ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

17-04-2017

Hartritmestoornis

Ik heb veel last van extra-systolen, na grondige controle door de cardioloog blijken dit goedaardige overslagen te zijn. Vooral na de maaltijd zijn ze uitgesproken voelbaar en wel 10 tot 20 per minuut. Ik moet hier volgens de specialist geen medicatie voor nemen, moet er maar mee leren leven.... Omdat ik bleef klagen gaf hij mij bisoprolol 2,5 mg, te nemen als ik er veel [lees meer...]last van had. Veel helpt dit echter niet, ik vraag mij dan ook af of er mensen zijn met hetzelfde probleem, en of er een betere medicatie voorhanden is ....
06-04-2017

Hartritmestoornis

sinds een week bisoprolol 2,5mg. de eerste 3 dagen zo vreselijk moe dat ik alleen nog maar wilde slapen. misselijk. En nu na 1 week gebruik heel erg benauwd, zo erg dat het pijn doet op mijn borst. net alle andere reacties gelezen en voor mij is het duidelijk. Ik stop ermee. dan maar (goedaardige) overslagen, waar je volgens de cardioloog ook 100 mee kan worden. Ik voelde [lees meer...]die trouwens ook wel heel erg, maar deze bijwerkingen zijn nog veel erger.
02-04-2017

Hartritmestoornis

de apotheek uitgifte kosten zijn drie maal de kostprijs per keer !!
19-02-2017

Hartklachten

Na mijn hartoperatie moest ik deze medicatie innemen. Met weinig problemen, heb ik met deze medicatie gehad! Ik had geen maagproblemen maar de Carbasalaatcalcium, daarbij moest ineens pantoprazol bij ingenomen worden ongeveer 4 jaar geleden. Tot ik het programma Kassa gisteravond zag, ik vraag me af of het nodig om dit laatste middel te slikken. Wie heeft hier ervaring mee[lees meer...]? Ik denk erover om met de maagbeschermer te stoppen is dit wel nodig!?
16-02-2017

Hartinfarct

2,5 jaar geleden hartinfarct gehad en metropolol 200 mg voorgeschreven gekregen. Laatste 2 jaar te moe (kan wel "leveren", maar uitputting daarna is onevenredig groot) om te werken. Veel onderzoeken gehad van nucleaire hartscan tot catheterisatie. Wel zuurstoftekort op hartspier, maar niet genoeg verklarend voor vermoeidheid. Sinds 3 weken 2e ronde hartrevalidatie gestart [lees meer...]om te kijken of daar boost uit kan komen, gelijk metropolol vervangen door bisoprolol. Leek even wat beter te voelen (metropolol legde me echt lam), maar vermoeidheid is erger dan ooit terug inclusief maagpijn en hoofdpijn wat ik nooit heb gehad. En dan echt vermoeidheid dat je 's morgens bij opstaan al niet weet hoe de dag door te komen. Iemand soortgelijke ervaringen? Tips? Denk erover toch maar weer terug naar metropolol, gaf me uiteindelijk toch meer zekerheid dan dit gejojo. Wat een ellende.
12-01-2017

Hypertensie

Vanwege extreem hoge bloeddruk medicatie voorgeschreven gekregen van de huisarts waaronder deze bisoprolol (bètablokker), in eerste instantie ging de bloeddruk en ook de hartslag rap omlaag. Al snel traden de vervelende bijwerkingen op, haaruitval, extreem droge huid (mijn beddengoed zag er soms uit alsof het gesneeuwd had zo droog en schilferig was mijn huid) en het ergs[lees meer...]te was het haast niet te omschrijven gevoel van steeds neerslachtiger en somberder worden; depressiviteit. Ben met de bisoprolol gestopt en met huid en haar al snel alles weer goed, ook de gemoedstoestand is na wat meer tijd weer opgeklaard. Nooit meer bètablokkers...té erg.
16-09-2016

Hartritmestoornis

Vanwege een hartritmestoornis, ben ik nu door de specialist naar huis gestuurd met bisoprolol. In januari heb ik een ablatie gehad, welke helaas niet effectief is gebleken. De bisoprolol vind ik echt troep.. Ik ben de hele dag zo ontzettend moe dat ik de hele dag door kan slapen, krijg diarree, maagpijn, maagzuur, nachtmerries etc etc. Terwijl ik ze nog maar net een week s[lees meer...]lik. In december heb ik ook bisoprolol meegekregen maar dan 5mg. Hier heb ik er maar eentje van op, maar toen werd ik zo benauwd dat ik er accuut mee gestopt ben. AFgelopen weekend ben ik opgenomen geweest vanwege langdurig aanhoudende hartritmestoornissen met een afwijkend ECG. Helaas door het weekend geen fatsoenlijk gesprek kunnen hebben met de specialist en nu sturen ze me naar huis met bisoprolol.. en dat terwijl ik al constant een te lage bloeddruk heb en bekend met met fenomeen van raynaud. Lijkt mij een slechte zaak om dan fulltime bisorpolol te slikken. Het is gewoon troep. Volgende week maar een afspraak plannen met de specialist.. want ik ga deze troep echt niet levenslang slikken.. bah bah
01-08-2016

Hartritmestoornissen

Vanaf 05 feb 2011 aanval hartritmestoornissen gehad. Vanaf dat moment bloedverdunners en 2.5 mg bisoprolol/dag + bloedverdunners geslikt. Het viel me op dat na een enkel biertje of een glaasje wijn en/of stevige maaltijd en koffie na de laatste maaltijd ik klachten bleef houden. Ik heb mijn voedingspatroon aangepast. Ik drink nu soms alcohol vrij bier en wijn, neem ge[lees meer...]en zware maaltijden en let vooral op smaakzouten z.g. E-tjes (E620 t/m 637) waarvan E621 de 'gevaarlijkste' is. chinees voedsel gebruik ik nooit meer! Roken doe ik niet. Vanwege de toch aanhoudende problemen ben ik 9 juni 2014 met 200mg amiodaron/dag begonnen. Hierbij het advies gekregen om sterk zonlicht te mijden. Daarom smeer ik mijn gehele gezicht en armen elke dag na het scheren in met factor 50, Door zonlicht toch weer problemen gekregen.(opgezette handen). Op advies van huisarts en cardioloog op 16 feb 2015 verder gegaan met 100 mg amiodaron/dag. (Vaste inname gewoonte is: vlak voor avondmaaltijd fenprocoumon en direct na de avondmaaltijd amiodaron.) Wel heb ik sinds enige maanden dat ik met 1 oog iets dubbel zie(?). Na de start met amiodaron is 1 x longfoto gemaakt. Gaf geen afwijkingen. 2 x bloed onderzoek gehad. Wat mij bevreemdt is dat op 5/6/15 mijn TSH 4.41; T4vrij 16.4 en T3vrij 3.7 was. De volgende bloed controle op 15/6/16 gaf een TSH 5.96; T4vrij 13.7 en T3vrij 3.7. Kan men door medicatie een beetje dubbel gaan zien aan een oog? Op internet vond ik dat een oplopende TSH iets met de ziekte van Hashimoto te maken kan hebben(?) TSH waarden moeten toch onder de 3.0 zijn/blijven volgens web info! Sinds eind november 2014 geen hartritmestoornis meer gehad! Ik slik fenprocoumon, meet zelf mijn INR dat stabiel rond 2.1 blijft Ik wil mijn amiodaron gebruik (langzaam) af bouwen? Wie weet raad.
Pagina 1 van 7

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (795) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (408) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (342) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!