Ervaringen met Nebilet

nebivolol

Hoge bloeddruk (5 meningen)
Hartfalen (0 meningen)

29-11-2011 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Binnen enkele dagen werd ik zeer kortademig en voelde vooral bij het liggen druk in de borststreek. Ben voor veel stoffen allergisch. Astmatisch. Op doktersadvies direct met Nebilet gestopt en de klachten verdwenen Later overgegaan op ander middel.(Cyress)

18-09-2010 | Vrouw
Hartritmestoornissen
Bij het gebruik van deze "selectieve"betablokker veel last van mijn allergische astma. Is hierover meer ervaring? Eventueel andere middelen die dit probleem niet geven?

13-08-2010 | Vrouw
Hartritmestoornissen
er zijn 3 soorten nebilet: uit denemarken, luxemburg en duitsland. van de nebilet uit de en lu krijg ik heel veel bijverschijnselen: koudegevoel, zeer dikke voeten en onderbenen, diarrhee, gebrek aan eetlust, kramp, kortom algehele malaise. de duitse soort geeft nauwelijks bijverschijnselen, maar wordt niet meer geleverd door mijn apotheek en ook niet door apotheken in d[lees meer...]e buurt. de apothekers geven mij te verstaan dat het 'allemaal 'tussen de oren zit'. en dat alle soorten nebilet hetzelfde zijn. ze zijn ook niet van plan om moeite te doen om voor mij de duitse soort te krijgen. ik heb inmiddels een vervangend medicijn gekregen van de cardioloog, maar dat is niet zo goed te verdragen als mijn duitse nebilet. weet iemand raad?

30-04-2012 | Man | 57
Hartritmestoornissen
Hallo, Ik neem nebilet omdat ik last heb van hartritmestoornissen sinds ongeveer 3 jaar, in heb begin 2.5mg en nu 1.25mg. Ik weet niet of al het nare gevoel door dit medicijn komt.. hoofdpijn, gevoel van huivering op de hoofdhuid, vermoeid, kramp in de kuiten bij het lopen, pijn in mijn enkels 's nachts, koude handen, nachtmerries, slapeloosheid, verminderd libido. [lees meer...]Bedankt alvast voor uw ervaringen.

31-03-2012 | Vrouw | 67
Hypertensie
Door nebilet te gaan gebruiken is de werking veel selectiever gericht op het hart. De wegtrekkers in mijn hoofd zijn verdwenen en de invloed op de bronchiën is zeer sterk verminderd. Heb eigenlijk geen bijwerkingen meer kunnen bespeuren. Wisseling van Bisoprolol naar Nebilet aangeraden door de longarts.

29-04-2010 | Vrouw
Te hoge bloeddruk
Ik heb heel veel hartoverslagen (fladders bij je maag)van dit medicijn en dromen en slecht slapen Wie heeft dit ook

30-12-2018 | Vrouw | 73
nebivolol (5mg)
Hoge bloeddruk
Ik heb het lang gebruikt, Ik kreeg vanaf het begin een knobbel achter het oor, mijn vorige huisarts zei dat komt van de medicatie, mijn huidige huisarts zegt van niet, de KNO arts zegt ook van niet, hij zegt dat heb ik nog nooit meegemaakt, Ik blijf het zeggen van wel, het is wel een goed aardige tumor Die knobbel is begonnen met de Nebilet. Ik zou graag willen weten of[lees meer...] er meer zijn die dit hebben.

10-02-2012 | Vrouw | 36
Hartritmestoornissen
ik heb een vraag mijn vrouw heb hier voor carvedilol gebruikt sinds vandaag nebilet 5mg wat doet eigelijk dit medicijn mijn vrouw heb onregelmatig hart slagen is dit een goeie medicijn ik wil graag een info (RED: als u twijfelt aan een medicijn, vraagt u dan vooral eerst uw arts of dit een juist middel voor u of uw vrouw is, als u dan nog twijfelt kan ook uw behandelend ap[lees meer...]otheker u hierin bijstaan).

01-03-2020 | Vrouw | 41
nebivolol (2,5mg)
Hartkloppingen
Ik gebruik nu 5 dagen nevibolol 2,5 mg per dag. De hartkloppingen zijn meteen verdwenen. Ik had het bijna enkel snachts waarbij mijn hartslag opliep tot 180 slagen per minuut. Nu heb ik echter -onvoelbare- hartoverslagen, vaak wel 10 per minuut. Dit had ik eerder niet. Over 10 dagen pas naar cardio en ik maak mezelf enorm ongerust.

07-02-2011 | Man | 66
Hoge bloeddruk
Met gebruik van Nebivolo i.c.m. Amlodipine van een zeer hoge bloeddruk naar een goed druk van: plm 80 - 140. Aanvankelijk nog met andere medicijn geprobeerd maar tenslotte op deze uitgekomen oor de huisarts.

28-09-2010 | Vrouw
Virale pericarditis
de pericarditis zorgde voor een erg hoge hartslag bij relatief geringe inspanning. Nebilet verlaagt de hartslag tot normaal. Helaas kreeg ik na drie weken gebruik een ernstige huiduitslag, eerst op de warme plekjes later algemeen, jeuk, bultjes en een akelig rood aspect

30-04-2010 | Vrouw
Veel te snelle hartslag
inderdaad die intense kou van binnenuit herken ik. Ieder loopt in t shirt en ik in trui. Ervar het als heel vervelend. Dat slecht slapen en angstdromen ook. Maar vaak wordt ik s nachts ook ineens wakker van het overdreven snel weer slaan van mijn hart. En als ik door uitslapen ofzo later met medicijn ben ga ik heel erg trillen bij armen en benen.

19-03-2010 | Vrouw
Avnrt
werkt bij mij beter dan selokeen. Ik heb zelf ook last van een intense kou. Heb ssporadisch vreemde stootjes in mijjn maagstreeks, voel me dan meteen wat angstig. dit duurt steeds laaner. Het begon met een seconde. Denk eraan weer terug te gaan naar de dr. Zijn er mensen die dit herkennen? Het is een moeilijk te beschrijven gevoel.

09-03-2009 | Man
Bloeddrukverlaging

18-09-2015 | Vrouw | 59
nebivolol (5mg)
Hartinfarct
na 13 jaar gaat alles nog redelijk goed dus blijf ik het trouw gebruiken. Heb nog 60% functie hart en iets lekkende hartklep na zware hartaanval met drie hartstilstanden. Nebilet vanaf het begin genomen. bijwerkingen? geen idee, ik ben erg moe maar dat hoeft natuurlijk niet van de medicijnen te komen. Maar 13 jaar verder ben ik al heel blij mee

17-07-2012 | Man | 53
Hoge bloeddruk
Gebruik en effect altijd prima, totdat door omstandigheden bloeddruk ineens omhoog schoot. Dat was niet meer met alleen Nebilet te redden. Werd gecombineerd met Olmetec, wat een half jaar goed verliep. Daarna viel het effect van Nebilet weg. Geswitched naar alleen Olmetec en dit ook op een ander tijdstip gaan innemen (ochtend ipv avond). Sindsdien prima met Olmetec. Toch z[lees meer...]eer lang profijt gehad van Nebilet, zonder bijwerkingen. Erg tevreden over.