Sotalol

Sotalol

Bojan Nikolik (31-05-2015)

13-02-2020

Boezemfibrilleren

Mijn man slikt sinds september 2019 sotalol, toen 2* 80 mg voor persisterend atrium fibrilleren. Cardioversies (3*) hielpen niet. Hartritme was daarvoor 85-115 pm en onregelmatig en vanaf het sotalol gebruik 35-50 met steeds vaker toch weer fibrillaties met 180-190 slagen pm. Veel bijwerkingen (vooral slapeloosheid, concentratieproblemen) Begin januari gelukkig ablatie-be[lees meer...]handeling. Deze is zo goed gelukt dat-ie vanaf half januari al naar halvering van de sotalol mocht (van 160 naar 80 mg per dag) Sinds ‘n week echter toch ook weer last van deze lage dosering: weinig slapen en kan op z’n werk slecht vooruit omdat-ie het in z’n hoofd niet goed kan processen. Algeheel gevoel van ‘niet lekker in z’n vel’. We kunnen niet wachten tot-ie helemaal van de sotalol af kan.
01-02-2020

Boezemfibrilleren

Slik al aantal jaren Sotalol wegens boezemfibrilleren. Eerst van een ander merk (weet niet meer welk). Beviel goed. Heel af en toe last van fibrilleren (Eens in de drie maanden of zo). Apotheek stapte over op Aurobindo. Heb niet gevraagd waarom. (Gunstigere prijs? )Maar sinds die tijd heb ik steeds meer last van hartkloppingen. Vooral als ik hem ruim voor het ontbijt neem.[lees meer...] Eerst een keer per maand, dan per week en nu een paar keer per week.
16-01-2020

Sotalol (sotalol)

Neem nu al 3 maanden sotalol. In het begin alle dagen hartoverslagen. een 4 tal per dag. Nu ik er minder aan denk is het minder. Maar overslagen blijven wel. Volgens cardioloog kan dit door sotalol komen. Iemand ervaring met dit?
11-01-2020

Aangeboren hartafwijking

Sotalol duurt 1uur hoor dat het gaat werken
04-01-2020

Boezemfibrilleren

Nu ik op de dosis: 1 x 120 mg. En 1 x 80 mg. zit. Tot nu toe 1x een aanval van BF gehad. Ik wacht nu op een oproep voor een mini maze. Ik hoop dan met dit medicijn te kunnen stoppen. Ik heb veel nare bijwerkingen. Bonkend hart, verward, vergeetachtig, heel weinig energie, pijn bovenbenen en vooral paniekaanvallen.
28-12-2019

Hartritmestoornissen

Na 3 jaar zoeken bleek dat ik hartritmestoornissen had. Eerst bisoprolol en Xarelto, daarna Solatol en Xarelto en een ablatie eind oktober. Medicijnen moet ik blijven slikken tot de controle eind januari. Hartritme is goed nu en stabiel, bloeddruk ook maar naar de hoek van de straat lopen lukt niet, misselijk, vaak een naar gevoel (geen pijn), beperkt in activiteiten, vee[lees meer...]l mensen om me heen is lastig, ergens naar toe leidt tot een naar en onbestemd gevoel. Iemand die dit herkent?? Het beperkt mijn doen en laten en maakt het leven klein en minder leuk. Ik vraag me af of dit bijwerkingen zijn van medicijn.
15-12-2019

Atriumfibrilleren

Na atriumfibrilleren sotalol 2x daags 40 mg gaan gebruiken. De eerste 3 maanden enorme hoofdfpijn gehad en veel zweten. Bloeddruk steeg enorm. Boven de 200. Daarna zwakte alle bijwerkingen langzaam af en nu heeft mijn lichaam dit blijkbaar goed geaccepteerd. Voel me veel beter dan voorheen. H Al met al nu zeer tevreden.iervoor gebruikte ik verapamil en metoprolol. Nu merk [lees meer...]ik enorm verschil. Mijn lichaam was altijd aan het stuiteren, veel last van hartritmestoornissen en was altijd moe. Nu is mijn lichaam tot rust gekomen en voel ik me super. Heel af en toe nog 2 a 3 tellen even hartkloppingen.
12-09-2019

Hartritmestoornissen

Hartritme storingen zijn voorbij. Maar zodra het onder de 20 graden komt steenkoude voeten en handen. Ook duizeligheid.
30-08-2019

Boezemfibrilleren

Ik ben een 62-jarige man die wegens mijn eerste Boezemfibrileren (Januari 2017) 1 x daags (in de ochtend) 25 mg Metoprolol (Sandoz) voorgeschreven kreeg. Vanaf dag 1 totaal geen bijwerkingen. Niet moe, niet lusteloos, veel energie, geen maagklachten, slaap uitstekend, en heb zelfs geen koude handen en voeten. Topmiddel dus. Eind Juni 2019 kreeg ik na bijna 2 1/2 jaar weder[lees meer...]om Boezemfibrileren en toen direct in het Ziekenhuis een Electrische Cardioversie gehad en in 1 keer mijn Hartritme weer goed. Helaas afgelopen maandag (27/8) wederom Boezemfibrileren gehad en omdat ik toen niet nuchter was de dag erop wederom een elektrische Cardioversie gehad. Weer in 1 keer goed. Moest toen overstappen op advies Cardioloog naar 2 x daags 40 mg Sotalol. Na amper 2 dagen begon de ellende. Erg benauwd, hevige hartkloppingen en duizelig. Naar het Ziekenhuis vervoerd. Alles was gelukkig goed maar wel op advies van een, andere, Cardioloog weer teruggegaan naar 1 x daags 25 mg Metoprolol (vanaf donderdagochtend 29/8). En die dag al geen Sotalol meer. In paar uur alle klachten weer verdwenen en voel mij weer uitstekend. Sotalol is voor mij dus 1 grote baggerzooi en blijf dus "zweren" bij Metoprolol waar ik dus bijna 2 1/2 jaar geen enkele bijwerking van heb. Slik ook 2 x daags de Bloedverdunner Eliquis. Ook een Topmiddel, ook totaal geen bijwerkingen van. En het grote voordeel is dat je hier ook niet voor naar de Trombosedienst moet. Maar voor mij nooit meer een niet-selectieve betablokker als Sotalol. Maar een selectieve betablokker als Metorprol. Topmiddel zonder bijwerkingen.
14-06-2019

Atriumfibrilleren

Niet erg effectief, en hartkloppingen als bijwerking
11-04-2019

Atriumfibrilleren

Ik kreeg dit medicijn van de cardioloog na boezemfibrilleren. Na 6 weken ging ik slechter zien. Oogarts kon geen afwijking vinden. Opticien constateerde vergrote pupil, is niet te corrigeren met andere glazen. Tweede bijwerking is winderigheid, ook is de ontlasting zachter dan eerder. Vanwege de problemen met de ogen vandaag weer teruggegaan naar nebivolol wat ik ee[lees meer...]rder gebrukte.
04-02-2019

Angina pectoris

22-01-2019

Hartritmestoornissen

Sinds ik sotalol gebruik, ondanks de niet heel hoge dosis, ben ik moe, moe en nog eens moe. Ik ben slaperig, ook overdag, alles kost me energie en bij houdingsveranderingen ben ik regelmatig duizelig. Door het gebrek aan energie heb ik overal minder zin in. Ik heb een drukke baan, maar de combinatie met mijn klachten is bijna niet vol te houden. Afbouwen van 3 naar 2x da[lees meer...]ags heeft ook niet geholpen helaas. Ik ga overleggen om overgezet te worden op een ander middel.
02-11-2018

Sotalol (sotalol)

Na hartstilstand voorgeschreven, inmiddels dosering gehalveerd ivm allerlei bijwerkingen. . Met andere medicijnen gestopt ivm bijwerkingen: metropool, perindopril. Iemand een goed idee voor alternatief?
01-10-2018

Hartritmestoornis

Voorgeschreven ivm extra systole ,is vervelend maar onschuldig . Bij Inwerkingen,kortademig bij inspanning en gejaagde hartslag/ gevoel.
09-09-2018

Hartritmestoornis

Nog steeds af en toe hartritmestoornissen stoornissen gehad ondanks medicatie. Weer overleggen met specialist of dosis verhoogd moet worden.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum