sotalol

27-05-2020 | Vrouw | 57
Hartfalen

25-05-2020 | Man | 76
Hartritmestoornissen
af en toe had ik hartritmestoornissen na een screening voor 70 jarigen kreeg ik metoprolol voorgeschreven daar werd ik ziek van, ik kreeg elke dag alle beschreven bijwerkingen tegelijk. ik raakte dan gedesoriënteerd en versuft. kon niet meer autorijden en zelfs op straat lopen en oversteken werd gevaarlijk. nu heb ik sotalol die ik naar behoefte kan nemen. dat is 1 pil va[lees meer...]n 40 mg in 3 maanden. meer heb ik niet nodig. ik heb me aangeleerd niet meer hooi op mijn vork te nemen dan ik gewoon aankan en mijn activiteiten goed te plannen zodat ik me vrijwel nooit meer hoef te haasten.

08-05-2020 | Vrouw | 63
Hartritmestoornis
Na 1 dag sotalol geslikt te hebben kreeg ik een hartstilstand.ben gereanimeerd en heb 5 dagen in coma gelegen

27-04-2020 | Man | 87
sotalol (80mg)
Ik slik het al 30 jaar , en heb nog steeds veel last , het is raar maar vooral in ruste.

21-04-2020 | Vrouw | 16
Hartritmestoornis
Hallo ik ben 16 jaar en heb al sinds me 9e een hartritmestoornis. Ben er pas sinds dit jaar achter gekomen. Zou eigenlijk geopereerd worden maar door het coronavirus kan dat nu niet. Dus dit medicijn gekregen. In het begin kon ik echt niet slapen en voelde m’n hart naar. Nu ben ik er aan gewend en zijn de enige bijwerkingen heel duizelig en moe en geen gevoel vaak in mijn [lees meer...]linkerhand. Voor de rest wen heel fijn medicijn want heb geen enkele aanval meer gehad terwijl vroeger dit wel 10 keer op een dag gebeurde. Ben blij dat ik er eindelijk van af ben!!!

08-04-2020 | Man | 64
Hartritmestoornis
Ik ben een man van 64, sinds 2010 gebruik ik sotalol , aantal jaren geleden ablasi gehad, in 2010 omleidingen en stents , Ik gebruik sotalol 80mg op gevoel, ik pin me er niet op, bij ritmestoornis pak ik een halfje smorgens en een halfje s´avonds, het blijft wel rommelen maar heb het idee dat je je eigen niet teveel moet opwinden bij het minst of geringst, maar rustig pro[lees meer...]beren te blijven, daarbij gebruik ik Xarelto 20mg en Libradin 10 in de ochtend, verder zorg ik dat ik goed eet, ik kan ermee leven, en met mijn geloof in God en de rust dat dat mij biedt heb ik vrede.

02-04-2020 | Man | 70
Boezemfibrilleren
Sotalol werkt wel goed bij mij. Aleen steen koude handen, heel vervelend.

13-02-2020 | Man | 58
Boezemfibrilleren
Mijn man slikt sinds september 2019 sotalol, toen 2* 80 mg voor persisterend atrium fibrilleren. Cardioversies (3*) hielpen niet. Hartritme was daarvoor 85-115 pm en onregelmatig en vanaf het sotalol gebruik 35-50 met steeds vaker toch weer fibrillaties met 180-190 slagen pm. Veel bijwerkingen (vooral slapeloosheid, concentratieproblemen) Begin januari gelukkig ablatie-be[lees meer...]handeling. Deze is zo goed gelukt dat-ie vanaf half januari al naar halvering van de sotalol mocht (van 160 naar 80 mg per dag) Sinds ‘n week echter toch ook weer last van deze lage dosering: weinig slapen en kan op z’n werk slecht vooruit omdat-ie het in z’n hoofd niet goed kan processen. Algeheel gevoel van ‘niet lekker in z’n vel’. We kunnen niet wachten tot-ie helemaal van de sotalol af kan.

01-02-2020 | Man | 75
Boezemfibrilleren
Slik al aantal jaren Sotalol wegens boezemfibrilleren. Eerst van een ander merk (weet niet meer welk). Beviel goed. Heel af en toe last van fibrilleren (Eens in de drie maanden of zo). Apotheek stapte over op Aurobindo. Heb niet gevraagd waarom. (Gunstigere prijs? )Maar sinds die tijd heb ik steeds meer last van hartkloppingen. Vooral als ik hem ruim voor het ontbijt neem.[lees meer...] Eerst een keer per maand, dan per week en nu een paar keer per week.

16-01-2020 | Man | 42
sotalol (40mg)
Neem nu al 3 maanden sotalol. In het begin alle dagen hartoverslagen. een 4 tal per dag. Nu ik er minder aan denk is het minder. Maar overslagen blijven wel. Volgens cardioloog kan dit door sotalol komen. Iemand ervaring met dit?

11-01-2020 | Vrouw | 60
sotalol (160mg)
Aangeboren hartafwijking
Sotalol duurt 1uur hoor dat het gaat werken

04-01-2020 | Vrouw | 70
Boezemfibrilleren
Nu ik op de dosis: 1 x 120 mg. En 1 x 80 mg. zit. Tot nu toe 1x een aanval van BF gehad. Ik wacht nu op een oproep voor een mini maze. Ik hoop dan met dit medicijn te kunnen stoppen. Ik heb veel nare bijwerkingen. Bonkend hart, verward, vergeetachtig, heel weinig energie, pijn bovenbenen en vooral paniekaanvallen.

28-12-2019 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
Na 3 jaar zoeken bleek dat ik hartritmestoornissen had. Eerst bisoprolol en Xarelto, daarna Solatol en Xarelto en een ablatie eind oktober. Medicijnen moet ik blijven slikken tot de controle eind januari. Hartritme is goed nu en stabiel, bloeddruk ook maar naar de hoek van de straat lopen lukt niet, misselijk, vaak een naar gevoel (geen pijn), beperkt in activiteiten, vee[lees meer...]l mensen om me heen is lastig, ergens naar toe leidt tot een naar en onbestemd gevoel. Iemand die dit herkent?? Het beperkt mijn doen en laten en maakt het leven klein en minder leuk. Ik vraag me af of dit bijwerkingen zijn van medicijn.

15-12-2019 | Vrouw | 61
Atriumfibrilleren
Na atriumfibrilleren sotalol 2x daags 40 mg gaan gebruiken. De eerste 3 maanden enorme hoofdfpijn gehad en veel zweten. Bloeddruk steeg enorm. Boven de 200. Daarna zwakte alle bijwerkingen langzaam af en nu heeft mijn lichaam dit blijkbaar goed geaccepteerd. Voel me veel beter dan voorheen. H Al met al nu zeer tevreden.iervoor gebruikte ik verapamil en metoprolol. Nu merk [lees meer...]ik enorm verschil. Mijn lichaam was altijd aan het stuiteren, veel last van hartritmestoornissen en was altijd moe. Nu is mijn lichaam tot rust gekomen en voel ik me super. Heel af en toe nog 2 a 3 tellen even hartkloppingen.

12-09-2019 | Man | 73
Hartritmestoornissen
Hartritme storingen zijn voorbij. Maar zodra het onder de 20 graden komt steenkoude voeten en handen. Ook duizeligheid.

30-08-2019 | Man | 62
Boezemfibrilleren
Ik ben een 62-jarige man die wegens mijn eerste Boezemfibrileren (Januari 2017) 1 x daags (in de ochtend) 25 mg Metoprolol (Sandoz) voorgeschreven kreeg. Vanaf dag 1 totaal geen bijwerkingen. Niet moe, niet lusteloos, veel energie, geen maagklachten, slaap uitstekend, en heb zelfs geen koude handen en voeten. Topmiddel dus. Eind Juni 2019 kreeg ik na bijna 2 1/2 jaar weder[lees meer...]om Boezemfibrileren en toen direct in het Ziekenhuis een Electrische Cardioversie gehad en in 1 keer mijn Hartritme weer goed. Helaas afgelopen maandag (27/8) wederom Boezemfibrileren gehad en omdat ik toen niet nuchter was de dag erop wederom een elektrische Cardioversie gehad. Weer in 1 keer goed. Moest toen overstappen op advies Cardioloog naar 2 x daags 40 mg Sotalol. Na amper 2 dagen begon de ellende. Erg benauwd, hevige hartkloppingen en duizelig. Naar het Ziekenhuis vervoerd. Alles was gelukkig goed maar wel op advies van een, andere, Cardioloog weer teruggegaan naar 1 x daags 25 mg Metoprolol (vanaf donderdagochtend 29/8). En die dag al geen Sotalol meer. In paar uur alle klachten weer verdwenen en voel mij weer uitstekend. Sotalol is voor mij dus 1 grote baggerzooi en blijf dus "zweren" bij Metoprolol waar ik dus bijna 2 1/2 jaar geen enkele bijwerking van heb. Slik ook 2 x daags de Bloedverdunner Eliquis. Ook een Topmiddel, ook totaal geen bijwerkingen van. En het grote voordeel is dat je hier ook niet voor naar de Trombosedienst moet. Maar voor mij nooit meer een niet-selectieve betablokker als Sotalol. Maar een selectieve betablokker als Metorprol. Topmiddel zonder bijwerkingen.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum