze eng! Maar mijn huisarts is weer eens op vakantie, dus daarom zelf maar besloten de dosis iets te reduceren. Hopelijk wordt bpm dan weer normaal en blijven de opvliegers grotendeels weg.

20-02-2018 | Vrouw | 43
clonidine (0,15mg)
Overgang
Het medicijn werkt enorm goed tegen de opvliegers, daar heb ik nog maar nauwelijks last van. Omdat ik 's-nachts niet meer wakker wordt van het transpireren slaap ik veel beter. Wel heb ik last van koude handen en voeten, maar die bijwerkingen neem ik voor lief. Alles beter dan als een zweterig rond lopen en 's-nachts in een drijfnat bed wakker worden! Ook af en toe nog la[lees meer...]st van een droge mond maar dat is een goede reden om meer water te drinken.

29-01-2018 | Man | 25
clonidine (0,15mg)
Gebruik dit medicijn tegen nachtmerries door ptss. Heb minder nachtmerries en slaap beter. Heb nog wel slaapmedicatie en olanzapine voor de nacht.

10-09-2015 | Vrouw | 46
clonidine (0,15mg/ml)
Overgang
Ik sliep erg slecht, te warm en heel vroeg wakker. Ik werd wakker tussen 3 en 6 uur. En daarna vaak niet meer slapen. Dus ik voelde me gesloopt. Nu ik Clonidine slik word ik veel minder vaak 's nachts wakker en slaap tot de wekker me wakker maakt. En gelukkig zijn er ook nachten dat ik gewoon helemaal doorslaap.

05-06-2014 | Vrouw | 53
Overgang
Ik gebruik dit medicijn ongeveer twee weken en ben tot nu zeer tevreden,soms wel last van een droge mond maar dit is met een snoepje of kauwgom snel verholpen, Weinig last meer van opvliegers, en het ook slapen gaat hierdoor veel beter!!!!

22-08-2013 | Vrouw | 53
Overgang
ik had met de overgang veel klachten veel zweten,tintelingen over de huid niet kunnen slapen gaat nu prima met weinig bijwerkingen

17-05-2013 | Vrouw | 45
Overgang
heel veel opvliegers zowel overdag als 's-nachts. Depressief, hartkloppingen. Begonnen met dit medicijn. In eerste instantie op de halve dosering verschrikkelijk suf maar je went eraan. Halve dosering hielp niet tegen klachten. Na een week dubbele dosering en ....... het werkt Super !! Wel je bloeddruk in de gaten houden want die wordt erg laag dus makkelijk wat duizelig. [lees meer...]Neem ik graag op de koop toe!

17-12-2009 | Vrouw
Opvliegers
Ik heb een tijdje Femoston gebruikt, dat hielp tegen alles wat Overgang was (ik kreeg m nogal vroeg). Maar je kan het niet te lang gebruiken, dus maar gestopt. Binnen een week waren de opvliegers niet van de lucht. Dus op naar de Clonidine. Eerst 2 st per dag. Dat hielp... 3 weken. Toen moest de dosering verhoogd worden naar 4 per dag. Inmiddels naar 6 per dag. Het gaat we[lees meer...]er goed, nu maar hopen dat het zo blijft. Heb wel meer tandsteen gekregen, blijkbaar een bijwerking van een droge mond. Je kan ook meer gaatjes krijgen.

15-12-2009 | Vrouw

27-11-2009 | Man
Opvliegers tgv Zoladex
Met 2 maal 2 tabletten per dag zijn de opvliegers, die ik krijg door de Zoladex implantaten bijna weg. Van sufheid, dat in de bijsluiter wordt gemeld, heb ik nauwelijks iets gemerkt. Ik ben trouwens in eerste instantie begonnen met 2 maal 1 tablet per dag.

25-06-2009 | Vrouw