Ervaringen met Nebivolol

nebivolol

Hoge bloeddruk (25 meningen)
Hartritmestoornissen (6 meningen)
Hartfalen (5 meningen)
Hartinfarct (3 meningen)
Verhoogde hartslag (3 meningen)
Hartkloppingen (2 meningen)

22-06-2017 | Vrouw | 48
Hypertensie
Draaierigheid en misselijkheid, blijkbaar te hoge bloeddruk volgens mijn huisarts. Huisarts heeft dit medicijn voorgeschreven, te beginnen met 1 halve tablet 's morgens. +/- 6.30 uur inname = 11.00 uur "klop van den hamer", vermoeidheid tot wanneer ik ga slapen. Op 4 weken tijd 4.5 kg bij gekomen, wat volgens de huisarts niet kan. Bloedonderzoek laten uitvoeren, hieruit b[lees meer...]lijkt dat ik zo gezond als een visje ben, dus waarom nog verder deze medicatie nemen? Kon hij géén antwoord op geven. Niet echt content noch van de medicatie noch van mijn huisarts

17-05-2017 | Vrouw | 45
Hoge bloeddruk
Tijdens een gezondheidscheck werd er een behoorlijk hoge bloeddruk geconstateerd met een verhoogde hartslag. Hiervoor kreeg ik Nebivolol en Nifedipine voorgeschreven. In het begin ontzettend last van bijwerkingen gehad, waaronder vermoeidheid, duizeligheid, wazig zien, maag-en darmklachten, oorsuizingen, vocht vasthouden, etc. Na ongeveer 6 weken deze medicatie geslikt te [lees meer...]hebben, werden de bijwerkingen minder en verdwenen ze bijna allemaal. Ook de hoge bloeddruk en hartslag zijn weer op normale waarden. Kortom, qua effectiviteit fantastisch maar over de bijwerkingen (zeker in het begin) vele malen minder enthousiast! Wilde bijna met deze medicatie stoppen.

15-03-2017 | Man | 69
Hartinfarct
Kreeg na hartinfarct en plaatsen van stent nobivolol voorgeschreven, na paar weken ontstond ernstige vermoeidheid dit steeds aangegeven bij controle bij cardioloog maar moest deze slikken ivm protocol. Na jaar naar ander ziekenhuis gegaan cardioloog daar gaf aan accuut te stoppen met deze meditatie, na twee weken kon ik weer alles, vermoeidheid verdwenen . Voel me als herb[lees meer...]oren !!!!!!

23-11-2016 | Vrouw | 61
Hartkloppingen
Ik kreeg in de overgang erg last van hartkloppingen, bleek toen ook hoge bloeddruk te hebben. Heb sindsdien nebivolol, hartkloppingen zijn vrijwel geheel weg en bloeddruk is verbeterd. Slik het inmiddels al jaren, een tijdje van een andere fabrikant toen steeg bloeddruk weer en hartkloppingen kwamen terug. Nu weer oude fabrikant en is alles weer oké. ik had wat last van d[lees meer...]uizeligheid na inname dus nu neem ik het 's avonds in voor ik ga slapen en is dat geen probleem meer. Beetje dikkere enkels, maar niet heel erg en dat plas ik weer uit , meestal uurtje nadat ik naar bed ben gegaan.

29-09-2016 | Man | 62
Hartfalen
Na hartproblemen 3 stents gekregen , sindsdien nebivolol nemen dagelijks , verwijdert de aders , en daarmee verlagende bloeddruk ! Moet dit nemen van hartspecialist..... !

21-09-2016 | Vrouw | 42
Verhoogde hartslag
Na enkele weken een hartslag van 144 te hebben en in rust 120 ben ik opgenomen in spoed. Eerst andere medicatie gekregen waarvan ik de naam niet meer weet, maar ik kreeg geen doorbloeding naar de benen, deze zagen spierwit en ik had nog maar weinig gevoel. Overgestapt naar nebivolol en deze werken goed, wel bij inspanning vb trap opstappen direct een hogere hartslag.

14-08-2016 | Vrouw | 54
Verhoogde hartslag
Na veel hartritmestoornissen uiteindelijk naar de huisarts gegaan, die constateerde dat mijn hartslag chronisch te hoog was (gemiddeld per dag rond de 90). Met Nebivolol is hartslag bijna direct gezakt van 90 naar 60-65 dus werkt prima; tabletten voor bloeddrukverlaging hoef ik niet meer te gebruiken want de Nebivolol laat ook de bloeddruk zakken door vaatverwijding. Geen [lees meer...]enkele bijwerking geconstateerd behalve dat ik me stukken beter voel.

02-03-2016 | Man | 73

25-08-2015 | Man | 78
Hartritmestoornis
Ik neem deze pil 's morgens met andere pillen waaronder bloedverdunner na het ontbijt. Het volle gevoel 's avonds heb ik ook. Het fibrilleren komt bij mij na een te grote fysieke inspanning. Het fibrilleren heb ik plm. twee maal per week voor de duur van-tussen een uur en 24 uur.

21-01-2015 | Man | 50
Hartritmestoornis
Half november werd ik wakker met extrasystolen (om de paar hartslagen een overslag), na twee dagen een hartfilmpje laten maken en volgens de cardioloog waren het onschuldige overslagen en met mijn hart was niks aan de hand. Op 19 november naar de HA en kreeg Propranolol. Na een paar dagen namen de overslagen 80% af. Omdat ook mijn bloeddruk te hoog was (heb al sinds '99 At[lees meer...]acand, Hydrochloorthiazide en Lercanidipine) had ik een afspraak bij de internist die mij van Propranolol overzette op Nebivolol. Dat helpt op zich wel tegen de overslagen, die ik momenteel nog steeds heb (oorzaak is waarschijnlijk slaapapneu), maar de bijwerkingen maken het dat ik er het liefst mee stop. In het begin vaak diarree, maar vanaf het begin (begon al met de eerste dag van de Propranolol) heb ik de hele dag door oorsuizen, hele hoge piep of fluittonen in mijn oor, waar ik niet goed van word. Morgen ga ik de internist bellen of ik een ander medicijn kan krijgen, want dit beperkt me in mijn vrijheid. Af en toe krijg ik er een paniekaanval van. Daarnaast slaap ik heel licht en word ik van het minste geringste wakker, wat mijn slaapapneu ook niet ten goede komt. Af en toe duizelig, vooral met opstaan en wazig zien. Mijn grootste hoop is dat dat oorsuizen nog stopt als ik geen betablokker meer slik. Heeft iemand daar ervaring mee, dat het oorsuizen weer stopte na stoppen (alleen als het door de betablokker werd veroorzaakt dan)?

25-11-2014 | Vrouw | 59
werkt niet en te kort

31-10-2014 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
had heel veel last met slapen werkt maar 16 uur daarna leek het of ik de marasthon had gelopen en kon dan niet meer slapen moest dit overdag inhalen als ik weer ingenomen had, en had erg veel last van jeuk zat iedere dag onder de bultjes die vreselijk jeukte

08-01-2014 | Vrouw | 68
Hoge bloeddruk
ga door het gebruik hiervan slechter zien.

23-10-2013 | Man | 66
Hypertensie
Na Metoprolol en Ramipril gebruik met vervelende bijwerkingen lijkt dit ideaal. Bloeddruk inmiddels vrij constant 133 /83 en pols van 80.

12-03-2013 | Vrouw | 65

05-02-2013 | Man | 51
Hypertensie
Nebivolol is een matig effectief middel tegen hypertensie, ik slik het i.c.m. Perindopril, maar deze kombinatie is weer niet ideaal bij erectiprooblemen. Sterker nog, ze lijken er erger van te worden.