Overgang (43 meningen)
ADD (1 mening)

06-07-2014 | Vrouw | 59
clonidine (0,025)
Menopauze
Word volgend jaar zestig en ben ruim een jaar eindelijk in de menopauze. Toch blijven redelijk irritante opvliegers dominant aanwezig. Huisarts steunde me het lichaam het zelf uit te laten vechten. Lukte niet en daarom dit medicijn op eigen verzoek. Behalve diarree en overgeven ondervind ik hinderlijke bijwerkingen. De eerste drie dagen speelden enorme suffigheid een gro[lees meer...]te rol . Ook vermoeidheid en duizelingen kunnen genoemd worden. Op de zesde dag stond ik op met erg droge ogen. Ik zag wazig. Ik moet veel drinken, anders word ik misselijk. Kan plots onrustig worden ( ook 's nachts !) en heb tot nu toe een vage buikpijn. Ik ben Raynaud patient en dat is alleen maar erger geworden. Laat alles uit mijn handen vallen. Ik geef niet op, heb nog vier weken te gaan. Hoop dat het uiteindelijk resultaat gaat geven.

09-03-2014 | Vrouw | 54
clonidine (0,15mg/ml)
Ik had een vraagje, ik slik 2x2 per dag sinds 3 jaar dit middel tegen opvliegers. Ik heb al ruim 2 jaar last van een hele harde druk onder mijn borsten.Het is net of er iets heel hard word aangetrokken, een heel strak gevoel. Nou is mijn vraag of er meer mensen daar last van hebben. Ik ben benieuwd of dit kan komen van dit middel. Ik gebruik clonidine 2x2 0.25 mg.

28-04-2013 | Vrouw | 52
Overgang
Voordat ik op de clonidine overging, gebruikte ik chinese kruiden, die werkten perfect maar heeeeel duur, dat houd op een gegeven moment op helaas. Vanaf 5 april gebruik ik de clonidine, het gejaagd gevoel, hartkloppingen en depressief zijn voor een deel verdwenen. Slaap na een jaar prima alleen te vroeg op. De bijwerkingen daarentegen zijn ook lastig. Sufheid de eerste 3 [lees meer...]dagen tot 2 weken gedurende de dag, wat erg lastig was vooral tijdens werktijden. Een droge mond, af en toe duizeligheid en af en toe hoofdpijn. Voorlopig kan ik hier mee leven.

24-07-2012 | Vrouw | 53
Overgang
Had twee jaar geleden meer dan 30 opvliegers op een dag, nachts niet mee gerekend. Clonidine hielp gelijk de eerste drie dagen van de inname. In2011 in de zommer eerste keer last van duizeligheid met veel zweten en overgeven, ernaar 2 a 3 dagen suf. Aanvallen de laaste maanden erger geworden, veel moe, stemmingswisseling enz. Tijdens de laatste aanval een normale bloeddru[lees meer...]k, dat is de reden dat ik op eigen houtje verleden week de medicijn heb afgezet. Kreeg nog een aanval en voel mee nu beter dan de laatste 2 jaar. Ben hoogstwaarschijnlijk ook door het ergste van de overgang heen, minimaal zweten. Clonidine helpt in het begin. Let dus goed op met je bloeddruk, daar Clonidine bloeddrukverlagend werkt. De arts gaaf mee gelijk. Da m ijn bloeddruk normaal bleef tijdens een anval lag deze voor een aanval veel te laag.

11-03-2011 | Man | 6
Autisme
moeheid, somberheid, hangerigheid, veel slapen. inmiddels gestopt

11-03-2011 | Vrouw | 61
Opvliegers

19-09-2010 | Man
Adhd
ik heb eerst ritalin gebruikt maar daar wert ik nog al sloom van en kon daarom niet goed meedoen toen ik naar groep 8 ging ben ik over gestapt op clonidine dat ging een stuk beter het is wel ver velend dat ik het zo vaak moet in neemen s'morgens 2 s'middags 1 en een uur voor dat ik ga slappen 2 pillen

10-03-2010 | Vrouw
Overgangsklachten
de opvliegers zijn iets minder.

29-11-2009 | Vrouw
Opvliegers
ik kreeg er hele droge ogen van en ook een droge mond ik ben naar de oogarts geweest ik ben er dus mee gestopt met de medicijnen !

25-11-2009 | Man
PDD-NOS
Het werkt uitstekend waarvoor ik het gebruikt, maar ook verneem ik dat ik met sporten niet volop kan. Ook heb ik last van een rode plek op mijn borst.

13-10-2020 | Man | 24
clonidine (0,15mg)
Kreeg ze van de psychiater om te problemen met mijn inslaap en doorslaap problemen. Ze werkte wel redelijk om inslaap te komen, maar grootste ergernis was dat ik zo'n gigantisch droge muil ervan kreeg dat ik iedere keer 4-6x per nacht wakker werd door de dorst. Ben er na 1 week proberen mee gestopt gezien de bijwerkingen.

14-04-2017 | Vrouw | 53
clonidine (0,025mg)
Overgang
Na 3 weken slikken trek ik mijn uitdrogingsverschijnselen niet meer. Speekselklieren zijn grotendeels uitgeschakeld. Gevolg: veel dorst; pijnlijke mond, pijnlijke uitgedroogde handen. Slapeloos door droge mond. Eerste twee dagen zwaar vermoeid. Heb vandaag halve dosis geslikt. Geen verbetering, morgen time out. Daarna opnieuw proberen.

22-09-2016 | Vrouw | 55
Onvruchtbaarheid vrouw
Ik heb Clonidine 25 jaar geleden gebruikt en zit nu al 10 jaar in de overgang met vreselijk veel last van opvliegers stemmingswisselingen en een opgejaagd gevoel. Ik vraag me echt af of er een relatie bestaat tussen dit medicijn en mijn zeer langdurige ongemakken

20-06-2016 | Vrouw | 61
Overmatig zweten
Ik kreeg dit middel voor overmatig transpireren maar had zoveel last van de bijverschijnselen. Ik kreeg dikke voeten( vocht). Heel koude handen en voeten. Doordat ik vocht vasthield kreeg ik problemen met lopen. Ook last van evenwicht Geen resultaat tegen het transpireren.

24-03-2014 | Vrouw | 57
Overgang
Sinds januari ben ik met Clonidine 0,025 mg 2xdaags 2 tabletten begonnen. Ik kreeg gelijk een droge mond, ook geen speeksel. Toen stelde de arts voor om 1x daags 1 tablet te nemen. De opvliegers werden niet minder dus na 4 weken weer de dubbele dosis genomen. De droge mond bleef, de opvliegers kwamen gewoon weer terug. De dokter heeft vandaag weer Femoston voorgeschre[lees meer...]ven. Hij zei, we hebben het in ieder geval geprobeerd. Over een half jaar moet ik weer terugkomen bij de huisarts. Hij wilt dan dat ik weer ga stoppen, om te kijken of de opvliegers wegblijven. Zo niet, dan ga ik verder met het slikken en moet ik na 1 jaar wel de borsten laten onderzoeken en de eierstokken. Ik ben nu heel blij dat ik weer Femoston heb gekregen

28-02-2013 | Vrouw | 53
Overgang
Heb Clonidine 1 maand gebruikt. Ik sliep hiervoor ongeveer 1 jaar slecht ivm opvliegers, dit middel werd voorgeschreven om eerst te proberen alvorens over te gaan op hormonen (Femoston). Verschillende doseringen geprobeerd, 2x1, 2x2, 2x3 tabletten. De opvliegers namen iets af maar duurden langer, dus ik sliep er niet beter op. Verder heel moe en last van een droge mond. Si[lees meer...]nds gisteren overgestapt op Femoston, ik hoop dat dit wèl helpt.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum