Sotalol

Sotalol

Bojan Nikolik (31-05-2015)

14-06-2019

Atriumfibrilleren

Niet erg effectief, en hartkloppingen als bijwerking
11-04-2019

Atriumfibrilleren

Ik kreeg dit medicijn van de cardioloog na boezemfibrilleren. Na 6 weken ging ik slechter zien. Oogarts kon geen afwijking vinden. Opticien constateerde vergrote pupil, is niet te corrigeren met andere glazen. Tweede bijwerking is winderigheid, ook is de ontlasting zachter dan eerder. Vanwege de problemen met de ogen vandaag weer teruggegaan naar nebivolol wat ik ee[lees meer...]rder gebrukte.
04-02-2019

Angina pectoris

22-01-2019

Hartritmestoornissen

Sinds ik sotalol gebruik, ondanks de niet heel hoge dosis, ben ik moe, moe en nog eens moe. Ik ben slaperig, ook overdag, alles kost me energie en bij houdingsveranderingen ben ik regelmatig duizelig. Door het gebrek aan energie heb ik overal minder zin in. Ik heb een drukke baan, maar de combinatie met mijn klachten is bijna niet vol te houden. Afbouwen van 3 naar 2x da[lees meer...]ags heeft ook niet geholpen helaas. Ik ga overleggen om overgezet te worden op een ander middel.
02-11-2018

Sotalol (sotalol)

Na hartstilstand voorgeschreven, inmiddels dosering gehalveerd ivm allerlei bijwerkingen. . Met andere medicijnen gestopt ivm bijwerkingen: metropool, perindopril. Iemand een goed idee voor alternatief?
01-10-2018

Hartritmestoornis

Voorgeschreven ivm extra systole ,is vervelend maar onschuldig . Bij Inwerkingen,kortademig bij inspanning en gejaagde hartslag/ gevoel.
09-09-2018

Hartritmestoornis

Nog steeds af en toe hartritmestoornissen stoornissen gehad ondanks medicatie. Weer overleggen met specialist of dosis verhoogd moet worden.
31-08-2018

Hartklachten

Eerst gebruikt voor het tegengaan van Atriumfibrilleren, daarna (na ablatie) als onderhoudsmedicijn. Af en toe nog last van hartkloppingen (2 seconden en dan is het weer over). Tussendoor op advies van de cardioloog Metoprolol gebruikt, dit ging finaal mis. Hartslagen tot 155 en dan weer terug naar 60 slagen per minuut. Nou daar wordt je beroerd van hoor. Weer overgestapt[lees meer...] naar Sotalol en geen problemen meer. Indien nodig (aanhoudende hartkloppingen) mag een extra Sotalol nemen van de cardioloog. Kortom, voor mij een ideaal middel.
12-06-2018

Hartritmestoornissen

Dit middel vertraagt mijn hartslag en ik heb minder last van hartkloppingen en ritmestoornissen (die ik krijg in de kamer van mijn hart).
19-04-2018

Hartfalen

overgestapt door specialist naar Nebivolol.
27-03-2018

voorkamerfibrillatieneiging
20-03-2018

Boezemfibrilleren

Sotalol was een goed medicijn. Rhymonorm hielp niet, op Tambocor kreeg ik visusklachten, kon niets meer zien, moest mijn ogen dich houden van ellende. Duurde een paar uur. Nooit meer gebruiken!
10-03-2018

Hartritmestoornis

kreeg door maagzuurremmer met de hulpstof povidon een leverprobleem na opname in ziekenhuis kreeg vervolgens 3 liter vocht toegediend en daardoor vocht achter de longen en hartritmestoornis. van af dat moment kreeg ik sotalol voorgeschreven.Volgens de bijsluiter was een van de bijwerkingen vergeetachtigheid.Er vanuit gaande dat dit tijdelijk zou zijn heb ik er niet z[lees meer...]oveel aandacht aan geschonken maar het werd erger. heb het uiteindelijk voorgelegd aan de cardioloog en die dacht dat het niet van de sotalol kwam.Tot mijn verbazing stond het ook niet meer in de vernieuwde bijsluiter onder de kop bijwerkingen.Moet eind van deze maand[maart] weer voor controle naar de cardioloog en ook vragen naar een ander medicijn.
22-02-2018

Hartritmestoornissen

Ik ben hier denk ik een van de jongste(20)en heb al hartritmestoornis sinds mijn 12e. gebruik het medicijn dus al een heel tijdje en ben er ook wel eens vanaf geweest. Sinds een jaar gaat het niet zo goed veel vermoeidheid, last van spierklachten, slapenloosheid,darmklachten moeite met werk en studie. Vaak kan ik met sport niet goed meedoen als mijn vrienden, ook moet ik[lees meer...] het uitgaansleven vaak overslaan. Dit alles resulteerde in meer Psychische klachten en depresssie. Toen een traject ingegaan met psycholoog etc. allemaal niks geholpen natuurlijk. Toen heb ik meer resource gedaan naar sotalol en alle bijwerkingen komen mij allemaal erg bekend voor. Ben nu in gesprek met de cardioloog over andere oplossingen. Ablatie ook al geprobeerd maar de operatie was toen te gevaarlijk wat zou resulteren in een pace-maker. conclusie: zo snel mogelijk proberen om van sotalol af te komen in mijn geval.
20-02-2018

Hartritmestoornissen

Sinds juli 2017 gebruik ik 2x daags Sotalol 40 mg. Dit nadat ik in nov. 2016 een ablatie heb ondergaan en sindsdien toch weer last heb van hartritmestoornissen. Midden 2017 korte opname in ziekenhuis en daarna dus naast Xarelto (bloedverdunner) en Sotalol. Sinds december last van ademnood; continue lichte benauwdheid. Nu - ik ben sinds twee dagen snotverkouden - ben ik ern[lees meer...]stig benauwd. De huisarts constateerde geen ontsteking in de longen en heeft mij vooralsnog Ventolin voorgeschreven. 'k Hoop dat het helpt en dat de benauwdheid weer zakt na de grieperigheid. Toch ben ik bang dat de benauwdheid een gevolg is van het gebruik van Sotalol.
01-02-2018

Hartritmestoornis

Kreeg de Sotalol in 2011, van de cadioloog en die zei erbij, denk erom je verbranding staat op nul. En sinds 2011, ben ik 10 kg.aangekomen, met lijnen val ik niet af, en eet niet veel eerder te weinig zei de dieettist.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum