lees de ervaringen

Pagina 1 van 2

15-04-2014
Man (68) - Hartkloppingen

Tevredenheid over:
Door de frequenter jicht aanvallen en de bijkomende ontstekingen, ben ik door mijn huisarts naar de reumatoloog gestuurd. Deze specialiste heeft me, na een uitgebreid onderzoek, als chronische jicht patiënt verklaard. Ik heb mijn vermoedens geuit dat dit waarschijnlijk bijwerkingen waren van bepaalde medicijnen. Zij vond het prima, maar ondanks alles moest ik een nieuwe[lees meer...] kuur, dagelijks Allopurinol en Colchicine gedurende drie maanden gebruiken. Ik heb deze kuur niet gevolgd en ik ben verder gaan zoeken op het Internet naar soortgelijke gevallen. Zeer snel heb ik gevonden dat de antidiureticums, plaats medicijnen genoemd, de aanmaak van urinezuur konden verhogen, de bron van jicht! Na een lange lijdendsweg ben ik achter gekomen dat de frequente jicht aanvallen waren door deze medicijn veroorzaakt. Sinds dat ik met Bisoprololfumaraat ben gestopt zijn geleidelijke de jicht aanvallen verwijderd.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

22-01-2014
Vrouw (54) - Hartritmestoo...

Tevredenheid over:
Ongeveer een uur na inname zo ziek als een hond/lag 20 uur per dag op de bank van de moeheid en ziekheid.. Pijn op de borst, alsof ik erge griep had, met het uur steeds zieker. In de avond rond 23.00 knapte ik weer op. Ik dacht die dag dat ik dood ging, diarree, misselijk, echt zo ziek was ik nooit geweest. Een keer leek het er op, medicijnvergiftiging bij lithium. Cardi[lees meer...]oloog gebeld, dosering halveren, en afbouwen. Een dag goed, vandaag weer zo doodziek. Naar de huisarts, want mijn oogleden begonnen op te zwellen, ook nog. Cardioloog gebeld. Direct stoppen. Er is geen antigif of zo, dus weer zo ziek tot ongeveer 23.00. Wat een ellendige reactie op dit middel. Ik dacht echt, magere hein staat klaar. Ik wil wel weten of anderen ook zo reageren op dit middel.

Reactie:

Biso was voor mij een beetje uitgewerkt. Kreeg een 10tal verschillende medicamenten er bovenop. Elke keer een ander medicijn met andere bijwerkingen. Heb me ook gevoeld of ik aan het sterven was. Een paar maanden lang. Toen bisoprolol eindelijk vervangen werd door atenolol is het pas beginnen beteren. Heb meerdere aanvallen gehad, uren aan een stuk. Meestal tussen 8 en 10 uur lang. Meerdere keren naar spoed geweest. Geen enkele arts heeft ooit de oorzaak achterhaald van mijn onwel voelen. Ze houden het op een samenloop van vele omstandigheden. Volhouden... blijven vragen. Desnoods een 3de, 4de of 5de opinie. Met atenolol heb ik nog teveel overslagen. Ik hoop dat dat nog beter wordt ooit.

Datum 23-01-2014 22:09

14-08-2013
Vrouw (60) - Hartritmestoo...

Tevredenheid over:
Sinds 1994 heb ik last van " hartkloppingen"kreeg er verschillende medijnen voor,maar hielpen niet goed. ben er dan dan even mee gestopt, tot in 2002 werd er Voorkamerfirbillatie vastgesteld. Ik ben gestart met Emconcor 2,5 mg, dit was te licht, sinds die dag, heb ik verschillende pillen geprobeerd. Er waren er bij die VKF in de hand werkten. Nu op heden sinds 2 jaar neem [lees meer...]ik Bisoprolol Mylan 5 mg, daarvan gebruik ik 1/4 per dag bij het ontbijt. Ook dit is niet zo efficiënt, maar heb geen andere keuze, ik verdraag heel weinig medicatie(s), ablatie is niet aan de dagorde, reeds besproken met cardioloog! om VKF aanvallen in te dijken, neem ik ook nog een homeopatisch middel in Lachesis Muta M, met dit, gaan de aanvallen wel over. Ik vind het spijtig dat ik geen andere medicijnen verdraag, het zou mijn leven stukken aangenamer maken, want door deze ziekte ben ik beperkt in mijn doen en laten, en krijg steeds weinig begrip van anderen die gezond zijn.. groetjes

23-06-2013
Man (58) - Hartritmestoo...

Tevredenheid over:
Slik het nu ruim 2 jaar. Maar krijg de ritme stoornis weer wat terug. Hielp wel tot nu. Maar . . . . ik heb libido problemen gekregen. Om precies te zijn ik hou mijn penis maar moeilijk meer goed stijf. Kan dit door dit medicijn? Anderen hier ook last van? Heb al eens geprobeerd er mee te stoppen maar dan weet ik snel weer waarvoor ik het gebruik. Cardioloog stelt ablatie [lees meer...]voor maar daar ben ik nog niet aan toe. Brrrrr.

Reactie:

Ik zou je de ablatie adviseren. St. Antonius ziekenhuis in Nieuwegein. is bij mij vorige week gedaan. Heel erg goed team. Uiterst tevreden.

Datum 26-06-2013 10:24

14-06-2013
Vrouw (41) - Hoge bloeddruk

Tevredenheid over:
hoge bloeddruk 220 om 140 dit medicijn gekregen drama duizelig tot flauwvallen misselijk druk op de borst

01-05-2013
Man (48) - Hartritmestoo...

Tevredenheid over:
Vanwege ernstige linkerkamer ritmestoornissen ICD gekregen en o.a. Bisoprolol voorgeschreven. Aanvankelijk lage dosering van 2,5 mg, na afgaan ICD is de dosering verhoogd naar 5 mg. Gevoelens van neerslachtigheid en depressie namen na de verhoging van de dosering toe, conditie nam af. Op internet gelezen over betablocker Atenolol. Aan cardioloog voorgesteld om over te stap[lees meer...]pen. Hij was akkoord. Het verschil is erg groot!! Conditie is stukken beter en ook mentaal gaat het stukken beter. Effect al na een dag na overstappen. Ik zou zeggen altijd proberen!

Reactie:

Goedemorgen, ik zit in hetzelfde schuitje, ook ICD en Bisoprolol. Ik neem een zo laag mogelijke dosering en mijn conditie is enorm verslechterd (wielren normaal 2-3 keer per week). Hoe is de ervaring met Atenolol na enkele weken?

Datum 26-06-2013 11:53

26-04-2013
Vrouw (42) - Hartritmestoo...

Tevredenheid over:
Ik heb al een hele tijd last van hartritme stoornis . Eerst metropolol gebruikt , hielp niet . Vorig jaar okt biso voorgeschreven gekregen . Een drama , de hartkloppingen werden niet minder , misschien wel meer zelfs . Energie van 0 komma 0 ...niet vooruit te branden . Alleen maar moe . Ben 1 april bij mijn cardioloog geweest , advies : stoppen !! Heb 3 dagen afgeb[lees meer...]ouwd en vond het toen welletjes ...en voel me sindsdien als vanouds . Voel me weer fit , en het belangrijkste is dat de hartkloppingen toch minder zijn ! Volgende maand een 24 uur holter om te kijken hoe mijn hart hierop reageert . Maar ik heb er wel vertrouwen in !

04-04-2013
Vrouw (63) - Hartritmestoo...

Tevredenheid over:
heb geen conditie meer, ben heel snel moe.Ik denk dat ik ga afbouwen! Hoop dat ik niet te onrustig wordt daarbij, heb n.l. met dit middel wel een goede bloeddruk, zelfs wat laag. Iemand een tip?

18-03-2013
Man (61) - Hartritmestoo...

Tevredenheid over:
volgens de cardioloog een stoornis waar ik honderd mee kan worden, maar hij wilde het "probleem" wel verhelpen. Met de inname van 2,5 mgr. per dag kreeg ik last van de bijwerkingen. Na terugbrengen tot 1,25 mgr. leken deze eerst voorbij, maar ik kreeg met sporten, voornamelijk hardlopen, grote problemen, Ik liep altijd zonder problemen 7 tot 10 km. maar onlangs kwam ik n[lees meer...]iet verder maar dan 2 tot 3 km. en blokkeerde dan volledig. Later werd ik ook erg duizelig. De huisarts constateerde een hartsalg tot de 30 en 40 slagen per minuut. Hij adviseerde me direct met het medicijn te stoppen. Ik heb er over nagedacht en ben geheel gestopt. De afspraak met de cardioloog heb ik inmiddels ook afgezegd. Na een week liep ik weer 5 km. hard zonder enig probleem. Ik probeer zo wel honderd te worden!

15-01-2013
Man (66) - Hartklachten

Tevredenheid over:
na het plaatsen van een dubbele stent in 2006 kreeg ik 20 mg Bisoprolol, 100 mg Ascal en 20 Atorvastatine voorgeschreven. aanvankelijk voelde ik mij wel weer goed maar na verloop van een paar jaar dacht ik dat mijn COPD verergerde omdat ik steeds minder kon en sneller moe was. Tot ik nauwelijks nog vooruit kwam met fietsen en gewoon lopen. Wakker geschud door dit Forum be[lees meer...]n ik gaan halveren en kon gelijk een stuk meer. Heb ook maar een bloeddrukmeter gekocht en de huisarts geraadpleegd. in overleg gebruik ik nu 2 1/2 mg en voel mij veel beter.

04-01-2013
Man (51) - Hypertensie

Tevredenheid over:
Geen fut om hard te lopen. Hartslag wilde totaal niet mee omhoog. Middel leek erger dan de kwaal omdat niet kunnen hardlopen mij m'n uitlaatklep ontneemt!

Reactie:

Ik henb dezelfde ervaring. Het middel gekregen voor een hartritmestoornis, waarmee ik volgens de cardioloog ook wel 100 kon worden. Toch wilde hij de stoornis verhelpen. De erste maand heb ik 2,5 mgr. gekregen, maar de bijwerkingen als duiziligheid en licht misselijk worden bleven aanhouden en op advies van de cardioloog nog de helft, is 1,25 mg. geslikt. Terwijl ik 3 keer per week tennis kreeg ik bij het hardlopen problemen. Ik kwam niet verder meer dan een kilometer of twee en blokkeerde daarna geheeel. De bijwerkingen verdwenen niet en een week geleden kreeg ik ernstige duizelingen. De huisarts constateerde een hartslag van onder de 40/min. Daarop raadde hij mijn aan direct met het middel te stoppen. Na twee dagen waren de duizelingen voorbij, voel ik me veel beter en heb gisteren weer "fluitend" vijf kilometer achter elkaar zonder problemen kunnen hardlopen. Ik heb de vervolgafspraak met de cardioloog afgezegd en word op deze manier dan maar honderd.

Datum 13-03-2013 13:37

30-11-2012
Vrouw (58) - Hartritmestoo...
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Sinds een jaar of 2 gebruik ik Bisoprolol. Ben bij cardioloog geweest, die contstateerde lichte ritmestoornis, maar t was niet direct nodig medicijnen te gebruiken. Een tijd later waren de hartkloppingen toch wel vervelend en via de huisarts heb toen Bisoprolol 2,5 mg gekregen. Na een jaar ongeveer heb ik na overleg met de huisarts om de dag 1 tablet geslikt een poosje, me[lees meer...]t als doel te kunnen stoppen met deze medicatie. Bijwerkingen: slecht slapen, veel dromen,depressief gevoel, vermoeiheid en geen energie zoals ik gewend ben van mijzelf. Wil nu weer een poging wagen om te stoppen. Ben al een paar weken minder gaan innemen. Ook vergat ik het al eens en ben nu bewust gestopt sinds ruim een week. Wel meer last weer van hogere hartslag, maar die wordt ook wel weer rustig af en toe. Ik slaap veel beter, heb al meer energie en ben niet zo loom meer. Ik hoop dat mijn hartslag nog wat normaler wordt en dat ik die pillen niet meer nodig hebt. Deze reacties te kunnen lezen geeft wel support!

28-11-2012
Man (85)

22-11-2012
Vrouw (37) - Hartklachten

Tevredenheid over:
Beste mensen, Ook ik gebruik bisoprolol al einge jaren, wat ik wil zeggen is dat niet alle bisoprolol ook echt hetzelfde is!! Ook al zegt de apotheker van wel,.. dit is dus niet zo. Er zijn verschillende merken op de markt voor dit medicijn maar hebben ze allemaal andere aanvullende hulpstoffen. De een heeft maar 5 hulpstoffen en de andere medicijn van een ander merk w[lees meer...]el 20. Zijn echt hetzelfde, kijk er goed naar Ik ben er heel raar van geworden na het gebruik van een ander merk, volgens de apotheker maakte het niets uit, wel degelijk dus. Ik heb wel vaker een ander merk gehad hier nooit problemen mee gehad, maar nu dus wel. Als dit je overkomt bespreek het met je huisarts, bloeddruk checken etc vraag bij je apotheker de samenstelling op van de beide merken en ga ze vergelijken. Ik ben wel tevreden dat dit middel er is het heeft mijn hart alleen maar sterker gemaakt.

Reactie:

Hallo, ik heb dit middel net voorgeschreven gekregen, maar ben er nog niet mee begonnen. Ben er wel een beetje huiverig voor door alle bijwerkingen. Vooral de vermoeidheid, ik ben 37 en moeder van jonge kinderen. Mijn conditie is nu goed, heb geen zin straks elke keer op de bank te moeten bijkomen... Welk merk gebruikt U dan? Ik heb Sandoz gekregen (10 hulpstoffen).

Datum 16-07-2013 17:20

04-10-2012
Man (61) - Duizeligheid

Tevredenheid over:
Het is jaren goed gegaan tot 3 weken geleden ik deed veel joggen maar de laatste weken steeds meer benauwd. Mijn hartslag gaat niet meer omhoog bij inspanning. Geeft een zeer naar gevoel als ik nu een stukje wandel ben ik snel buiten adem. Krijg nu morgen selokeen. Ben benieuwd?

30-09-2012
Vrouw (21) - Hartritmestoo...

Tevredenheid over:
Ik gebruik sinds enkele weken Bisoprolol als bétablokker tegen mijn hartritmestoornissen. Voor als nog werkt het allemaal goed, ik merk veel verschil, mijn hart is een stuk rustiger, en ik heb bijna geen last meer van. van de bijwerkingen heb ik nog niet veel gemerkt, alleen wat koude handen en meer hoofdpijn als normaal. De bijwerkingen zijn wel lastig, maar de ve[lees meer...]rbeteringen zijn zoveel fijner dat ik dat voor lief neem.

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum