Ervaringen met Sotalol

Bojan Nikolik (31-05-2015)

16-03-2024 | Man | 78
sotalol (80)

duizeligheid Moe

Laatste jaar na nieuwe hartklep regelmatig aanvallen. Neem dan nog een extra Sotalol. Na 3 uur zakt het weer tot56. Tijdens aanval tot 140 slagen. De volgende dag doodmoe en duizelig. Het blijft een angstig gevoel

12-02-2024 | Man | 76

22-11-2023 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Na jaren tobben met hartritme stoornissen , diverse electro cardioversie's en geëxperimenteer met medicijnen in 2019 en in 2020 chirurgische ablatie ondergaan. Sotalol afgebouwd tot 0. Sinds enkele maanden weer klachten en opnieuw moeten starten met sotalol 2x 40 mg per dag. Ben moe gejaagd kortademig en onzeker.Voel me niet goed.

23-10-2023 | Man | 61
Atriumfibrilleren
Vanaf 2005 selokeen gebruikt (de vervanger metoprolol, ben ik super allergisch voor vanwege de gebruikte vulstoffen!) Na 2 open hartoperaties en ICD implantatie kon ik verminderen van 200 naar 100 mg. maar na de jaren verstreken kreeg ik meer last van atrium en boezemfibr. hierdoor koos de cardioloog in eerste instantie voor sotalol. Ook kreeg ik de laatste jaren steeds [lees meer...]meer last van vochtophoping door het onregelmatige hart functioneren. Amiodaron bleek de oplossing, jammer is wel dat het op de langere duur nogal schadelijk blijkt te zijn, dus ga ik proberen te minderen bv. van 200 naar 150mg, of 6 x in de week 200mg, dit ga ik voorstellen aan de cardioloog.

09-10-2023 | Man | 31
Hartritmestoornissen
Sinds een jaar last van hartritmestoornissen, iedere keer zat er 4 maanden tussen maar nadat ik er eind mee 2 in een week had ben ik Sotalol gaan slikken. Ik heb nu 4 hartritmestoornissen gehad. Sinds dien niks meer gehad maar erg vermoeid, hangerig en ik voel vaak een brandend gevoel rond mijn borst of 'electrische' steekjes die ik eerst niet had... Ik sta op de wacht[lees meer...]lijst voor ablatie en hoop van harte dat ik daarna mijn oude leven met enkel acenecomerol en laat opblijven weer kan oppakken maar als ik de reacties lees zakt mij de moed in de schoenen.

24-08-2023 | Vrouw | 75
Hartritmestoornissen
Na div medicatie als laatste Stallone 80 mg 2X per dag naar de helft 1 x p dag afwachten cardiovascular gehad volgende week weer een ECG etc. Hen 2 winterjassen uitgedaan accepteer het niet. Ga verder zoeken dit is geen leven maar overleven , loop als een bezopene.

11-06-2023 | Vrouw | 70
Hartkloppingen
Veel last van extra systole had eerst metoprolol en fleicainide, maar klachten kwamen terug. Waren 9 maanden weggeweest. Doses kon niet verhoogd worden ivm mijn toch al lage hartslag. Over naar 2x sotalol vind niet dat dit helpt en nu ook nog de spierpijn.

09-06-2023 | Vrouw | 75
Atriumfibrilleren
Slikte verapamil in combi met ascal en dipyridamol en losartan sinds hartklepoperatie want heftig allergisch voor eerder voorgeschreven DOACS en ACENACOUMAROL. Heb meerdere CVA's en TIA's gehad met s blijvende schade verlies deel gezichtsveld. Ging redelijk goed tot medio april. Plotseling weer atriumfibrileren. Nieuwe cardiologe verving ascal en dipyridamol do[lees meer...]ir LIXIANA(edoxaban) en verving Verapamil doir Sotalol. Slik nu zowel losartan als sotalol plus Lxiana huisarts heeft farmagenetisch DNA onderzoek aangevraagd vanwege vele heftige allergie en intolerantie medicatie Ik ben inmiddels wanhopig doir alke ellende ongemak en angst paniek doir medicatie. Klachten niet of moeilijk bespreekbaar met huidige cardioloog.

18-05-2023 | Vrouw | 48
Hartritmestoornissen
Voel me gejaagd op de dag als ik stil zit Slaap uur en als ik even heb geslapen gaat het slapen daarna moeilijk voel me angstig en gejaagd net of ik uit me lichaam moet rennen Heb soms trekkingen van spieren of ik zenuwachtig ben

09-05-2023 | Man | 83
Atriumfibrilleren
Gebruik Sotalol sinds 2006, 40mg Nooit geen problemen gehad met bijwerkingen. weinig last meer van ritme stoornissen. Verder ook geen klachten en voel mij fit. nu 83jr

05-05-2023 | Vrouw | 72
Hartritmestoornissen
Sinds ik sotalol gebruik ervaar ik veel angst, word ‘s nachts wakker en “sta direct aan “ Paniek in mijn hoofd en tintelingen in mijn lijf, alsof er gevaar dreigt. Overdag helpt afleiding, maar ik ben de hele dag “ beren aan het verslaan”. Soms ben ik plotseling heel erg moe, maar dat kan normaal,zijn als je 72 bent. Wie heeft ook zo’ n ervaring?

19-03-2023 | Vrouw | 54
Hartritmestoornissen
VKF meerdere malen gehad, op spoed beland en na een maand een ablatie gehad die, volgens de cardioloog, mee viel. Eerst sotalol 80 gekregen en pradaxa 2x 150mg. Ook een bloeddrukverlager(die nam ik al veel langer) Nu sinds 2 weken wordt de sotalol afgebouwd naar 1x 40mg. Nog erg moe en soms snelle pols, verminderde visie en zweverig hoofd. Ik zou mij beter moeten voelen ma[lees meer...]ar doe dit niet,zeer lusteloos, overweeg weer contact op te nemen met mijn cardioloog

19-03-2023 | Vrouw | 76
Hartritmestoornissen
Ik ben vreselijk moe na 10 stappen zetten ,depressief,diarree ontzettend koud ,in bed op de elektrische deken,anders kom ik niet in slaap…voeten en handen het ergste koud .ook zomerdag als ik ga slapen kruik voor mijn voeten.inde zomer van 20222 geen enkele keer last van de warmte gehad .dit duurt nu al 6 jaar zo,ik laat soms de moed zakken ….voor die tijd altijd in de hor[lees meer...]eca gewerkt ,veel wezen dansen ..nergens las van gehad …mankeer gelukkig ook niks aan me longen .

09-03-2023 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
Hart is rustiger, als ik niets doe, bij inspanning toch hartritmestoornissen! Ik zie ineens slechter, heb het voortduren heel koud, ik ben sloom, onderneem niet veel. Ben soms misselijk en heb diarree. Het is geen echte oplossing!

15-02-2023 | Man | 60

03-02-2023 | Man | 67
Hartritmestoornissen
Volgens mij, hartritme stoornis komt heel vaak door bepaalde stoffen die wij innemen en soms te zware vitaminen. Ook als de darmen in de war zijn b.v. bij obstipatie kan je er last van krijgen. Ook zenuw beknelling in de nekwervels kan dit veroorzaken. Als dit het geval is, zal geen enkele medicijn helpen. Alleen door de storing op te heffen kom je er vanaf. (....). Let go[lees meer...]ed op jezelf en hou je lichaam in eigen beheer. Geef het niet zomaar aan een dokter die er een lijk van maakt. Het is tenslotte jou leven en jou verantwoording hoe je met dit lichaam die je in bruikleen hebt, omgaat. (RED mijn medicijn.nl : deze mening is aangepast)