methyldopa

22-09-2015 | Vrouw | 33
methyldopa (500mg)
Ik heb hoge bloeddruk door nierproblemen en een kinderwens daarom overgestapt op dit middel. Sinds het gebruik heb ik geen menstruaties meer, enorme pijnlijke opgezwollen borsten. Opgeblazen buik. De bloeddruk blijft helaas te hoog.

01-05-2013 | Vrouw | 25
methyldopa
Hypertensie
Omdat ik hypertensie heb, maar wel graag zwanger wil worden, ben ik van Amlodipine overgestapt naar dit medicijn. Ik gebruik het nu twee weken (de eerste week 2 x 250mg per dag en vanaf de tweede week 2 x 500 mg per dag). Sinds ik het gebruik, lijkt het of alles een beetje langs me heen gaat. Daarnaast ben ik veel duizelig en voel ik me vaak misselijk. Ook heb ik al twee [lees meer...]dagen met koorts op bed gelegen. Ik ben er nu zelf mee gestopt, omdat ik me steeds zo beroerd voel en ik ga morgen m'n internist bellen om te vragen of er ook een ander veilig middel op de markt is.

26-03-2015 | Vrouw | 33
methyldopa (125mg)
Vanwege hoge bloeddruk en kinderwens in overleg met internist overgestapt naar dit middel. Ik slik dit middel nu een paar weken en ben zó ontzettend moe, slaap slecht en overdag kan ik mijn ogen nauwelijks open houden. Ook heb ik regelmatig last van hartkloppingen. Mijn bloeddruk is goed gedaald maar deze bijwerkingen vind ik niet prettig, ik hoop dat ze nog overgaan.

05-06-2019 | Vrouw | 41
methyldopa (250mg)