lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

01-08-2016

Hartritmestoornissen

Vanaf 05 feb 2011 aanval hartritmestoornissen gehad. Vanaf dat moment bloedverdunners en 2.5 mg bisoprolol/dag + bloedverdunners geslikt. Het viel me op dat na een enkel biertje of een glaasje wijn en/of stevige maaltijd en koffie na de laatste maaltijd ik klachten bleef houden. Ik heb mijn voedingspatroon aangepast. Ik drink nu soms alcohol vrij bier en wijn, neem ge[lees meer...]en zware maaltijden en let vooral op smaakzouten z.g. E-tjes (E620 t/m 637) waarvan E621 de 'gevaarlijkste' is. chinees voedsel gebruik ik nooit meer! Roken doe ik niet. Vanwege de toch aanhoudende problemen ben ik 9 juni 2014 met 200mg amiodaron/dag begonnen. Hierbij het advies gekregen om sterk zonlicht te mijden. Daarom smeer ik mijn gehele gezicht en armen elke dag na het scheren in met factor 50, Door zonlicht toch weer problemen gekregen.(opgezette handen). Op advies van huisarts en cardioloog op 16 feb 2015 verder gegaan met 100 mg amiodaron/dag. (Vaste inname gewoonte is: vlak voor avondmaaltijd fenprocoumon en direct na de avondmaaltijd amiodaron.) Wel heb ik sinds enige maanden dat ik met 1 oog iets dubbel zie(?). Na de start met amiodaron is 1 x longfoto gemaakt. Gaf geen afwijkingen. 2 x bloed onderzoek gehad. Wat mij bevreemdt is dat op 5/6/15 mijn TSH 4.41; T4vrij 16.4 en T3vrij 3.7 was. De volgende bloed controle op 15/6/16 gaf een TSH 5.96; T4vrij 13.7 en T3vrij 3.7. Kan men door medicatie een beetje dubbel gaan zien aan een oog? Op internet vond ik dat een oplopende TSH iets met de ziekte van Hashimoto te maken kan hebben(?) TSH waarden moeten toch onder de 3.0 zijn/blijven volgens web info! Sinds eind november 2014 geen hartritmestoornis meer gehad! Ik slik fenprocoumon, meet zelf mijn INR dat stabiel rond 2.1 blijft Ik wil mijn amiodaron gebruik (langzaam) af bouwen? Wie weet raad.
28-07-2016

Bisoprolol (bisoprolol)

Hiervoor had ik de medicijnen van Sandoz en bijna geen bijwerkingen. Nu heeft de apotheek alleen Actavis. Deze wil ik niet meer en dus worden ze van Sandoz voor mij besteld. Ik moet ze nu zelf betalen, maar dat deed ik toch al, omdat zij van mijn eigen risico werden afgehouden.
21-07-2016

Hartfalen

Ik gebruik dit medicijn sinds 2011. 1.25mg, zeer lage dosis. Ik heb verschillende verschillende fabrikanten die bisoprolol produceren geprobeerd, maar bij allemaal had ik erge bijwerkingen zoals, neerslachtigheid en vooral zeer enstige nachtmerries waar je niet uit kon ontwaken. Bij Sandoz had ik de minste bijwerkingen. Nu hebben ze in 2014 de samenstelling verandert en nu[lees meer...] heb ik weer nare levendige dromen. Tevens ben ik prikkelbaar en soms erg moe. Er is een groot verschil tussen verschillende bisoprolol medicatie. Ze gebruiken andere hulpstoffen waar iedereen anders op kan reageren. Nu moet ik weer op zoek naar een ander alternatief want met die dromen valt moeilijk te leven.
09-06-2016

09-06-2016

Bisoprolol (bisoprolol)

In de eerste weken merkte ik weinig van de bijwerkingen. Daarom kreeg ik 5 mg. Toen werd ik heel erg beroerd en moest terug op 2,5 mg. Veel zweten en slecht slapen in het begin. Toen begon ik 1 kilo per week aan te komen. Vervolgens kreeg ik Hartritmestoornissen en hartkloppingen en veel last van duizeligheid. Vanmorgen heb ik de internist gebeld en medegedeeld dat ik stop[lees meer...] met bisoprolol. Het medicijn doet wel wat het beloofd. Hartslag gaat omlaag en je bloeddruk ook. Jammer van de nare bijwerkingen. De afgelopen 3 jaar heb ik 15 soorten medicijnen geprobeerd. Overal vervelende bijwerkingen. Ik stop ermee. Is niet te doen voor mij.
09-05-2016

Bisoprolol (bisoprolol)

Ik had altijd al een hoge bloeddruk & hoge hartslag, maar had er geen merkbare problemen mee. De huisarts raadde toch aan om Bisoprolol te nemen. Bloeddruk & hartslag daalden inderdaad. Maar ik was ook helemaal futloos, moe, en toen kreeg ik ook nog hevige hartkloppingen & duizelig gevoel. Terug naar de huisarts dus! Er werd me aangeraden om met de medicatie te stoppen. Oe[lees meer...]f! Ik hoop nu door gezondere voeding (producten die ze aanraden bij hoge bloeddruk), afvallen en meer beweging zelf voor een lagere bloeddruk te kunnen zorgen. Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld als tijdens de periode dat ik de medicatie nam! En afvallen lukte, hoewel ik zeer gezond at, niet. Ik kwam zelfs een paar kilo aan op 3 maanden.
03-05-2016

14-04-2016

Bisoprolol (bisoprolol)

Ben begonnen met 2 1/2 mg en dat ging goed. Hartslag ging omlaag en de bloeddruk ook. 1 week geleden is de dosering verhoogd naar 5 mg. Kon niet meer slapen geen eetlust meer en last van opvliegers. Ik ga snel weer terug naar de vorige dosering. Het medicijn doet wel wat het moet doen maar niet meer kunnen slapen is niet te doen. Ben gesloopt na 1 week 5 mg.
Pagina 1 van 7

Mirena (1908) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (749) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (381) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (374) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (287) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (268) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort