Atenolol

atenolol

Hartritmestoornissen (11 meningen)
Hartklachten (2 meningen)
Hartkloppingen (2 meningen)
Verhoogde hartslag (2 meningen)

11-08-2019

Atenolol (atenolol)

Slikte al jaren atenolol 100mg van mylan nooit geen problemen , sinds ruim 1 1/2 jaar is de apotheek overgegaan op het goedkopere medicijn van accord , 1 uur na inname eerste zweetuitbarsting , apotheek gebeld en die zegt dat er hetzelfde inzit als bij mylan, heeft iemand daar ook ervaring mee
09-08-2019

Aangeboren hartafwijking

In verband met een mindere werking van een hartklep gebruik ik dit medicijn al ruim 30 jaar. Maar niet alle merken werken hetzelfde.
09-06-2019

Atenolol (atenolol)

Heel af en toe een hups in mijn bloeddruk resulteerde in Atenolol 25 Mg. Hondsberoerd van geworden, of ik op mezelf neerkijk, zo vreselijk duizelig, misselijk, geen eetlust, hoofdpijn etc. Na 12 dagen gestopt. Eerst maar weer eens overleggen, dit houd ik niet vol, durf niet meer op de fiets, auto etc. Wie heeft hier ook slechte ervaringen mee.
02-04-2019

Hartklachten

Sinds ik WIFI in huis heb, heb ik hartklachten. Heeft 5 jaar geduurd voor ik daar achter kwam. Nu WIFI definitief uit...hart rustig!
15-10-2018

Atenolol (atenolol)

O dank deze tabletten toch nog verhoogde bloeddruk zij HEt iets minder hoog
02-08-2018

Hartritmestoornis

Werkte prima tegen mijn onregelmatige hartslag en bijkomend voordeel was dat mijn migraine ook stuk minder werd. Ik werd alleen met de dag beroerder.. zweten, trillen, diarree, onrust, angstig.. na stoppen met de dag beter gelukkig.
05-06-2018

Hartritmestoornissen

Ik gebruikte ongeveer 2 jaar metoprolol tegen migraine en de laatste 4 maanden verhoogd naar 50mg om hartritmestoornissen tegen te gaan. Door de metoprolol moe, nachtelijke hallucinaties, en down... In overleg met specialist over op de atenolol, nu sinds een week of 2. Wat een verschil! De voordelen van atenolol t.o.v. metoprolol (voor mijn individuele geval dan) [lees meer...] - Veel meer energie - Slaap goed, niet meer wakker en geen nachtelijke hallucinaties - Beter libido - Veel minder down -Hart klopt enorm rustig...geen gebonk en geen misslagen - Werkt ook preventief tegen mijn migraine - Huid veel rustiger Kortom, ik ben tot nu toe zeer tevreden.
14-01-2018

Atenolol (atenolol)

sinds een paar maanden aan de atenolol wegens hoge bloeddruk en hartkloppingen. prima medicijn,doet zijn werk 8-) mooie bloeddruk en geen hartskloppingen meer. het enige nadeel hier van is de koude handen en voeten. ik ben hier voor terug naar de huisarts geweest en van de 50mg naar de 25mg overgegaan en amper last meer van de koude handen en voeten.
06-10-2017

Hartinfarct

Dit medicijn gebruik ik sinds mijn hartinfarct in 2010 tegen hoge bloeddruk. In eerste instantie 25 mg per dag maar na klachten over koude handen en voeten verlaagd naar 12,5 mg per dag. Het innemen is wat lastiger omdat ik het al kleine tabletje van 25 mg door midden moet breken.
07-09-2017

Verhoogde hartslag

gebruik veel medicijnen ivm donornier, diabeet (insuline), chol., bloeddruk en AD, bloedverd. Om schade aan het hart te voorkomen door te hoge hartslag en bloeddruk, heb ik 12,5 mg Atenolol gekregen. Koude handen en voeten, werd naar mijn dunken somberder (maar wil de AD niet verhogen) en moeheid vooral in de spieren. Heel toevallig las ik in een blad dat een vrouw dat aan[lees meer...] de arts had gevraagd, omdat zij niet meer zo ver kon wandelen. De arts antwoordde dat de spieren door Atenolol minder zuurstof kregen en daardoor sneller moe bent. Dus ik moest kiezen en blijf Atenolo maar gebruiken, want mijn hartslag is nu 75 ipv 110.
04-09-2017

Hartinfarct

02-07-2017

17-04-2017

Atenolol (atenolol)

gebruik al vele jaren medicijnen (TIA). Bloeddruk bleef prima 120-80. Sindskort gebruik ik atenolol 50 mg, omdat bloeddruk was gestegen naar 188-90. Na twee weken gebruik bloeddruk gezakt 144-50.
31-01-2017

Atenolol (atenolol)

Slik dit medicijn al vele jaren, samen met een ander bloeddruk verlagend middel. Heb nooit klachten en/of bijwerkingen van dit medicijn gehad. Het zijn kleine pilletjes, dus makkelijk in te nemen met een beetje water. Geeft geen maagklachten, ook niet bij inname op de nuchtere maag.
22-11-2016

Verhoogde hartslag

Ik heb al 6 jaar lang erg veel last van mijn hart en dat terwijl ik nog jong ben (19). Wat er precies aan de hand is, is nog niet bekent. Wel is zeker dat mijn hartslag te hoog is (150 in rust). Eerder heb ik andere. betablokkers, waar ik de naam van ben vergeten, geslikt, maar deze werkte niet voor mij. Na overleggen met de cardioloog kreeg ik Atenolol 25mg Sandoz voorge[lees meer...]schreven. Ik had al gauw na de eerste inname last van koude voeten en handen ook was ik erg moe, maar kon ik niet in slaap komen. Na een tijdje kreeg ik last van meer bijwerkingen. Ik droomde heel erg naar, voelde me enorm down en in conversaties met mensen leek alles compleet langs me heen te gaan. Ik was aanwezig, maar ook afwezig op hetzelfde moment, ook had ik het gevoel dat ik me heel rot voelde terwijl ik daar totaal geen reden toe had. De bijwerkingen bleven dus en qua hartklachten werd het niet minder. Afgelopen maandag kreeg ik ineens het gevoel alsof er iemand continu in mijn hart aan het knijpen was en kreeg ik last van trillende handen en voeten. Ik heb gelijk de afdeling cardiologie gebeld, maar zij verbonden me gelijk door met de spoedeisendehulp. Hier hebben ze in overleg met een cardioloog besloten dat ik accuut moest stoppen met de medicijnen.
04-03-2016

Atenolol (atenolol)

Bijwerkingen van medicijnen heb ik nogal snel, welke ik ook slik. Het is moeilijk om mijn bloeddruk onder controle te krijgen met medicijnen die acceptabele bijwerkingen hebben. Op zich werken betablokkers wel goed. Al eerder heb ik die gebruikt waarvan ik zeer depressief ben geworden. Of misschien wel medeoorzaak, maar het heeft ernstige gevolgen voor mij gehad indertijd.[lees meer...] Nu merk ik dat na twee maanden gebruik de depressie weer terug dreigt te komen. Dus stop ik er mee en ga met de huisarts op zoek naar een ander medicijn voor de bloeddruk.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum